Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2019 ggr
Nehalia
0

Någon....

…. som skulle kunna spå mig i kort??? hade varit kul och höra vad folk har att säga om mig…. behöver även vägledning vilka vägar jag skall ta…. någon som vill????

LailaBaba
0

Jag vet inte om jag tycker att ett forum på internet är rätta stället att få vägledning.

'If you cannot find it within, you will not find it without'

aris-eile
0

dcpower här på forumet vill ju öva lite. Fråga henne, vetja.
Annars kan du ju faktiskt lägga själv och se vad korten dig säger?

Lorelai
0

#1 Det generella är att man inväntar en som erbjuder att lägga korten. Korten kan bara berätta om vad som rör sig kring dig nu och i det förflutna. Vilka vägar du bör ta kommer dem att tvärvägra svara på. :) Dem är lustiga på det sättet.. De kan inte sia så. De kan om möjligt berätta vad som är lämpligt för dig att i dagsläget fokusera på. Men det är inte det svaret du vill ha tror jag.

Jag ösnkar dig däremot att finna det du söker. :D

spindelfot
0

När jag känner själv att jag inte 'ser skogen för alla trän' eller behöver något bra råd så brukar jag själv be någon titta efter åt mig.. Sedan vad jag gör med råden är ju upp till mig själv, ödet spår men människan råder - säger man väl, man bestämmer själv över sitt eget liv, men att få en stormvarning och några tips är inte fel.

Jag skulle inte ha något emot att lägga några kort för dig, varför inte egentligen? TS kanske inte har turen som jag själv att ha någon att prata med som man känner personligen.

Däremot så måste jag fråga - varför, innerst inne, behöver du någon som spår dig? För när man tittar in i korten ordentligt, då rotar jag ju faktist inuti dig och ditt liv. Jag kan inte berätta för dig vem du är, det vet du bäst själv, och om du inte vet det - då kommer antagligen korten att säga det också, att det är dags att ta sig samman och finna sig själv.

Men vägledning och råd är faktist bra att ha ibland!

ojoj detta blev långt nu..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

#3 ja, så är det ju tyvär, en sån rak vägledning får man inte,

det byggs snarare på bit för bit, en klar bild om vad i livet man är och ungefär vart man är påväg.. och ifall det är gott. Att se i framtiden kan vara som att gå omkring i skogen i becksvart mörker, och har man tur har man en bra ficklampa som lyser mer än en meter. Bit för bit, steg för steg, går man i livet, finns inga raka vägar att följa egentligen - det är en trappa ner i källaren full av lådor, och sen ut igen och upp och ner ;)

Lorelai
0

#5 *s* Nä.. hur skulle det se utom vi alla fick ett kort som talade om för oss precis vad vi skall pyssla med?
Här.. Du skall:
Först utbilda dig på grundskolenivån. När det är klar med det är det dags för gymnasiet, då är du redo för att gå sida vid sida med en reikihealer. Lagom till du fyller vuxen och skall avsluta gymnasiet är du klar att tappa reikin helt och sedan börja söka dig inom kundalin. Detta måste följas utav en rad omångar med tai chi för att finna din inre zone. Lagom när det är klart kan du ta häxkurs 1.0 innan du har fyllt 30 skall du skola dig inom naturmedicin för att sluta som natrapat. Detta är din syssla för de kommande 37 åren innan du förkastar allt då kyrkan får tag om dig. Du ingår en livskris, tvingar din partner att sluta synda och följa med på bönmöte.

(Med all respekt för sökandet.. vi är alla sökare.)

spindelfot
0

#6 min första tanke är.. ÅH VAD SKÖNT slippa sitta och oroa sig om vad man ska gå för utbildning egentligen till hösten..;) fixa ett öde i ett worddokument, direkt från högre makter, att följa till punkt och pricka.. följa sitt öde alltså;)

men tänk vad tråkigt allt skulle vara.. att gå hela häxkursen och natrapatlivet i 37 år, när man ändå vet att man kommer att sluta hos hvite krist ;)

Lorelai
0

#7Hmm precis. Jag tror man skulle tappa glöden inför att skola sig om man visste att det ändå inte skulle komma till någon nytta. Medan vägen dit är lika viktig som målet i sig.. för utan vägen dit kommer man inte till målet alls.

aris-eile
0

Vägen är viktigare än målet, anser jag.. för när målet är nått, måste man finna en ny väg att vandra…

mommo
0

Jag har lagt märke till att många som vill att man ska tolka tatot för dom vill bara veta om sin framtid; jag har själv fått flera förfrågningar om tolkningar via PM och det är bara framtiden som  man vill veta om.

Men det förflutna är minst lika viktigt; det är ju det som har lett till att man har blivit den man är idag. Och i sin tur påverkar framtiden. Sedan kan man ju få VÄGLEDNING om framtiden, men man måste minnas att vägledningen är det TROLIGASTE som kommer att ske, men man har SJÄLV ett val att göra annorlunda och då blir det ju annorlunda. Fast då har man ju inte tagit till sig vägledningen.

Lorelai
0

#9 Utan ett mål, ingen väg.. Ingen väg.. inget mål. Ingen är viktigare än den andre.
När målet är nått.. skapas ett nytt mål och en ny väg.

Nehalia
0

Det är skönt att kunnat starta en diskution med er alla… de va de jag hade som mening…. för det är nog många som har undrat om detta går… så tänkte varför inte ställa en fråga som många kanske undra??? så andra kan få lite svar… för själv tycker jag inte man skall spå framtiden… jag blir rädd av det… nu undrar la många varför jag ställde min fråga … hmmmm ja som sagt va starta en diskution som jag tycker är intressant… detta blev lite vimsigt men hoppas att alla förstår ……  :)

Lorelai
0

Lite gulligt. Men nästa gång.. är det en diskussion om ett ämne du vill ha. skriv det mer ärligt och rakt än smussel. Ogillar smussel.
Denna gången inget ont i sinnet.. men inga fler påhitt tack. Vi är alla människor som lever för ärlighet och sanningen i alla dess former. Ärlighet är att eftersträva.

Väl mött - jo i all fall jag begriper. Men ber att slippa fler liknande grejer. Du hade fått din diskussion om du hade frågat rakt ut. nu blir jag istället tveksam till att ens svara dig i framtiden. Värt att tänka på. Jag gör det för att du sa som det låg till.. till sist. men inte två gånger.

redigerat diskussion - gärna dissikerat - get a hint?

BranDuir
0

det stavas DISKUSSION    ( BD tf språkpolis) hehehe

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Nehalia
0

ja jag vet hi hi hi jag kan skriva fel på vissa ord ibland…. de vet jag det bjuder jag på :)

Lorelai
0

#14 tf?

spindelfot
0

Ja, själv hade jag tillockmed erbjudit mig att spå dig.. men nu ville inte du det egentligen? Känner mig aningen bortgjord, men fick mig väl en läxa nu - hädanefter lägger jag nog korten som jag gjort förut, för vänner jag känner.

Och en diskussion som du tycker är intressant? Det här blir ju bara absurt, vad ska man diskutera på, när någon frågar rakt ut ifall man vill bli spådd. Snarare så att du kanske ville bli spådd ibörjan men sedan ändrade dig och nu inte vill stå för det?

Nehalia
0

okej många blev sura för mina inlägg… okej la la upp de fel …. men gjort är gjort…. så fortsätt ni att spilla gojja över mig för nu tänker jag inte lägga mig ner o vill inte göra folk bortgjorda eller något …. för de var inte min mening….

aris-eile
0

Tillförordnad tror jag man menar…