Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 900 ggr
lightseeker
0

det har varit så svårt här...

…att skriva inlägg och få det att fastna.

Att kommentera, kommentarer, i mitt eget och i mina vänners bloggar.

Jag tror jag blir galen.
Man tröttnar ju till slut. När man har lagt ner mycket energi på att skriva ett långt inlägg, som svar och sedan, nästa gång som man skall in och kommentera, jaaa, då har mitt inlägg aldrig "fastnat" där, suck.

Så nu blir det si och så med att skriva dagbok. (eller det funkar ju inte alls idag.

Är det nödvändigt då?

Jaa, jag ville ju känna mig duktig och vips, så hade jag faktiskt varit det, efter över ett års medlemsskap på sidan och dagligt dagboks-antecknande, så hade jag uppfyllt en dröm: att anteckna vardagen, det kan ju alltid bli en grund till en framtida bok, om inte annat eller i alla fall ett bra stöd för minnet, i en inte allt för avlägsen framtid.
Där jag sitter och ser tillbaka på den "eländiga tiden", innan jag fick hjälp för min smärta osv.

Att kunna sitta och se tillbaka, på den där tiden, när allt var så mycket värre. Det är säkert bara dim-råder som jag lägger ut för mig själv, så att jag skall tro att jag har en framtid, som är bättre än hur det är i nuet. Men det gör ingenting, allt som hjälper till förträngning är okej, bara man kan behålla sitt goda humör.

SÅ…dagarna gick och helt plötsligt kraschade iFokus, ideligen stora kraschar, så då gick det ju inte längre, att hålla fast vid min illusion.

Sedan blev det ifokus-byte, så då fick man ju tåla sig, med att allt har litet barnsjukdomar.

När tonåren infann sig på iFokus, och man kände att "Nu! måste det ju funka" och det inte gjorde det, jaaa, då kom den stora misströstan, på att det kanske aldrig skulle funka längre, med att kommentera och dela vännernas liv.

Och mycket riktigt, dithän hamnade vi, tyvärr. En av mina vänner här ställde visst frågan till supporten och fick svaret att det inte var ett prioriterat problem, hur våra personliga sidor funkade, eller inte funkade. (om jag har förstått det rätt)

SÅ då står vi nu här, kära vänner, vi kan/kan inte skriva, vem vet, när, var, hur?

Jag vet inte nu, jag vet inte jag, jag vet ingenting nu, jag vet inget idag….

SÅ idag fick mitt dagboksinlägg, för månaden, hamna här, så det kanske är tryggast att döpa om det till månads-dagboken då, för fler inlägg än så, får väl inte plats här, per medlem menar jag.

Eller så är detta den nya månads-tråden, ett per person, eller något sådant. Det är väl DET som kallas för rationalarisering, kan tänka, på ifokus

Bjornen
0

En hel del långa inlägg har bara försvunnit för mig också. Men oftast skriver jag längre inlägg eller kommentarer i Word först och kopierar in det senare, då är inte texten borta. Dessutom får också hjälp att se förlorade bokstäver eller extra bokstäver.

Jennix
0

Ja, som du nu vet, så kan jag av nån anledning inte skriva i din gästbok alls. Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[trumman]
0

#1 Att skriva i word först är et riktigt riktigt gott råd. Efter alla år få forum törs jag inte göra annat om jag ska skriva ngt långt. Allt för ofta hickar internettet och allt är borta O_o

#0 Det blir fler och fler anledningar att kanske tänka på att byta till ett helt eget forum tycker jag.

Eller vad tror ni fellow medlemmar - visst skulle ni haka på över till ett nytt, eget forum om ett sånt startades??

Fördelarna är fler än nackdelarna, helt klart, och jag vet iaf att jagskulle gladeligen hjälpa till med en 50-lapp direkt om det fanns driftkostnader, hellre det än att lägga en 50-lapp / kvartal för att få större Avatar här ;)

Nåja, vi får se tiden an!

