Önskar alla en magisk Mabon
Jag ville bara önska alla en fin Mabon , hoppas den blir lugn , harmonisk , magisk och att det mörka halvåret bli bra för er alla . Idag ska jag ( nu ) åka in till pappa och hälsa på han på sjukhuset , förhoppningsvis får han komma hem idag . * håller tummarna *
Sen ska jag hem , fira Mabon och även umgås med min äslkade familj ..
Vad ska ni hitta på och hur ser ert altare ut för dagen / kvällen ?
Här är mitt . På min trollstav , sitter fjädrar från BiGavia
* lovade för länge sen att visa denna *
Massa kramar till er alla !!
Hej hej!
Här kommer en bild på mitt altare!
Jag var ute idag och plockade fina höstlöv och beundrade den vackra naturen i förändring.
Jag hade även turen att hitta den pinne som ville bli min trollstav idag. =)
Mer firande blir det ikväll. =)
Hoppas alla får en glad och trevlig Mabon!
Må magiska gnistror alltid spraka runt om er!
LadyDarkness !
vad vacker du fixat till ditt altare :) , glad jag blev för ditt inlägg här :)
Tack för att du delar med dig :)
Kram till dig !

Vad fint ni har gjort! Devackra höstfärgerna. Och tack för din önskan Mist. och för sprakandet också!;)
Tack så mycket, Mist!
Inga problem! Jag tycker om att dela med mig. Dock har jag varit lite dålig med det här på sistone, men det ska det bli ändring på har jag bestämt! ^^
Hoppas du haft en riktigt härlig Mabon!
Kramar! =)
Jag hade inte tänkt att göra nåt, men så träffade jag en likasinnad vän till familjen och efter lite prat så bestämde vi oss för att göra en ceremoni som tack för skörden osv. Det blev en vacker höst-cirkel i trädgården där vi offrade lite mat och tackade för vad vi fått under året. 
Riktigt stämningsfullt var det!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Coturnix !
Klart jag önskar trevlig & magisk Mabon ;) och tack för att du skrev en rad :)
**
LadyDarkness !**
Jodå min dag/kväll blev bra och gick i runornas väg ;)
Hjälpte en vän på sin brokliga väg .
Hur var din och JA vad roligt att du vill dela med dig , hmm jag är inte så bra på det heller , kan jag säg…
Krama !!
Jennix !
Ja vad mysigt , gjorde ni något mer ?
Eller bara cermoni å så …
Kram till dig !!
Så fina era altare är! med önskan om ett gott fortsatt Mabon firande, själva fortsätter vi fira hela veckan.. lite xtra på torsdag, då det fattades lite tid igår.. Kram!
Waara !!
Så ni firar så länge ni , vad hittar ni på då ?
Krama !

Vad ska ni hitta på och hur ser ert altare ut för dagen / kvällen ?
Jag och min sambo lånade mina föräldrars stuga, trevligt och nära naturen
Vi tyckte att det var så trevligt här att vi beslutade oss för att stanna veckan ut! 
Jag "firade" faktiskt i lördags. Under dagen satt jag ute och band en höstkrans (har tyvärr inga bilder) och skördade mina ringblommor, som så småningom kommer att bli till ringblomssalva.
sedan höll jag en liten enkel ceremoni på kvällen, med massor av tända ljus inomhus, och jag hade även ställt en ljuslykta ute. jag har dock inget direkt altare. jag hade det en gång i tiden, men det är några år sedan nu. mycket på grund utav att jag flyttat runt en hel del de sista åren. vad jag däremot har är min mesa, ett andindskt medicinknyte, som fungerar lite som ett "portabelt altare". men nu har jag börjat sakna att ha ett "stationärt altare" faktiskt….att ha något i hemmet som representerar och påminner om den andliga sidan av tillvaron.
det kanske börjar vara dags… 
under själva kvällen, höstdagjämningen (dvs igår) låg jag bara utslagen i soffan efter att ha vandrat i princip hela dagen!
Mist!
Jo, den var bra. Hade en liten ceremoni där jag tackade för det som varit. Försökte även göra mig av med oönskade känslor. Får se om det funkar. ^^
Min mabon var lite stressig men alldeles speciell. :) Kom hem lite sent och det hade börjat mörkna redan när jag var på väg ut i skogen, det blev lite stressig utgång och när jag kom till stigen som leder in i skogen till den plats jag tänkt ut så var det MÖRKT. men jag hade en lykta i väskan så d va bara o tända.. men det visade sig att jag glömt stickorna hemma.. SUCK. Där fick jag för dålig planering!
Nåväl.. det e bara att lita på fötterna (Inte första gången jag går på den stigen) Men när jag letade efter stickorna såg jag också att äpplena jag tänkt ha med förmodligen låg hemma på diskbänken.. jag kunde inte släppa tanken på äpplena och efter ett tag så började marken bli lite väl bucklig och blöt.. Jag skulle ju koncentrera mig på stigen.. inte äpplen!
Nu kommer det roliga.. jag snubblar! på vad.. en hög med.. äpplen! Som är dumpade mitt ute i skogen.. till djuren? Jag tog några och försökte hitta tbx till stigen vilket gick lätt som tur var.. Kom fram till höjden på ängen i skogen och solen låg som ett svagt rosarött sken över grantopparna och jag kunde äntligen påbörja ritualen. Men det kändes nog som om ritualen började vid första steget in i skogen.
"12 , de lät härligt å magiskt de där..
På torsdag firar jag. Med var på andra sidan skärmen….de blir förhoppningsvis bilder
Vandra i Ljus å Skönhet
#9.. Försöker bara göra veckan till ett långt härligt Mabon firande, fast vi säger höstdagjämningen här, det är lite nytt med detta firande i vår familj ;) .. men ack så mysigt!
På torsdag blir det lite speciellt, middag.. men så även ett lite annorlunda firande .. kanske berättar sen ;)
#12 Det lät underbart!