Utrensning!!!
Alla småpyrttlar ligger på sängen i en stor hög.
Hela huset ska saneras, saker ska slängas. Saker ska finna sin plats igen. Plingplong fyller hela huset med ljuva toner och salvian pyr, lite trumma, lite flöjt med. Ett provisoriskt altare ska upprättas i varje rum energiernas förlovade dag är kommen och nu ska det bli friskt!
Gudinnan sveper genom rummen likt en frisk höstvind, kärleken frodas i dessa rum.
Jag älskar min familj, jag älskar dig, jag älskar allt som lever, älskar livet.
Jag förbereder mig för det som ska bli, De ideér som ska få födas och till våren planteras. Snart är det dags…
För vad? Det vet jag inte ännu, bara rider på vågen.
Frid och harmoni till er alla där ute!

Å! Det låter underbart!!!

Och i naturen blir fjärilslarven puppa.

Vet precis hur det känns, ljung (du beskrev det väldigt vackert), har precis rensat ur mitt rum och allt känns så mycket lättare, vackrare, renare. Skickade 3 papperspåsar med gamla tidningar (typ ELLE o.likn.) till pappersinsamlingen, skönt att bli av med alla skönhetsidealen, haha.
Åh vad härligt underbart det låter.
Jag är fryttelgalen så jag har jättesvårt för att göra mig av med saker :-(
BB
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#3. Det där lät bra! Slänga skönhetsidealen i pappersinsamlingen!

jag blir inspirerad. letar efter orken men hittar den inte riktigt.. min utrensning får nog vänta lite, det är tumult så det räcker här hemma.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Jag brukar ha svårt att hitta den med, men tydligen inte i dag.
#4En god regel brukar vara att hålla i saker en stund och fråga sig själv om de verkligen betyder något för en. Annars har man prylar överallt till slut, som inte längre tjänar något syfte. Annat än att stjäla energi vill säga. Jag hade en ful prydnadstallrik hängande på väggen länge, var gång jag gick förbi den tänkte jag -vad ful den är varför hänger den där och är ful för. Ja, nu är den väck sedan en tid tillbaka och jag slipper bli på dåligt humör av att se eländet.
Människan samlar gärna saker det är väl så, men vi kan ju samla sådant som gör oss glada och fyller oss med kärlek. Tror att det stod lite om samlande på någon annan tråd.
Sitter just nu och smälter x antal örtköttbullar och mår rätt väl. Sedan är det dags att gå på det igen.
Tja, varför samlar man egentligen?
ja varför i hundan samlar man?
Jag är otroligt förtjust i vackra saker och omgiver mig med dem.
Nu trivs jag ju ganska bra med mycket saker och växter runt mig men så här när man ska flytta som vi så börjar man fundera på något annat sätt. hihi
Rensade ju faktiskt bort en väldig massa för ett halvår sedan och ställer nu de vackraste och mina bästa saker på mitt altare så sätter jag mig där då och då och mediterar tilslammans med mina vackra ting ;-)
Känner dock att jag börjar samlandet igen, skulle vilja byta ut mina grejjer men klarar inte att göra mig av med de gamla *S*
Kommer kanske klara att göra mig av med mer grejjer när vi väl flyttat ;-) håller tummarna för det *S*
kram/BB
Mvh
Marika "Ioma"
Eeerr… varför vi samlar?
För att vi är SKAPTA som jägare/samlare kanske? :)
Mvh, T
Ja det vet vi ju, men det behöver inte betyda att man måste göra det.
Jag menar nog egentligen samlande av saker vi INTE behöver eller tycker om. Det är klart att människor samlar i någon form, så e det ju.
Kan det vara så att någonstans vet vi att ett vanligt bruksföremål kan stiga i värde plötsligen… Jag menar en del gamla grejor som man förr ansåg vara strunt är värda en rejäl summa idag. Vad skulle hända om vi idag till exempel tog bort samtliga plastartiklar ur våra liv, om man slutade tillverka saker i plast. Vad skulle då inte en tandborste kunna bli värd? Ha, ha! Eller en tub med tandkräm för den delen. Kanske finns det någon som samlar på det med vad vet man. Vad samlar du på Trumman?
Förresten om man inte gör tanborste av plast hur gör man då, hästtagel, svinborst?
Någon kan väl skapa en ny tråd och kolla vad folk samlar på? Eller det kanske redan finns en sådan tråd?

# 11 Vadå någon? Gör det själv. ;P

Kan ni inte använda den här tråden till det då?
Ja, jösses!
Själv samlar jag på stavar.
#14 *fniss* O inte blev de färre efter träffen här i eksjö heller *S*
Mvh
Marika "Ioma"