Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
SEViking
0

Tänk va tråkigt

Min stora kärlek, kärleken jag kände var den allra största, tog slut för snart 2 år sen. Vi kunde helt enkelt inte leva tillsammans, svartsjuka och misstro. Trots att jag snällt men bestämt bad alla mina tjejbekanta att aldrig höra av sig till mig, på grund av att jag inte ville störa vårt förhållande, eller ge henne minsta anledning till svartsjuka. Jag avsade mig helt enkelt alla för henne. Detta medans X-et hade kvar telenummer med falska namn till bl.a. knullkompisar.

Jag har förlikat mig med detta, jag har gått vidare i mitt liv. Kärleken var äkta och sann, därför kommer den naturligtvis finnas kvar inom mig och kanske aldrig suddas ut. Det händer fortfarande att jag saknar det hon å jag hade. Men nu till det tråkiga.

Så sent som igår skriver X-et till en av min gamla bekanta som jag inte ens träffat personligen på flera år, ett brev om att hon minsann blivit varnad för mig, och att vi uppenbarligen har ett förhållande, vilket X-et misstänkt hela tiden. X-et var fruktansvärt svartsjuk skall tilläggas. NU får jag även veta att min gamla bekant blivit nästan terroriserad med mail och MSN förfrågningar från detta mitt X då vi separerade, innehållande rena lögner. Lyckligtvis känner denna min vän mig bättre än så och vet att jag inte är den person X-et beskriver, men tänk om hon skriver så till flera som inte känner mig. Ingen av mina andra X har något ont att säga om mig, tvärt om i dom flesta fall. Men jag tar inte å säger ifrån mig ansvaret för vårt misslyckande i detta fall, jag hade nog mina värsta sidor i just detta senaste förhållande, alla mina vänner säger jag drevs till svartsjuka, eller att det inte var svartsjuka, utan ren skär klarsynthet. Exemplen kan bli många, men det är inte svartmåla jag vill, jag vill bara få ro.

Varför kan folk inte släppa på greppet, varför stannar dom kvar i det destruktiva?

Jag tänker inte gå vidare med detta, jag tänker försöka låta ringarna på vattnet ebba ut, jag hoppas bara att denna kvinna finner en man som kan ta min förra plats, så att hon kan gå vidare i livet och kanske bli lycklig. En del i mig vill säkert ha henne tillbaka, men förståndet säger att jag helt enkelt inte överlever någon längre tid tillsammans med henne. Under de två år vi var tillsammans besökte jag läkare 3 ggr, plus en tandläkare för en utslagen tand.

Jag ville nog bara skriva av mig.

SEV Skäms

Waara
0

Ja, det var väl skönt o få ur sej detta! Fy så trist sånt är..

Men du vet ju att sanningen kommer som oftast fram o du som är en genuint ärlig människa kan nog tryggt ha tilltro till det.

Näe, folk som baktalar o manipulerar det kan man stå över! .. det e baske mej inte kul.. när man själv är ärlig..

Det som är tråkigt broder är att du blev så sårad, ja tom. handgripligen!.. och känslorna du har kvar,. du är värd så himla mycket bättre än sån behandling..

ljung
0

Men stora famnen då!!!!

Aj!

Önskar jag kunde hjälpa dig, men svartsjuka och misstro är två tuffa fiender att bära omkring på. Hon måste ju själv komma på vart det har lett henne. Det kan ju inte du göra, kanske inte heller vill längre vad vet jag. Omge dig med människor som du har utbyte av och bry dig inte om ifall hon pratar. Förr eller senare faller hon på eget grepp och stöter på någon som hugger emot henne, säkert ganska snart! Vi hoppas då att besattheten släpper järngreppet den verkar ha över henne så ni båda två kan få frid.

Kan inte göra så mycket annat än att sända dig

STORKRAMEN och hoppas det känns bättre igen snart.

Lorelai
0

Näe fy f.. sådant där drama kan man gott leva utan. Precis.. det bästa i sådana lägen är att låta det ebba ur och lugna ner isg självmant. Det är nog den metod jag hade valt.. om jag hade klarat att bära huvudet kallt.. Inte bara enkelt så all heder till dig SEViking för att du fixar det!

Vad sur jag blir när jag läser sådant! Man kan faktist lägga sin tid på bättre saker än att skriva skit åt alla håll.
Ja visst kan vi alla tappa vår glans.. även den starkaste kan bryta ihop.. det är ju hur vi reser på oss efter det som avgör våra karaktärer..

*kram*

Viper
0

Jag förstår att du behövde få ur dig det. Jag hoppas att du kan gå vidare hel ur det här och kanske återuppta kontaken med en del av de tjejkompisar som du valde att ge upp.

Jag förstår att det känns bittert som fan nu. Men du kan i alla fall tänka att du var stark nog att ta dig ur det. Ett misshandelsförhållande är alltid ett helvete och många bryts ner så kraftigt att de inte tar sig upp igen.

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket för skitsnack heller. Man själv är alltid sin bästa ambassadör. Är du schyst och ärlig till motsats till ditt ex, kommer människor ganska snart att genomskåda henne.

