Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1551 ggr
BiGavia
0

Go'morrn 2 September

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett kylslaget samhälle! 5:20….Är uppe för att röra på ryggen…ser ut att bli en fin dag…frosten ligger på växterna.

Må dagen bli full av magiska ord.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

LotusFlower
0

Vad mysigt det låterGlad Nu vet jag inte riktigt vart någonstans i vårt avlånga land du håller hus men här i Uppsala kl 06.30 är det regnigt och mysigtGlad

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/LotusFlowerGlad

[trumman]
0

Trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött trött…

Irilja
0

Här ligger det töntregn i luften, och himlen är ljust ljust grå. Jag älskar regn. Nu ska jag snart gå ut med öppet sinne och lýssna på en föreläsning om förskolornas framväxt.

Endroppeihavet
0

Vaknade för en timme sen… PIGG… halv 7 på morgonen….det e någe skumt me…

AKTA ER ALLIHOPA, DOMEDAGEN MÅSTE VARA HÄR!!! ;9

Idag ska jag bara läsa lite i kursböckerna och tvätta tvätt- party party!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Anco
0

#0 Vilken underbar bild!!! Lyckliga dig som har den utsikten :)

Här nere i skåne skiner solen lite försiktigt och träden börjar så sakta skifta över till höstskrud.

Luften är hög och klar, på promenaden med lilla vovven hade jag en kort pratstund med min vän gladan som var morgonpigg :)

Magiska ord lär dagen bli full av…. har en intressant bok om runor som jag läser just nu….

En bra dag önskar jag er alla :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

morrn morrn ….instämmer till fullo med trumman…..+ 4 trött till

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

ljung
0

#6mm, precis så och några till.

Dottern ligger som en gele´klump framför tv:n och håller med. ZZZZZZ

Men solen skiner och dagen kommer bli underbar!

ljung
0

Ha ha, inte 6mm jag behöver nog kaffe… igen.

Anco
0

#8 ta en hel kanna denna gång….. har sett ditt förvirrade utseende när du inte fått tillräckligt med kaffe, haha

ljung
0

Jo, så blir det nog, vilken runbok, nyfiken vill veta?

Anco
0

#10 Runor, historia, tydning, tolkning av Lars Magnar Enoksen.

Zoraye
0

Skir grå morgon, kaffe svart som en månlös natt, krispig luft som hjälper till att organisera alla tusen saker som ska utföras parallellt och helst igår.

BiGavia
0

Haha Anco, Jag har inte den utsikt , om jag ändå hade de , men jag bor inte uppe på vattentornet se.. de e från Webbkameran kramar ryggen bråkar än…å har inte tid att ta de piano..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

spindelfot
0

haha, trött ja, imorse skulle jag ringa till dagis och berätta att vi skulle komma lite tidigare än vanligt.. (lämna vid elva vart så kaosartat) och när jag skulle presentera mig sa jag.. 'hej det här är I's.. PAPPA' och de skrattade åt mig i telefonen.

:)

vi hade en skön frukost och åt pannkakor, tända ljus på bordet, trevligt hade vi det tillsammans.

Jag känner mig dock.. desperat, som ett djur i bur, jag orkar faen inte leva härinne i betonglådan, jag vill vara i torpet, gå en natt och en dag ute i skogen, kolla efter enar och ben, dricka kaffe på en sten, tälja skedar av rönnen jag ställde att torka i hallen.. HUR SKA MAN ORKA egentligen känner jag, djur i bur, jag bor på kolmården här i betonglådan, går ut på balkongen, går in igen, gör en espresso, gör en cigarett, letar efter skolböckerna.. känner mig deprimerad,

och bakom blandad-bråk-räkning i matteboken så tänker jag på att arbeta med björkträ, binda slanor, bygga gungor, tälja och yxa, gräva hål i marken, lukta på granar. speciellt nu på hösten, då fukten brukar lura sig in i huset, höstandarna slinker in i kroppen - man kan samla löv och pressa i tjocka böcker man aldrig läser.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lorelai
0

Så trötta ni är.. är det höstmörkret som kliar?
Jag matade min trötthet med lite extra vila. Jag tackar för det. Nu kommer mer kaffe och sedan en promenad.. någonting som absolut piggar upp.

Jag vet inte vad det är. men jag sover int eom nätterna längre. SÅ trött sedan barnens pappa kom hit på besök och nätterna är oroliga.. Kanske för att det är 1½ dag kvar.. :'(

F***

spindelfot
0

lorelai.. jag ska rota fram stålar, trolla fram pengar,

och så kan jag hälsa på dig sen när du får barnledigt, nån helg, så gör vi ett pippi-långstrumt trolleri tillsammans med vin ifall du gillar det, eller läsk eller mineralvatten.

så kan du tänka på det och se fram emot det ifall det känns drygt här och nu. det är väl bra att börja planera redan nu..

