Ja e så glad så glad så glad!!!!
Igår hittade vi en annons på nätet om en lägenhet som var tull uthyres och så var det en bild på ett sött litet rött hus.
Vi antog att det var två lägenheter i huset.
Jag ringde och lägenheten va kvar och vi åkte och kikade igår kväll.
Det var ett par på 20 och 24 år som köpt huset och tjejjen skulle starta företag så de behövde få in lite extra pengar så de beslutade sig för att hyra ut ena delen istället för att slå ihop det till en stir lägenhet.
Vi blev jätteförtjusta i både lägenheten och paret som ägde huset och idag har maken ringt vår nuvarande hresvärd ochbett om uppsägningspapper *glad*
Det är 5 kilometer härifrån och inga grannar förutom ägarna då vägg i vägg.
De hålelr på att göra i ordning allt, väggarna ska tapetseras om i alla rum och i ett av rummen är det klart och det är mörkgrått och ljusgrått i tjocka ränder och det var sååååå grmt läckert. I köket ska det vara svart och rött som de hade i sitt kök och det var även det otroligt läckert.
De har tapetera kvar sen de gjorde om sitt kök.
Men de andra rummen som inte är gjorda får vi välja själva hur det ska se ut. underbart!
Vi har 3 månaders uppsägning här och får flytta in där när vi vill.
På kontraktet står det 80kvadrat boendeyta men sen finns det ett intress rum i källaren som man kan använda, där ska vi ha kontor.O så på ovanvåningen är sovrummet med en jättestor hall utanför som man kan möblera om man vill. Det ska få bli en gästsäng och min meditationshörna där.
Ovanvvåningen är ju vinden om man säger på så bredvid sovrummet är det en oinredd vind med garderober och määäängder av plats för förvaring.
Det finns plats för vår husvagn o massa trädgård att husera i *glad*
Åhhh egen stor tvättstuga med badkar, bara dusch på toan dock ;-)
Billigare än hur vi bor nu då värmen ingår i hyran.
Åhhh vad glad jag är, var bara tvungen att skriva av mig lite.
Sorry att jag blev massa utanför ämnet ;-)
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Underbart Ioma…
Grattis och lycka till…där kommer ni att få det bra…Kram

Det låter underbart, Grattis
ett eget paradis till er två!

När ty er så klad så klad så klad får ty fira met en kopp varm såklad
grattis
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
HAHAHA #3 har precis firat med en kopp cappuchino jag. heheh nära ändock *S*
tack allihop!
Mvh
Marika "Ioma"

Oh det låter som en dröm, helt underbart, grattis grattis! :D
Ja jag går och tror det är en dröm faktiskt.
Har velat börja packa redan men får inte för maken, han tror det betyder otur att börja packa innan kontraktet är påskrivet och det förstår jag ;-)
Men vi har haft bekymmer med att vi inte haft plats för våra kläder här och så hade vi en kista där det bara låg massa pysselgrejjer som jag ny packat ur och packat ner alla gardiner och dukar i kistan så får vi plats med kläderna i linneskåpet så länge.
Det var väl mest en liten bortförklaring för att få känna på packningen lite. hihihi
Har varit inne på nordsjöfärg och kollat lite färger som kan passa med våra bruna och gröna vardagsrumsmöbler.
Mvh
Marika "Ioma"
Grattis Ioma vad härligt..förstår att du redan vill flytta..jag liknade min flytt vid lilla julafton för så känns det att få gå på affärer och kolla och välja ut..sedan inreda och pyssla och drömma om hur det ska bli.. och vilken tur att ni kom bra överrens med det unga paret och gillade deras ideer. Lycka till.Cristine
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det ska bli så grymt roligt.
Har suttit och ritat upp rummen och hur man kan möblera och vi som känner att vi har alldeles för MYCKET möbler o grejjer kommer inte kunna möblera alla rum till 100 % denna gången. hihi
Nu har vi det väldigt ihoptryckt känns det som men det lär det inte bli där.
Det står ju att det är en 3a på 80kvadrat (3kvadrat mindre än vi har nu) men i och med att det finns ett rum i källaren som är jättestort plus att det finns hur mycket förvaringsutrymme som helst på vinden så vi spiller försöka hitta plats för grejjerna som vi nu trycker in där det finns plats så att säga ;-)
Åhhhh det ska bli så skönt att få i ordning.
Nu har vi knappt vågat bjuda hem folk för vi haft grejjer överallt typ. hihi
Jag har förändrat mycket i mitt liv sedan jag fick upp ögonen för häxor och kolhydrater iFokus och nu ska det bli ändring i hemmet oxå. Nu ska vi TRIVAS o NJUTA av livet och där vi bor.
Åhhhh vad jag är lcklig nu.
O det hörs på maken när jag ringer till honom att han låter lättare och gladare.
Vi har länge vantrivts i denna lghtn så detta var inte en dag för tidigt.
huvva jag tror inte jag kommer kunna sluta ropa av glädje här.
Flåt för att jag upptar massa plats i forumet utom ämnet :-/
Kan inte låta bliiiii *S*
Mvh
Marika "Ioma"
Kram Ioma och grattis till "lägenheten"
Vandra i Ljus å Skönhet
Ohhh vi kom precis hem från nya stället. Har suttit i flera timmar o fikat med ägarna/grannarna och det har varit kanonkul.
Det skumma är att vi är vääääldigt lika både i sättet, humorn och vad vi gillar osv.
Kan nog inte bli mer perfekt.
I morgon skriver vi kontrakt och sen sätter vi igång o packar…. eller ja först är det ju nexträffen i helgen jue *S*
Mvh
Marika "Ioma"
JEAAAAAHHHH!
idag skriver vi på kontraktet.
När det är klart ska vi in i lägenheten och mäta och kika lite.
Vi glömde helt och hållet att kolla hur garderoberna såg ut, det var MÄNGDER av garderober men vi kollade inte i en enda. HAHAHA
Vi va så upptagna av att kika på allt annat *flinar*
Så den 1a oktober har vi sagt att vi ska försöka vara klara ;-)
Ska bli såååå kul!
Mvh
Marika "Ioma"

Det låter jättefint. Stort grattis! Måste kännas riktigt skönt. :)
Jag kommer å avsynar
Vandra i Ljus å Skönhet