Häxor? Män eller kvinnor?
Jag har diskuterat med en vän om huruvida män kan vara häxor eller ej.
Frågetecknen är många. Hjälp mej räta ut dem.
*suck*
Ja, män kan (numer) vara/kallas häxor.
Frågan besvarad, tråden låses.
SUCK
I alla tider, även i denna så särskiljs Häxor och Trollkarlar, detta pga att ofta så har en häxa rollen av dola, samt andra funktioner som hör kvinnligheten till och innefattar bla användandet av div örter, vars hemligheter var och är/bör förbli djupt förborgade för män /trollkarlar.
Ett annorlunda förfarande torde dock uppmärksammas vad det gäller tex schamaner som är könsneutralt, även om det genom alla tider har hållts för giltigt att kvinnor alltid varit de som besuttit de starkaste krafterna. Detta kan härledas till att det under alla tider varit kvinnan som varit det mest gudomliga. I och med att hon har varit den som fört släktet vidare genom förmågan att föda barn. Efter Kjejsar Konstantinus och Romarrikets fall ses dock en förändring som sedemera fortsatt fram i våra dagar. Detta har dock INGET med de natur/hedna religioner som var allmänt gällande fram till kristendomens införande. (fast även i kristendomen sågs kvinnan som den gudomliga, fram till ovan nämnda Kjejsare. Detta har dock mkt lite med häxor/trollkarlar att göra och kan snarast ses som ett försök att hålla samman ett stagnerat imperium, med politik blandat med en mix av olika religioner som grund) Hoppas att du blev hjälpt av detta Blodeuwedd. Annars är det bara att fråga på. Okunskapen övergår i dumhet först när jag slutar fråga…
Med vänliga ödmjuka hälsningar.
Easy-Rider aka P af R Schaman i 47 generationen rakt ned stigande led
#3 Tack..precis vad jag oxå ville veta…BB/B
Tack Easy-Rider för ditt svar.

Men häxmästare…va e de då?
Har en känsla av att jag
Vandra i Ljus å Skönhet
#6 Ja vad är det då???
#7 Varför tyst??
Häxmästarinnor det är vad häxmästare är.
Vandra i Ljus å Skönhet
ordet Hex…från tyskan…att förtrolla, charma, "göra blind och döv", ta makt från någon, kollra bort, …osv….och detta beteende tillskrevs kvinnor, kvinnorna som kunde tjusa männen från vett å sans så det glömde allt viktigt…kvinnan blev anklagad för att samarbete med "onda makter" som kunde sätta kåtslaget på den mest fromma munk…alltså kvinnan är ond och djävulusisk…så från början hade det inte ett dug med varken örter eller botande att göra…men ordet hex kom till Sverige på 1600-talet och det bytte plats med Trollkona, Visa kvinnor, kloka gummor osv..
En häxa, ja nu har ordet fått en helt annan betydelse men från början var det kvinnor som lurade männen från Guds väg…tänk så det kan bli…
För övrigt om man nu ska titta på Häxa idag så är det lika mycket män som kvinnor som kan kalla sig det, då de utför samma eller likartade saker och delar samma grund tro…
så det va det de…ha det gott

#7.#8.#9.Haha ha..ja inte vet jag
det va ja som undra
Maximiljana, bry dej int om mej, jag e Ilsk ikväll.
Vandra i Ljus å Skönhet
Jamen om vi ser på så mycket annat inom det här med häxor och shamanism och annat andligt/hedniskt. Så kallas nymodigheter New Age??
Betyder det att manliga häxor är New Age eftersom de inte hör hemma i de flesta gamla traditionerna?
kan inte låta bli alla av manshäxor e New Age. Förlåt
Vandra i Ljus å Skönhet
kan inte låta bli alla av manshäxor e New Age. Förlåt
Vandra i Ljus å Skönhet
De flesta som kallar sig häxor idag är, eller ligger nära, New Age.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

nja…jag är inte ens i närheten av New age :)

