Slagrutetråden
Jag öppnar denna tråden då jag sett ett begynnande intresse för slagrutekonsten.
Jag förstår att många provat på men det kan vara svårt att bena ut vad man fått slagruteutslag för.
Kanske jag kan hjälpa till att förklara.Ge tips om böcker eller tips i största allmänhet.
Det ni får av mig finns i regel dokumenterat av andra slagruteutövare och är det mina påfund nämner jag det.
Det samtalades också i en tråd om ett par gubbar som med slagrutans hjälp kunde finna björn och älg i skogen.Det kan jag också berätta om hur det fungerar i det fördolda.
När man går med slagruta ökar man sin känslighet och det banar vägen för stor kunskap om den andra verkligheten.
Kom igen gott folk, fråga eller berätta egna erfarenheter.

okej, inbillade jag mig allting när jag fick utslag på en gengångare, småfolk och föremål gömde under huset grund-sten. (dvs. den första ditlagda)

Jag har ju skrivit i alla trådar och varit intresserad, har tyvär inga erfarenheter eller liknande, eller kanske har jag nån energierfarenhet, bara det att jag inte kommer ihåg det nu.
Men jag är som jag skrivit förut intresserad på det här som lightseeker skriver, att hon kunde märka skillnaden på olika slags energier.. är det som att tredje ögat förlängs, fokuseras?
(på samma sätt som jag av någon anledning har lättare att 'se' i kort, än in i själva människan..en fokusering av bilder, man vet vad och var man söker)
Maximiljana, du får komma till spindeltorpet i samhain och visa oss hur man gör med de där grejerna.. vi lär följa dig som en häxsvans.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

WOW, toppen, vilken godis-påse det blir, spindelfot.

Lightseeker.Jag kan inte svara direkt om du hade rätt.Det beror på hur du tänkte när du sökte Det är lätt till att man inte tänker tillräckligt detaljerat.
Jag ger ett exempel:Jag skulle leta upp min sons bortslarvade pass. I vilken riktning ligger passet? tänkte jag och vandrade i riktning vinkelpekarna visade.De slog ihop över en tidning, där på sidan 23 var det bild på hur de nya passen såg ut.
Så jag blev helt enkelt visad till en bild på ett pass.
Jag fick detaljerat tänka på min sons pass,foto och personnummer och då gick det bättre.
Det kan ha varit något som har med det du tänkte på tex en stig som småfolket använt eller att någon en gång i tiden tänkt lägga dit något under stenen.Därför skall man inte misströsta även om det inte fanns något under stenen vid undersökning.Lika dant med gengångaren,kanske funnits där någon gång.
Du kan till och med haft helt rätt.

mm, jag är den stora tvivlaren, tror ingenting, förväntar mig ingenting, söker inga snabba kickar, men blir ofta överbevisad.
När det gäller småfolkets stigar, så tror jag nog att du har en gissning där som jag inte tänkte på och köper direkt.
Till saken hör att den delen av huset, där dom hade sitt sovrum, är tillbygd långt efter husets tillkomst.
Gengångaren, med yxan, vid sängkanten, såg jag även vandra förbi stugan vid en förgången tid och kika mot fönstret, inte i ont uppsåt, när dom så förklarade att den var tillbygd långt senare, så gick det ihop för mig.
Att dom fick besvär av att ligga med kropparna över vittrornas väg…jag får nog kontakta henne igen, och fråga om dom mår bättre, annars får dom nog tänka om.
Neej, det stämmer som du sa, jag koncentrerade mig INTE, på att finna ley-linjer, som dom andra gjorde och fann. Jag blev bara förvånad att det hände något alls med pekarna. När sedan guben i huset, fick utslag på samma punkter som mig, ja då utbrast bägge damerna: neeej, nu har fel bägge två. Men den gjorde så starka utslag så vi gav oss inte.
Nu skall jag berätta för honom, vad jag tror att det var som vi kände av. Jättekul, att få en förklaring. Tackar ödmjukast, du känns som en läromästare, för mig.

