Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 3034 ggr
Endroppeihavet
0

cernitgudinna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja.. vad kan man säga.. att försöka göra en willendorf i cernitlera va inte d lättaste. Den e ungefär 3 cm hög och det roliga med den blev att baksidan ser ut som en gubbe!

Ja kolla på bilden

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

varulven
0

Oh vad fin! :)

Endroppeihavet
0

#1 Du skulle se de två första försöken.. haha.. Dom totalkollapsade i ugnen. *skratt* Den ena fick helt platta bröst och den andra ser ut att försöka gå i krabba. Vojne vojne..

Casiopeia
0

Cernitlera är hopplöst att skulpteria i tycker jag, testa super sculpey istället om du får tag i det! Mycket mer följsamt och lätt att göra detaljer. Jag tycker du lyckades bra i alla fall! :-)

Ett tips om du gör små saker är att koka dom istället för att bränna i ugn, då riskerar du inte att dom kolappsar och blir platta. :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Endroppeihavet
0

#3 Tack, hade ingen aning om att man kunde koka dem. :)

Casiopeia
0

Jo det går fin-fint :-)

MarsFire
0

Tycker du lyckades bra :)

Mililot
0

Åh, vad fin hon blev :)

KlaraStjarnljus
0

vad fin hon blev! kanske är det gudinna och gud i ett då bakdelen ser ut som en liten rund gubbe? ^^ inte helt fel!

och vilket underbart tips att koka cernitlera! hur länge behöver de ligga i?

Casiopeia
0

#8 Det beror helt på hur stora sakerna är, små grejer behöver inte koka mer än 5 minuter, större kanske upp till en kvart. Men det går rätt fort. Om dom känns för mjuka när dom svalnat (stelnar ju lite till under svalnandet har jag fårr för mig) så kan man ju alltid slänga i dom någon minut till. Skönt att slippa stå och mixtra med ugnen :-)

Jennix
0

Åhh, jag har alltid funderat på att göra en sån där kvinnofigur! Kanske dags att faktiskt göra det också. Inte bara drömma. Flört

Tack för tipsen med Cernitlera som kan kokas, det visste jag inte.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!