Bilder fran Skuruhatt/Skurugata
Anco, utsikten på bild nr 2, finns i mina drömmar *förvirrad* Tack för bilderna!
Vandra i Ljus å Skönhet

wow vilket ställe nii varit på :)
Ja, det var helt fantastiskt…. tyvärr gör inte bilderna platsen rättvisa :(
Det var en vidunderlig känsla att gå i Skurugata (nja, snarare klåttra bland klippblocken) med 40 m höga berg på bägge sidor om sig.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ja, det är urläckert att gå där i Skurugata! Fast jag måste säga att jag börjar längta till Tiveden istället när jag ser bilderna. Har inte varit där i år än.

Så vackert det var där. :D Vilken signad plats att vistas på! Förstår att ni hade det mysigt..
Oh så fin natur, och ni med kostymer och allt :)
#7 är en RIKTIGT bra bild.
Mvh, T

Wow!

Ja ni ser ut att ha haft trevligt. Fina bilder på fin natur.

För en som inte kan geografin vore det intressant att veta var vi är någonstans i Sverige. Inte så långt från mig finns gränsmarkeringen Skuruhäll (på gränsen mellan Dalarna och Gästrikland.)
Skuruhatt och skurugata ligger 1 mil utanför Eksjö i småland.
Eksjö ligger nära gränsen till östergötland ;-)
#1 åhhh vad jag är sur på att jag inte kunde (pga värk) gå med er i gatan. Det är ju bara såååå vackert.
jag ser gubben ni menade i stenen. Vad häftigt… Det kanske är Jösse som varit där och huserat?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Synd att barnfamiljen var där annars hade nog fan paltorna åkt av vid det lilla rara vattenfallet. (ho,ho)
Du är fantastisk med din kamera vännen, trodde alldrig han skulle bli så bra på bild!
#13 Tja… eller arbetskläder… nja jo, känns mer som kostym i jeans och tröja faktiskt. (ha, ha)
Ha Ha nu blev det väldigt tydligt hur roligt alla turister måste haft.(ha,ha,ha)Tack för skrattet!

coolt med 'arbetskläder' ju! ni ser riktigt läckra ut allihop, och omgivningen var fin!
ska också sy mig ett set arbetskläder.. bli läcker så att det sjunger.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#18 Jag TÄNKTE skriva maskeradkläder men ångrade mig :) för jag vet ju ni är seriösa.
Mvh, T
Fniss. Kära Ljung har tagit åt sig att sy upp en sån underbar robe eller vad det nu heter till mig. Ska bli så underbart.
jag blev ävem otroligt trumbiten, jag for bort så fort de började trumma och när Ljung sjöng visste jag att våra skurugataälvor lyssnade för det var det vackraste jag någonsin hört. Vilken obeskrivligt vacker pipa den tjejjan har.
Skurugataälvorna måste vara avundsjuka nu…
Mvh
Marika "Ioma"
Det var ju tur att du inte gjorde det, då hade du sjunkit som en gråsten du…
ha, ha…
Men nu vet jag ju vad du tänkte…(mmm…) så… Nja, äh jag tycker om dig ändå vet du vad!
Kram så länge/L
Men tack du!#21
Nej avundsjuka tror jag nog inte, men leksugna kanse…HiHi.
Det ska bli mig en ära att få sy åt dig, om jag rer ut det. Fingers krossed.
#23 ja du. leksugna va de nog ;-) De längtar nog till nästa gång vi sitter där ;-)
Du reder ut det, så fina som era va.
Längtar….. Sänd gärna länkar till de shoppar ni hittat linnetyg på, kommer inte ihåg vad de hette ;-)
BB
Mvh
Marika "Ioma"
#22 Mitt inlägg (#20) var ju på skämt ;)
Mvh, T
Ja, självklart! Mitt med!
Jag menar det, jag tycker ju verkligen om dig!
Min humor kan vara lite rå ibland, det kanske inte framgår så bra i textform, sorry!
Det var inte meningen att såra dig, jag var bara ironisk och full av bus.