Go'morrn 3 September
Å si en ny dag har grytt…
Det är lågt i tak idag. Regnets andar dansar.
Hoppas själv på en bra dag och önskar er det samma. BlessedBe Systrar och Bröder
Vandra i Ljus å Skönhet

God morgon "regnets andar dansar" jo nu blev det ju vackert igen, tyckte det var blött och trist idag.
godMorgon, dagen började grått o trist. Det ljusnade på och solen kikade fram, men säg den glädje som varar… nu är det grått igen.
Nåja, det hinner ändra sig fler gånger under dagen:)
Önskar er alla en fin dag. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

dansar mig i ansiktet när jag cyklar till skolan..
hahaha ;) man skulle ha galonisar som pyret.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

J*a skitmorgon! Bussen jag skulle med måste ha gått innan jag kom, för jag var ute i god tid, eller så kom den aldrig.. Det var en direktbuss så jag skulle vara ute i god tid uppe på universitetet. Någon annan buss funkar inte, då hade jag behövt veta det från början liksom. Nu kommer jag bara rejält försent. Ingen undervisning, "bara" information om datasök, hade verkligen behövt det.. Redovisning av vårt datasök imorgon.. Bilen jag brukar låna är bortrest och mina vänner bor inte här, förutom en och hon har inte heller någon att tillgå idag. Dess utom la hmtelefonen av. Pang, poff, död bara sådär. Hepp! Och mobilen har inte många kronor. Och internet strular för jag vet inte vilken dag i ordningen. Väldig procedur att ta sig ut. AAAAHHHH!!! TYCK SYND OM MIG!!

JAA, astraea, jag tycker synd om dig, vet själv hur det är när livet bara rasar runt omkring en, man tänker att: "nu kan det inte bli värre, nu kan inget mer hända" och då blir det värre.
På något konstigt sätt, så verkar det vara i just de ögonblicken som en känsla vaknar i djupet av ens mage, ett djup som förmedlar: passion, sång, dans, skrik, poesi, tårar, energi. Det rör den innersta livstråden och talar om att just nu, så lever jag, imorgon vet jag inget om.
Själv står jag och tvättar mina fynd på stadsmissionen igår och fundilerar på: " går det att tvätta tovade plagg", är ju så rädd för pälsängrar och annat skräp, som inte är välkommet här hemma.
Kanske någon där ute som vet?

Pälsängrar fick jag så snällt en gång av tidigare hyresgäst när jag bodde i studentkorridor. Om du misstänker att det kan finnas så kan du frysa plagget. Sedan tvätta på så högt gradantal som plagget klarar. Just med tovat vet jag inte hur det funkar men frysa borde ju gå iaf.
God förmiddag!
Astrea,.. tröstekram..
Idag är det skogen som gäller för mej.. även om det småregnar..
Hoppas ni alla får en fin dag!

Och nu är moster hämtat med ambulans och är jätterisig, suck! Det är inte lätt alla dagar att hitta rätt valla och det finns en mening med det, det tror jag absolut. Det kan bara vara svårt att se det när det är i nuet, fast det är då det behövs. Det finns ett budskap häri, om jag tar mig tiden att lyssna efter.
Önskar er alla en jättebra dag, i skogen, vid datorn eller var ni befinner er.
Astraea.. Kram till dej.. och alla som behöver en..
God dag! Ja här dansar då inte regnet det snarare piskar och det är de stackars träden som ligger under piskan och blåsten Här är det bara till att sitta inne.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

lightseeker: tovat, är det ull? de bör gå att tvätta med ulltvättsprogrammet/30 grader, men absolut ingen centrifugering!
idag var det en arg dag för mig.. jag har svårt för matte och nästa vecka är det prov, alla förstår förutom jag, levererar svar som mattematiska maskiner medans jag bara vill åka hem och gråta över matteboken.. att jag inte kan fatta, det är ju jätteenkelt, säger de..

#11 så långt som jag "fattade" i detta för mig så irriterande ämne var att det inte är meningen att man ska "fatta" Det är bara att göra. Jag tror inte att det är någon som "fattar" det är bara som det är.

ja men man måste ju fatta för att kunna göra nåt! det är bara massa nuffror och märkliga tecken överallt.. som skall ställas i en viss ordning vilken jag inte förstår alls. öva öva öva säger matteläraren, visst, jag gillar honom, men det är som att ge mig ett häfte skrivet med armeiska bokstäver och säga att jag ska kunna texten utantill tills på måndag.

#13 Ja precis. Man måste lära in "formlerna" utan att tänka varför eller hur och …Tradigt och ologiskt enligt mig. vore intressant att höra hur någon som lyckats ta sig framåt med detta burit sig åt.

#11, tack för svaret, Spindelfot.
Apropå matten, så håller jag fullständigt med C. Det är "bara" att lära in formlerna utan att analysera varför eller hur…..(jag kallar det för manliga hjärnhalvans användande, efter som det bara var jag i klassen som hade problem med dessa ämnen och jag var enda tjejen, när jag väl släppte analyserandet så gick det över förväntan bra. Vi kvinnor analyserar, istället för att bara "göra" vilket killarna var bättre på under laborationer o.dyl. Sedan blev jag lika bra, ibland tom. bättre)
Bara du får tillräckligt med avlösning från ditt barn, för att plugga tillräckligt så. (jag vet ju inte vilken nivå du studerar på, men jag borde nog tillägga att det finns något som heter dyskalkyli och då hjälper det nog tyvärr inte att bara ha en god vilja)

har faktist blivit testad för dyskalkyli när jag var yngre, hade det inte, kom inte ens i närheten.. så handikapp har jag inget att skylla på.
handikappet är väl för mycket häx i livet, åker rutchelkana på siffrorna inuti mig och tänker att ett x är en prick och varför då.. och så kommer reglerna och allting blir hullerombuller. det ska göras i den och den ordningen.. fattar int.

Tack Hadina. Vart just så orolig för det här ämnet som alla måste ha bra betyg i för att kunna välja/ vara någonting. Kärnämne nummer ett.