Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 768 ggr
ljung
0

Ljung funderar...

Tunrida
0

Mycket intressant funderande, ljung! Tack. Glad

Kommer att tänka på när jag var på ljudhealing hos en man vid namn Kailash Kokopelli. Han jobbar just med ljud bl a genom användandet av olika instrument som skapar olika ljud, dvs energier/vibrationer. Allt från didgeridoo till tibetanska singing bowls. Men även sång och "chanting".

Kroppen reagerar verkligen på dessa ljud/vibrationer, det kan jag intyga!

Öht är det mycket fascinerande med ljud. Att kunna följa deras "födelse" ur stillheten/tystnaden som alltid finns närvarande (även i en högst aktiv och larmig stad), till deras "död" tillbaka in i stillheten igen.
Genom att följa ljuden med närvaro och uppmärksamhet i nuet, finner vi alltså stillheten/tystnaden. Helt enkelt för att ljud och stillhet är ett egentligen, bara olika sidor av samma mynt. Skrattande

[trumman]
0

Mmm, nada-yoga tex. Där skall man verkligen följa ljudet. Även då ljudet är borta, och bara återfijnns som en vibration, som i sig själv, är, i teorin iaf, oändlig.

Mvh, T

ljung
0

Hittade detta, alldrig sett förut. kul men väldigt irriterande!

http://www.youtube.com/watch?v=Wvk9Rib3L9U&feature=related

Coturnix
0
Tunrida
0

Aldrig hört talas om just nada-yoga..låter intressant dock. Glad

Haha, kul och fascinerande! Skrattande

Så vackert! Glad

Sebastian
0

Hm nada-yoga..
Ingen-yoga: En spansk version som utarbetats särkilt för siestan. Men har anamats av västvärlden. Går ut på att ligga så still som möjligt och göra ingenting. Jag råkar vara mästare i den varianten så kan hålla kurser om nån vill. I sverige är den väldigt utbredd hos medelålders verkstadsarbetare samt hos ensamstående flerbarnsföräldrar där den ofta utövas på kvällen mellan 21.00 och 24.00 Gärna i samband med intagande av "snask" en rituell föda prodecerad av den heliga potatisen tillsammans med het olja och hemliga kryddor

Kurspris är en påse chips o en najs hollywoodrulle.

Efter genomgången kurs kommer gudarna sätta sin Nadastämpel på dig som i folkmun kallas "bilring". Antalet "bilringar" symboliserar nivån av vetande och vishet inom genren.

Mvh Sebastian.

spindelfot
0

#6 WOW, härligt att höra det beskrivas såhär, jag har utövat detta i många år utan att veta om det, ännu ett bevis för mig om att jag är synnerligen talangfull. Vi får ha den kursen på torpet nångång i vår!

förlåt för att jag är så ot :(

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

ljung
0

Jag vill ha en hang drum, orkar inte göra själv. Skrikandes