Spindelfot.Du skall tillverka ett par egna vinkelpinnar.Köp svetstråd eller silvertråd hos järnhandlaren.Trådarna skall vara 2mm i diameter och 45cm långa.Bocka dem i rät vinkel så att en del blir 30cm lång och den andra (handtaget)15cm.
Pinnarna greppas i var hand med"pistolfattning"i ett lätt handgrepp.Håll som om du höll en fågel,inte för hårt så att den kvävs,inte för löst så att du förlorar den.
Börja med att luta pinnarna nedåt framåt så ställer de sig paralella.Höj sedan spetsarna så att pinnarna närmar sig horisontalläge.
Gå nu långsamt fram ,det är viktigt att du verkligen går långsamt fram till en början.Om pinnarna vrider sig i sidled bägge har du fått en riktning nedströms ,korsar de kan du ha fått en possitiv laddning på linjen eller bara en markering att det finns något där.Ställer de sig utåt har du kanske en minusladdning på linjen eller bara en markeing att här går linjen.
Händer ingenting alls får du börja om och tänk då på att du letar efter en tex currylinje eller en energilinje eller vad du nu föresatt dig.
Händer fortfarade ingenting så kanske din granne är slagruteman och avstört alla möjliga linjer.
Åk då iväg någonstans och försök där.
önskar jag kunde detla i konversationen men har just kört en mindre hushållskniv genom handleden
ps, jag misslyckades, och överlevde

#8, jaså blodvite, vi har ju lärt oss om det där trumman - att när oväntat blodvite uppstår har du inte offrat tillräckligt!
eller andemakt som vill säga att det är dags att läsa och inte skriva.. eller så är du bara väldigt klumpig.
#6 ska åka till järnaffären så snart jag kan.. låter häftigt, är mer sugen på att testa praktik än teori;) Men att mäta i en lägenhet på femte våningen känns kört, bättre att jag testar ute i naturen.. på torpet är det spännande marker och jag vill testa speciellt en kraftplats jag nyss funnit.
det här om de olika sätten den kan röra sig på.. står det i någon av böckerna du rekommenderade tidigare, jordstrålningscentrum osv?
Jag läser nu men vill kunna titta i 'facit' när jag väl är igång..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#9 Det är inga problem att mäta upp en lägenhet oavsett våningsplan, Jag bor på tredje våningen och har en rätt intressant energiled som går rakt igenom hallen och vardagsrummet. Nu är inte jag sååå duktig på att säga exakt vilken sorts energi det handlar om men den är så pass stark att jag kände av den innan och kunde sedan få den bekräftad av pekarna. Det är en possitiv och en neggativ linje somm ligger ganska nära varandra om ngn kan hjälpa mig att förstå dem bättre… såg den en gång utanför huset och då hade den en blågrön färg. Den känns vältrafikerad och jag tar den ofta till hjälp när jag rensar lägenheten. Genom att "städa" i dess riktning är det som att jag får extra skjuts för att släga ut ovälkommet.
Och jo, spindelfot… Påminn mig till nästa gång vi ses så ska jag ta med mig mina pekare så kan du få testa dem :)
:)

Spindelfot. Ja det är rätt, ut och praktisera Bry dig inte hur pinnarna ställer sig.Du hittar ditt eget språk med dem.Glöm bara inte att dokumentera allt du hittar.
I början när jag letade currylinjer ställde sig pinnarna i kors efter 2 meter och isär efter ytterligare två meter.
Det är inte Curry sa man,det är 4 meter mellan linjerna fast riktningen var ju NO 45grader/360 helt rätt.
Sedan gick pinnarna isär på var fjärde meter.Jo det var Curry jag fann.
För några år sedan fann man att positiva currylinjer gick mitt emellan negativa.Man hade bara tänkt på curry som negativt
Ja jag tänkte glatt curry när jag sökte och lade ingen mer tanke i det.
Så förhåll dig neutral,dokumentera riktningarna och om de tillhör något rutnät.Gå därför vinkelrät från den första linjen också.
Currylinjer finns på höjden också de är som drapperier hur långt upp som helst fast med en lätt lutning.
Olika landsändar har olika nät som dominerar men det första som du stöter på bör vara något gitternät.Men du kan också ha lyckan att springa på en Leylinje det första du gör.Särskilt vid kultplatser.
Hitta du inga leylinjer är det möjligt att du träffat på en nyligen gjord stenformation.
På 40-talet släpade ett gäng pojkar ihop en stenformation i Boråstrakten.Där står nu en skylt "Domarring.Lagskyddat fornminne.

