Rundresa
Jag o min pojkvän planerar att göra en resa sommar - 09, rundresa genom Storbritanien, o besöka gamla, magiska, ruiner, slott, hemsökta platser osv.
Ett mål är Pendle Hill, Lancaster, där dom berömda Pendle häxorna huserade, o vandra The witch way.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pendle_Hill
http://en.wikipedia.org/wiki/Pendle_witch_trials
Så jag tänkte höra med er om ni har några intressanta förslag på besöksmål, som ni hört talas om eller varit på själv.
Gärna med häxanknytning men även andra historiska platser. Stonehenge är redan innplanerat.
Även om ni vet några fina örtträdgårdar, är det också välkommet.
Dela gärna med er om ni vill.
Kramar

neej, jag har inga förslag, men ni kanske söker rese-sällskap, i sådana fall så kan vi prata mer om det.
Det här är ju min dröm, som jag gärna vill förverkliga nu.
Åk in till Glastonbury en sväng, en härlig blandning av pling-plong-affärer, paganer och det typiskt engelska. Missa inte Chalice Well Gardens, mycket mysig liten trädgård.
För _riktig_ fish and chips, gå in på Knights på Northload street, dessutom en jättemysig lokal.
Boklådan "The Speaking Tree" är späckad med böcker och det är stor chans att göra fynd där och t.o.m. hitta böcker man inte ens visste att man ville ha.
Däremot kan man hoppa över deras museum om magi/häxor.
Det tråkigaste med Stonehenge är att det ligger intill en hårt trafikerad väg. :/
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

En sådan resa har jag åxå tänkt göra, men det har aldrig blivit av. Vem vet, kansek det blir det en dag, kanske till sommaren tillåme
SEV 

#1 lightseeker, ja det hade kunnat gå, är just nu bara i planeringen så jag vet inte änn
u vad allt blir eller hur det blir.
Vi ska ta bilen med över på färjan, just nu är det vad vi kollar, verkar bara finnas en färja att ta bilen på.
Jag var inne o skulle skriva i din gästbok - funkar inte :(
#2 Tack Ganna, ja det ska vi göra, Glastonbury blir det en sväng :)
o vi älskar böcker, perfekt!
Har du åkt runt själv i storbrittanien?
#3 Sev, ja, jag har också velat i flera år, men nu attans ska det bli av! o jag har redan planerat nästa tur, hehe, då ska jag runt i skottland :)
#2 Nej, inte mer än mellan London och Glastonbury. :) Vi funderar på att åka till någon del av Storbritannien nästa sommar, men vilken har vi inte beslutat än. Just ja, har varit i Oxford ett par gånger också, men då gick jag på kurs, det lämnar inte så mycket tid över åt annat.
Apropå London, där får man bara inte missa High Gate-kyrkogården.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

kul, vekka.
Men vad säger du, kan du inte skriva i min gästis, nej nu blir jag galen, på iFokus.
Har du provat med att skriva svar i min dagbok, istället då?
Eller att skicka privat mejl?
Om du fortfarande inte kan komma in då, så skall jag kontakta supporten, igen.
Åh, en sån resa finns i mina drömmar!!
Vandra i Ljus å Skönhet

VI kanske skulle hyra en mindre buss och åka runt tillsammans, ett häxkollektiv på resa.
In med kastruller och tält i bussen, dra iväg, bo billigt osv.

Jag säger JA! Men då måste jag planera långt innan, med tanke på pengar, skola, tentor etc. Det vore helt klart kul att göra det med likasinnade.

Är det inte långt innan, nu?
Kanske inte, den som lever får se, säger den evige optimisten.
FÖRST måste vi ha någon som kan/vågar köra i vänstertrafik.
SEDAN, måste vi komma överrens om lågbudget, ett krav från min tunna plånbok, (misstänker att det finns fler likasinnade här).
EFTER DET…så kör vi….tut! tut!, här kommer häxornas glada gäng.

#4, vekka, och varifrån skulle bilen gå på färjan, ifrån?

