Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3156 ggr
BiGavia
0

katt

Snart kommer en ny katt till mej från Tyresö, som är döpt till Tiger. Behöver ett nytt namn ? Jag har Helios å Adonis här hemma. förakta inte att de har Gudanamn, de lever upp till dem. Men behöver ett nytt nu, som vaktar? Kan ni hjälpa mej? Lättare för kissen om det låter någotsånär Tiger!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Airamya
0

Lystrar katten till namnet Tiger? Är det då så klokt att döpa om den?

Men den kanske inte vet att den heter det, isåfall är det ju en helt annan sak. :)

BiGavia
0

Det går bra att döpa om en katt, den e två år! Jag pratar mycket med mina katter, så de har lärt sej massor av ord.

fairytindra
0

jag har haft en katt som hette Tasso och jag gillar det namnet. Det är visserligen inget gudanamn men fint ändå kram tindra

BiGavia
0

Dålig fantasi????

BiGavia
0

hade tänkt Tiwar eller Frej , men FRej vaktar inte.

BiGavia
0

#3 dålig fantasi var inte riktat till dej tindra!!!!! utan allmänt

Zoraye
0

Tyr då?

marinelady
0

Men Heimdal :) den vite asen HAN VAKTAR

BiGavia
0

Jopp, funderat på honom, men e han  vaktande?

BiGavia
0

Heimdall, perfekt Tack .L

Ioma
0

Är det tiger som var på blocket igår?

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

BiGavia
0

inte de, han har härjat på hittekatter på fokus… ni kan läsa där.

Denna kommentar har tagits bort.
Irilja
0

Å jag läste om honom där. Har han kommit upp till dig ännu?

Som namn måste jag självklart rösta på Ramses, eftersom jag har en själv. Oskyldig

isnornin
0

Vad härligt att du kan hjälpa den katten BiGavia, jag är ifs inte så förvånad att du tar en hittekatt, du har ett enormt hjärta!!

Tor det namnet gillar jag, jag tycker att det är ifs vackrare på isländska Þór !

MVH Isnornin

Iram
0

Kerberos är annars en kompetent vakt. :-)

LailaBaba
0

Arrrggh! Vilken oerhörd kattskymf!!!

Sebastian
0

#16 Ja.. Kerberos är ju en hund. Som vaktar underjordens port. Vad sänder det för signaler om Bigavias hem?XD

Iram
0

Haha, jamen varken Adonis eller Helios är ju katter heller… Skäms

Zoraye
0

Fast hellre ett gudanamn än ett hundnamn, hihihi! Även om hunden i fråga är en riktigt cool jycke i mina ögon.

Sebastian
0

Hm. Bara en fundering nu.. Om man nu arbetar med gudarna och krafterna. Är det inte då respektlöst att döpa ett djur efter en av dem?
Jag menar om jag gav en människa en massa kraft och sen blev namne med en kanin pga det så vette tusan om jag int skulle bli bitter..

Bara en fundering. Ingen åsikt!

Zoraye
0

#21 Ämenjagdöööööööööööör av skratt!

Men förstår din poäng, nog skulle man bli lite småirre över det. Fast om det var Monty Pyrthons sköna mördarkanin från "Monty Python and the Holy Grail" så skulle det vara helt ok.

Sebastian
0

Hahaha Monty Python har dispans.

LailaBaba
0

" 21  Det här är intressant Seb. Jag tänker på när man kallar sig själv för guda- eller gudinnenamn, och nu menar jag utan att ha den minsta antydan till självdistans. Varför inte använda sitt eget mäktiga namn som man har fått av en orsak? Jag är väldigt stolt över mitt namn, som händelsevis betyder natt på arabiska.

BiGavia
0

Mina katter behandlas som gudar. Jag vet vad jag gett dem för namn och Helios var verkligen solen i mitt liv , när jag mådde som sämst. Adonis är årstidsväxlingarna och en mer go ung kille får jag nog söka efter med lyckta och inte hitta. Han vet att han e vacker.  Får se nu när denna katt kommer till mej vad jag känner…KyssMen Sebastians kommentar respekterar jag.

starfox
0

Jag har också döpt min kisse efter en gudinna…. #24 jag har t om lyckats hitta en gudinna som har samma namn som jag nej inte Maja :) Natt är ett gudinnenamn.

Casiopeia
0

Har du ingen bild på hur kissen ser ut så man ser lite grann vad som passar? Vad har han för bakgrund och personlighet? Jag har gjort misstaget några gånger att hitta på jättefina och fantasifulla namn åt djur medans jag väntat på att få dom, och sen när dom kommit har det inte passat alls. Obestämd

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ta bättre bilder . Vill se ögonenGlad

Bappho
0

Anubis

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

isnornin
0

Han är vacker! Han ser ut som en Tor!

MVH Isnornin

BiGavia
0

Bild på 08:an somhan heter för tillfället

BiGavia
0

08:an igen

Coturnix
0

En björkkatt!;) Vår katt har liknande teckning, jag tycker det är så skoj att gå i björkskogen med henne.

BiGavia
0

08:an leker med gammal mandelpotatis!

Waara
0

Jag har sett -08:an,.. han e söööt! :)

BiGavia
0

Söt vet ja int e som de flesta 08:or hård utanpå å mjuk inuti…..risk finns att han får heta 08, alla har börjat kalla honom det. Tiger lyssnar han inte till.

Zoraye
0

Hihihi, vi 08-or är som kinderägg (och de flesta människor) - fulla av överraskningar, hehehehe!

BiGavia
0

Så sant… norrlänningar e mjuka utanpå å hårda inuti!

Va sörlänningar e vet ja int?

Sebastian
0

Int ja hellä

isnornin
0

En riktig Stockis;)

MVH Isnornin

Hennum
0

vilken ståtlig katt! en sån där som man bara blir störtförälskad i, fast det blir jag iofs utan ansträngning i alla katter :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan