Gravfältstråden borttagen..
…pga att den tydligen retat upp folk på andra sajter så till den milda grad att det startats en tråd om den på värdsajten.
Bara ifall ni undrar varför den är borta.
Mvh Iram
*snyft*
Nu förlorade vi massor av bra information.
Tror att ****** enbart läste första svaret och inget annat i tråden och det är otroligt dåligt tycker jag.
*suck*
Jag tcker inte det finns något i tråden som är uppmuntran till lagbrott då trumman som jag uppfattat det skrivit med glimten i ögat.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Det tycker jag med, Ioma, men vi är häxor förstår du. Det betyder att vi anses kapabla till både det ena och det andra.

Förresten. Går det inte bara att cencurera de tcå inläggen hon reagerat på så vi får fortsätta diskussionen? jag tckte den va sååååå intressant, har aldrig hört en arkeolog berätta om hur man gör osv och vill gärna läsa vidare…. pliiiiiz *tittar på med ledsna hundögon*
Mvh
Marika "Ioma"
ja det är ju sant. Vi Häxor är ju ondskefulla och elaka och står och gnider våra händer över en kittel med olycka som vi så ofta och mycket vi kan hälla över någon.
HAHAHHAHA
Mvh
Marika "Ioma"

Ja när jag får tid kan jag se om jag kan publicera det "ofarliga" materialet igen. :-)
Häääärligt du är en klippa. *kraaaaaam en lååååång en*
Mvh
Marika "Ioma"

Det var otroligt fånigt.

Ja. Dock har vi tydligen förfärat människor och givit dem obehagskänslor.
Som i gamla tider, alltså. :-)

Sverige 26 augusti år 2008
Det är så att man får lust att "låsa" häxor
Oh fyy vilken otrevlig *cencur*
Huvva där vill jag inte sticka in huvudet igen :-(
Inte har jag någonsin varit med om sådant häxhat eller vad man nu kan kalla det. Nu är jag en erfarenhet rikare, om man n u kan säga rikare när det gäller detta. huvva
Mvh
Marika "Ioma"

Ja. Själv fick jag lite av ett obehagligt uppvaknande nu. Jag trodde vi hade kommit längre än såhär. Det är obehagligt att folk gaddar ihop sig och dömer och pekar finger på såhär svaga grunder. Fy fan…

Vi får byta forum.
#11 ja visst är det obehagligt! Urk.
Det känns nästan som….. ja det är svårt att förklara…. känner ett otroligt obehag.
Usch….
Mvh
Marika "Ioma"

Hmm ja.. så det kan bli. Nu ångrar jag att jag sitter med huvudet så djut i tavlor och böcker att jag inte följde den tråden noga nog. OCh varför i hela friden gå där och tjura och inte skriva här??
Hmm det har ibland dykt upp en kille vid namn S E V som har ett forum. ;)
Fick osökt en ide till en dekal efter detta som skett.
Den skulle jag vilja trycka upp i näsan på folk som de där på den andra forumet
Mvh
Marika "Ioma"

#12 'nidstång i fokus'
;)
har inte läst hat-tråden som tydligen finns om oss.. verkar vara en jobbig tråd.. jag skrev ju rätt mycket om kyrkogårdar själv i den tråden, jag gillar ben och kyrkogårdsmull och är stolt över det! 'förvirrade rasputin-ögon'
ni får gräva i min grav sen om ni vill.. jag vill begravas med hela min kropp i jorden har jag bestämt, ingen jäkla kremering. och ni får komma och gräva hur mycket ni vill, fast gräv inte upp mig fullständigt bara, låt mig mögla färdigt. Ifall ni hittar ett ben får ni behålla det, det skulle göra mig glad!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Fruktansvärt löjligt! Blev så irriterad så jag gjorde ett inlägg på sajten "andligt ifokus"
Vi lever i ett fritt samhälle….tror jag…
Håller med #16 gräv i min grav oxå om ni vill. Låt bara maken och eventuella barn få första tjing ;-)
Jag skulle bli rörd över att min kropp kan komma till någon bra användning.
Så länge det är till fin och ljus magi så är det helt oki ;-)
Mvh
Marika "Ioma"

Ska man skratta eller gråta? Vad är det med folk egentligen? Jag börjar verkligen förstå hur lynchmobbar så lätt kunde uppstå under medeltiden., Brr…..

#18 okej, då vet jag det, vi får se vem som begravs först!
ill race ya!
#19 Jag vet inte på vilken sjat för övrigt ni läst om vår grav tråd…? Hittade bara den på andligt och det stod inte mycket i den sas..*L
Jag skrattar inte åt sånt,jag ryker i taket…blir så förb…..
…Ja,ja…en får ta ett djupt andetag och hitta på annat….tramsigt tycker jag dock att det är,det hela..*L

de verkade tro att vi var ena riktiga black-metal nissar som grävde och grävde, samlades med spadar i månskenet.. säckar i handen för att samla ben och mull.
tråden handlade väl egentligen, med glimten i ögat, mest om myter kring kyrkogårdsmull och ben, samt en arkeolog som förklarade hur en 'gravskändning' går till.
jag har aldrig tagit kyrkogårdsmull i mitt liv, men jag har promenerad över många kyrkogårdar, sett många ben, sett många döda, i kött och ande, och vi är ju alla samma, även jag är en del av andevärld, köttvärld, mullvärld. Jag älskar att filosofera kring döden, hur en kropp läggs och blir mull, det är min kropp och min jord - och jag tänker hur det skulle vara att vara en fluga som byggde bo i en död elg-ren, åt mig mätt och lade ägg, det är vackert med död, jag vill inte stanna vid att tänka att man ska lämna döden ifred - vi behöver den i livet. Kanske skall vi inte samlas med spadar i månskenet, men vi kan väl gå och känna på jorden och tänka på livet därunder och däromkring..
'fortsätter på en egen gravtråd av mig själv'
#22 You said it all…..tycker som du..*L Halleluja…

Kan inte någon länka till den där tråden? Vill gärna se vad som sägs.

