undersöknings-inlägg
Hm, nu fick jag ju starta en egen tråd om det här, med anledningen att jag inte kunde pricka in något av dina alternativ i undersökningen, aris-eile. För att få tillgång till kommentarerna till ditt inlägg krävs det att man röstar, och eftersom du medvetet uteslutit "inget" får jag ingen tillgång till något som hade kunnat bli en intressant diskussion att följa.
Så tänk på det när ni gör undersöknings-inlägg. Vill ni utesluta folk bara för att de inte har ett val att klicka i som passar dem, så okej. Men risken finns att någon av nyfikenhet röstar felaktigt bara för att få tillgång till tråden - och då blir ju statistiken missvisande och egentligen ganska menlös.

En poäng.. En annan är:
Låt bli att rösta om det inte angår just dig. Man måste inte låta sig ledas av sin nyfikenhet. Platsar man inte in i alternativen kan man ju faktist välja bort tråden helt och trådskaparen får göra nytt om ingen svarar. :P
#1 Tycker jag verkar som ett dumt alternativ. HUr ska man då kunna följa med i diskussionerna? Och trådskaparen kanske ser 10 svar och inte de 20 som inte svarade…då vet h*n ju inte varför folk inte har svarat?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#2 Man måste inte följa med i alla disskutioner heller. Det dumma ligger i att inte ha kontroll över sin nyfiknhet så man röstar något man inte kan stå för.

#1 Det är just det jag menar med "Vill ni utesluta folk bara för att de inte har ett val att klicka i som passar dem, så okej." Men jag har svårt att tro att det håller sig där. Beroende på vad tråden handlar om, beroende på attraktionsvärdet i tråden, kan det komma inte bara en utan kanske ett tiotal felaktiga röstningar.
Man kan ha åsikter om något som man själv inte är verksam i. Och man kan tycka att vissa diskussioner är intressanta även fast man själv kanske inte ens deltar i dem - och detta är alltså drivkraften till att rösta felaktigt.
#2 Ja, du får tycka det om du vill. Jag håller inte alls med.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#3 Att du röstar rätt, och att du kan låta en tråd vara, är väl bra. Det kan jag också göra om jag vill. Se, annars hade jag ju redan klickat i att jag är "polis" och fått tillgång till tråden. Men jag låter bli. Men som sagt, beroende på ämnet, kan det bli väldigt många felaktiga röstningar enbart för att folk är nyfikna. Att du och jag kan hålla oss från en tråd som av en eller annan orsak inte är menat för oss, betyder ju inte att vi kan kräva att alla andra gör likadant.

Jag behövde inte hålla mig borta.. fanns ju häxa där. :P
För övrigt anser jag att det skall finnas neutrala alternativ. Men inte för att stilla folks nyfikenhet. Utan för att ge de som inte känner att de platser en chans att rösta och visa det.
Ja Jodrena. Du missar ändå inget, eftersom det var just en fråga jag hade med inlägget och i princip ingen av de som röstat ändå bemödar sig med att svara på den frågan.
Det var ju i det som diskussionen skulle ligga.
Ganska lustigt egenstligen. Ingen vill svara innan den andre… - du vet..

Ja, det var väl den diskussionen jag hade tyckt skulle vara intressant att följa, förhoppningsvis kommer diskussionen igång. Du kanske själv skulle svara på din fråga så andra kommer igång?

#8 Och din fråga var??

#10 När jag läser inlägget läser jag detta som frågan:
"Det finns ju en del magiker, präster/prästinnor och liknande här inne som kan tala om för mig hur just de fick sin titel, eller vad som gjorde att de tog den."
Korrekt… Alla frågeställningar behöver inte skrivas ut som frågor med ett frågetecken.
Som till exempel: "Frågan är väl hur många som verkligen läser vad jag skriver."
//

Varför inte bara fråga det man undrar? Och svara på min fråga i #10?
Jag frågade det jag undrade, eller hur? Som svar på din första fråga.
För att en annan hann före. Som svar på din andra.

# 14 Men eftersom ingen besvarat den kanske den uppfattades som lite otydlig. Jag såg den inte som du kanske förstår. Men jag kallar mej ju inte nåt av det du var intresserad av heller.

jag tyckte själv att frågan var otydlig och vet ännu inte om jag har svarat på rätt fråga.
Eftersom frågan var oklar, så blir nog svaret desto luddigare, tror jag?!
#1 Va? Jag förstår inte, inte angår mig? *smakar förvirrat på meningen* näh, det kan väl inte finnas nåt som inte angår mig? ;)
*skrattar lite för mig själv* Jag har verkligen svårt med det där.. att inte rösta… Att låta nyfikenheten rinna ut i sanden.. Jag har lite dum katt drag.. Lär sig aldrig hur många ggr jag än gått in i fällan ;)
Håller föresten med mig Jodrena, själv klickade jag i häxa men tyckte egentligen inte att det valet passade mig helt och fullt och förstod inte alls kopplingen med att lägga en titel som häxa (Alldeles för många olika betydelser) och t e x advokat i samma poll..
Vill man bara läsa så trycker man i vad fan som helst, som jag gjorde, och så läser man tråden, och slipper starta gnäll-trådar :)
Mvh, T

#18 :P det var inte meningen att detta skulle bli en gnälltråd, bara en eftertanke till dem som vill få riktiga resultat av sina "undersökningar" Sen att det blir gnäll av det hela kan inte jag stå för.
Hm, jag såg det mer som omtanke för trådskaparen, så han inte fick ett konstigt resultat… 
Sen att man har olika åsikter kan ju också ses som "gnällande" men sånt får man nog tåla på ett diskussions-forum.
Jag som i princip alltid har en annan åsikt än majoriteten tål det, så jag tror att andra överlever också.