nejmen snälla rara.. jag skickar ljus till er
;)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Häxkvinnor e inte New Age…….hoppas jag….
Vandra i Ljus å Skönhet
#16 innefattar det oxå kvinnor?? *s*
#20 Jepp.
En man som följer en häxkonsttradition är f.ö. häxkarl.
*humor* En häxmästare är e.g. en felstavning, det ska stavas hexmästare och det är helt enkelt en person som vunnit ett mästerskap i hexadecimaltal. */humor*
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Den jag diskuterade med tidigare är man och det var han som var tvärsäker på att en häxa är kvinna och jag sa att jag var osäker. Därav min undran från första början.
Vad får ni allt ifrån? :D
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Ja, vad menar du?
Eller är det Magister Magus du söker?
Häxmästare är inget jag kan uttala mig om vad ordet betyder, men det borde det ju kunna vara den styrande i ett S/M-förhållande mellan häxfolk. Den som ställer över Häxslaven.
I grund och botten kanske det finns lite B/D i det med. Det beror ju på om Häxmäsaren trollbinder Häxslaven först…
Jag har alltid undrat vad trollspö skall vara bra för, men jag tror jag kom på det nu.
Men jag vet inte… som sagt.. bara en teori…
#24 Ha haha… 

#24 D/s svängen som viskar i ditt öra? :D
Det är mycket som surrar i mina öron för tiden, vännen… Vi skall strax ut här…
#24 Aha, det är väl de som använder bindrunor en hel del? ;)
#28 Mmm, dubbla halvslag och sängstolpar….

kvistar och stavar..

En hel undre värld nystas upp här ser jag. ;)
Åter igen då HÄXMÄSTARE finns inte dokumenterat innan en viss Alistair Crowley. Som kan sägas vara grundaren till det som idag har utvidgats till New- Age (För hans del handlade det dock mest om att knulla,droga och förlusta sig så mycket som möjligt, med allt och alla, var nu andligheten/Kärleken ligger i detta??)
Jag går inte in och upprepar mig, frågan om Häxor anser jag besvarad.
Sen kan man gå längre tillbaka i tiden och börja se på Magus Magister, det är dock inte en HÄXA, En HÄXA är en KVINNA!!! En man kan inte vara en häxa då häxor är KÖNSBESTÄMT, Kvinnor.Läs tidigare inlägg.
Det som i dag benömns New -Age och härstammar från Mr A Crowley har sin grund i de Zeolotiska Molok-Baal dyrkarna, där det som jag tidigare skrivit i detta inlägg handlar om att förlusta sig så mkt som möjligt genom olika exesser. Sex, mat, droger, alkohol osv osv.Något som jag INTE är ett dugg Intresserad av, sysslar inte med New- Age!!!! Mycket beroende på att det dels är fullt av människor som använder sig av ritualer och dyl som de inte har en aning om vilka konsekvenserna blir. (har tagit hand om ett otal människor som öppnat upp "dörrar" i sitt inre som dels har varit ämnade att bli stängda och som de inte har kunnat stänga själva och i några fall blivit akut fysiskt sjuka, så sjuka att livsfara förelegat och läkarna har stått som fråge tecken!)och dels för att jag anser att Molok-Baal sekten med deras riter är motbjudande. Då delar av innehållet så som pedofili,incest,offer (både djur och människor)användandet av droger i olika former och avsaknaden av kärleksfullhet.Strider mot allt jag tror på och det mina gåvor säger mig är den rätta vägen. Sen att börja raljera över Bondage, Sadism,Maschoshism i denna tråden som handlar om Häxor. Tyder ju helt på att det är många som låter den sjuka grunden i New-age lysa igenom, medvetet eller omedvetet.
Skulle vilja föreslå www.darkside.se för er som vill utforska den sidan hos er själva, det är ett forum som definitivt passar bättre att föra diskussioner om BDSM-sex på än HÄR
Med ödmjuka och kärleksfulla hälsningar till er alla som bär ljuset inom er// Easy-Rider
#32 Du anser alltså att Crowley inte var seriös i sitt arbete :) Berätta gärna mer om Molok-Baal sekten.