Ok. Tack för länken. Den på värdsajten är låst för oss vanliga dödliga va?

Ja, tyvärr, och jag får inte ens återge det som skrivs där.

Ok. Bara undrade.

vi får trolla oss dit, se vad som står med tredje ögat inatt!
låt oss göra en anderesa till värdsajten! *går med fanfar och trumma i handen, ilsket beslutsam på rotandet i andras problem*
Hej alla!
Jag vill bara säga att jag har skrivit ett nytt inlägg i tråden som avses på andligutveckling, för att reda upp ett missförstånd från min sida!
Läs gärna det! 
Jag har läst ditt inlägg, Tunrida, och jag tror inte någon missförstod eller tog illa upp av ditt inlägg. Det var ju ett direkt svar på trådskaparens och utgår man från det så låter det ju onekligen ruskigt.
För övrigt känns det verkligen ironiskt att det var just på Andlig utveckling som det kom sådana reaktioner. De om några borde väl vara mer vidsynta och försöka att inte störta iväg och döma förhastat.
Tack Viper! 

Men så fånigt. Okej, jag var rätt uppröd i tråden, men ingen kan väl tycka att den var stötande på något vis? Människor… 
#8 Och precis som i gamla tider gömmer vi oss och hukar oss, viker och rättar oss i leden??
Då okunnigt folk blir uppretad av saker vi gör så VIKER VI OSS självklart (åter igen) och tar bort det "hemskt förskräckliga" fortare än kvickt och står där med böjda huvuden och mössan i hand.
För att stå på sig och försvara vår tro och tänk, det gör vi tydligen inte här.
Snyggt….
#33 Folk blev nog inte irriterade på din och min lilla "dust" :) det var ju allt det heeeemska och faaaarliga med det där med att gräva i gravar och skända för att plocka ben till heeemska faaaarliga spells dom där människorna hakat upp sig på och att jag, på fullaste allvar givetviiiis, uppmanade folk att BRYTA LAGEN, vara ANARKISTER och SKÄNDA GRAVSVERIGE!
*stor suck över moralister som tror sig bättre än andra*
#12 Inte byta, men vänstra lite kanske? Välkommen till Trolltrumman isf! ;)
Mvh, T

Vi kan väl hoppas att det handlade om ett missförstånd och ett uttalande som inte var helt genomtänkt? Inte heller vi inne på andlig utv är onda och vill illa… det var trist och även jag som Medarbetare skrev ett inlägg. Tråden är nu borttagen.
Jag var så himla korkad så jag uttalade mig i tro att det handlade om uppmaning till gravskändning, vilket det kanske fortfarande gör… jag vet inte, men ångrar bittert att jag inte frågade efter källan (vilket jag brukar). Så jag hoppas att ni härinne stryker ett streck över detta övertramp (OM det nu kom härifrån…).
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

# 25
"Borttagen tråd
Tråden du försöker läsa är borttagen av en moderator "
Veckans tips: För att veta vad som skrivits kopiera alla trådar snabbt som attan annars blir det omöjligt att prata om någonting för oavsett vad som skrivs, och det gäller tydligen alla olika sajter, så kan det plötsligt bara förvinna.
Det är ju inte så enkelt att "stryka streck" när följden blir att vår sajt förlorar materiel för att andra människor på andra sajter inte ens står för varför det blir som det blir.
#38 Ja, det är bäst att göra så så länge iFokus-sajterna styrs av snäva regelverk och inte öppna människor + så länge sajtvärden inte försvarar vad vi tror på utan hellre raderar helt än bara rensar tråden och cencurerar bort ev. regelbrott.
Mvh, T
Det hade ju varit mycket bättre om "alla" trådar fått vara kvar så att alla hade kunnat se vad som egentligen stod i dem. För nu blir det väl en massa spekulationer istället…
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Vi har inte tillträde till värdsajten. Så detta är en pseudodiskussion.
Det otäcka är inte specifika trådutsuddanden utan att ett fåtal människor kan få makt att censurera för andra och sedan att det inte går att prata om.
Det är sublimt. Är det något jag inte gillar så kan jag snacka strunt bakom ryggen om folk och se till så att deras material censureras utan saklig grund som sedan inte ens kan ifrågasättas.

Ojojoj.. nu har jag missat massor här inne igen!
Men efter det jag har läst här nu.. så verkar det som om *häxjakten* är igång igen.. i vår moderna tid! Det är ju inte klokt!!
Det är knappt man vågar tala om att man är Häxa längre. om folk inte kan förstå här inne, eller på *liknande* sajter, hur ska dom då förstå ute i det *vanliga* samhället??
fördommar! fördommar! okunskap!
Frågan är vad man kan tänka sig att diskutera här, utan att bli *jagad*
(förlåt alla mina punkter och * men kunde inte skriva på annat vis)

Trumman, vad fan menar du att jag ska göra då?? Jag kanske skulle ha låtit dig ta striden själv, det var ju dina inlägg det handlade om! Varför ska jag, som Sajtvärd, stå upp och försvara att man gräver efter ben på gravfält?? Det tänker jag inte göra för det är inget jag själv står för. Bara så du vet.
Jag vet att du skrev detta bara för att ruska om lite och vara anarkist, så egentligen skulle du få ta hela jävla skiten själv också sedan när folk går på mig och undrar vad jag är för en Sajtvärd som tolererar sådant!
Jag har försökt försvara "vår tro och vårt tänk" så gott det går nu inne på värdsajten, men jag försvarar inte ditt dumma jävla uttalande bara så du vet. Det är inte representativt för häxor.
Skärp dig!
Hälsningar från en förbaskad sajtvärd

Dessutom har jag skrivit längre upp att tråden kommer tillbaka i rensat skick, så läs ordentligt först innan du börjar gläfsa i vanligt ordning!

Hmm…mystiskt… Jag gick in på borttagna inlägg och började se över gravfältstråden, och så klickade jag på att publicera den igen. Nu är den puts väck!! Jag hittar den inte bland borttagna inlägg eller i vanliga menyn eller på sökmotorn. Letar vidare…
Jag förstår att du är förbaskad Iram.
Men med all rätt hoppas jag att den även riktas mot de inskränkta människor som drivit fram detta!!
Visst kan jag förstå att någon som bara helt lösryckt ur sitt ämne blir upprörd när dom läser Trummans inlägg ibland :)
Men att därifrån gå så långt som till att tvingas ta bort trådar helt…. bara för att det inte ska bli rabiata häxjakter…….. det tycker jag är helt förkastligt!!!! (inte av dig Iram, utan hela situationen)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Lugn och fin alla nu!!
Detta är INGEN HÄXJAKT…detta är resultatet av en kommentar som kommenterades på fel ställe….om den trångsynta kvinnan ställt sin fråga här istället för på värdsajten så hade detta aldrig uppkommit…
Vi som känner Trumman vet att han är en burdus buffel som älskar att provocera…och det älskar vi honom för! De som inte känner honom får ju lätt fel uppfattning!
Men för fanken , gör inte detta värre än det är, trångsynta "skvallerkäringar" finns över allt och att fortsätta diskussionen gör bara saken etter värre……nu är det ju så att det diskuteras något som inte ens kan läsas av eventuella nytillkommande….!!!
Stå upp och var stolt för det DU tror på, men göd inte fanatikernas ogräs med din energi!
May Your day be Blessed!!!!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#43 Mitt "dumma jävla uttalande" ?
Burdus buffel som älskar att provocera?
Jahani, so long and thanks for all the fish.
Mvh, T
#49…. Burdus buffel som älskar att provocera….
Gör nu inte som alla andra Trumman…. läs färdigt!!!!
att provocera…. och det älskar vi honom för!
Kram på dig!!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Iram, jag hittar den inte heller?!
MVH Isnornin

Ja, ditt dumma jävla uttalande. Ju mer jag tänker på det, desto mer ångrar jag att jag inte lät dig ta den här skiten på egen hand. Jag skulle ha hänvisat drevet direkt till dig. Och så kanske du vill se vad de lutar sig emot där inne på värdsajten:
5§
Den som muntligen inför menighet eller folksamling, i skrift som sprides eller utlämnas för spridning eller i annat meddelande till allmänheten uppmanar eller eljest söker förleda till brottslig gärning, svikande av medborgerlig skyldighet eller ohörsamhet mot myndighet, dömes för uppvigling till böter eller fängelse i högst sex månader.
Kanske överdrivet och löjligt, men tyvärr inte fel i sak. För min del är den här fåniga grejen ur världen nu. Tråden ska tillbaka så snart jag hittar den, och jag har även fått ursäkter från andra sajter. Häxjakten har lugnat sig för den här gången. Den som vill fortsätta diskussionen; varsågod. Själv tänker jag laga mat och sedan åka till jobbet.
Hej då!

#49 ja det var faktiskt positivt menat!

Svårt det här. Att diskutera sak och inte person.

Personangreppen började med att Trumman tyckte att sajtvärden, dvs undertecknad, inte hade mycket till ryggrad. Vilket jag inte bara tänker ta emot hur som helst, eftersom jag fick ägna halva natten åt att rätta till efter honom.
I sak tycker även jag att detta är löjligt och att gravfältstråden gott kunde få stå kvar orörd. Men när till och med ledningen på iFokus reagerar på den och man dessutom drar fram paragrafer, då tar jag hellre bort den och ser över den i lugn och ro.

Är det så att sajtvärden står som ansvarig utgivare? Att sajtvärden ansvarar fullt ut för vad var och en skriver?
#55 Iram….tycker du har en superfin ryggrad och du ställer upp för dina medlemmar och din sajt! Du gör det du måste och har ett sunt förnuft. Stor kram till dej…/Broken

Jag kan ju inte tänka mig att jag är personligen ansvarig för vad andra skriver, men jag ansvarar ju för att nivån här inne hålls inom lagens ramverk iallafall.

