Tecken, signaler och varsel!?
Brukar ni få signaler om att något ska hända/ har hänt..som ni kan tyda på engång?
MVH Isnornin

Jo jag kan känna av olika tecken eller singnaler som senast här om dagen i form av en isande vind och då va en jag känner lite i obalans och även viss magkänsla kan uppkomma i olika lägen.BB HIas
Ja, det tycker jag. Ofta är det via drömmar eller tecken/symboler jag ser mig se i naturen och i tapeten (faktiskt). Jag tar mina tecken och signaler på allvar, jag går på min magkänsla eftersom den så ofta visar sig ha rätt. För någon annan kanske det skulle framstå som - jaa..jag vet inte.. Både mamma och mormor har/hade den "förmågan" så jag ser det samtidigt som något vackert jag ärvt från dem.
Jag tror det är ganska vanligt men jag hör ofta på signalen vem det är som ringer och vad personen vill. Budskap om dödsfall är väl även det något som kommer till mig liksom andra.
Har du fått tecken och signaler om något Isnornin?
Javisst kan jag det :)
Oftast är det en kännsla , sen pockar denna känslan på mig hela tiden och sen brukar bilder och även svar komma upp .
Kan visserligen sätta mig ner och " känna " efter mera vad som komma ska , men det brukar faktiskt komma till mig snabbare om jag inte lägger så mycket energi på just det som pockar .
Har även en sådan där känsla av när någon inte mår bra och även andra känslor som vänner , bekanta & släktingar utsänder .
Vet oftast när mina familj är i kris och även mina närmsta vänner .
Det som Hias skriver , " ISANDE VINDAR " det kommer med till mig , men då är det oftast hemska saker som sker runt mig .

Sant #3 då de isande vindar så är de oftast nått negativt som är kring de hela.
Är det det här som man kallar varsel??

Ja, fast jag går inte runt och ser tecken i allt dock :-)
Tja , det kan man nog kalla det :)
Bra info om inte annat ;)

Jag menar tex att när jag var 17 år dog en gammal klasskamrat som jag hade i 1 klass, han dog i en bilolycka. Det var många bilolyckor på kort tid, det var några unga killar som gickbort i den vevan. Jag visste inte om att han var en av dem… När jag fick min dotter och jag hade flyttat till en ny lgh, var det så mycket aktivitet där inne, det var allt bra störande och obehagligt eftersom att jag kunde inte förstå vad det var frågan om..Men sen fick jag ett brev från en väninna som också hade varit i den klassen, dår det stog att han hade gåttbort i den hämska olyckan! När jag hade grubblat på det hela tänkte jag att den som var hos mig, måste vara han!
Nu i väckan har jag haf så mycke tankar och drömmar till hans mor, som var den häftigaste kvinnan jag hade mött när jag var liten! Hon körde lastbil, målade en stor väggmålning på ena gaveln på sitt hus:) När jag var liten (6 år) bad jag min styfar att göra en sjöjunfru i keramik till mig, och det gjorde han, fenan valde jag att den skulle vara blå, den var så fin! Väggmålningen inh en stor sjöjungfru… När Trumman igår bad om punkterna kom jag att tänka på den blåa sjöjungfrun! Sen var det med badsaltet, jag frågade Hias om hon ville skicka till min mor… Jag ringde sen til mor min och talade om att hon inte behövde bli så överaskad if hon fick ett väldoftande pk från Stockholms häxan Hia;) Mamma blev tyst sen sa hon heter hon Hia? Ja sa jag, visst är det häftigt sa jag o komm åter att tänka på min gamla vän vars mir hette Hia. Då sa mor min att hans mamma Hia har gått bort….
Det blev nog en aningen rörigt……..
MVH Isnornin
#6 Nej, jag stämmer in jag med. Ingen överkonsumtion haha!