#32 Tål du inte att folk skämtar lite sinsemellan, någonting som bibehåller en god stämning. Kan du gott hålla det för dig själv. Ingen här behöver bli knäppt på näsan av en, där gott humör uppenbarligen är bortkastat.
Tänk efter innan du sparkar på E.A. Crowley… och vidare… Vad vet du om hans arbete, annat än lösa rykten spridda av det kyrkliga?
Är du själv initierad inom någon av de organisationer han startade? Har du läst någon av hans böcker?
Det är sant att Crowley med flera bland annat använde sig av, utvecklade och i vissa delar tog fram ett system för utbyte av energier, utnyttjande av de samma och verkande genom, inom den sexuella akten.
Men det är inget annat än ett rituellt utnyttjande av energier som formas då man närmar sig den fysiska extasen.
Det du säger stämmer kort sagt inte. kopplingen mellan Molok-Baalsekten och E.A. Crowley är lika lång som mellan dig och mig.
Du får ju inte ens hans namn rätt, så vad kommer det för gott av vad du säger om honom.
Det arbete som Crowley utförde och som lever kvar än idag är helt klart värt respekt även från de läger som finner honom motbjudande. Det ligger mer bakom än det du tycks kunna se.
Öppna ögonen och en eller annan bok i ämnet, kom sedan tillbaka och sparka hur hårt du vill, så kommer jag och flera kunna föra en konstruktiv diskussion rörande det du säger.
// Erkänner sig idag vara ett surkart, som är mäkta trött.

#32 Ifall ens livsåskådning man har som liv och kall, ej tål minsta skämt eller självironi - ja då undrar jag hur fast den är?
'raljera om bondage?' Japp, det är det vi gör här, gottar oss i snusk, som de new-age häx-anhängare vi är.. hur vågar vi yttra oss med fula run-metaforer om någonting, så allvarligt, som häxor och bdsm!