Källa: Rixlex
Utfärdad:
1991-11-14
Omtryck:
SFS 2002:909
Oförändrad.
Yttrandefrihetsgrundlag (1991:1469)
[Fakta & Historik]
1 kap. Grundläggande bestämmelser
1 § Varje svensk medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad rätt enligt denna grundlag att i ljudradio, television och vissa liknande överföringar samt filmer, videogram, ljudupptagningar och andra tekniska upptagningar offentligen uttrycka tankar, åsikter och känslor och i övrigt lämna uppgifter i vilket ämne som helst.
Yttrandefriheten enligt denna grundlag har till ändamål att säkra ett fritt meningsutbyte, en fri och allsidig upplysning och ett fritt konstnärligt skapande. I den får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag.
Vad som sägs i grundlagen om radioprogram gäller förutom program i ljudradio också program i television och innehållet i vissa andra överföringar av ljud, bild eller text som sker med hjälp av elektromagnetiska vågor.
Med tekniska upptagningar avses i denna grundlag upptagningar som innehåller text, bild eller ljud och som kan läsas, avlyssnas eller på annat sätt uppfattas endast med tekniskt hjälpmedel.
Med databas avses i denna grundlag en samling av information lagrad för automatiserad behandling. Lag (2002:909).

NEj Iram du har inte personligt ansvar för vad alla skriver!

Undrar vad som händer om man nu ställer de där båda paragraferna emot varandra. Å ena sidan får man uttrycka sin åsikt, å andra sidan inte uppmana till brott.

Kan förresten klistra in vad jag själv skrev på värdsajten, åtminstone till en del. Ville förklara för folk lite snabbt vad vi egentligen brukar syssla med:
Den moderna häxkonsten kännetecknas framförallt av intresset för naturen och alla dess levande varelser. Moderna häxor är ofta uttalade miljökämpar. Vi älskar vår Moder Jord och lever aktivt med årshjulet och firar våra årstidssabbater 8 ggr per år. Häxor sysslar också mycket med örtmedicin, healing och andra alternativa behandlingar. Dessutom gillar vi magi och ritualer, i vilka vi ICKE använder fladdermusblod och paddtungor. Vanliga ingredienser är istället källvatten, bröd, frukt och vin. Vi är polyteistiska och tillber både Gudinnan och Guden, som ett heligt par. Även om variationerna är många. Vi tillber inte Satan eller Djävulen.
Och vi är inga gravskändare!!

Jag vill då helst ta ansvar själv för vad jag skriver. Konstigt det här har utvecklats tycker jag.
Men vi kan ju välja att vara tydligare i framtiden allihop med vad vi menar. Utan att krypa och be om ursäkt för vad vi skriver, det tar upp onödigt mycket plats i trådarna. Stå för vad man tycker och kunna motivera och diskutera det räcker bra. Vi får ju ändå utgå ifrån att de flesta skriver utifrån sina egna erfarenheter och åsikter, och inte för att förolämpa nån.

4 § Myndigheter och andra allmänna organ får inte utan stöd i denna grundlag ingripa mot någon på grund av att han i ett radioprogram eller en teknisk upptagning har missbrukat yttrandefriheten eller medverkat till ett sådant missbruk. Inte heller får de utan stöd av denna grundlag av sådan anledning göra några ingripanden mot programmet eller upptagningen. Lag (1998:1439).
5 § Den som skall döma över missbruk av yttrandefriheten eller på annat sätt vaka över att denna grundlag efterlevs bör betänka att yttrandefriheten är en grundval för ett fritt samhällsskick. Han bör alltid uppmärksamma syftet mera än framställningssättet. Om han är tveksam, bör han hellre fria än fälla.
Här är ju vi sajtvärdadar det allmänna organet…och iFokusledningen myndigheten!

Ja, jag vill gärna slippa cencurera trådar. Jag gör det inte gärna och brukar snarare bli anklagad för att rensa för lite. Men folk har förstås alltid åsikter. Det får de gärna ha.

Men jag anser att vi har blivit utsatta för förtal. Och det kan jag inte stryka streck över bara sådär. Men nu är förtalsgrunderna dels raderade och dels låsta så det är inte mycket mer att göra för nu.

Hmm… Måste verkligen logga ut nu, men vill säga en sak till:
Jag valde att tillfälligtvis ta bort grav-tråden, för att kunna se över den i lugn och ro. Jag valde sedan att försöka förklara för människorna inne på värdsajten och andligt, att detta med gravskändning inte är representativt för oss häxor. Jag tycker iof även att det framgick i själva tråden, där nästan alla emotsatte sig tanken att gräva och ta saker på gravplatser. Men den biten på tråden verkar folk inte ha läst lika noga. så jag tyckte jag borde poängtera det än mer.
Jag valde också att berätta lite kort om hur de flesta häxor egentligen arbetar. Givetvis stämmer inte allt in på alla häxor, men jag gjorde så gott jag kunde.
Det var på detta vis jag valde att försöka ställa upp för våra medlemmar, genom att motarbeta dåliga rykten, skvaller och missförstånd. Inte genom att envist försvara en enskild medlems inlägg, och detta pga att de flesta faktiskt verkade tycka tvärtom; att man INTE rotar i gravar.
Jag tycker du har gjort detta bra Iram!
Förklarat på ett kanonbra kort och koncist sätt för dem på värdsajten och det är bra att du kan läsa tråden i lugn o ro utan fler utbrott från inskränkta människor.
Det är synd att vi får uppleva "häxjakten" i vårt århundrade.
Keep up the good work Iram!
Mvh
Marika "Ioma"

