Witches` Datebook 2009
Vi var några här på hif som köpte boken för 2008, jag tycker att den är bra. Jag hade tänkt köpa den för 2009, fast den har inte kommit in på adlibris än, hoppas att den kommer att säljas där sen.
Vad tyckte ni andra om eran Witche´s Datebook 2008?
http://www.amazon.com/Llewellyns-2009-Witches-Datebook-Llewellyn/dp/0738707252
MVH Isnornin

Jag gillade den inte alls… Beställde flera olika 'häxalmanackor' förra vintern för 2008 och skickade tillbaka allihop. Men så är jag fruktansvärt kräsen när det gäller almanackor/kalendrar också *S*

vikla fler skickade du efter?
Jag har väggalmanackan från samma som dagboken, den är väldigt fin tycker jag:)
MVH Isnornin

Det var: Llewellyn's Moon Sign book, Llewellyn's Herbal Almanac och Llewellyns Magical Almanac.
Men, jag kom på en sak. Jag tror att jag kanske skulle uppskatta dem mera nu, för jag har under det här året ändrat min inställning till kalendrar och sånt överlag. Jag har nämligen slutat skriva i den jag har och jag saknar det inte =) Förut skrev jag massor i den, och då hade de här inte räckt till alls, då det är väldigt lite skrivplats på sidorna i dessa Llewellyns böcker. Så det kanske slutar med att jag beställer igen och kollar om jag har ändrat mig. Man ska väl utnyttja sin kvinnliga rätt att få ändra sig, eller? *S*
*kilar in på adlibris igen och snokar runt lite…*
;o)

Fanns de alla där?
MVH Isnornin

Har man trädgård kan jag iofs rekommendera Herbal Almanac, för den var riktigt bra när det gäller sånt =) Den hade jag behållit om jag bodde så.

Japp, alla fanns (finns) på adlibris.
Kollar just på nya herbal almanac - Isbn 9780738707235

jag är tydligen sämst på att hitta, kan du länka den är du snäll?
MVH Isnornin

Tack du är en klippa!
Köpte du dem på adlibris?
MVH Isnornin

Japp. Allihop =) AdLibris är bra, helt klart!

Ok vad bra, då är det bara att hoppas att de får in bockerna för 2009!
MVH Isnornin

Jag tycker om Witches' datebook 2008 och hoppas att ad libris får den för 2009, vilket jag tror att de får. Själv kan jag inte leva utan kalender, det vore omöjligt för mig att hålla reda på allt i huvudet. Den här kalendern använder jag bara till det som rör mitt häxiga liv. Är såå skönt med en kalender som inte innehåller alla måsten utan allt det andra. Visserligen står det med i min vanliga kalender med men ändå, där står inga tentor och sånt inplanerat.
Jag har funnit en annan bok för 2009 som också verkar intressant.
http://www.newmoontradingco.com/new.html
Blodtopp - det var den här tarotleken jag pratade om. Eller ja, bägge. :)

Oj, vad sugen jag blir, vill ha en bra häxkalender där det viktigaste står med… ska leta lite inför nästa år.

ja det är roligt att det står alla högtider och mycket annat ;)
MVH Isnornin
Finns det inga fler bilder än framsidan? (Man vill ju inte köpa grisen i säcken)
Ioförsig köper jag en liten svart kalender varje år som jag flitigt använder hela första månaden för att sedan förlägga den någonstans, komma på att jag faktiskt behöver den i ungefär november, hittar den på nyårsafton när det redan e försent och dags att köpa en ny.
Men kanske så förlägger jag den medvetet för att den e så nedrans ful!
Den kanske går bättre med en snyggis (önsketänker)

Det är bild if du kollar på längen överst i tråden…
MVH Isnornin

jasså du menar så… nej, inte vad jag vet
MVH Isnornin
isnornin: Vad jag kan se så finns Llewellyn's Witches' Datebook 2009 på Adlibris för 94 kronor.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0738707252
Det är i och för sig ingen bild ute ännu, men tittar du på ISBN:numret så är det samma bok. Står att den levereras inom 2-5 dagar.
Jag ska köpa den, har köpt dessa under flera år och jag älskar dessa!
Allt gott! /Månstråle

Vad bra tack ska du ha Månstråle, jag ska genast skicka efter den;)
MVH Isnornin

Herbal almanac och Magical almanac går också att beställa redan nu från Adlibris =)
Hittade massor när jag kikade mera:
The Witches' Almanac (finns på Adl)
The Witch's almanac (finns på Adl)
Seasons of the witch, daily planner & Seasons of the witch, weekly planner (finns på Adl, men tillfälligt slut)
At the Crossroads, Gaia rhythms for Womyn (finns på Adlibris)
Väggkalendrar i mängder =) (har inte kollat på Adl ;o)
Just nu hittar jag inget mer, men det kanske räcker ändå *S* Jag blev i alla fall sugen på flera av de här, särskilt Gaia Rhythms.
Astraea: Ska kolla upp tarotleken bättre, så jag får mer pejl på den =)

#21 Ja, jag har också sett At the crossroads, Gaia rythms.. på någon sida för ett tag sedan och blivit sugen på den. Vi får se vad det blir för kalender nästa år.

#21 tack för länkarna:)
MVH Isnornin

Men jag vill kunna bläddra i dem och kika innan jag köper… :o/

ok, jag hänger med.. Det hade ju varit kul.
MVH Isnornin

#24 Du får göra som jag gjorde förra året, och nog kommer göra i år igen. Beställa hem allihop och skicka tillbaka de du inte gillar. Det ser väl kanske bäst ut att köpa en bok du vet att du vill ha kvar (typ en pocket eller nåt), så du inte skickar tillbaka allt… *S*