Fördommar och trångsynthet
Vandra i Ljus å Skönhet
…inte!
Vet inte riktigt hur man gör faktiskt.
Däremot kan jag ogilla eller inte tycka om.. men hata!! Näää.. Inte konstruktivt!

Jag hatar ochså fördomar och trångsynthet. Jag vill inte hata men just när det kommer till fördomar så har jag sett och hört så mycket smärta och lidande som det lett till så vad känner är fullt i paritet med hat.
Jag hatar när jag inte älskar mer…….än jag hatar
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag har "jobbat" hela mitt liv med att komma ifrån känslor som "hat" och "hämnd" för att det är så fruktansvärt destruktivt och energislösande. Jag säger inte att det är lätt eller att jag har lyckats, men det är min absoluta strävan.
Däremot är ofta ilska något som ger mig drivkraft.
Men oj . vad du jobbar bättre med kärlek,,,Coturnix. Du är ju en älsklig varelse.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag vet inte om det är så lyckat, att försöka förstå allt och alla, vända och vrida och leva sig in i…det kan lätt gå till överdrift det också. Ibland är det nog bättre för ens egen hälsa att få känna just hat, en liten stund iaf.

…..att hata, att missbedöma.
SEV 
Coturnix-Hmmmm, kanske därför jag räknas som utbränd….
Vandra i Ljus å Skönhet

jag känner nog hat inför en döv och blind värld, i vilken spindlar mosas under bankmontrar, jorden begravs under cement, haven dör,
eller är det maktlöshet och ilska..?
mår lite dåligt nu, ont i halsen och huvet, har pengabekymmer och annat att oroa mig för och det sätter sig i kroppen.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag älskar att hata.. jag kan hata intensivt och passionerat…. i flera sekunder. ;)
Jag är en ganska emotionell människa, jag räds inte mina känslor och jag finner nöje i att lära mig att kontrollera dem.
Ibland vill jag släppa ut hatet ibland vill jag kontrollera det.
Jag är pigg på att använda ordet hat, men betvivlar på att jag egentligen är kapabel att hata. Jag kan vara passionerat förbannad på sin höjd.
Men något som gör mig passionerat förbannad är ignorans.. brist på hänsyn.. våld mot barn.. övervåld i alla dess former. Men mest är det nog dumheten.. bristen på förmåga att lyssna, öppna och ta in.

ja, det var nog längesen jag själv kände starkt hat, och analyserar jag den känslan såhär i efterhand så var det snarare ilska och hjälplöshet, och väldigt mycket ledsamhet..
jag blir också SKITARG jämt, har ett otroligt temperament som inte följer någon logik, kan bli arg och snäsig lite hursomhelst :/ men försöker arbeta på det åtminstone så att jag inte ska ge mitt barn ärr för livet, haha. Men jag blir inte bara arg hemma, ofta är ilskan god och konstruktiv.. inte bara 'jag hatar dig för att du åt upp alla ostbågar' (någonting jag absolut skulle kunna säga med stor passion)
När jag är arg och driven kan jag hålla eldiga monologer, skrämma vem som helst, sätta folk på plats och bli jättestor..

Jag ÄLSKAR den beskrivningen…det är väl igenkännandet…Den härliga känslan, upplevelsen…att bli så STOOR…

Ja precis.. på pricken.. När jag blri arg blir jag hulken. Ostoppbar. Försöker man stoppa mig blir man förvandlad till en groda!
Det finns bara ens om kan och får stoppa upp mig när jag blir arg.. det är jag själv.
…men ibland är det skönt att vara hulken en stund.

ofta brukar folk skämta med mig, i synnerhet stora män, om hur liten jag är och bla bla bla dra upp min litenhet hela tiden,
då brukar jag alltid säga att 'ja, men i anden är jag stor', och de vet aldrig riktigt vad de ska svara tillbaka 'höhö.. anden? eh'
verkar lite hybris att vispa till med en sån kommentar, men ibland behövs det, speciellt när någon försöker förminska en. förminskningar har jag varit med om tillräckligt många gånger för att känna dem som baksidan av handen.. och jag är inte rädd, och jag kan bli arg och stor, eller stor och lugn i stormen. stor och modig, finns många sätt att vara stor i anden på, när det behövs.

Jag hatar när det stör andra att jag inte gör som dom förväntar sig…och jag har både fördommar och annat..då de kan jag inte hata om de inte kommer från andra vill säga ;)
Du är stor spindelfot och dej kan man inte hata Marinelady(hon som har koll)kan jag inte heller hata, men jag hatar folk som int provat andras liv innan de dömer.
Vandra i Ljus å Skönhet
…att älska.
Mvh, T
…. att hata.
…. all trångsynthet och besserwissermentalitet i världen.
…. att jag själv kan vara snabb att döma människor, men jag är inte sämre än att jag kan be om urskuld när jag vet att jag har fel.
…. våld, misshandel, allra helst riktat mot barn.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
…rädslor
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag hatar inte..men gillar inte folk som inte är rättframma och ärliga utan går bakom ryggen på andra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#22. de e därför jeg älsk elgtrumman..
Vandra i Ljus å Skönhet

# 16 Min fd svärmor är väldigt kort och fd svärfar ganska lång. När de var ute en gång sa en bekant till svärfar lite generat:
-"Hum, hum, lämplig kärring du har… "
och det var en komplimang! Så egentligen kanske dom vill säga att dom vill ta hem dej för du är så liten och nätt och fin. Dom vet bara inte hur dom ska säga det och så blir det så där.

haha lämplig kärring ;)
men ärligt, stora snubbar skrämmer mig lite, tänk om man skulle bli hemdragen till en sån och sovit i samma säng, och så vänder de sig i sömnen och krossar mig till smulor :(

#25 *hshs* Så liten är du inte.. vi är ungefär jämnlånga vi.. Var inte du till och med längre? Eller stod du på en upphöjdning då? :p

hm jag vet inte.. jag är 160 cm?
kanske hoppade jag upp och ner så snabbt att du aldrig hann se mig landa, och därav, trodde jag var lång?

