Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2575 ggr
940524hs
0

Hur gör man??

Hej jag heter Hanna och det var en kompis till mig på msn som tipsade mig om denna sida. Hur gör man och sådant?? För att hitta magier??

aris-eile
0

Hej Hanna.

välkommen… och lycka till.

LailaBaba
0

Hur gör man vadå Hanna? Menar du magiker?

BranDuir
0

använder banantelefonen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

sandra1977
0

#3..hahahahaha

Lorelai
0

#3 *garvar mig halft ihjäl*

Jodrena
0

Hmm. från #3 och neråt är ett internskämt, kanske inte fullt ut ett skämt heller enligt somliga, men internt för dem som varit med ett tag hur som helst.. Ville bara påpeka detta för vår nykomling så hon inte känner sig illa bemött från start.

Lorelai
0

Det var bra Jodrena.. :)

#0 Det går inte att svara ordentligt på en sådan fråga. Det är därför svaret uteblir. Formulera om dig och prova igen kanske svaret blir annorlunda?
Men magiker.. det är Joe Labero det. Illusionist.

aris-eile
0

Carl-Einar Häckner, David Copperfield, Sigfried & Roy och de övriga gycklarna är illusionister med… Otroligt duktiga och fasen vet hur de fixar det ibland. Men en titulerad magiker - person som har kännedom och kunskap om magin och dess verkningar och som dessutom förstår den - bör vi kanske inte använda som benämning på Hr Labero.

Det är många som kallar sig magiker - Magus - men det är en titel som man får tilldelad. Det finns inte många av dem i världen. Sedan finns det ju andra personer och tituleringar på folk som trollar, siar och förflyttar energier och dess tyngdpunkter. Många säkert effektivare än vissa av de magiker som finns. En magiker behöver inte använda magi… vissa gör det mycket sällan.. några aldrig.

Olika skolor har olika krav, så klart… vilken skola du söker, vet inte jag…

//

Kiowa
0

Försök inte hitta dem, skapa dem själv :)

aris-eile
0

Utveckla gärna… skapa magier… hur?

Bappho
0

#8 Och vilka är det som tilldelar den titeln då?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

aris-eile
0

Det beror på inom vilken lära man rör sig och studerar. Det är som med vilka skolor som helst, Vem av gör till exempel när man får kalla sig ingenjör, psykolog, doktor och så vidare. Det är när man påvisar en nivå av kunskap som man får titeln tilldelad. Man kan också kalla sig vad som helst… men det är inte rätt.

Oftast är det ens lärare eller mentorer som avgör i förhållande till det system man använder sig av eller studerar.

Det är INTE ens egen frihet att kalla sig saker man inte är och ha rätt i det eller till det.

Bappho
0

#12 Och dessa skolor, accepterar de varandras titlar eller måste man bli godkänd i varje innan man får den eftersökta titeln?

Altea
0

Magin hittar du inom dig själv, det är kreativiteten den inre skapande  kraften som manifesteras i det yttre, en omvandlingsprocess….det du tänker skapar du.

Därför ska man vara försiktig med vad man tänker om sig själv och andra för när tankens kraft blir tillräckligt stark manifesteras den obönhörligen i den fysiska verkligheten på något vis.

//Altea

SEViking
0

Hallå!

Hur mycke skämt det än var med "banantelefonen", så återstår faktum att personen inte har åldern inne.

#0 Be dina förmyndare sätta sig i kontakt med någon som kan undervisa dig i det du söker. Dom bestämmer tills du är myndig.

Kanske samfundet ska anordna med en skola för barnen? Har det kyrkosatus kan det väl åxå anordnas en likt "Söndagsskola"

Hur krasst och nedvärderande detta än låter återstår faktum att man måste vara över 18 år för att få bestämma själv i stora frågor. Innan det anses man som barn/ungdom.

SEV Oskyldig

PS. Jag FÖRMODADE att personen tagit sitt födelsedata som smeknamn, DÄRAV utgick jag från att åldern är 14 år. Skulle min förmodan vara FEL, ber jag Er ha överseende med detta och ignorera delar i detta inlägg.

aris-eile
0

De flesta skolor erkänner varandra.

Bappho
0

#16 Det var bra. Skulle bli alldeles för några Magiker annars ;)

Bappho
0

Tänk så jobbigt det blir så fort någon är ung eller mindre erfaren än vi andra här. Oftast finns intresset för mystiken redan i unga år, kanske rentav en egenskap vi föds med. Det är inget som dyker upp när vi fyller 18.

aris-eile
0

Ja antalet magiker skulle nog vara aningen mindre. Men de är inte överdrivet många nu heller.
Det finns ju mystiker med, som man får ta med i beräkningen… det finns det hur många som helst… och studerande… och intresserade. Slumrare och nyvakna… alla har något att tillföra…

//

Bappho
0

#19 Ja, studerande, mystiker och intresserade bland flera är ju själva förutsättningen..

aris-eile
0

men de kallar sig allt för ofta magiker, präster eller prästinnor..

Bappho
0

#21 …eller så är de det, fast du inte vet om det ;)

Altea
0

Det finns lika många skolor som det finns människor, alla uppfattar verkligheten på sitt eget vis och tar in kunskaper utefter sina egna referenser.

Svart magi handlar enbart om att få ge utlopp destruktiva känslor och för sin egen vinnings skull manifestera sådant man kan kalasa ostört på i sitt mörker, tyvärr i okunnighetens namn.

Det man inte tar med i beräkningen när man förstärker de destruktiva egoistiska krafterna är att "karmalagen"…"det du sår, det skall du skörda"sätts i rörelse på ett obehagligt sätt. Kraften ger sig visserligen iväg måhända men viker snabbt tillbaka till avsändaren i en snäv båge som kommer att må ännu sämre än tidigare och ge personen ännu mer kaos i tillvaron än tidigare.

