Skellefteå med omnejd??
Hoj norrlänningar.
Jag vänder mig enbart till er som bor i Skellefteå med omnejd som skulle vara intresserade av att vara med och dra igång ngt shamanskt, cirkelaktigt här i framtiden. Jag brinner verkligen för det, och måste komma igång med ngt, med eller utan folk… men MED är så mycket bättre så jag hoppas det blir det isf.
Är rädd för att tråden kanske kommer bli rätt kort, men vi får se hur många det är som finns, och nappar.
Skriv här om du bor i Ske-å eller så pass nära, eller långt men du kan fara, att du kan komma och vara med!

Jo, jag förstår att tråden inte gäller mig, det är nu många år sedan jag flyttade söderöver…
Kanske blir jag bara lite nostalgisk och glad när min gamla hemort så explicit dyker upp en natt i december!
Schamanism i Skellefteå låter spännande - jag önskar dig lycka till! Hoppas du får till en trevlig samling folk.

ja, nog fan kan jag ta mig från luleå till ske-å nån gång då coh då :)
Bor i Ume men har tyvärr inte tid =(

jag bor på solviks folkhögskola men ska flytta ner till skåne igen denna veckan. så synd, jag hade gärna varit med. har ingen erfarenhet men mycket nyfiken. jag önskar er lycka till!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
*puttar upp* För nu är jag less på att sitta ensam med trumman :D
Är det verkligen ingen fler som finns här runt omkring som vill komma igång och starta en grupp/cirkel??
Du får flytta ner till östergötland så kan du få med dig många i din grupp…. intressant om det inte vore för långt

… ih!
jag har en vän oxå!
*putt!*
kan vara intressant beror på hur ofta och hur okunnig jag får vara.
Har en bra bit till stan men skulle kunna funka. Bor i Sorsele.
Vandra i Ljus å Skönhet
Du får vara hur okunnig och kunnig du vill ju :) det är ju det som är GREJEN :) att träffas och lära av varann :)
Låter bra vi syns hoppas jag, ska mest troligt ner till stan åt veckan.
Vandra i Ljus å Skönhet

jag är ledig väldigt ofta jag. det här med 100 % studier har nog missuppfattats ;)
Äre INGEN här som är i Ske-å nu???
Nu bumpar jag den här tråden IGEN i hopp om att det kanske kommit till nya Ske-åbor eller att andra som bor nagerst i närregionen korkat upp lite Mod och vill träffas / dra igång träffar och aktivitet.
I vad som helst alltså, inte enbart sha-mani alltså.
Göra skallror, häxa till det, snackas, dricka ett glas rött i skogen till trummor och didj och annan musik, hantverka osv osv…
Börjar bli less på att vara så ensam här uppe!
Mvh, T

Jag beklagar Trumman.. men jag har svurit att inte flytta upp högre än till Borlänge. Det blir för långt till en del då. Skall vi skaffa cams och sitta via video? :D
#15 Hur kan svära ngt så dumt! Det är ju här uppe som… ja som… som det är BRA! :D
Webcamma ska vi def. kanske redan ikväll?
Mvh, T

Bott i Norrland vad jag ska med…..numera går gränsen till norrland vid Värnamo….o lappland börjar ungefär i höjd med Uppsala…*ASG*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#17 :D Skärpning för bövelen!!

#18 ..två år i Norrlands inland botar ….jag lovar….kan fixa ett billigt hus åt dig i Hoting om du sedermera vill bli sörlänning…*S*
Hur billigt?

ja int fan nå mytje mer än 60Kkr

vet en bungalow i rörström mellan Hoting o Dorotea för 35…
Vi vill ju ha hus…. hmmm.

a fan är det bara för kåken kan jag ju rekommendera de trakterna…sedan är ju själva byn…snäppet över oinspirerande (och oinspirerad)
Dom kan alltid dödas, och så flyttar nya in. Lätt ;)

Ja då får jag springa.. Kameran är 7 timmar härifrån. men vet ni.. Jag skall försöka ordna nu ikväll så att jag kan sitta med en annan op och därmed köra msn och inte pidgin. Det är mycket som inte här med pidgin. Kan jag köra en annan op kan jag ha en cam igång.. jag har en. Någonstans. En bra med. Installerad och klar. Jag kan se mig själv jättebra. ;D
Jag må ju bara putta lite i den här4 tråden - se om det tillkommit några "grannar" här eller…??
#26 Du hittar aldrig din kamera du, undrar vad det beror på…… ;)

cam är ju tufft.. en sån borde man ju skaffa så ni kan se mig peta mig i näsan och annat..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

den här var ju fantastisk! men jag kanske är för tjock och skitig för rosa gulligullgrejer.. :/ fast en cam som matchar mig skulle väl vara tvungen att vara i läder och svart smide, haha 'goth'
förlåt för att jag är ot :( trumman, du får flytta ner till mellansverige helt enkelt!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#20 trumman, slå till då blir vi ju nästan grannar vetja!
Då kan vi ju nästan ta trampcykeln mellan oss, är ju bara en så där 6-7 mil!