Hmm… Bara en sak till: Jag vill poängtera att jag personligen tycker att vare sig gravfältstråden eller det som Trumman skrev var speciellt upprörande i sig. Jag blev snarare förvånad över att folk tog så illa vid sig.

trumman flippade ur och raderade sin användare - så nu har han kommit tillbaka till ön som Gestur
#69 Oj oj oj, vilken morgon det blev…
Iram: Det var såklart helt fel av mig att hacka på DIG, av alla människor, jag fattar inte varför jag sneade så satans mycket och än mindre varför det gick ut över dig.
Det ber jag så hemskt mycket om ursäkt för.
Sen ja, du skulle låtit mig "ta den här skiten på egen hand" - då hade det inte blivit så här :)
Kan dock inte hålla med om att jag "uppmuntrat" till ngt som helst olagligt. Jag har bara gett förslag, enl gammal svensk trolldomstradition, vad man kan göra på gravfält, allt i enlighet med frågan i #0.
Mvh, T

Välkommen tillbaka Broder!…..
Trumman/Gestur: Välkommen tillbaka.
Jag tycker heller inte att det du skrev är något fel i sig, det är som du säger förslag för jag frågade ju faktiskt vad man KAN göra på ett gravfält.
jag tcker det är för jäkligt att folk kan plocka ut ett inlägg i en hel tråd med över hundra inlägg i och anklaga DET inlägget för både det ena och det andra.
Det är ju de oförstående o okunniga som reagerat som det verkar.
Mvh
Marika "Ioma"

Jag skiter i sånt där ljus och lull-folk som upprörs av allt som inte är Ljus och pastelldelfiner.
Jag är mest ledsen över att jag dissade Iram. Det var idiotiskt bara, helt enkelt.

OJ OJ OJ! vilka energier det har varit här och vad intressant att se att: alla tog sin del/sitt ansvar. Vilken fantastisk utveckling av allting, jag är helt fascinerad och vänder mig inåt, i ren självbetraktelse och begrundar hur jag själv agerar/reagerar.

#37.Hoppfull.
Nej, Hoppfull det handlar inte om gravskändning eller dyl.Det handlar om gammalfolktro och dess utövande.Många av oss här är intreserade av hur man förr i tiden samlade sin kraft till magi för att tex bota sjuka.
I vissa delar av landet ansågs det vara kraftfullast med döingben(ben från döda som man förr fann på kyrkogårdar eller dyligt då det förr inte var noga när de grävde nya gravar,gamla ben slängdes utanför kyrkogårdsmuren).Även forntida gravar som plundrats så kunde man hitta ben.Ben från gamla kultplatser ansågs vara de mest kraftfulla när man skulle få kraft att bota dödliga sjukdomar. Även kyrkogårdsmull användes, finns berättade i skrifterna om gammal folktro och läkekonst.
Detta är historik och har man läst denna lite bisarra del av forntida läkekonst så kostar man på sig att skämta lite grovt om det hela.Provocerar lite för att se om någon annan har läst sin historia om gammal folktro
Gammal folktro tycker jag hör ihop med häxor och det var ju en del som pratade mull också.Kunskaper är inget att skämmas för men för en utomstående kan det ju ses som makabert.
Det handlade om att utbyta lite kunskaper i folktro ,lite provokation,lite grova skämt,lite tet me varann osv.
Sett från mitt fönster givetvis!

#75 Väl talt.

Sen att hoppa ur,för att man känner sig syrak,ja det gjorde min gubbe också
Men jag hoppas bägge gubbarna kommer igen,de har ju så mycket att ge!Är så goa,di fulingarna.

Jag tycker det här har varit lärorikt och lyft forumet, eftersom jag som sagt tycker det ödslas mycket tid och plats på att be om ursäkt för att jag tycker så här eller så här, kramas och fnissas. Låt oss stå upp för oss själva, utan att det för den skull betyder att vi står PÅ, eller över, nån annan.
Alla tillför nånting här.

Visst är det lätt att reagera med ilska och upprörda känslor, för mig personligen blir jag glad för att det inte bara är JAG som ibland stampar och skriker och springer iväg.
Det känns lite lättare att bära sina egna "dåliga" sidor när man ser att andra ibland gör detsamma.
1. Jag tycker inte att Trumman uppmanade till lagbrott, han skrev bara vad man KAN göra och det är inte samma sak. Det går att diskutera massor av saker: mord, inbrott och allt möjligt utan att det ÄR ett lagbrott. Alla författare som skriver om lagbrott, hur skulle dom kunna göra det om det var olagligt att beskriva hur ett brott går till? Mord, tortyr, våldtäkt osv. Visst kan ord vara starka och ge känslor men det är ALDRIG samma sak att skriva något som att GÖRA det.
2. Huruvida Sajtvärden ska "ta en strid" eller inte är väl upp till henne/honom, tycker jag. Det är Reglerna att Sajtvärden bestämmer själv vad man ska ta bort eller inte och jag förstår varför Iram gjorde som hon gjorde. Det är inget enkelt val.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