Vilket härligt gäng ni är! :)
Det var inte en dum ide, ett litet häxgäng i en liten buss, hade varit skitskoj! hm…min "gube" bangar inte för att köra o jag tänker köra också - dock säkert nervösare än honom då jag aldrig kört vänstertrafik. (har heller aldrig varit i storbrittanien)
Tyvärr har vi ingen liten buss.
Vi tänker också köra på lågpris variant, enkelt o billigt, tanken vi har är att köra runt, stanna vid någon lokal pub eller dyl. Bed & Breakfast el. vandrarhem, sova o fortsätta färden. Lever i sin ryggsäck kan man säga.
London har vi inte tänkt så mkt på, lockar inte oss så mkt då vi inte är ute efter så mkt shopping, men en dag där blir det nog, jag vill gärna besöka en av dom stora morgon marknaderna o ev. tips från Ganna, High Gate kyrkogården.
Problemet med bilfärja är att det slutat avsegla från Sverige!!
så vi har hittat en godsfärja som man kan få åka med, vid plats, det menas med att man får boka, sen köra dit, men man kan få vänta en dag om färjan blir fullbelagd :(
Denna färja går till New Castle, hm..från Göteborg var det nog.
Men vi håller på att kolla bästa sättet att åka.
Jag vill också planera i god tid, för min tid går väldigt fort, nu sept, men väldigt snabbt Juni igen :)

Kan man väl hyra, en liten buss alltså, när man är i England, kanske någon här som erfarenhet och vet vem dom kan rekommendera.
Bed and breakfast och vandrar hem, låter bra, fish and chips är superb mat.
Shopping kan jag också gärna hoppa över samt tillhörande stora samhällen, små lanthandlar är dock inte fy skam, med hemmagjorda marmelader osv, samt loppisar.
Från göteborg, är ju superbt, för där bor ju och om vi alla hyr buss ihop, istället, så behövs ju ingen godstransport.
åååh, planera för juni.

Ja, vi är på samma våglinje :) vi vill se landsbyggden, loppisar osv. det gamla england.
Jag söker på internet allt vad jag kan för att hitta intressanta besöksmål, du får gärna komma med förslag :) o ska vi åka ihop så är det viktigt att alla kommer överens om vad vi vill besöka, så all blir delaktiga :)
Jag hämtar en del info från programmet Most haunted, hemsökta hus, tack vare det fick jag info om Pendle Hill.
Det verkar som Astraea skulle vilja hänga på :)
Blir vi 4 så fixar det sig i vår bil, hm…ni kanske inte vill åka i vår bil…det kan bli en amerikansk likbil, 50talare, men vilken bil det blir är ännu inte bestämt, vi har många :)
Eller så blir det hyrning av buss om det är fler som vill med, om det inte är för jäkla dyrt, men det har vi gott om tid till att lösa.
Men vi får kanske prata om det i pm, men din gästbok kan jag inte öppna :( den bara står o laddar sen händer det inget!
Jag hade verkligen tyckt det var roligt, en härlig resa o samtidigt få nya bekantskaper :)

oj, glömde skriva, att jag ska prata med min gamla vän, Deerheart här på hif.
Hon åkte i storbrittanien förra sommaren, ska se om hon har lite tips o ge lite fakta info.

du och din partner, jag och astrea, jaa blir det någon mer så får vi tänka om.
Det kanske kan bli en hel karavan.
Nej inte bryr jag mig om det är en likbil, bara den rullar förhoppningsvis och inte i för höga farter, hoppas jag, litet feg är jag, för krockar dvs.
Min gästbok ja, suck, funkar alltså inte ännu, skriva pm till mig då, har du provat med det?
Jag provar att kontakta dig nu, så får vi se om det fungerar.

Få i orden just nu men det här låter väl bra! Landsbygden och skippa shopping, EXAKT så! Hur lång tid kommer det här ta? Är det 1, 2 eller 3 veckor, längre, kortare? Antar att det PM som gäller. :)

wow, du är också på, vilken drömresa, det här kan bli….