Viper
0

*poff*

dubbelpost

Blodeuwedd
0

Saknar egentligen ord… men du vet nog att du har en vän här om du behöver…

BW kram

Astraea
0

Mmm fullt av kloka ord här ovanför. Det är tråkigt att svartsjuka ska behöva finnas som en kil när den inte tbehöver göra det, när tillit skall kunna råda. Det är smärtsamt att bli misstrodd när man bara har god uppsåt. Tråkigt som fan när vänner och bekanta ska behövas dras in när de egentligen inte borde… Förbannat tråkigt att personen i fråga inte har kommit längre med sig själv.

Vet hur det känns men det är en heelt annan historia. Värme till dig

BiGavia
0

Kram Broder!!

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Zoraye
0

Brrr, känner igen det du berättar. Skickar massa pepp och ja du vet, ge tiden tid och som du skriver - låt ringarna på vattnet ebba ut.
In the meantime, hang in there.

StarGazer
0

Svartsjuka har ju debatterats vilt inne på relationer IF de senaste dagarna och en del tycker att de är ok med lite svartsjuka, att det på något sätt visar att man bryr sig. Snarare är det nog så att det är den egna fåfängan/egot som får sig en liten boost och att det kanske känns bra.

Jag tycker att du har gjort/gör helt rätt i att lämna det destruktiva förhållandet bakom dig och låter ringarna på vattnet ebba ut. Det blåser snart upp igen med nya vågor som följd ska du se!

Avataren din reser sig som fågeln Fenix ur askan: D E A Ö! Flört

SEViking
0

Hej alla å tack för era inlägg.

Nu var det ju inte stryka medhårs jag vela ha, utan bara helt enkelt få ut det på pränt, å lämna det.

Jag har lämnat detta förhållande och gått vidare för länge sedan, men det vore att ljuga å säga att kärleken till det som kunde varit inte finns kvar, för det gör den nog ända till någon annan kommer å tar den platsen helt enklet. jag tror man ljuger för sig själv genom att säga annat.

Jag ser i mina ord att jag skrivit hon ljugit till min väninna, men då jag tänker lite till så är det kanske orättvist, X-et kanske upplevde det så som hon skriver till väninnan, hon kan ju satt upp sina spärrar och vill inte se längre än så.

Ja ja, tack ändå för era inlägg, det är klart dom värmer. Jag känner ingen bitterhet inför denna förlust längre, visst gjorde jag det till en början, men nu är det för länge sedan bearbetat och klart.

När min tilltänkta dyker upp så är det till å me utsuddat. ha ha ha

Det som tyngde mig i detta var min väninnas besvär, men då jag nu talat med henne har jag förstått att hon också är stark nog att se detta som en annans dåliga dag.

Åså till det bra i detta, jag har inte träffat väninnan "in person" på massor av år, nu har jag bestämt att åka å ta en fika hos henne å ge na en blomkvast eller nåt. Så det blir ju bra, återse en kär gammal vän, men det stannar vid vän.

SEV Tungan ute

BranDuir
0

Broder! En stor varm kram från mig!  vet precis hur det är!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[trumman]
0

Fruntimmer; man kan som int lev mä råm å int få man skjut dom häll…

-Al Bundy (fast på norrlänska)

Lorelai
0

#10 *s* Jo jag har hört ryktas lite om det där..

#11 Ja det är bra att du har överkommit din relationshistoria. För precis.. utan det är det omöjligt att ta emot en ny i sin famn. I alla fall för en längre tid.

F.. skönjer jag en viss bitterhet gentemot kvinnorna här? Nåja bara rätt.. så som kvinnor dryper ilska över karlar vid var möjlighet. Där outade jag åxå grunden till varför jag valde att leva isolerat till att börja med..

Mist
0

Ja du SEviking !!
Finner inte ord , mer en kram på dig.
Visst finns det elaka , personer i våran omgivning som bara vill skapa skit och annat . Känner allt för väl igen situationen…

Kram // Mist

Iram
0

Jaa du SEV, du får tacka din lyckliga stjärna att du hade kraft att ta dig ur den destruktiva relationen i tid. Det brukar krävas bra med styrka till sånt. Bra gjort.

Tyvärr verkar personen ifråga inte speciellt frisk, och man får ju hoppas på att hon inser detta själv och söker hjälp innan hon förstör andra människors liv. Och sitt eget.

Kram Iram

Jennix
0

Tolkat från det du skriver, så verkar denna kvinna må oerhört dåligt.

Som jag ser det, utifrån det jag vet inom psykologi så kan man ofta bli fast i destruktiva relationer - både den som attackerar och den som tar emot.

Att du lyckades bryta är nog väldigt bra för dig, och kanske bra för henne också!

Det är kanske därför hon vill provocera fram en kontakt med dig, för att hon vill ha en reaktion från dig.

Ibland är en negativ reaktion bättre än ingen alls, det är ändå en bekräftelse på att man (i detta fall DU) ser henne.

Det är hennes sätt att få kärlek, för oftast handlar det om människor som inte själva ser hur destruktiva de är utan att dom är fast i mönster från barndomen.

Jag kan tipsa om en bok jag nyss läste, som gav mig många tankar: Energitjuvar, heter den. Den handlar inte direkt om svartsjuka men om kontrollbehov och hur många människor måste få utlopp för sina inre monster genom att såra andra. Mönster som går igenom från generation till generation tills någon ser vad som händer och bryter det…

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!