Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 959 ggr
BiGavia
0

Go'morron augusti den sista

Är noll gradigt här fast det är mulet.

" Vårt liv är inte så långt,

så trampa dess stigar med glädje"

BlessedBe Systrar och Bröder.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0

God morgen i stugan..
Så var kylan utanför dörren. Kanske mer metaforiskt än ursprungligen tänkt.

Vad jag skyr denna höst..

Var väl mött denna dag mina kära

isnornin
0

Här fortsätter vi fira!!

MVH Isnornin

BranDuir
0

En god morgon och en signad dag till er alla!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Iram
0

God morgon!!

Äntligen den sista… Som jag har längtat efter september!

Igår tillbringade jag dagen med att fjällvandra i Sälen tillsammans med några arbetskamrater, vilken fantastiskt mysig vandring det var. Härliga små knotiga fjällbjörkar som börjar skifta i gult… Små porlande bäckar här och där.

Efterråt for vi till en stuga och åt god mat och drack vin. Och idag vaknade jag upp utan vare sig huvudvärk eller träningsvärk. Vilken glädje. :-)

Endroppeihavet
0

God förmiddag!

Det e molnigt och d e nog tur d eftersom jag verkligen måste studera…men luften är sval och bekväm och gjorde mitt te alldeles lagom hett när jag satt på balkongen och insvep morgonatmosfären.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om vädret. Sommaren var väl i kortaste laget och jag hade gärna haft den här lite till men hösten e så vacker och så kan man ha mössa på sig utan att dö i ett svetthav (Mi lajk mössor) Och jag älskar regn, jag blev helt galet glad när det började regnade i augusti. :)

Det blir nog en produktiv dag.

Väl mött alla

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

LotusFlower
0

Jag älskar hösten med alla dess färger och att man har blåsten i håret nästan hela tiden, träden svajjar majestätiskt sjungandes en koral som rensar själ och sinne. Det är rena meditationen att ta höstpromenader Glad Jag älskar moder natur och alla dess skiftningarGlad

Skrattar ett lyckligt häxskrattSkrattande

Kraaaaaaaaaaam och ljus kärlek/LotusFlower

Sebastian
0

Godmorgon på er. Idag är sista dagen på semestern:) Nu ska det bli skönt att få börja arbeta igen. Det vart lite mycket ledighet i ett kör med åtta veckor.

Ha en bra dag. Sebastian

LotusFlower
0

#5 Ja regnet är underbartGlad

Sofie-A
0

God Morgon.

vaknade med en ihärdig värk i axlar, nacke och huvud. Man får det man förtjänar när man har haft det lite för "roligt" kvällen innan.

Men morgonen var fin. Intog istället för mitt vanliga gröna te, vatten och huvudvärkstablett på balkonen och kände att äntligen är hösten här. Sommaren har varit alldeles för varm för min smak.

Äntligen kan man ha lite kläder på sig utan att svettas ihjäl :)

Cristine
0

God morgon här är det varmt som attan..har tagit en tur runt badstränderna och ser ungdommar bada och stoja. De äldre sitter och solar i sina vilstolar. Ha en underbar dag.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

marinelady
0

Morgon eller God Dag kanske man ska säga Här lyser solen men hösten dallrar i luften, helt underbart kunde jag hitta en plats på jorden som var så här hela tiden då hade jag flyttat dit.

lightseeker
0

solen lyser, jag förlustar mig med häx-musik och städar mitt kök, tills det lyser och blänker av renhet, rent gör mig hög, musik gör mig glad, så här skickar jag litet sol och glädje:

http://www.youtube.com/watch?v=OjqxkYwwis4

spindelfot
0

hösten är min vår - nya chanser, nya tankar - det man gjort under sommaren gror under jorden. det är dödens grotid, tanken, mörkret - även det är del i mig, klarheten i luften motsätter sig oklarhet..

nu skall sommaren bearbetas

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

[trumman]
0

…äntligen dator hemma igen.

spindelfot
0

trumman.. PÅ EN HELG!

Zoraye
0

Så sant som kloka Spindelfot sagt, jag citerar "hösten är min vår", hear, hear sister! Kylig, krispig luft som är skön att andas in, regn som strilar mot rutan, löv som virvlar och sammetsmörker som omsluter. Nu trivs den här katten extra bra.

spindelfot
0

hösten är specialtid, för jag fyller år på höstdagjämningen, 21 september, och min son fyller år alldeles mitt i mörkret, 8 november - nystart för mig för både han och jag blir ett år äldre, 'så vi lever alltså även till denna vintertid då vi ger offer..'

och jag kommer väl alltid att se november som en födelsemånad, dödskraft och livskraft krockar vackert, under jorden, över jorden, i mig och ur mig. de vackraste drömmarna har man på hösten, på sommaren har man inte tid..;)

'krispig luft' det lät gott..

Astraea
0

#17 Mmm jag föredrar hösten jag med. Nu lever jag, nu vaknar jag, efter att ha gått på sparlåga under sommaren. Vår och sommar i all ära men hösten och vintern är mina årstider. Skogen och naturen…kura skymning, tända ljus och te, kyrkogårdspromenader.. Det är en mycket tid vi har framför oss!

Zoraye
0

Inte för inte som hösten kallas "häxans årstid", hehe.
Krispig luft är gott, smaka på en höstmorgon och framförallt höstskymning, yum!

blodtopp
0

Även jag sällar mig till höstälskarnas skara =) Nu börjar även jag leva upp trots att Moder Jord går in i sin vilande period. Helt klart bästa tiden på året =)