Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 2681 ggr
dragonstar
2008-09-21 01:40
0

P-dator?

Hej nu komer jag ställa en fråga som inte hör hemma här men jag tänkte att någon av er kanske vet nått.

Jag funderar på att skaffa en p-dator, och min fråga är om nån av er har en sådan och vilka erfarenheter av dom har ni, funkar dom bra/dåligt, vilken sort har/hade ni, märke, osv. Allt ni kan komma på är välkommet =D

kram

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Sebastian
2008-09-21 08:13
0

P-Dator?

Sebastian
2008-09-21 09:09
0

Ahaa det var inget…

BranDuir
2008-09-21 10:19
0

Joo det är nåt!!  P-Dator????

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Sebastian
2008-09-21 10:26
0

Preventivmedel som visar när damerna är dräktiga eller inte. Inte världen säkraste metod.

BranDuir
2008-09-21 10:54
0

jösses!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ioma
2008-09-21 13:19
0

Jag har en personadator…. Har inte kommit till användning ännu dock men jag ska ta fram den snart.

en vän lånade den och blev gravid på ett par månader trots att de väntat i flera år.

Jag vet dock att de är KANONBRA och jättesäkra.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Sebastian
2008-09-21 18:41
0

Det står då på rfsu´s hemsida att det inte rekomenderar dem pga av att datorn läser fel.Den är inställd från början efter genomsnitskvinnans menscykel och kan lätt återgå i det läget.

P-Dator står för Preventivdator inte persondator. Fast man kan ju bli gravis av en sån men om man hittar rätt sidor;)

LailaBaba
2008-09-21 19:27
0

Min är en Pre-Dator.

dragonstar
2008-09-21 20:00
0

Haha ja kul men seriöst jag kollar på detta alternativ för att slippa hormonbehanligar. Men det finns väll dom nyare som faktislt går efter personen som använder dem och inte efter nått program?

dragonstar
2008-09-21 20:06
0

http://www.minfertilitet.se/pearly.html

Där har ni en länk till en P-dator som jag funderar på.

Ioma
2008-09-21 20:13
0

#7 PersonA-dator är ej inställd efter någon speciell cykel utan rättar sig efter kvinnans hormoner efter hand man läser in ÄLstickorna i den.

Personadator och persondator är två skilda saker.

Personadatorn är en preventivmetod som kan användas när man VILL bli gravid eftersom du får en röd markering omkring din ägglossning.

Eftersom personadatorn får kvinnans cykel genom inläsning av ÄLstickorna som man kissar på för att datorn ska kunna känna av hormonhalten så "lär sig" datorn efter ett tag hur din cykel ser ut.

Man kan använda personadatorn om man har en jämn cykel.

Mvh
Marika "Ioma"

Ioma
2008-09-21 20:14
0

http://www.persona.org.uk/se/

Här är den jag har. Funkar kanonbra enligt vännen som lånat den.

Mvh
Marika "Ioma"

Ioma
2008-09-21 20:17
0

Ja vännen som lånat den VILLE bli gravid förresten. hehe.

Det är så vi använder den *S*

94% säkerhet har den *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Sebastian
2008-09-21 21:31
0

Låter ju jättebra i det ändamålet.

Ioma
2008-09-21 21:42
0

Den är alltså 94% säker som preventivmedel *S*

Nu har jag rört ihop det här.

Som preventivmedel ELLER graviditet 94 % säker *S*

Mvh
Marika "Ioma"

Bappho
2008-09-22 08:33
0

Jag använder inga preventivmedel alls (har aldrig gjort) utan har lärt mig känna min egen kropp så att jag vet när jag har ägglossning. Inte en säker teknik i början förstås, men fungerar hur bra som helst när man väl kan den. Sen behöver man ju en man också som har ordning på sina små :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Casiopeia
2008-09-22 12:23
0

#16 har en väninna som kört på samma sak. För inte så länge sedan propagerade hon för att det fungrade så fint, och det var så naturligt.