Att Crowley skulle vara ursprunget till häxmästare är befängt. Crowley kallade sig mycket men aldrig häxmästare. Lika befängt är det att det Crowley utförde skulle ha sitt ursprung i någon påhittad Molok-Baalsekt. Jag föreslår att du lyssnar till aris-eile och läser på lite mer innan du uttalar dig. Ännu mer befängt är påståendet att den moderna new age-rörelsen skulle ha sitt ursprung i Crowley och denna Molok-Baalsekt. New age-rörelsen ser nog Crowley som en av de mindre sympatiska figurerna, men det bottnar nog snarast i de illasinnade rykten som spridits om honom och de missuppfattningar som råder om hans person och gärning, än i vad han verkligen gjorde. Trots det är den tarotkortlek han skapade tillsamman med Lady Frieda Harris en av de mest populära. Dessutom är den en av de vackraste och mest fulländade.
Men för att kommentera den övriga diskussionen:
Crowley har haft ett visst inflytande över den moderna häxrörelsen, eller wiccarörelsen. Den startades ju av just en man, Gerald Gardner. Gardner var bekant med Crowley och hämtade inspiration, och fick råd, från Crowley. En annan man som inspirerade Gardner var George Pickingill, som uppenbart var traditionsbärare av en äldre häxtradition. Spåren efter Crowley ser vi bl.a. i hur wiccarörelsen uppfattar de fyra riktningarna och elementen. Här har vi luft i öster, eld i söder, vatten i väster och jord i norr, vilket är hämtat från Golden Dawn som var det sällskap i vilket Crowley först introducerades i den magiska traditionen.
Vi ser det också i det som kallas The Wiccan Rede: "An Ye Harm None, Do What Ye Will". Denna fras har sitt ursprung i Crowleys Law of Thelema: "Do what thou wilt shall be the whole of the law".
Det svenska ordet "häxa" har sin rot i det fornnordiska "hagusitsa" (med förbehåll för stavningen) som betyder "hon som sitter på gärdsgården". Ett annat ord var "tunriða", "hon som rider på gärdsgården". Häxan, liksom shamanen, är mycket en gränsöverskridare. Och hennes förmåga att röra sig mellan världarna kan symboliseras av att hon står över en gärdsgård, med ena foten på den odlade marken och den andra i vildmarken, dvs. med ena foten i den fysiska verkligheten, den andra i den andliga.
Det engelska ordet "wicca" har i sin tur sin rot i det fornnordiska "vitka" (vitki i maskulin form) som var ett gammalt ord för det vi idag betecknar som "häxa".
Ser man historiskt har både kvinnor och män benämnts som häxor, även om man med en häxa i allmänhet avsett en kvinnlig person. Under häxprocessernas tid dömdes visserligen flertalet kvinnor, men även en del män.
Moderna häxcirklar, eller covens, består både av kvinnor och av män eftersom man anser att dessa båda behövs för balans. En viktig ritual är det heliga giftermålet mellan Gudinnan och Guden som gestaltas av Översteprästinnan och Översteprästen. Dock finns det enkönade covens, feminsitiska som enbart består av kvinnor, och covens som enbart består av homosexuella män.
Svenska häxor tycks ha organiserat sig i vad som kallats en "rote", vilket ju är en ursprungligen militär term. Ledarna för dessa rotar kallades kaptener och vi känner att par sådana kaptener med namnet Elin, alltså kapten Elin. En var en av de första som dömdes till döden under häxprocessernas tid på 1600-talet, en annan, Elin i Lönnemåla, dömdes under 1800-talet och hennes trolldomsredskap finns bevarade på Nordiska Museet. Från henne har vi också en underbart vacker och kraftfull skyddsformel som tydligt har urgamla hedniska rötter. Här hör vi om en trollkvinna, Nockunder, och hennes nio söner och en viss Noren, eller Nordian, som ligger begravd i Kung Nordians hög i Uppland. Vi ser också hur de fyra elementen, eld, vatten, luft och jord finns med. Vattnet och elden nämns men luften är förstås skeppet som färdas med vindens hjälp och jorden är mannen som rider över marken på sin häst. Det här är absolut en av de mest kraftfulla formler som bevarats från den svenska folktraditionen. Den lyder (och jag citerar från minnet så den stämmer inte helt med originalet):
Nio voro de Nockunder söner
Som Noren före,
Som bore sin mor döe.
Vi bar de henne så döe?
För hon kunde all måhl hölje och dölje.
Som hon gjorde så skall ock jag göra:
Jag binder vattnet där det rann,
Jag binder elden där den brann,
Jag binder skeppet där det skred,
Jag binder mannen där han red.
Jag binder järngårde
Så de gråta blodtåre.
Tungt va? Den torde skydda mot allehanda onda anslag.

#37, bodvar, jag är inte väldigt påläst, men jag bugar och bockar inför kunskaperna som du bär, dina ord talar ett starkt språk.