Nää int går man varje dag och letar utan för mig så bara är de där när dom måste om man så kan säga.. Inget som jag söker hela tiden ….BB Hias

De bara kommer ibland….
MVH Isnornin
Jag hade "varsel " drämmar när jag var liten , kom ofta med drömmar till min mamma när jag sätt något som skulle hända .
Inga allvarliga saker ( förutom3 saker )
Och det var ang : Min bror som blivit misshandlad i skolan av ett gäng äldre killar .
Då sa jag till min mamma att snart kommer bror hem och är sönderslagen , han behöver åka till sjukhuset och sy i läppen & ögat .
1. Han kom hem och då , var han inte grann , han fick sy 11 stygn i ögat och 6 stygn inne i läppen / munnen och 4 st utanpå .
2. Sen min systers förlossning som gick galet , hon födde en dödfödd bebis och hade fått förgiftning av moderkakan som ( nåt )
Och då talade jag om för hela släkten att den här förlossningen kommer inte gå bra , det är något fel med barnet , det andas inte OCH syster är jätte illa däran .
3. Och när min pappa fick propp i huvudet och hjärtinfarkt .
Då sa jag det på natten till min sambo och han tyckte jag skulle ringa mamma , då berättar mamma att hon precis skulle ringa 112 , för pappa var jätte dålig och hon trodde han skulle gå bort .
Ja sen är det alla små saker dagligen då , massa bilder / känslor som jag har . Så ja jag har dessa tecken / varsel .
Men jag går ju inte och letar eftyer saker / tecken hela tiden..dom kommer upp när man minst anar det .

Precis Systrami#11 de bara kommer si så där…
#8 Nej, det blev inte rörigt, inte för mig iaf. Jag förstår vad du menar.
För ganska så exakt 1 år sedan hände något liknande. För att förklara måste jag gå ännu längre tillbaka i tiden. När jag var 17-20 höll jag ihop med en kille som hette Anders. Jag hade otroligt svårt att bryta upp med honom och det var en lååång process. Han släppte aldrig riktigt taget om mig, levde riktigt destruktivt. Januari 2007 träffade jag min nya Anders. April förra året träffade vi hans bror som missbrukar. Den Anders jag var tillsammans med för många år sedan såg jag gå ner sig i missbruk. Han och Anders bror var så otroligt lika, till utseendet, till sättet, allt. Karismatiska och skämtsamma. Jag tyckte det var lite otäckt vad lika de var och för en stund tänkte jag att det finns inte utrymme för två så lika. Hemsk tanke..
Följande dagar gick jag i en konstig känsla. Jag kände att det rörde sig om min gamla pojkvän. På måndag morgon vaknade jag tidigare än A och gick ut i köket, tittade ut genom fönstret och tänkte att gamla Anders var död. Vaknade liksom till och sa till mig själv. Då kom jag ihåg min dröm. Jag och nya Anders var på vår kyrkogård där vi träffade min gamla pojkvän. Han kramade min hand och sa att det var en fin pojkvän jag träffat. Att han inte behövde vaka över mig för att jag klarar mig själv och han har insett det nu. Att han kan vara lycklig om jag är lycklig med Anders, vilket han ser. Han tryckte min hans och sa att det inte finns mer han kan göra nu. S uppslukades han av ett ljus.
Ett par timmar sernare fick jag ett telefonsamtal om att gamla pojkvännen omkommmit i en bilolycka tidigt på måndagmorgon.

Det händer väl då och då men jag tänker kanske inte på det.. Ett tillfälle minns jag dock klart..
Jag bodde ihop med min förra pojkvän, eller bodde och bodde, jag var sjutton år och så gott som hemlös och hade mina saker där - hade åkt över hela sverige för att kunna vara med honom. Jag var omyndig men inte han, så han åkte på fest en bra bit därifrån. Han var borta hela natten.. Jag som hade sömnproblem var uppe hela natten - och då bara slår det mig som en blixt från klar himmel att han har träffat en annan. Jag är så säker på detta att jag lungt går omkring i lägenheten och packar ihop alla mina saker. Jag ifrågasätter inte känslan, jag vet vad som har hänt. När jag sedan ringer honom, så får jag lirka ett bra tag men tillslut berättar han att han har träffat en annan under natten.
jag blir fortfarande jävligt arg när jag tänker på det.. det sveket känns än. OT - men jag brukade drömma elakt om honom på nätterna i ett eller två års tid, hur jag träffade honom på tunnelbanan och han öppnade munnen för att hälsa/förklara sig/skylla ifrån sig - och munnen var rutten och tänderna döda, proppade av gift och lögner.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

