Nya forumgrupper!
Har nu lagt upp två nya forumgrupper. Den ena heter OFF TOPIC, och är precis vad som står, alltså en grupp där man kan lägga sina OT-inlägg under.
Den andra gruppen heter "Häxkitteln", och den är endast öppen för medlemmar som ansökt om tillträde hos mig eller mina Medarbetare. En sluten grupp alltså. Meningen med "Häxkitteln" är att vi ska kunna diskutera saker där som kanske inte är lämpliga för minderåriga att läsa.
Snälla, se nu inte "Häxkitteln" som att vi måste huka oss och gömma oss! Meningen är att vi ska kunna tala fritt där, utan att behöva drabbas av misstro från människor som inte förstår vad vi håller på med. Det är sedan upp till var och en att bedöma om ens inlägg hamnar i "Häxkitteln" eller på det allmänna forumet.
Du som vill ha tillgång till "Häxkitteln", skicka mig ett PM. Du måste vara medlem i HäxoriFokus, ha varit aktiv på forumet ett tag så att jag känner till dig, och du måste vara myndig.
Sajtvärden och medarbetarna har rätt att neka sökande tillträde till "Häxkitteln" vid tveksamheter!
Mvh Iram, sajtvärd

Kanon Iram!

Kan tillägga att jag ännu inte har listat ut hur man skiljer på medlemsskapen mellan de två slutna grupperna här, Häxkitteln och Häxträffen. Jag klurar på om ni som redan är med i Häxträffgruppen redan har tillgång till Häxkitteln. Jag ska skriva en välkomsthälsning där och så kan ni väl svara ni som kommer åt, så ser jag om det stämmer? :-)
Kanske måste jag sedan ta bort Häxträffgruppen, ifall det nu är så att alla som är med i Häxkitteln ser även den.
Mvh Iram

Det var väl en ganska bra idé. Finns ju en del recept i världen som är åtkomlig för folket, men man inte vill skall ligga och reta den ungdomliga näsan.

ja, häxträffgruppen är väl 'slut' nu, man kan nog lungt rensa bort den.
jag kan se häxkittel-gruppen och jag har inte skickat dig ngt pm.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#0 det låter som en mycket bra idé
då får jag sätta mig och vänta på att bli aktiv nog :)

Till er som hittills har skickat PM, jag har lagt till er. Hoppas ni har tillgång nu, annars kan ni prova att logga ut/in eller starta om datorn. :-)
Ska förmodligen åka iväg en sväng idag så blir inte sittande vid datorn, men är tillbaka i helgen!
Kram
Jag undrar mest om vilka gränser som gäller på det öppna forumet… Vad får vi egentligen skriva, vad bör vi skriva osv.
Personligen är jag hellre med i ett privat forum än ett öppet, eftersom jag känner mig privat med vad jag tror på…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#7 Jag sitter här och småväntar, hoppas, på att HiF skall ta steget vidare och bli ett eget forum, utanför iFokus-styret (läs: kontrollen)
Det hade jag ivf diggat till max! :D
Mvh, T

JA det skulle ju vara läckert! Ett eget forum!
#8 men det är väl inget problem att göra? det enda man behöver är lite webbutrymme, går att få enkla och stabila för runt 150/år och sedan domänkostnaden på ungefär detsamma. dvs max 300kr/år. första året kanske det kostar en hundring extra. kan några donera en tia om året så behöver det inte vara något problem. sen är det bara till att lägga upp ett phpbb-forum (gratis, lättskött, och fullt av möjligheter).
jag erkänner, jag är en nörd.
edit: vill bara påpeka att jag inte vill pracka på någon något, ville bara nämna en möjlighet.
Jag kom in en stund men nu kommer jag inte in på stängda forumdelen längre :-(
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#10 Nej det är inget problem. Jag driver ju forum själv, det är därför jag sitter och hoppas kunna börja bevista ett häxforum som inte är toppstyrt av iFokusfolket ;)
Jag tycker det skulle vara en god idé.
Mvh, T
#12 jo, det vet jag :) ett ganska så trevligt sådant med.
eget känns alltid bäst.
#11 Jag ser inte ens häxkitteln längre?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Jag ser den inte heller längre. Men jag kom kanske först med av misstag? Vad vet jag.
#15 …och nu ser jag den igen. :)
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Jag ser den fortfarande inte. Jaja, vad är väl en bal på slottet?
Ska jag vara ärlig så ser jag den inte heller, häxkitteln
I ljus/LotusFlower

Man blir helt klart intresserad..av just "häxkitteln".
Ser den iofs inte här - än , utan får väl avvakta för ett godkännande då? ;-)
Iram är bortrest. Är i Hälsingland på Haggmöte, så ni får nog vänta tills hon kommer hem :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Iram has just left the building. Those are her footprints right there..

spikar man spikar i en häxas fotavtryck, då får hon ont
har du något tydligt fotavtryck kan man ju se ifall skrönan stämmer..
den skrönan berättade min man för mig igårkväll, och så skrattade han, elakt och lurigt, och jag blev 'illa till mods'
Din man har sett Warlock-filmen (visst var det så den hette) antagligen ;)
Akta dig du då han tar fram den saltade läderpiskan!
Mvh, T
Åh det var länge sen jag såg den filmen, nu blev jag sugen att se den igen.

Har nu lagt in alla som skickat PM om Häxkitteln. Om ni inte ser den genast, ha tålamod och försök flera ggr. Om ni inte lyckats efter typ något dygn, skriv till mig igen. Jag KAN ju ha stavat ert namn fel eller nåt….

ursäkta men, var skall man leta efter den? någonstans, exakt.
Ligger den kanske rödmärkt i kolumnen till vänster eller?
off topic tråden finner jag, den ligger ju direkt under mån-tråden.

Häxkitteln ska ligga framme i menyn som en vanlig grupp. :-)

Hallå Iram. Jag har lite problem, först såg jag häxkitteln men nu puts väck? :(