#37 ja du skriver inte ofta, men när du väl gör det så blir det som sista ordet, absolut.
Den ramsan har jag läst förut, dock var den ålderdomlig i originalversion så jag förstod inte alla ord.. det finns en ilsken kraft i den, befallande kraft, vad kan inte vekna av den.
Som sagt .I äkta Crowley anda (med resvation för stavningen) så tycks vi ha en del som följer hans sk "läror " här , där av mörkret och avsaknaden av kärlek i de diskusioner som av någon som i ena andetaget säger sig skämta och i nästa andetag vänder sig om och visar på en helt annan sida med total avsaknad av kärlek och tolerans. Jag tänker INTE gå in på Golden Dawn ej heller anledningen till att A.C, startade den (han var nämligen mkt intresserad av de sk Rosencreuzarna, tyvärr verkade intresset inte vara ömsesidigt) Att sänka sig så lågt som att blanda ihop AC:s opium/sex orgier med Gnostiska befruktelse riter är dock väldigt magstarkt och något som jag inte ens kommer att gå in på då detta inte har ett smack med ämnet att göra.Ej heller det vackra i den kärleksfulla handling det innebär att bejaka GAIA med sin säd.
Något som jag finner här är att de som hyser avsaknad av kärlek och har mycket mörka sidor inom sig tycks hålla varandra om ryggen(vanlig taktik och något som jag INTE tänker kliva i, känner det allt för tydligt, tänker INTE sänka mig till den nivån, kan bara nämna att då denna mörka kraft är så lik varandra så tyder det på ett nära samröre kanske en tidigare/pågående relation. Vet som sagt var inte hur den har sett ut och det hör inte heller hemma i denna diskusionen heller. Bara att det är väldigt tydligt ni två alt tre kan sluta sända dessa mörka energier av rädsla, biter INTE på mig. Jag är KÄRLEK!!!!)
Till dig som var intresserad av Molok Baal sekten ber jag HÖR av dig utanför denna tråden, då det inte hör till orginal frågan och något som rädslans krafter ALLTID vinner på är att så SPLIT, så låt oss inte gå deras ärenden. Utan i stället handla i KÄRLEK även i det lilla och ta det privat eller i en speciell tråd, kan dock säga att dokumentationen inom det området är väldigt knapphändig(det mesta är djupt begravt av Katolska kyrkan och det som är känt utanför de rummen är endast fragment)jag delar dock gärna med mig av den lilla kunskap jag jag blivit tilldelad…..
I ödmjuk och Kärleksfull tjänst till ljuset och skrattet.
Easy-Rider
Nu får du ta mig f-n ge dig, rent ut sagt… sitter och häver ur dig en massa saker som faktiskt är rena lögner. Du sitter dessutom och gör en massa antaganden, angriper och j-vlas… Men då, Easy-Rider, då skall du se att du kommit rätt. Jag kan vara nog så kantig och tvär… precis som du, med skillnaden att jag vet vad jag pratar om.
Crowley startade INTE The hermetic order of Golden Dawn.
Klart som-fn att jag kan skämta om saker som är roliga, humoristiska eller ironiska, för att sedan visa total avsaknad av tolerans mot lögner. Det har inget med Crowley eller någon anda därur att göra. Det har bara med dig att göra i detta fallet och att du sprider mer dynga än den värsta agronom.
Tänk till och läs som sagt var p ålite innan du skriver. Jag är inte den som är den som låter folk sprida skitsnack om jag ser det. Det vet de flesta här inne på gott och ont. Ibland får jag skäll och tillfälligt gör mig ovänner genom det. Men på det stora hela verkar jag accepteras iallafall. Fast jag är en bitter surgubbe som bara bråkar ;-)
Sedan diskuterar du väldigt mycket som du inte vill diskutera. Det finner jag ytterst förvirrat, men jag kanske kan hjälpa dig ur det.
Du säger i din presentation att du inte behöver hävda dig eller bevisa någonting… Det är fint att du kommit så långt i din utveckling… Men du bör då tänka över det när du sitter och talar med folk insatta i de ämnen du inte vill diskutera men ändå häver ur dig en massa åsikter, punkter och ibland rena fantasier om. DU är en av de som ger sådana som både dig och oss dåligt rykte. Ser du inte det? Alternativt kanske du gränsar till schizotypalt beteendemönster och då finns det faktiskt professionell hjälp att få.
Du har rätt i att du inte vet ett smack om hur relationerna ser ut eller har sett ut i detta forum, mellan folk och du har också rätt i att de som anser samma saker och har liknande kunskaper håller varandra om ryggen. Det är väl så det går till? Det är inget fel i det… Det är ingen taktik bakom det. Ser du en taktik är du nog inte bara ignorant, då är du nog dessutom bara en paranoid Crowley-hatare.
Det drabbar mig med ibland att folk med liknande åsikter gaddar ihop sig mot mig och det kan bli lite hetskt ibland. Men ingen av oss här inne försöker skrämma någon eller sprida något mörker.
Det är mycket som biter på dig, käre… eftersom du hävdar inom dig och inför oss att du är KÄRLEK. Du är inte kärlek… du är inte ens kunnig nog för att ens borde uttala dig om Gaia… Det du sprider är andras ord utan egen tanke, det är en farlig metodik som jag dessutom direkt talade om i tråden "till den det berör"… I detta fallet borde du direkt läsa den och ta till dig vad jag skrev.
Det enda vettiga jag sett dig göra så långt är att vilja ta dina antaganden om Molok-Baal-sekten utanför denna tråden. Så helt ute är väl inte hoppet ens för dig.
Men en sak är iallafall säker. Jag diskuterar gärna med dig för du skriver bra och utförligt, synd bara att inte ett förbaskat dugg av det du säger stämmer ur historisk synpunkt, i sak eller ens i syfte.
Skärpning, grabben, det är många som överlever allt från rädsla till cancer. Det är inte det som gör dig speciell. Du skriver:
"Livet är NU det delas inte retur biljetter vid pärleporten, så LEV…. eller kom inte dragandes med "det går inte" "jag kan inte" "jag har inte råd" . För jag är ett LEVANDE bevis på att ALLT går, kan jag det inte själv så får jag böja på nacken och be om hjälp…."
Vi är alla här levande bevis på att allt går, Vi sitter inte här som fån och tror annat… Men det är heller inget som gör oss speciella eller lika ospeciella som du, att vi delar denna vetskap med dig.
Din vibration… säger mig bara en sak… Du seglar under falsk flagg… men frågan är om du ens vet det själv. Så tills vidare håller jag det inte mot dig.
Men skärp dig lite… snälla… inte skärpa språket… men gärna lite angående din research inför det du skall eller inte skall diskutera.

