Fridelfina är utan internet
Har flyttat och har på så sätt blivit utan internet. Skickade ett sms till Spindelfot, men vet ej om du har samma nummer som i våras då vi var i tornet? Jaja, Glocalnet har en liten man "GrävJocke" som gräver ner vår kabel i ett dike från Farsta till Södertälje - därför dröjer det ca 20-30 arbetsdagar innan vi får tillgång till internet hemma igen. Stackars lilla "GrävJocke", ser ni honom så släng till han ett äpple eller så, det är en tuff uppgift att utföra för hand. Eller vad tror ni? Dessutom så blir kostnade 30 kr dyrare och med den lönen behöver GrävJocke säkert lite allmosor/mat.
Just nu sitter jag i biblan och pluggar, så jag passar på att meddela er, om jag nu skulle vara saknad. Tror inte jag orkar läsa ikapp de som skrivits sen sist iallafall, det är ju mycket!
Varma hösthälsningar

Bra att du hör av dig när du är på biblioteket! ;) Nä ska du läsa allt som skrivits här så blir det ingen tid för studier alls!;)

*skickar genast en korg äpplen och äppelpaj til Grävarjocke*
Biblioteket är nog världens mysigaste plats att vara på.. rymmer ett universum!
Hej hej, vinkar och hoppas att vi når dej snart utan bibla.
Vandra i Ljus å Skönhet

åååh vad jag skäms, jag fick ju det smset men glömde bort att skriva ett inlägg :( jag tänkte att 'nu skriver jag det' men så blev det inte av av någon korkad anledning.. jag är tankspridd.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hallojsan!
Har sagt upp Grävarjocke nu, hans arbetsgivare måste ta sig samman och fixa schyssta arbetsvillkor för sina anställda. Ligga i diken å gräva kablar som på 1900-talet, nä fram för de moderna företagarna som kan trycka på knappar så internet funkar i husen!
Grävjocke tackade Lorelai för äppelpajen, han blev varm och mätt i magen!
Coturnix; Jag fick en hel del gjort på biblan, det är faktiskt rätt skönt att gå dit och plugga, jag störs inte av diverse hushållssysslor utan kan fokusera på det man är där för att göra!
Spindelfot: Inte skämmas, tankspridd är mitt mellannamn…jag vet hur det är, ena sekunden är det där sen är det borta!
Bigavia; Vinkade du med trollstaven? Här är jag ju! Tack!
Skönt med internet hemma. Sitter nu på golvet bland alla kartoger som vi inte packat upp ännu och surfar med datorn i mitt knä!

Får önska dig tillbaka :)
*skjuter in ett "välkommen" i ovanstående inlägg*

:) ok! jag med mina snabba förkortningar av allt :) det kanske blir rena snurren i språket :)
Tack trumman för rättelsen :)