Tips och råd för en olycksdrabbad
Hej igen
Skulle behöva råd om hur jag kan mildra min olycka.
Det tycks ligga en förbannelse över mig. Det mesta jag tar mig för eller försöker genomföra blir fel.
Om jag anmäler mig till en aktivitet: Då har min anmälning blivit borttappad.
Om jag beställer någonting: Då har min beställning blivit skickats och kommit bort.
Om jag ska ta en promenad så slutar det med att regnet öser ned eller att jag stukat foten då jag snubblat på en sten.
Har haft denna ständiga otur sedan ca 5 månader tillbaka. Jag har försökt att se vid sidan av allt detta. Men det vore fortfarande väldigt skönt att bli av med det.
Har försökt tolka ett tecken jag fått den närmsta tiden.
En katt.
En väldigt skygg katt som lever utanför här i området där jag bor.
En dag då jag satt och myste framför teven så ser jag i ögonvrån hur den sitter och tittar på mig. Stirrar på mig från min balkongdörr som är stängd. (Vi bor på tredje våningen och den hade på något sätt lyckats ta sig till just Vår balkong). Jag gick mot dörren och den sprang snabbt iväg och klättrade till nästa balkong och fortsatte.
Jag har lockat på den flera gånger för att hälsa men det är ingen social katt.
Igår igen när jag hade varit i och handlat så cyklade jag förbi katten. det gör jag ofta.
Jag hälsade på katten då jag cyklade förbi och fortsatte in i min trappuppgång. När jag vänder mig om efter att jag ställt in cykeln i cykelrummet så sitter katten där och stirrar på mig. Han nästan som "tittade ned" på mig.
Jag Gick inte ut till katten utan fortsatte upp till lägenheten för det gav mig en väldig obehagskänsla.
Funderar på vad/vem det är som skickar katten till mig.
Åter till ämnet:
Otur. Någon bot?

Hej Mayline!
Ibland kan livet kännas mystiskt och konstigt. Min egen erfarenhet av konstigheter är när jag inte är närvarande i kroppen. Folk går in i mig och jag känner mig lixom utanför livet om du förstår. Allt tycks gå fel och det är som om någonting behöver upptäckas.
För att upptäcka och få svar så brukar jag grunda mig ordentligt. Verkligen andas med magen och slappna av - gå in i ett tillstånd av närvaro. Sen ser jag för mitt inre öga att jag släpper ner en förbindelse med moder jord från mitt rotchakra och förankrar den väl med jorden. Jag sitter med bägge fötterna stadigt på marken och drar upp engergi genom fötterna och "cirklar" energin i kroppen innan jag släpper ut den igen via roten.
Ett annat sätt är att andas först (som alltid att grunda sig, slappna av) sedan slå lite lätt på andra chakrat (buken).
Katten kan vara en spegling av dig just nu.
Detta är bara en tolkning, du har ju din sanning inom dig. Men ibland kan det hjälpa om någon säger något som INTE är rätt också, för då kommer den egna sanningen!
Hoppas du känner dig mer i centrum av dig själv snart.
=)

Tack så jättemycket verkligen. Jag hoppas detta också.