Hej Trumman.Roligt att du haka på.Fick du med några linjer på ditt bygge?
Ledsen för ditt blodvite,var du skyldig mycket blod?

Lia-fail.Hur långt mellan positiv o negativ linje va där.Som du såg är det 2meter mellan positiv C och negativ.Men Curry relaterar till rött.Jag läste någonstans att Curry lokalt tillfälligt stigit i frekvens och blivit grönblå.Var det en linje eller rutnät.Kanske finska diagonalnätet som ligger på högre frekvens än Curry.
Ja det går att skicka utstädat grejsimojs,kan undra var det hamnar så småningom.Kanske Galenpannan här tar upp det efter lagen om lika
Gått med svetstråd får utslag på ditt å datt och har ingen erfarenhet….Men utslag blir det och det ordentligt, men vill styra det hela är det då bäst att börja med currylinjer eller? är känslig för allt. Bry er int om trumman han vill bara rida på sin egohäst
Kramar om honom!
Vandra i Ljus å Skönhet

Bigavia.Kul att du också går med svetstråd.Javisst är det lämpligt att börja med Curry så vet man hur dom löper.Där uppe där du bor finns ett annat nät som liknar Curry. samma riktning och lite över 5 meter.Finska diagonalnätet heter det.Den har högre frekvens.Jag kan tipsa dig på hur du skiljer på frekvensera också.
Låter intressant!
Vandra i Ljus å Skönhet

#14 Då jag såg det var det som en starkt lysande linje, men samtidigt som att det lyste upp i en speciell riktning så det kan ha varit en tillfällig höjning, men de ligger väldigt nära varandra, kring 0,5 meter bara. Jag har inte hittat någon fler negativ linje på andra sidan av den possitiva men så kommer det oxå en vägg där. När jag sökte tänkte jag bara "possitivt" och sedan för att dubbel kolla tänkte jag "neggativt" för att se att det inte slog på samma ställe.
Vad gäller det utstädade så har jag ingen koll på exakt vart det tar vägen, hade inte tänkt så långt. ;) Det kändes bara naturligt att ta hjälp av den, började städa åt det hållet redan innan jag bekräftat linjen och nu när jag tar hänsyn åt den är det som att den drar med sig det. Vad gäller lagen för lika så tror jag nog att det jämnar ut sig, för trotts allt är det som är dåligt för mig inte nödvändigtvis dåligt för andra. Sedan ser jag även energi som föränderlig så ett hopp vore väll att det renas i sammanhanget :)
Ang blodvitet = kom alltid ihåg att vända knivarna NEDÅT i diskmaskinen!!
Annars kan de näst intill döda er :(

#19 jo du det kan gå ruskigt illa!
MVH Isnornin

Lia-fail.Vid närmare eftertanke så kan det vara en vattenåder du stött på.Själva den underjordiska vatten floden har både plus och minus polaritet.Väggen kan vara en Curry som löper igenom.
Vatten använder man som bekant till att rena saker med därav den renande effekten och känslan att den rensar ut.
Vattenletare använder ibland en färgskiva ,kallad Magers Rosett till att bestämma kvaliten på vatten.Blågrön korresponderar till näst högsta kvalitet med inslag av luft.
Tja om du klipper till en isolerad koppartråd,0,1-2mm tjock 28,36cm lång och snurrar den kring din vänstra handled utan att ändarna vidrör varann så kan du avgöra om det är en vattenåder.
Du går och söker på vatten ,får du ingen reaktion då så är det vatten.Koppartrådens längd avstör vattnet.
Likadant Bigavia kan du göra med Curry men då skall koppartråden vara 13,7cm lång.Får du ingen reaktion så var det curry.Tar du väck tråden och får utslag igen på curry så är det det.
Enkelt,lätt som en plätt.
Tack Trumman för dina goda råd,dom var dyrköpta för din del