OJ vad ni skrivit grejer.. och att trumman registrerade av sig och kom tillbaka, jeebasus i grantoppen..
Det är enligt mig, livsfarligt att cencurera 'farliga delar' av kultur, i synnerhet en redan sargad, uppbränd, kuvad del av historian, som trolldomshistorian i Sverige. Man borde veta bättre, lära sig av historian, det vi gör nu på forumet är att sprida kunskapen, eller lusten att söka kunskap själv om nordens gamla tro och kraft,
det är ju en muntlig berättartradition! Fast 2.0 versionen, i form av forum..
Genom berättandet, vidarebefodrandet av kunskap har vi ju fått så mycket, var det inte ebbe schön som gick från gård till gård i hela landet och lät gamla bönder berätta i bandspelaren, för att sedan sammanställa i böcker..
Tänk om han hade cencurerat, klippt bort det som upprört, klippt bort historierna om döda barn, djävulen, dödsfall och pest. Bara lämnat kvar det vackra, vi skulle inte ha kvar nåt.

# 81 Fast det vet vi ju inte om han gjorde.

# 82, nej det har du faktist rätt i :(
eller så berättar bönderna inte allt… ja nu var jag nog lite väl positiv mot ebbe schön,
därför är det väl viktigare att vi sprider här i forumet :)

#81 Ja du, raderade min användare - men vafan: nya kläder är inte helt fel. Ny stil. Ny inriktning. Ny attityd.

Gestur med tungur nifur :P
Välkommen tebax :)

"Makover shamanstyle". Kanske nått för tv.. Med Pontare spm programledareXD Kul att du kom tillbaks iaf. Hade blitt tomt här annars.

#86 Nåja, vi får se hur det blir med aktiviteten här. Lägger hellre mer krut på Tt.

Jo hä bli som hä bli. Instämmer i det sistsagda. Ska göra samma jag med.

#75 jo jag förstod det… jag är inte någon galen religiös fanatiker för delen heller ;) mitt inlägg här i tråden gällde att vi på andligt gjort ett misstag, inte ni! Därför är hela den tråden borttagen hos oss… vi är INTE intresserade av att hetsa!
Med mitt inlägg ville jag visa att jag som person och Medarbetare säga att det inte var skrivet som ett påhopp på er men att vi i efterhand kunde se att det lätt kunde uppfattas så. Och att vi inte pratar illa om andra sajter på det sättet överhuvudtaget!
När jag läste tråden, alltså den inne hos oss, uppfattade jag det som att det var någon någonstans (i min hjärna tänkte jag typ aftonbladet… där skrivs ju så mycket annan idioti) man läst detta som en riktig, äkta uppmaning till gravskändning… klart man reagerar på det! Jag hade inte den blekaste aning om att någon övht kopplade det till er :)
Jag gillar er skarpt och skulle aldrig få för mig att tro illa om er!
Intressant utveckling det blev tycker jag. Fascinerande att betrakta andras olika reaktioner och även se hur jag själv reagerar. Lärorikt som någon sa.
Kontentan av det hela är att vi är alla människor, vad vi än kallar oss för, vilken väg vi än vandrar i livet. Vi kanske skulle se till likheterna oftare än till det som bara till synes skiljer oss åt?
Vår mänsklighet gör oss till bröder och systrar, oavsett om vi kallar oss för häxa eller kristen, buddhist eller ateist.
När vi klandrar någon, dömer någon, så klandrar och dömer vi oss själva. Allt är ett och det är väl något som häxor känner till…
Kanske det är på tiden att vi släpper det som varit så att vi inte ständigt föder nya konflikter och upprepar historien gång på gång…
Kanske det är på tiden att vi, utan masker som skyddar oss, ser in i ögonen även på de vi inte gillar, bara för att upptäcka oss själva även där…
Skönt att det hela verkar reda upp sig någorlunda i alla fall.
BrainDuir har redan postat bra material men jag vill ändå tillägga att jag -efter att ha pluggat ämnen som berör rätt i fråga om publicering- ser det som helt otroligt att någon skulle kunna bli dömd för det som publicerats i tråden. Har någon dragit fram det argumentet på värdforumet är det bara löjligt.
Uppmaning till brott är brottsligt, ja. Men då krävs också en uppmaning. Att beskriva en brottslig gärning eller att skriva i lite mer allmänna ordalag i stil med "en del gör si och så" är inte olagligt. Yttrandefriheten är en stark grundbult i svensk lagstiftning.
Dessutom tas även hänsyn till hur grovt brottet man anklagas för att ha uppviglat till är. Jag tänker inte ge mig in på de etiska aspekterna, men att ta en näve jord, eller ett uppstickande ben, från ett gravfält räknas knappast som ett grovt brott. (För något mer dramatiskt än så var det väl inte tal om?)
Det här är absolut inte menat som någon kritik mot Iram. Jag tycker du gör ett kanonjobb som Sajtvärd och jag förstår att du ville ta bort tråden för att titta igenom den i lugn och ro. Men jag blir alltid så förbannad när människor hotar med lagar för att skrämmas, när de uppenbarligen inte har koll på dem.