Lorelai
0

#16 Så go du är.. :D
Ja.. kommer du hit skall jag ta med dig på promenader.. gruvbackarna och utkikstornet är favoritmål. Hittar ingen bild nu. vet inte vart jag har gjort av bilderna från utkikstornet.

spindelfot
0

ja, du får ta reda på bilderna! det blir din uppgift ;) så att du har något att distrahera tankarna med lite om det blir för tyst eller jobbigt

kom på ett datum som passar bra.. kanske redan nu i helgen, för helgen efter den ska jag ju på denhära häxfesten.

Lorelai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild från utkikstornet. Var lite krasst väder den dagen. :P Det är ut mot badplatsen. Jes! Helgen funkar.. då kan jag hålla mig upptagen.. så skall du få hjälpa mig jaga stora tatuerade killar på byn. :P

[trumman]
0

"HUR SKA MAN ORKA egentligen känner jag, djur i bur, jag bor på kolmården här i betonglådan, går ut på balkongen, går in igen, gör en espresso, gör en cigarett, letar efter skolböckerna.. känner mig deprimerad,

och bakom blandad-bråk-räkning i matteboken så tänker jag på att arbeta med björkträ, binda slanor, bygga gungor, tälja och yxa, gräva hål i marken, lukta på granar. speciellt nu på hösten, då fukten brukar lura sig in i huset, höstandarna slinker in i kroppen"

Då talar det jag känner….. :(

spindelfot
0

#19 jag tar med mig vin, vattenpipa, guinnes-trumman, skallra.. så får 'vi se vad som händer'

jaga stora tatuerade killar låter skitfarligt! tänk om de blir rädda och får en hjärtattack - vips är vi ansvariga för vållande av andras död.. var bodde du nu igen.. det var nånstans i närheten av örebro?

#20 ja, idag är min deppiga djur-i-bur dag, jag orkade inte gå till skolan, skriver engelskaarbetet hemma i stället.. idag var 'valfria dagen' i skolan. Ikväll ska jag shamana mig så snart jag lagt skrutten och flyga ut i skogen åtminstone i anden.. men jag önskar att min kropp kunde vara där också.. dricka kaffe ur en termos på en sten nånstans, samla krokiga pinnar.. titta på svampar, gå under böjda träd, peta i ett kallt vattendrag med handen och tänka att 'det var verkligen kallt här.'

inuti mig bygger jag massor av saker på tomten, jag är effektiv, reser totempålar och gungställningar, snidar skedar av enträ och rönn, men i verkligheten sitter man här.. kolmården för mennsker.

LailaBaba
0

# 20 Trumman, baby, det är bara en känsla och imorgon är den borta. Vill du ha en oduschad halvsnuskig kram så är den din. Ta en kopp kaffe till så du blir riktigt skakig. Jag gör dej sällskap.

Laila

[trumman]
0

#22 Tack, skitiga kramar tas gärna emot, men så där känner jag varje dag och har gjort i många år. Man kan inte bara blunda då man sett Sanningen.

Jag är helt rätt, men på fel plats i ett samhälle som inte är skapt i enlighet med hur vi borde leva.

Mvh, T

Astraea
0

Spindelfot och Lorelai, när ska ni dricka vin och besöka vattentorn? Nu i helgen?

Här är ytterligare ett djur i bur..

Endroppeihavet
0

*sjunger högt och instämmande*

- Jag vill inte bo i en fyrkantig bur
Jag vägrar trängas bland tusentals försöksdjur

Vill inte detta se
Jag gör inte d någe mer

Ut i naturen
Se de riktiga djuren

Och leva mitt liv upp o ner!

Så..nu tvättar man tvätt… jag ska bli nudist! Det skulle spara så mycket tid.

Under tiden har jag ändrat om min press.. första gången sen oändligheternas tid!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
0

ja, nu i helgen ska vi nog dricka vin verkar det som!

jag vill bo, i en svamp, annars får ja kramp!

Astraea
0

Spindelfot och Trumman - ja och er andra med.. En vän till mig och A har under sommaren grejat med sitt torp, för att nu i dagarna flytta ut permanent. Han har jobbat extra under studietiden så renoveringskostnaderna är inte så stora som det kanske låter. Han ska ha noll utgifter, bara busskort och internet - för att inte känna sig helt avskärmad. För att kunna ha internet ska han ha ett pytte vindkraftverk. Självklart även pengar för lite mat men mestadels självförsörjande. Han gör det på vinst och förlust, funkar det så funkar det. Ska jobba fyra pass i månaden och ägna sig åt sin musik och skrivande. Han väljer att följa sitt hjärta som han säger.

Sebastian
0

Hm det har en vän till mig också gjort. I skogarna utanför Falun här i dalarna.

spindelfot
0

Jag håller på och göra det nu, i ett hus i sala ;) men jag måste skaffa något sätt att ta mig dit på ju, en bil eller nåt, körkort måste jag ta..

största kostnaden är att dra in vatten och ordna avlopp.. det kommer bli jobbigt men jag tänker hålla kurser och fester i torpet och ta ut frivilliga bidrag och en liten arrangörsavgift i framtiden, och tillslut kommer jag ha råd med både biologiskt vattenreningsverk och mulltoa :)