Så här är det bara… och om man inte vet var man skall göra av de känslor som gör så ont att man vill såra andra människor men ändå  behöver få ur sig, är kreativa övningar som att skriva av sig, måleri ,dans ,drama och dynamiska terapier en långt mycket bättre väg att kanalisera ut sin destruktivitet på för att omvandla den till den kraften som går att använda sig av på riktigt……Det är är magi!

//Altea

Bappho
0

aris-eile, hur definierar du ordet Magiker? Och varför kalla sig magiker när man inte använder sig av magi?

Lorelai
0

Man måste foga sig efter sin plats och ålder. Det är en stege som inte går att snika sig förbi genom bakvägar.
Det spelar ingen roll ur ansträngande det är att vara omyndig.. att ha en skrikande lust att slå sig fram och slå sig ut.
För att vaknadet inträffar innan myndig ålder gör det inte rätt att servera allt på ett silverfat för det. Alla måste genomgå dom samma prövningarna.
Tålamodsprövningen som kommer under tonåren är just en av de allra vikigaste prövningarna vi får genomgå i vårt liv. Utan tålamod inget resultat alls. De som omfamnar sin prövning och genomlider den på ästa sätt, är även de som i sin framtid kommer att kunna prestera därefter.

"Det går inte att alla är lika långa och lika gamla. Vi skulle inte få plats om vi inte fanns i omlott."

Sedan anser jag att en viss mångd ödmjukhet inför livets stege kan vara på sin plats bland många unga. De innehar inte en automatisk rätt till allt de får för sig. Bara för att en tanke kunde forma sig i deras huvuden gör inte att de automgiskt har rätten till att få den förverkligad.
Ödmjukt får lärjungen invänta sin lärare och utveckling.. med tålamod skall lärjungen utföra sin sysslor. Frustrationen och passionen skall läras att tyglas.

/lärjunge själv

Astraea
0

Nu vet jag inte riktigt om jag hänger med här. Kanske har jag missförstått, då får ni hojta till. Menar ni alltså (ett par stycken) att man inte ska påbörja sin väg innan man har fyllt 18? Inväntar svar här innan jag eventuellt skriver mer.

aris-eile
0

Det inlägget, i stort, läste jag precis i en annan tråd så det var bara tjatigt.

Nej.. det finns inte lika många skolor som människor, hur du nu kan få det till det är mig en gåta. Möjligtvis finns det lika många uppfattningar om en lära eller kunskap som det finns de som tar del av den. Men skolorna i sig är inte många och dessutom är de ganska slutna för insyn. De som antas till utbildningarna är något fler än skolorna, givet. Men det finns inte klasser som i Heavy Pothead och liknande sagor.

Magikern - Magus - är en magimästare, som arbetar fram sin egen lag, söker ökad visdom. Magikern kontrollerar och förstår magin i sin högsta och renaste form. Magikern påverkas inte på något vis av inre konflikter eller yttre påverkan. Arbetet består främst av att skapa / alternativt omforma ett univerum efter sin egen vilja och funktion.

Paradoxen här, Bafo, är att även magikern kan råka ha känslor vilket gör att sinnet ibland höljs i känslodimmor vilket i tider stör ut arbetet. En magiker kan således i tider vara en människa också. varken mer eller mindre.

Det finns många som använder och utövar magin långt innan de uppnår status som magiker. Det handlar om en förändring i medvetandet som de flesta människor inte ens kan greppa eller förstå att de inite kan greppa.

Och ja… det finns de som även passerar detta stadium av kunskap. Men nu kommer vi in på det som jag alltid får skäll för och är lite trött på att prata om genom den förföljelse som råder på de som inte tänker "i linje" med forumet.
Det är nog först egentligen här som man verkligen ser vad litewn man är… vilken bricka man är i spelet och att man blir fett örfilad om man på något vis vill något som inte är menat för en. Man borde helt enkelt veta bättre.

Men det är ju bara skrönor och sagor… rykten… egentligen så vet nog ingen här vad de pratar om… inte du… inte någon tonåring, inte den där kökshäxan heller och allra allra minst jag.

Vi är alla barn av det som skall harvas runt i, vilket gör att det som orsakar oss, lätt kan harva runt med oss… Ingen av oss kan påverka det, hur gärna vi än vill ha hela burken med kakor… så kan vi inte äta en enda av dem om vi får händerna avslagna.

Astraea
0

#27 Totalt OT men varför knyter du offerkoftan så hårt? Låter som den är genomvåt och blytung = inte bekvämt. Kasta av den vettja! ;D

aris-eile
0

Jag måste vara övertydlig med att jag inte är något speciellt.. för om jag bara fösöker hjälpa och stötta är jag stöddig. Om jag säger en sak ingen har hört är jag lögnare, säger jag något smart är jag arrogant. Säger jag något bra, skall jag hålla käften.

Så för att stöta mig med så få som möjligt så är jag numer noga med att göra klart för alla att jag är som vem som helst. Jag anser mig inte vara bättre än någon annan, det vet du sedan längre tid än de flesta… Jag är i grund och botten fortfarande samma kille som satt till höger inne på Royal för 10+ år sedan.
Det står väl kvar, vad jag vet så jag är inte helt ociviliserad ;-)

Jag försöker bara anpassa mig det sista… så att jag skall bli accepterad av detta härliga och söta gäng… Det ger mig uppenbarligen en hel del att vara del av det.

Bappho
0

#27 Tack för ditt svar. Själv definierar jag ordet annorlunda och accepterar folk som magiker långt innan de blir magimästare enligt din beskrivning.

xDumlee
0

Välkommen :D