Ojoj det här blir för mycket för mig… bra att du kom tillbaka trumman, jag hade saknat dig om du försvunnit! Iram: do that voodoo that you do! :)

Jäkla tjatter om borttagen tråd. Skapa en ny ifall ni vill snacka vidare om det som pratades om. Sluta ge vatten åt gamarna, skit i dom å anledningarna, skapa bara en ny helt enkelt.
SEV 
Det har varit en märklig resa att läsa alla dessa fantastiska och fantasifulla spekulationer om mina egentliga motiv och mina egenskaper som människa, därför att jag dristade mig till att ifrågasätta - alla är lika felaktiga och till 100% kränkande!
Jag skickar in en liten dela av ett inlägg från värdsajten, som jag hoppas klargör vad mitt problem var och det lyder som följer:
Jag tillhör den kategorin människor som inte vill ha långfingrade klåpare rota i våra gemensamma kulturarv.
Konstigare än så är det inte. Spelar ingen roll om det är olagligt, eller bara oetiskt och allmänt omoraliskt. Man säger inte att "man kan plocka benknotor" eller "gräva jord" m.m som svar på frågan om vad man kan göra vid gamla gravar. Det är inte för skoj skull det olagligt - de blir förstörda!!!!
Det är inte bara häxor och trollkarlar som läser här - här finns barn och förståndshandikappade som tar det mesta bokstavligt; de kan inte läsa mellan raderna, förstå ironi och se glimten i ögat. Jag ber er bara ta lite ansvar för vilka signaler ni skickar ut.
Visst. Fine om ni vill berätta gamla skrönor om vad man gjorde förr, inte mig emot - men glöm inte brasklappen "don´t try this at home"
Vänligen Maggan

Hm Det jag skriver skriver jag ur mitt eget perspektiv inte för att barn ska förstå det. Jag skriver för att delge mina egna erfareheter till människor som jag tror är genuint intresserade och för att ha roligt. Jag tänker inte sitta på nålar och vara rädd för att barn ska läsa det jag skriver och inte heller för att de utvecklingsstörda du talar om skall göra det jag skriver om. Var inte delaktig i den tråden så värst mycket men det där känns fel från tå till topp.
Sen skriver vi alla genom ett "filter" uppbyggt av dialekter, humor och egna värderingar skulle man behöva sitta och förklara allt men menar till punkt och pricka skulle varenda tråd bli oerhört lång.
Det är just den här sorten "regler" som gör att folk slutar eller inte törs skriva i forumet öht. anser jag.
Mvh Sebastian
Jag har bett iram om ursäkt via pm flera gånger i morse. Så hon vet att det aldrig var syftet med inlägget att kritisera er.
Syftet med inlägget var att diskutera att man kunde önska att all sådan kraft o energi kanaliserades åt ett annat håll, tex att göra gott i världen för andra… gräva brunnar kanske…
Jag agerade på en företeelse som jag många gånger förut har tänkt på/funderat över, och också i dagarna läst om på annat håll och blev påmind genom inlägget på värdsajten.
Jag ber om ursäkt och är uppriktigt ledsen om det har ställt till det för er, det var som sagt inte syftet.
Jag borde aldrig skrivit inlägget när jag visste att detta pågick här, det kan jag konstatera nu och inser mitt misstag.
Så förlåt mig
Mariann/Sajtvärd AU
Jag förstår till viss del dina invändningar, MargaretaA. Tydligen gick somliga av inläggen att missförstå. Men det fanns också en lång diskussion kring det i tråden och det klargjordes uttryckligt att ingen här förespråkade att gräva upp benknotor eller liknande.
Skulle vi ständigt vara tvungna att anpassa nivån till barn och förståndshandikappade, skulle det inte bli mycket skrivet över huvud taget. Det gäller även ditt eget forum.
Jag förstår inte heller varför du inte ifrågasatte _här_ från första början. Då hade knappast spekulationerna om dig och dina motiv tagit sådana proportioner.
Tydligen spelar det ju roll om det kan ha skett något olagligt eller inte, eftersom den diskussionen tycks ha förts på värdforumet.
Nåja, jag tror inte du menade något ont och förhoppningsvis kan vi lämna det här bakom oss nu. Ingen större skada är ju skedd (hoppas jag!?).

Maggan
Vilken moralmamma du är. Å menar du på fullt allvar att vi ska skriva så att människor utan eget förstånd inte missförstår? Kan inte förmyndarna se SE TILL att deras gunstlingar håller sig i rätt sandlåda då?
Ett jäkla trams, å helt dumma bortförklaringar tycker jag. Ska vi inte få skriva att man kan äta bladen på maskrosor, för att inte förståndshandikappade ska tro man kan käka alla blommor? Vars fasiken går gränsen.
Det är ju så otroligt uppenbart att någon klagat så att tråden fick bannas, å sen alla bortförklaringar. Förklara för nån annan, tråden blev bannad på grund av inskränkta tankar helt enklelt, bångstyriga åsikter.
Å du, kom inte å basunera ut VAD eller HUR det skrivs på ett annat forum, så länge skrivreglerna följs så skrivs det om det som behandlas på detta forum. Sköt ditt eget å skit i andra helt enkelt
Ja e så jäkla less på moralpappor å moralmammor. Snacka du om ditt så snackas det om häxors intressen på häxor.
SEV 