Idag är hon tre-barnsmor :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Bappho
2008-09-22 12:44
0

#17 Hon har säkert slarvat då Flört Jag är snart 40 och för mig har det funkat finfint.

spindelfot
2008-09-22 16:23
0

Kroppen kan knäppa till sig och hoppa iväg en cykel ibland.. så var det för mig för ett par månader sedan. Jag kände min kropp som en klocka och visste exakt, sedan plötsligt så fick jag mens tio dagar för tidigt, då jag egentligen brukade ha ÄL, skitkonstigt.

Jag tog flera gravidtester, gick till läkare, etc, den enda förklaringen jag har är att den ville ställa sig mer i synk med månen.

kvinnokroppen=konstig kropp man ej skall lita på.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ioma
2008-09-22 20:44
0

Jag slutade få mens under ett långt tag så man vet aldrig vad kroppen vill.

hade 6 månader mellan mensen ett par år o då hade jag haft mens med exakt 33 dagars mellanrum i ungefär 10 år ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Bappho
2008-09-23 08:10
0

Jag har inte alltid haft regelbunden menscykel heller. Och själva ägglossningen kan ibland komma nästan direkt efter mens och ibland ta två veckor. Men jag har lärt mig att förutse det.

Det är säkert inte en metod som passar alla, det förstår jag, och det tar en stund att lära sig. (Nu kommer jag väl att bli på smällen direkt ska ni se :-)

lightseeker
2008-09-23 13:22
0

hm, har i hela mitt liv, levt med oregelbunden mens, ca 2 månader imellan.
Så hamnade jag i tidigt klimakterium, pga. cellförändringar och gissa vad: min mens är nu regelbunden, 27-30 dagar imellan:
MEN jag är ju gammal nu, skulle detta kanske tyda på att vi häxor är speciella och får en chans mer än andra kvinnor, ung på nytt alltså.

spindelfot
2008-09-23 13:56
0

#21 får man fråga hur du kan förutse det, det kan ju vara lite personligt.. men man blir ju nyfiken.

När min Äl kom igång igen efter förlossningen var den väldigt tydlig, kroppen kom i synk på ett annat sätt.. känner av det på molvärk i magen, flytningar, och så löper jag ju verkligen, vill inte göra något annat än att hångla med min man.. haha

men jag skulle aldrig överge skydd, den här livmodern är stängd för alltid, igenknipt, inga barn får slinka in här, absolut förbjudet. Jag har ett barn i andevärlden som gärna vill komma in i mitt liv och försöker ta sig in men hon får gärna stanna där.. har inte hört ifrån henne på ett tag, kanske är hon någon annanstans.

lightseeker
2008-09-23 14:31
0

mummel mummel mummel,…..öööö….grubblade ju på vad ÄL var: trodde att det var älskling eller något sådant, suck för korttänkhet, hade bara aldrig hört den förkortningen förut.

spindelfot
2008-09-23 14:44
0

#24 men hallå! det betyder ägglossning ;)

haha.. jag har älskling en gång i månaden, låter himla trevligt. inuti mig ska jag sluta tänka ägglossning och bara tänka älskling..

lightseeker
2008-09-23 19:26
0

#25, jo jag förstod just det, sent omsider, älskling hit och älskling dit och älskling en gång i månaden, det är mer än vad man har haft på länge: Ro hit med en älskling en gång i månaden, så är du snäll!

Jennix
2008-09-23 20:20
0

Vill bara säga en sak som jag fick reda på efter den senaste trumhelgen, att trumresor och starka upplevelser kan påverka menscykeln så den blir rubbad. Skrattande

Jag har otroligt regelbunden menstruation, så det är på dagen exakt lika. Men två-tre dar efter helgen i Spindeltorp så fick jag mens! Skrattande

Ringde en kvinna som är väldigt erfaren i shamanism och hon sa att det hade hänt andra kvinnor liknande upplevelser, för det är starka grejer som händer ibland…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

spindelfot
2008-09-23 21:58
0

#27 wow vilken grej!

känner mig förbunden med din menstraution nu.. haha!