hm för ett halvårsen trodde jag att jag fått cancer elelr nått i tjocktarmen efter som att jag hade blod i min avföring, så jag gick till doktorn. Det visade sig dock att adet inte var värre än lite rödbetor ;) men nu, ett halvår senare har en släktin fått cancer i just tjocktarmen. Tecken, signal eller varsel vettefan, men lite läskigt är det i alla fall.

Ja visst.. det är lite det jag menar med att lyssna till naturen. att lyssna till och ta in de tecken naturen ger en.
Höra vad vinden har att säga..
Lyssna till trädens brus.. vad vill dem..

Ja, jag VET saker flera gånger om dagen… sedan så ser jag små tecken och tolkar dem hela tiden och jag blir sällan överaskad av något. Ibland får jag en känsla av att behöva göra något och då visare det sig att det leder till en utvecklande händelse eller bekantskap.
Så kort sagt… i princip hela tiden upplever jag saker en liten stund innan de händer eller så får jag en klarhet i en händelse som är i färd med att ske. I korta drag kan jag säga att det oftast beror på rent naturliga orsaker som sannolikhetslära och naturliga händelseförlopp som jag lärt mig att tolka in och behandla fort. Men också får jag bilder och upplevelser direkt om vad som skall hända. Ofta händer det såpass långt innan att jag kan både undvika obehagliga situationer och göra behagliga situationer bra. Oftast är det ingen som ifrågasätter om jag säger… vi tar den här vägen, vi tar nästa buss eller kom här nu… osv.
//

ibland när jag sover kan jag se grejer som händer… ex. en gång drömde jag att jag satt i en liten lada med andra tjejer på ett ridläger (ridlägret i v.karaby om någon känner till det) och berättade spökisar^^ Då plötsligt slets dörren upp av sig själv och det kom någon slags vind och typ "ställde" sig bredvid mig :S. Senare när jag skulle på det ridlägret på sommarlovet 2007 så hände det!
det skrämmer mig!
Jag hade då och då förut syner som skrämmde mig ganska rejält då de innehöll mycket död.
jag vet ej om detta har med nuvarande livet att göra eller något tidigare liv men otroligt hemska syner var det.
Har inte synerna så ofta längre, det var nog 1-1½ år sedan nu.
Och jag säger nog tack o lov för det .-(
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
drömmar och jag kan inte tolka dem.. inte förrän efter det inträffat så ser jag vad de betyder..
Jo ngr drömmar är klara och går inte att misstolka…
Har haft en dröm i natt som jag inte vet om den är klar eller symbolisk men jag hoppas på symbolisk..
Därför ruskigt off idag..
Ja, men allt för ofta sådant som jag skall hålla för mig själv och inte yppa för en själ.
"21 tack ska kika
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Instämmer med nr 18. Så är det för mig med. Konstanta varsel som man kan välja att lyssna till eller inte. Är det tokviktigt så får man det fler gånger osv.

Nja varsel,som jag har märkt genom tiderna är vita skepnader och yrsel har jag fått.Sedan det sista har det skett att jag har fått väldans magont kanske typ 3-6 månader innan svåra skeden som skett.
Varsel i drömmar,jag drömde en gång att jag svävade över en grav mitt i natten..den var så verklig,jag kan fortfarande känna att jag är tyngdlös,Jag såg en person springa i mörkret till en gravplats.Det var någons grav,som senare kunde tydas efter att jag tänkt,och detta skedde typ 1 år innan det skedde på riktigt.
Alla har nog olika varsel..tror jag,och alla har olika unika sätt att kunna försöka förhindra…skeden