#27 Ja då är jag 5-7cm längre då.. vet inte exakt hur lång/kort jag är. *s*
#23 :D
*bonka bonka bonka*
Skulle kunna gifta mej med trumman om han int våre så ung och upptagen ;D
Vandra i Ljus å Skönhet
LOL! :D

^Åh, en liten kärlekshistoria i uppdagande….^

Har kärlek så de räcker till alla Iram
Vandra i Ljus å Skönhet

Temprament har jag, det ska gudarna veta. Jag flammar upp och sedan är det borta. Min pojkvän kallar mig för vulcano girl, jag får hybris och associerar till Pele. :) Känslorna svallar men aldrig jag hatar, jobbar ständigt liksom Coturnix på att inte göra det. Finns så mycket annat att lägga krut på, det jag inte redan har bränt energi på vill säga.

:-)
Jag hatar inte så speciellt ofta, men jag ogillar skarpt….det mesta faktiskt. Jag tål inte:
- Dumskallar
- Trångsynta insnöade idioter
- kvinnomisshandlare
- barnplågare
- makthavare
- män
- elaka hundar
- bimbobrudar med sillisar
- ragator
- snobbar
- fanatiker och bibeltrogna
- försäljare
- Mel C´s hemska röst
- dumskallemusik a la Marcooolio
- räkningar
- januari
- magsjuka
- avundsjuka
- ädelost
- mobbare
- kvinnoprästmotståndare
- fotbollsspelare
Hmm..listan skulle kunnas göra mycket längre…
Ibland kan de va bra å hata och slå knytnävarna blodiga mot en tallstam,…
Vandra i Ljus å Skönhet

#35, vad är sillisar för någonting?

Silikonbröst. :-)
ha Iram, jag fanns int me på din lista , lyckig e ja'
Vandra i Ljus å Skönhet

Nej, du hamnar aldrig på min dåliga lista, BiGavia! Det finns andra listor för sådana som du. Kram!!

okej, iram, är det SÅDANA sillar, som du talar om, inte dom i havet alltså. (jag trodde att det kanske var något dialektalt)

Hehe, nej sill tycker jag faktiskt om. Helst glödstekt, med potatis, tunnbröd, lök, gräddfil och en kall öl!

mmm, låter mums mums.

skulle vilja äta det nu när ni beskrivit det, mest den där ölen skulle vara jättegod nu.. öl= förbjuden bröd-frukt för mig som försöker låta bli kolhydraterna
men sillisar.. flicksillisar på mackan= nog inte gott.
Just nu för tillfället i denna stunden så kommer jag nog inte på något. Men jag kan få vansinnesutbrott lite då och då (läs.. varje dag) på något jag blir förbannad över… Försenade tåg eller bussar, csn, barnvagnsmaffian som alltid ALLTID hittar mina fötter att köra rakt över och aldrig hör man ett ursäkta eller förlåt.
Jag vill inte tycka om trångsynthet men allvarligt talat kanske man är lite trångsynt själv (Jag har ju alltid rätt
)
I överlag så tycker jag det är osunt att hata något/någon. Man lär sig mest om sig själv från sina fiender :)
Jag kan ju göra en självanalys med en gång. Bussar, tåg, csn - alla har en makt över mig och mitt liv som jag innerst inne verkligen inte gillar. Ifall bussar/tåg/csn helt plötsligt slutar fungera så slutar mitt liv som det är nu att fungera. Jag har inget körkort eller bil och det skulle bli svårt att ta sig någonstans och eftersom jag numera är heltidsstudent blir det svårt att betala räkningarna utan csn.
Så jag kanske borde skaffa mig körkort och bil (Jag vet hur mycket det kostar) om jag nu inte trivs med SL:s kommunaltraffik.
Sedan borde jag nog vara tacksam att CSN finns över huvudtaget för annars skulle jag inte kunna studera och kunna jobba med min passion! Att studera är inte en självklarhet och inte kommunaltraffik heller och ska jag vara ärlig så fungerar det för det mesta.
Så med några andetag och lite tacksamhet löste sig ju det mesta av mina aggressioner ;)

ojoj, vilken lista Iram min vän…jag håller med många av de du räknar upp, inte allt tex ädelost;) men kan lägga några spontana saker.
- Homofober (stavas det så..?) Alla har lika värde i mina ögon!
- att hata min sjukdom..(försöker att låta bli det)
- att blöjor, mensskydd, nappflaskor, välling, amningspumpor mm inte är gratis! (inte vårt fel att vi behöver det)
- pengar
- könsstympning
- många andra saker jag tycker illa om, el rent av hatar, jag försöker dock att ha fokus på lycka och glädje, men ibland är det helt omöjligt!
MVH Isnornin

djurplågare
MVH Isnornin