Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 687 ggr
[trumman]
0

CERN - är detta sant??

O_O En maskin skapad för att efterlikna sekunderna efter Big Bang??

Vafan är dom helt jävla dum i huvet? Vem bryr sig om det… försök forska fram hur vi ska överleva som ras på den här planeten istället för helvete!

Jag blir så förbannad.

http://www.theregister.co.uk/2008/03/28/lhc_cern_hawaiian_botanist_lawsuit/

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/2650665/Legal-bid-to-stop-CERN-atom-smasher-from-destroying-the-world.html

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article1626728.ece

Coturnix
0

Jo det verkar så. Det är en mänsklig drivkraft. Att söka universums svar.Det är anmält till Europadomstolen för mänskliga rättigheter av ett annat forskarlag. Sera, sera

Jennix
0

Tja, jag tycker det är rätt intressant. Vad det är för nytta, det kan man fråga sig med all forskning. Varför behöver vi veta nåt annat än vad vi kan äta, egentligen? Skrattande

Jag tvivlar rätt starkt på att denna maskin kan förstöra hela jorden…

Varför man ska forska på detta? Till exempel för att förstå alla vetenskapliga teorier, gravitation, tid, rum osv. Einsteins teorier om varför tid fungerar annorlunda ute i rymden än här på jorden… Han var långt ifrån säker och än idag så funderar man på hur det egentligen fungerar med de dimensioner vi har, hur många dimensioner som finns osv. Det finns MASSOR av saker vi inte förstår med livet, universum och allting.

försök forska fram hur vi ska överleva som ras på den här planeten istället för helvete!

Det är rätt enkelt. Om vi ser till att vi inte blir fler och om vi lever efter vilka tillgångar vi har, så funkar det. Om vi begränsar befolkningen så att vi inte blir fler utan snarare färre.

Men vem vill ta det moraliska beslutet, att ta livet av flera miljoner så att rasen ska kunna överleva? VI är för många helt enkelt.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Lady-Oona]
0

Med "utveckling" kommer längre liv…i vissa länder

med "utveckling" kommer färre barn…i vissa länder

alla de andra länderna, ja de dör av svält, sjukdommar, krig, misär, överexploatering, maktmissbruk

men å andra sidan spelar det ingen roll…de "uveckade länderna" dör också av samma saker nästan  SAMT överkonsumtion av allt.

Tillbaka till CERN….jösses…snacka om hjärnsläpp…det går inte att äta "det här är spännande och intressant" men vi behöver veta saker självklart men framför allt saker som gynnar Moder jord och hennes invånare.

Så va det sagt…puss

Endroppeihavet
0

Ja det finns mycket forskning som är "intressant" men inte verkar vara speciellt användbar över huvudtaget…

Läste någon artikel om fiskars känsel för ett par år sedan där forskare kunde konstatera att det gör ont på fisken att få en krok genom huden. NÄHÄ.. e d sant.. Vilket slöseri på pengar, det är väl ändå självklart era dumma idioter!!!!! Att fiskar så som alla andra varelser hade känsel över huvudtaget var tydligen deras huvudpunkt.

Människor. Skrikandes

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
0

Ja.. med en sopkontinent i havet, så känns det fånigt med en såndär saurons-öga-maskin.

Det känns som om mycket forskning är fullständigt främmande inför verkligheten, som om en del av världen är långt in i en alien-framtid där forskning på hög nivå om svarta hål finns, samtidigt som vi inte ens kan lösa enkla problem, tex att ha en hållbar mat och sopproduktion.. tvättmedel och shampo utan livsfarliga gifter för vattenlevande organismer.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

BranDuir
0

forskningen leder till att utvecklade länder blir invecklade och att levande varelser blir avvecklade, outvecklade länder blir invecklade i utvecklade länders avvecklande av utvcklingen i de outvecklade!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Coturnix
0

Det där var verkligen invecklat…

BiGavia
0

Slår jag ihop #3+ #6 Behöver jag inget mer skriva…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Lady-Oona]
0

#8 det blir 9 tillsammans….ett för mig heligt tal…9, nåt som är på väg att "ta slut" upplösas, omvandlas efter den fria viljan…så att säga…

ha det, vi ses

Oona