#40 läs vad aris eile skriver, och tänk över det.
Jag tycker att det känns otroligt falskt att skriva om humor och kärlek på sin presentation, och sedan vid första inlägget i detta forum genast gå till attack på en skämtdisskusion, och angripa trosläror du inte känner till, och hävda att vi sitter och skickar mörker och rädsla till dig? Det här är en forumdiskussion, ta det lungt.. och ja, mer falskt flagg får man leta efter.

#40 Dom som säger ifrån gör det av egen fri vilja. Har ingenting med att hålla om ryggen med varandra att göra. Sänder mörker? Vilket struntsnack!? Jag för varker mörker eller ljus.
**Det finns inte färg på det.
**Var en "ljusets riddare du". Det finns andra forums som passar bättre för den sortens ljusbärare. Övernaturligt.ifokus, andligt.ifokus, jesus.ifokus och existens.ifokus kan kanske vara lämpligt. Svårt att säga defenitivt.
Klampa inte in och förolämp alla medlemmar som avjuter ett gott skratt.. för att sedan anklaga dem ytterligare när det är du som har klantat dig. Skaka istället av dig av det.. och gör trevligare i nästa försök.
Du skall ng se att jag kan ställa mig till dina ords försvar.. om du inte använder dem för att minimera precis varenda medlem.. om du inte använder dem för att kränka medlemmarna. Det är inte medlem som får röst.. det är orden. Märk det väl och ta till dig utav det.
Jag ber om ursäkt för mina sak fel(trött kan ju alla vara) Alla vet ju att Dr William Wynn Westcot grundade Golden Dawn i den form nutida form som blev skapad 1888 i London. Även en man vid namn Mathers och Dr W.R Woodman var involverade i detta. Namnet var Isis Urania Templet av den Hermatiska Orden av Golden Dawn. Sen finns det en äldre variant vars dokument fanns /finns i Rosencreutzarnas arkiv. Dessa skrifter som berör ett antal olika ritualer från den tidigare formen av Golden Dawn lyckades Wynn-Westcot komma över och skapade denna oberoende nyare form av Golden Dawn. Uppdelad i tre ordnar Yttre, andra och tredje.
1891 dog Dr Woodman och det visade sig att ekonomin var i det närmaste noll, då klev en medlem vid namn Annie Horniman in med pengar Mathers flyttade till Paris, där ett annat Golden Dawn såg dagens ljus. Redan här handlar detta inte om någon kärlek eller någon ljus magi. Utan snarare en dåtida Livets Ord upplaga. Mathers var avundsjuk på Woodman och som alltid när vi VÄLJER att kliva av Kärlekens väg så inträffar det som brukar ske.1896 så stryper Horniman mer pengar till Mathers efter att han hävdat att han blivit upptagen och initierad av sin "Hemliga Chefer" till den tredje graden. Detta resulterar i att han blir utesluten. Efter påtryckningar från Horniman.
Westcot drog sig tillbaka och hans efterträdare var Florence Farr. Aleister Crowley blev initierad i G.D. 1898 och hans vandring genom graderna var remarkabelt snabb. 1899 åker A.C till Paris och blir upptagen i den andra orden varpå han året efter försöker att åka till London och ta makten i den orden, han misslyckas och sen utbryter ett sk Magi krig …..
Ja alla som läser detta och ser ju vad det handlar om och det har ju INGET med LJUS och KÄRLEK att göra utan det handlar om makt och pengar och i A.C:s fall även om droger och andra exesser…..
För er som vill förkovra er i ämnet så kan man ni läsa på http://en.wikipedia.org/wiki/Hermetic_Order_of_the_Golden_Dawn där finns alla kända referenser och det går att söka vidare, för den som vill…
Vad detta har med denna tråd att göra vet jag ej och det jag skriver om relationer är tydligen inte heller nog tydligt för vad jag menar är att mörkret strålar ut från den person som skrivit och försökt få mig att framstå som en mindre vetande, denna person har till sin hjälp några lättledda själar som är i stadiet att ännu inte ha hittat sin egen styrka varav jag kan spåra blodsband till en och andliga band till en annan….
Saken är den att för dessa individer handlar det inte om GEMENSKAP och Gemensamriktning, glädje och kärlek. Det handlar om att söndra och härska, stjäla energi och så split. Kan tänka mig att detta inte är den första tråden som INTE handlar om original frågan, i detta fall om det finns bäde kvinnliga och manliga häxor, efter några inlägg. Detta är dock bara en gissning och inget jag har belägg för. Denna fråga kan bara NI svara på, det brukar dock vara ett KÄNNETECKEN som går igen och igen och igen.
Nu har jag dock gjort min uppgift och lämnar er att döma eller älska…. Valet är ert INTE bara denna personens UTAN er ALLAS…..
I kärlek och ödmjukhet för VÅR gemensamma välfärd….
Easy-Rider
Ps tack för att du mörke tog dig tid att läsa min profil ds

