En ny dag har tagit sin början 2 okt
Regnet faller utanför.
Livet börjar med en inandnig och slutar med en utandnig.
Blessed Be Systrar och Bröder.
Vandra i Ljus å Skönhet

Nu tar vi ett djupt andetag igen. Kan inte publicera på Druid/Shaman forumet…får se om det fungerar här på Häxor då..
God natt och god morgon.

God natt och god fortsättning på den nya dagen!
Trevligt att ha lite mörker igen *myser*
Här snöade det igår. Igår jobbade jag första dagen på nya jobbet. Jobbet är svårt och vi har 20 olika system för att hålla reda på allt. Allt är nytt och trummanormen kränger och slänger för att ömsa skinn. Skinn som jag haft på mig för länge och som verkligen behöver bytas bort. Bort med gammalt groll och in med nya friska tag.
Mvh, T

Godmorgon! Om tjugo minuter går bussen. Tända ljus på bordet. Vad nu? Ekorrar på verandan!!! Tjyvar äpplen kanske? Iiiiiiiiiiiiii.

Godmorgon. Här ska det tas babyfoto idag. Skräckblandad förtjusning.. Kamerajäveln ljuger ju inte ens hälften så bra som jag gör. Hehe.
#3 Men gick det bra då?
#1 Det kan inte jag heller, kan inte svara på inlägg. Konstigt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
God Morgon!..
.. Fin dag på er..
Suck. Jag borde ha gått till skolan.. eller jag borde läsa kurslitteraturen.. men grammatik e såååå tråkigt. Jag kan inte hjälpa att jag verkligen avskyr den här delen.. Urk. Så ett löjligt murmlande har uppstått i magen. Näe nu får gnället va över! Dags att sätta igång.
Kan inte någon piska lite…

#8 Jepp grammatiken är såå tråkig, såvida man inte ser det ur en annan synvinkel. Det var jag tvungen att göra. Tänk att den är intressant istället och att du tränger in i en mysterietradition. Läste en fördjupningskurs i grammatik som kvällskurs förra terminen. MEd en lärare vars enda passion i livet är grammatik - och fåglar och gärna i kombination.. Såå, jag driver piskan. ;D

:)
Vilka böcker ingår i kurslitteraturen?

hjälp.. grammatik.. minns när jag läste det i folkhögskolan, hela svenska a - kursen var en evig fördjupning :( när man kommit till adverb, då börjar man känna sig galen! Varför finns det så många regler? varför läser jag det här? är dagen natt och natt är dag!?
egentligen behövs väl bara verb, adjektiv, substantiv, kanske plural också.. ibland till helgen. :(
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#12 Håller med om att det blir krångligt. Svenskan ÄR ett svårt språk. Mycket vet vi ju redan, det sitter i ryggmärgen, det svåra är att lära om med nya ögon. Det är svårt att avgöra vad man behöver lära sig och inte, vad man ska lära ut och inte.

#14 I hear you sister! Jag kommer nog använda mig av elevernas egna texter, gå igenom det som behövs utifrån dem. Grammatik är inte alldeles för roligt men nog tusan kan den göras mer intressant än den knastertorra som oftast är ute i skolorna.

Hjälp en dag kvar att proppa huvudet fullt med kunskap innan tentan…konstigt att ma alltid hittar nya saker att göra just dagen innan…

Åååh jag som tycker så hemskt mycket om grammatik! Jag mådde för dåligt för att ta mig igenom Nordiska Språk A, men jag vill så hemskt gärna fortsätta till B-kursen nu!
Så dumt bara att jag har ett jobb som innebär att jag inte kan plugga samtidigt…kanske kan tenta av A-kursen på distans…åh det ska jag kolla upp nu!

Plugghäxorna, är det vi det?