Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 20628 ggr
SofieH
23

Pendling över magen

Hej, ganska ny här och undrar om ni kloka kan hjälpa mig med en sak.. Har någon testat att pendla över magen för att se vilket kön barnet har? Hur gör man? Stämde det när den lilla väl var ute? Är så himla nyfiken den här gången :)

Lorelai
1

jag har väl inte gjort det själv och det finns ju säkert regler för just det där. Men när det kommer till att använda en pendel är det ju en själv som sätter de flesta av reglerna. Men här är nyttiga tips på hur en pendel fungerar. bara utifall det var önskvärt. Genom dessa så kan du ju använda pendel för att könsbestämma. Skulle jag i alla fall tro.
men.. ingen egen erfarenhet då.

mommo
0

Jo jag har använt pendel för att ta reda på vilket kön mina ( och andras) barn hade. Det har stämt varenda gång!

Man kan använda allt från pendel till sin egen ring som man sätter att hänga i sitt eget hårstrå ( om det är tillräckligt långt). Sedan pendlar man över sin vänstra handled ( har jag iallafall gjort), börjar pendeln röra sig fram och tillbaka är en pojke på kommande, rör den sig i cirklar som kommer barnet att bli en flicka.

liaW
0

Jag har pendlat över kompisars magar. Det är lite lurigt om det är tidigt eller väldigt sent i graviditeten, då kan man få pröva sitt tålamod.

Använd din EGEN guldring och DITT hårstrå om du ska pendla över dig själv. Men det går minst lika bra med en synål på ditt hårstrå :) Pendla med vänster hand om du inte vill riskera att "styra" ditt svar. Cirklar för flicka, pendlar för pojke.

Lycka till! :)

kram lia

dragonstar
0

#3 Tänkte bara fråga om man är vänstehet är det väl tvärt om? alltså att ma nsak anväda höger för att inte styra svaret? BB

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

liaW
0

#4 Ärligt talat så vet jag inte.. Du får nog prova dig fram :)

kram lia

Tussebus
0

Kan man göra detta även m man inte e gravid?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Casiopeia
0

#6 ja, det går bra att pendla över magar, näsor, hälar och alla tänkbara kroppsdelar oavsett om man är gravid eller bara lite trivseltjock. Men om du frågar efter ett barns kön är det en fördel om det finns ett barn i magen som du kan fråga om… ;-)

Jag har pendlat fram könet på alla mina fyra syskonbarn, det har stämt varenda gång. Har använt frågarens hårstrå och vigselring,  men ärligt talat tror jag inte det spelar någon roll vad man använder så länge som det känns rätt. Jag brukar pendla med lite allt möjligt till vardags. Jag har hållt pendeln direkt över magen. Cirkelrörelser står för flicka, pendelrörelser för pojke, men även här bestämmer man ju själv hur svaren ska presenteras. Var tydlig med att bestämma detta innan du börjar pendla.

En kul grej angående detta- När min syster var gravid för första gången berättade hon att hon varit inne och läst på någon gravid-sida på nätet där dom haft en undersökning angående alla möjliga "ta-reda-på-barnets-kön-metoder" (typ magens form, etc) där folk fått rösta vad som stämmt och inte. Alla metoder hade fått 40-60% som svar, dvs det var ren slump om det stämde eller ej- utom just pendling! Den låg på närmare 90% eller om det var mer. Så uppenbarligen fungerar det :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

KlaraStjarnljus
0

väldigt intressant är det i alla fall!

själv har jag inte haft någon nära vän som har varit gravid när jag har varit i närheten, men när en msn-kompis skulle ha sin lille förra sommaren fick jag censurera mig i flera månader innan för att inte säga "han" istället för "babyn i magen". jag var stensäker på att det var en pojk men hon ville vara neutral så jag sa inget. min sambo däremot fick stå ut med mitt tjat om att han fick vara bevis på att jag sagt att det skulle bli en pojk ^^

[trumman]
0

Själv åkte jag med alla konstens shamanska regler och trummkomp  IN i magen på en grandios resa för att se vad kön det skulle bli- där inne träffade jag en underbar liten flicka som var så vacker och rolig!! Jak er stûr sjamano!

Jag hade helt fel … det blev en kille! :D :D :D

spindelfot
0

#9 du kanske kom för långt tillbaka och träffade din fru som bebis ;) det var ju hennes mage…

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus