Go'morrn 4 oktober
Ja, idag är det minus 2 på morgonen och det faller snöflister.
BlessedBe Systrar å Bröder.
Vandra i Ljus å Skönhet

Nu är det nästan 7 grader varmt och det har stigit nästan en hel grad sedan jag gick upp i femtiden. Uppehåll men mycket fuktigt i luften.
Just nu lite enkla förberedelser för föredrag om höstarbete i trädgårdarna runt Falun. Även lite förberedelser för forskarcirkel under sena eftermiddagen med lite arkeologiska fynd och lite olika arkivfynd som rör våra svedjefinnar och deras liv.

Morgonen har övergått i förmiddag och det är en riktig Oktoberdag ute. Regnet ligger i luften och vinden piskar de sprakande kvistarna. Jag gör som katter brukar göra, håller mig inomhus. Inte pga vädret utan metodtentan. Vi käkade kanelbulle förut, som sig bör idag. Det var gott, om än lite väl tidigt.

Godmorgon.

God morgon! :) Idag är det tretton år sedan tvillingarna kom till oss. Födelsedagar är bra dagar startas med varm choklad i stora muggar.:)
Resten av dagen ska jag bära in vinterrumsväxterna och baka tårtor.

#5 Ingen vanlig dag hos dig mao. Gratta dem stort från mig och A, vi sjunger ett Happy Birthday här. :) Tårtor och varm choklad, de har det bra de. Önskar er en jättefin dag!

#5 Till er ;)
Jag kan fortfarande inte förstå att det redan är oktober. Att det är mindre än 10 grader ute varje dag… Att det är dags att ta fram en varmare jacka.. Hrml. Nåväl idag ska jag köpa lite presenter och ta en promenad i skogen och kanske städa lite här hemma.
hoppas alla får en underbar lördag!