Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1615 ggr
Astraea
0

Solitär eller coven?

Vet inte om det här har varit uppe förr men jag blev lite nyfiken såhär på söndagkvällen. Jag skulle vilja veta hur många som arbetar solitärt och hur många som är medlemmar i ett coven.

Själv är jag solitär och har så varit i alla år jag praktiserat.

Vekka
0

Solitär här också. Vet inte riktigt om jag vill vara med i en coven eller häxcirkel…..jag trivs rätt bra själv. Men det hade kanske varit trevligt att träffa likasinnade ibland ex. vid något sabbatsfirande.

spindelfot
0

jag är nog som vekka.. har aldrig känt att jag vill ingå i en bestämd grupp - däremot älskar jag att träffa andra och fira sabbats tex.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lorelai
0

Är inte involverad med någon form av grupp.
Så.. solitär. :)
Men sedan vill jag bara ge en röst för alla som är i kontakt med mitt arbete. Jag är inte invovlerad i någon grupp formellt. Men jag är ju inte ensam uthövare.. även om jag inte träffar så många. Så finns dem ju där.. kontakten finns ju. Känner ju det stödet som så.

LotusFlower
0

Jag är solitär jag medGlad Vill inget annat heller.

Kraaaaaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/LotusFlowerGlad

lightseeker
0

hm, solitär, då, men känner mig bara ensam, när någonting skall firas.

Nu har ju faktiskt det ändrats, både för sommar och vintersolstånd, men är alltid villig att dela firandet med nya själar.

aris-eile
0

I tider samarbetar jag med en grupp och även som representant i och för olika grupper… men jag är mest känd som rouge, eller solitär - om man så önskar. Man är nog inte fri och solitär förän man har allianser att förlita sig på. och kan ha kontakt med dem över gränserna. Synd bara att vissa dörrar skall få låsen bytta, bara för att man har nycklar till flera.

Waara
0

Solitär.. ensam o solitär, eget val…. dock träffar jag mer än gärna likasinnade.. ja oliksinnade med för den delen för utbyte av tankar.

Endroppeihavet
0

Jag är solitär, främst kanske för att det är svårt att hitta en grupp människor att arbeta med där kemin fungerar ;) Man har nog varit lite för petig eller alldeles lagom kanske?

Just nu så vore det iaf kul att ha några att fira sabbaterna med, men häxträffen i höst känns som en väldig god början.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bappho
0

Till största delen så är det "lonely business" för mig. Men vi är ju några Ärke Haggor som kucklar ihop oss ibland förstås ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Blodeuwedd
0

aldrig ensam… har alltid sällskap av kraftdjur och hjälpare.. och en del vänner oxå då och då..

Iram
0

Solitär, förrutom då "ärke-Haggorna" träffas förstås. Då är det fest! *längtar till nästa träff**

Och likasom Blodeuwedd beskriver; solitär men för den skull inte ensam!

varulven
0

on my own. Mest för att jag nog ändå inte vet vilken typ av grupp/coven/Whatever jag skulle vilja vända mig till.. haha Förvirringen är stor hos mig för tillfället.

Vildblomma
0

Solitär, men har likasinnade vänner som jag sammanstrålar med!

SEViking
0

Jag delar min vishet med likasinnade och kallar det varken solitär eller covern eller va ni vill kalla det.

Jag är trogen de mina helt enkelt, har jag gett mitt löfte för en sak, så står jag fast vid det, kan jag inte infria det på egen hand så ser jag till att finna någon som kan hjälpa till. Å är man trogen de sina i vått å torrt, så är även de sina villiga att sträcka fram en hjälpande hand.

Det största löftet behövdes inte ges, det kom som självklart i mitt fall.

SEV Cool

isnornin
0

Solitär

MVH Isnornin

blodtopp
0

Solitär jag också. Men börjar känna att jag nog skulle behöva mer arbete tillsammans med andra för att komma vidare. Just nu känns det bara som att jag stampar på samma ställe.

starfox
0

Jag är också solitär men träffar andra då och då och får "härja" av mig lite.

Ceriadwen
0

Jag är medlem i ett coven.