Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2585 ggr
Bappho
0

Inbjudan till konfirmation

Sonen fick just en inbjudan från kyrkan att komma och få information om konfirmation. Jag reagerade dock på ett par saker i brevet bl a

"Nu skulle vi vilja träffa dig för att berätta mer… För att du ska få reda på varför du bör gå och läsa".

Vad menar dom med "bör"? …nästa

"Här kommer vi förhoppningsvis att kunna ge all den information du behöver för att bestämma dig för att gå och läsa".

..bestämma dig för att gå och läsa? Finns inte möjligheten att man bestämmer sig för att inte gå och läsa?

Får känslan av en överhöghet som ska tala om för min son vad han minsann bör göra. Vad tycker ni? Är jag bara en överkänslig hedning? :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Endroppeihavet
0

D e väl klart att de använder psykologi.. ungdomarna slipper ju igenom deras giriga händer numera ;) Hur många konfirmerar sig idag? Förmodligen inte alls lika många som förr…

På min skola hade vi tom. avsatt tid för den där propagandan… de drog med oss till kyrkan och vi fick se något dåligt teaterspel och de berättade vad konfirmation var osv.. Och på slutet kom frågan om hur många som skulle konfirmera sig på vår skola bland åttorna.. 2 stycken! hahahaha av ungefär 100 personer.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Astraea
0

Jag tycker inte du överreagerar. Det känns lite gammalmodigt att anta att alla kommer konfirmera sig, det borde ju kyrkan sett genom åren. Givetvis förstår jag att de vill att fler ungdomar ska göra det men vore det inte bättre om de förde en öppen dialog om det istället? Det tror jag de skulle vinna mer på. Eller jag vet inte. De borde ju respektera valet mer hos en tonåring som väljer att inte göra det pga det inte stämmer överens med vad de tro istället för en som gör det för presenternas skull. Men det är min åsikt.

Jag tycker bara det är jättefult, att vända sig till unga. Återkom med det när personen är vuxen och valt helt innifrån istället.

Endroppeihavet
0

Själv tycker jag att man bör presentera fler än en religion om man nu ska presentera någon över huvudtaget i skolan.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Zoraye
0

Tycker inte heller att du överreagerar eller är överkänslig. 
Det där med att skriva "bör" är ju helgalet, individen bestämmer väl själv?!

isnornin
0

Min dotter fick också brev från kyrkan, men honslängde det innan jag hann läsa det..

MVH Isnornin

Florian
0

Jaa gud… Konfirmation är så oerhört manipulerande, jag försökte mig på det för några år sedan, men det resulterade bara i att jag hamnade i gräl med i princip hela svenska kyrkan och förbannade prästen med alla demoner jag kände till…

Han var en idiot! Han trodde bergfast på att Adam och Eva var upphov till hela mänskligheten och att de hade bott i paradiset. När vi pratade om homosexualitet förnekade han dess existens.                          Han sa "Nej, det finns inte!"

Ja hjälp… Jag skulle avråda din son från konfirmation, om han inte absolut skulle känna att det var 100% rätt.

Ganna
0

Är han medlem eller har de gjort ett massutskick?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

spindelfot
0

och jag har träffat kanontrevliga präster, sådana där härliga som värnar om sina församlingar, minns ens namn trots att det passerar hundratals människor via kyrkan.. fast iof kanske det är svårt att glömma en sjuårig stenhård satanist. ;)

Kyrkan skriver sina brev med en extremt fast grund bakom sig, många år av självklarhet. Det förvånar mig inte att de uttrycker sig på ovan nämda sätt i brevet, det skulle snarare vara oväntat ifall de inte gjorde det. Det var inte länge sedan som ALLA konfirmerade sig, med några få undantag.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Bappho
0

#7 Ett massutskick. Tror aldrig att han skulle få tanken att konfirmera sig.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

#8 sp. skrev allt som jag tänkte och skulle skriva.

Ganna
0

#9 Lustigt hur de tar oss (svenska medborgare) för givet. Men det är väl antalet medlemmar som räknas och inget annat - och det har de ju tappat en del.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~