Mvh, T

Lorelai
0

Jag har hela tiden fingret redo att starta kortkomandon..
ctrl a och ctrl c
Det går på ett kick och hinns med innan det kraschar.. Ha för vana att kopiera texten innan tryck på enter. Kraschar det och det tar lite för många sekunder att få upp ett rescue förnster.. anteckningar är standar i nästan alla datorer. Där kan man ha sin text för tillfället.

Vad jag tycker är skönt med iFokus är att många gånger ligger texten kvar i cash när man snabbt går tillbaka en sida om det har kraschat.

Jag känner med dig lightseeker.. :( Det är inte kul..

Sebastian
0

#3 Har du ett på lut?

Lorelai
0

#3Missade den frågan..

Ja! Jag är på. Visserligen tycker jag om det här att kunna flippa mellan de olika "kanalerna" så enkelt. Jag tror heller inte att det går att skifta. Den krassa verkligheten säger att det inte kommer att fungera. Men jag är på. :D Man kan ju ha fler forums manär aktiv i.

gryning
0

#3 Håller med dig om detta med eget forum trumman - jag upplever iFokus som väldigt segt sedan uppdateringen. Man får dock tänka på att om man skaffar något av alla gratis-forum som finns brukar det finnas användarvillkor som begränsar vad man får ta upp i forumet. Men det kanske finns några skickliga personer som kan bygga upp/programmera ett eget forum! Då skapar man ju sina egna villkor för användande.

[incendium]
0

#7 det finns inget behov att programmera egna forum, hur roligt det än är. Det finns bra mellanvägar att gå med där man själv kan sätta alla villkoren och möjligheterna, även om det då kräver att man betalar för domännamn och utrymme.

jag är helt klart på angående forumbyte, och hjälper gärna till med det mesta runt det hela.

lightseeker
0

OJ! vad lovande, fast på samma gång känner jag: Vad har jag ställt till med?

Nja, de energier och tankar som uppstår här, måste nog ha funnits här före min lilla tråd.

blodtopp
0

Jag hänger också med om det blir ett eget forum. Man kan ju, som Lo skrev, vara på flera forum. Även om jag borde hålla mig borta från alla för min egen skull…

Astraea
0

Lightseeker min vän. Kom, vi går och väver en stund, under rabarberbladen. Väver Azurs färger, som ett brev, ett inlägg att räcka över till Coturnix..till alla andra vänner.

Kanske borde man blåsa ut brevduvor? Men då får det bli min själs svarta kråkor, de är mer häxiga än de vita. Dessutom sitter de redan här ute på rad. Förväntasfulla.

Kanske sy oss en tipi och samla oss alla däri, dela trådar och tillsammans knyta en drömfrångare, en väv, ett nät - ett intranät - och samtala i månens dimbeslöjda sken.

F*n, det här riktigt suger.

BranDuir
0

#3  jajamen….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
0

Ja, det kan kännas uschelt när inte saker fungerar som man förväntar sig.

Väva och blåsa ut och sy, dela trådar och knyta och samtala….wow, snacka om rena studieförbundet. Men du….det kan man ju kalla för terapi…hi hi hi,

Astraea
0

Tipiterapi *tihi*

lightseeker
0

fyndighetens moder, har talat, urmodern tipi-makerskan

Astraea
0

Vad sägs om en Tipiterapi tour? Studieförbund on wheels, nu i din stad!

Coturnix
0

" Nytt eget forum" Jovisst som sagt det kan ha sina fördelar.

Dock anser jag att även att just bli utsatt, ifrågasatt, möta dumheter och inskränkthet, det är utvecklande och en drivkraft.

Och som det påtalats förut, tack Iram och tack för ifokusidén för jag hade aldrig hittat hit som jag gjorde genom sökordet keramik- bygga egen ugn.

Och tack Astraea för de vackra orden kring rabarberbladen! Skål mina vänner!

-Men icke förty så skulle det vara hemskt roligt att få tillbaks sin och andras gästboksfunktion!!!!! Gaaaah!