#27 Meh det har jag väl skrivit till dig på msn?? jag har hitta min kamera. och installations skivan. Men jag kan inte få till att ordna nätverk på op systemet som är kompatibelt för jag kan inte få ner de rätta drivrutinerna. Dem kan jag inte ladda ner på min dator utan måste få fysiskt, inte via nätverk..
Därför min väh har jag inte kopplat upp mig på ordinära msn och kunnat camma med dig. ;)
Nu.. skall min dator dö.. Sedan plcokar jag fram den stationära och Där jäklar funkar allt.
Nåja, ursäkter ursäkter. Men sanningen kommer fram till slut, kanske i tid till Häxträff!? :D

Hej!
Jag får tacka min datakunige son ,som visar hur man ska göra.
Ska se om han har tid för en snabbutbilding på datan, så att jag slipper dessa pinsamma situationer.
jag ville bara säga hej och att jag är intresserad av att hitta på något.p.g.a. de inte finns så många här uppe i västerbotten.
Ja, man kan säga att jag pressenterade mig på ett lite väl dramatiskt sätt, men det får jag bjuda på och hoppas att ingen skada är skedd, för det var inte min intention.
Jag önskar dig och din familj en riktigt glad magisk midsommar! /karin
Vandra i skönhet!!
Hej! :) Kul att se fler norrlänningar (och NÄRA också!) i fokus :)
Ingen skada skedd, jag tyckte bara det var kul ju, som jag förklarat i ditt mail.
Hoppas på svar på mitt mail förresten där jag undrar om vi känn varann sen förr?
Antar att du vart en del med Ove i Ume? Och att du tycker om (har tagit kurs med) Jörgen I Eriksson?
Mvh, T

Hej igen!
Jo,jag känner Ove sedan 1999. Det var då jag flyttade ner från Boden med min familj för att börja på universitetet.Hur kom jag då i kontakt med honom?
Jo,via föreningen Bifrost,och är fortfarande med där.Visste du att vår förening hade Summercamp med Medicin Storry och Elika.m.fl.
Via denna förening har jag haft möjlihet att få träffa traditionsbärsre och elders från olika delar av världen. helt fantastiskt.
Senast var det Ash från Australien.
Genom dessa möten så växer man som människa och blir mer tacksam och ödmjuk inför livet som vi lever här och nu.
Tyvär så verkar shamanism blivit mindre populärt för vi är några tappra själar kvar i föreningen. skam den som ger sig.
Jörgen I Eriksson har jag inte träffat personligen(fysiskt) men är en stor beunrade av hans böcker.
Jaaaaa, det finns så mycket att säga ……..
Jag blir verkligen nostalgisk när jag täncker tillbaka på svunnen tid.
Liten kul parentes, jo, en av mina stora idoler är Roger Pontare, vilken underbar röst han har .
Jag får nog träna lite till här hemma.!!!!!
hej så länge och på äterseende.
Mvh Karin
Kul att höra! Bifrost skakade väl ihop pga splittringar inom gruppen som jag förstod det mer än ett bristande intresse för shamanismen? Men sant är att många lämnar shamanismen efter ett tag - den ställer för stora krav på många kanske.
Verkligen kul att göra nya bekantskaper. Ove bjöd in mig att vara med på svetten han ordnade för ett tag sen - men i vanlig ordning var det familj och arbete som stal det tillfället från mig. Jag hoppas på fler.
Har suttit i Oves bastu en gång redan, för över ett år sedan, och haft ceremoni, och jag måste nog räkna det till en av de kraft-fullaste saker jag varit med om.
Mvh, T
Nu är det jag igen som undrar om vi har några Norrlänningar med sug på att dra igång ngt igen…
Handuppräckning tack för er som kan tänka er vara med på ngt som ordnas, antingen veckovis, eller en gång i månaden.
Mvh, T
Ja, e me så du kan banka skiten ur mej……..
Vandra i Ljus å Skönhet

Bah å här ska man gå och bli dalabo.. =P

Hörruduru Det är inte fy skam det heller;)
#38 Right on! Nu ska vi bara ha fler folk så det blir ngt, åsså lokal… åsså tid…
#39/#40 Sörlänningar, ta och försvinn ur tråden!! :D
Tänkte inte på mitt uttryck i #38, trumma….men det är ju faktiskt det du gör. HaHa
Vandra i Ljus å Skönhet
Jupp, det är ju det jag gör ;)

Onekligen,

Jag är intresserad
#45 Hade hoppats på att du skulle svara så ;)
Ja men då så; då ska jag bara leta upp en lokal (har en på lur) och se vad som går att ordna. Har ni tips på lokal så hör gärna av er via PM.
Så nästa fråga till er: Vad vill ni helst göra/hur vill ni ha det?
Ska jag dra igång…
…en shaman-cirkel, där vi träffas och jobbar som en (sluten?) grupp, helar och botar på varandra, gör utflykter i landskapet, tar oss an arbetsuppgifter, resor och så?
…en mer workshopbetonad sak där vi enbart fokuserar på nylärande; jobbar med nya tekniker och liknande?
…en grundcirkel, där vi jobbar från nybörjarnivå och ökar?
Fyll gärna på med egna förslag!
Mvh, T
Mina fjädrar har just börjat växa ut , så det får nog startas på lärande nivå….sen se vatåt det barkar…..
Vandra i Ljus å Skönhet
--putt ffs--