akta dig så att jag inte tar haj-hamn och kommer och biter dig..
*stjäl några isglassar från ett barn och ger dem till en sockermissbrukare*
eller med mörk.. syftar du måhända på min svartfärgade pyjamas? jag känner mig imponerad av att du lyckas se det från din skärm. Förvisso är den vitfläckad av välling efter att ha nattat barn.. eller är det blodet från hvite krist?
Som ni förstår har jag lagt av detta med att svara seriöst, alltså, vad är meningen? Han verkar ju redan veta vilka vi är via sina magiska talanger, så varför diskutera, han vet ju redan allt.

Då är både du och jag mörka spindelfot.. jag har nämligen med läst din profil easy-rider.
Kom ut i klartext istället för att sitat däroch trumma på lillfingrarna. Vem blodsband? vem andligt osv.. tala upp pojk!
Och om du stör dig på att tråden inte håller titel-linje. Sabba den inte ytterligare då.

Men snälla nån… Easy-rider, den enda som sprider mörker och illvilja här just nu är du. Vad är det du vill egentligen? Härjar runt och pratar om mörka människor och svartmålar folk du inte vet särskilt mycket om, för att sen avsluta med ord som "kärlek" och "ljus". Så fruktansvärt befängt…
Kasta ut karln!!!

#48 I second that!
eller i alla fall dela ut en reprimand.

Japp, såvida han nu inte gör som han påstår att han ska göra, nämligen försvinna.
/Iram

#38 & #39 Tack för vänliga ord. Nej, jag skriver inte ofta men det tenderar ibland att bli lite långt. Och om blatanta felaktigheter och desinformation sprids måste man väl reagrera.
Vad gäller fortsatt debatt med Easy-Rider kan man dra sig till minnes en vers från Havamal:
122. Jag råder dig, Loddfavner,
men råd må du taga;
du får fördel, om du följer dem,
de bli goda att begagna.
Ord skifta,
aldrig du skall
med dåraktig dumbom.