jag tycker att det verkar som om de flesta inläggare här, har en avsikt att rätta till och ta ansvar, för sin egen del, storartat.
Däremot, sagt om detta att skriva så att ingen missförstår, eller " don´t try this at home", hålller med om att folk skulle bara sluta upp med att våga skriva inlägg.
Har man tex. ett förståndshandikapp, så kanske man inte heller förstå att man kan bli frustrerad och klättra på väggarna, utan därför försöker omsätta det i handling, ramlar ner och slår ihjäl sig. Då är jag ansvarig för det nu, eftersom jag skrev att man faktiskt kan bli såpass frustrerad.
Neej, det argumentet håller inte i längden, inte heller när det gäller barn som är inne på sidan.
Då är föräldrarna huvudansvariga, för vad barnen läser eller praktiserar, anser lilla jag.

Jag vill minnas att jag skrev det i just gravfältstråden, att förhoppningsvis är alla vid sina sinnens fulla bruk. Och det är sant att ska det stå "pröva inte det här hemma"och det skulle vara en riktlinje för forumen här då skulle den skylten skymma sikten fullständigt på många av sajterna.

Jag stöder dom som förestår Häxor.iFokus.se och vill gärna se om ni moralmammor å moralpappor kunde frälsa oss genom er frånvaro.
SEV 
HÄXOR i fokus är HÄXOR och då ska vi få ventilera allehanda tankar om vi ska kunna bli mer förverkligad. Utvekling ska alltid ske i alla skeende av livet. Jag går i armkrok med SEV.
Vandra i Ljus å Skönhet
Jag förstår inte heller varför du inte ifrågasatte _här_ från första början. Då hade knappast spekulationerna om dig och dina motiv tagit sådana proportioner.
Därför att jag var helt övertygad om att jag skulle bli strimlad i grytbitar och hamna i häxwoken. Nu blev jag ju det ändå…
Jag valde att dra det hela som en frågeställning på neutral mark.
Kalla det fegt eller självbevarlsedrift - välj själv.
vad man kan skriva måste avvägas från fall till fall. Det finns ingen patentlösning. jag håller med om att om allt ska vara barntillåtet blir det dötrist… det är ett svårt problem som kräver balansgång på slak lina
Nevertheless - ni tar er rätten att ventilera der som ligger er nära. Ger ni samma rätt till andra?

Det är det som är grundstenen i fritt tänkande och acceptans av andras val i livet tror jag. Testa det nån gång så kanske du åxå sover gott om nätterna.
SEV 

Jag tycker det räcker när man bett om ursäkt och förklarat sig en gång.
Och Sev, jag tycker du är på gränsen nu. Inte konstruktivt att vara spydig hur länge som helst.
Om det inte vore för det faktum att jag fått ståta med mitt namn redan i #1 (vilket är en sensation i sig då det gravt bryter mot reglerna att det som avhandlas på värdssajten ska stanna där - men jag lämnar det därhän då skadan redan är skedd - men tack Ioma!) så hade jag inte ens gått in och kommenterar i denna tråd.
jag valde att göra det ändå för att jag visa att jag inte är den otäcka människa som många velat göra mig till. Jag vände mig i första hand till de som läser men inte säger så mycket.
Jag vill klargöra att jag har den största respekt för de allra flesta av er häxor och jag tycker att det ni gör är både spännande och intressant. At jag ens läste den första tråden om vad man kan göra på gamla gravar beror på att det var just det jag skulle göra - söka upp tre gravfält som finns inom gångavstånd från där jag är just nu.
Därmed avslutar jag mitt inhopp i denna tråd. Over and out.
Maggan has left the building
Tydligen så finns det fördomar mot barn och förståndshandikappade också, inte bara mot häxor. Ja, herre jisses… mer skrämmande än döingsben…
#108 Verkligen, men nu är det väl så också att stirrar man bara länge nog in i Ljuset så blir man blind.
Mvh, T
has entered the building

#95.Gamla skrönor????????
Det är ett kulturarv vi gräver i.
Jag kände en gammal man.Han var av samisk börd och sattes på barnhem då samhället ville rädda dessa barn från att växa upp med skrönor och hednisk kultur.Han ägnade hela sitt liv till att återupprätta sitt kulturarv.Den dagen han dog sa han att inte en dag av grävande hade varit förgäves.Nu visste han vem han var.
Jag söker min farmors mors kunskaper.Hon räddade liv ständigt och det fick man inte.Det var förbehållet Gud att styra över liv och död.Därav blev hon inte lagd i vigd jord. Utan bespottad.
#97.Marianne.
Du ville önska att vår kraft och energi kanaliserades åt ett annat håll,tex att göra gott i världen för andra…..gräva brunnar kanske.
……………?Varför just gräva brunnar??????????
Varför i herrans namn skall Häxorna och Trollkarlarna på iFokus ut i världen och gräva brunnar ????????????
Är det någon som har en teori.
Tex.Gräver man en grop åt andra så faller man själv däri.Förlåt men jag tror inte det var något sådant uppsåt.
men vad……….?

på tal om att göra gott för andra, vem säger att inte häxor gör det, också?
Min värld är då inte bara -svart eller vit-

Jag gräver brunnar faktist, jag donerar pengar till ett fadderbarn varje månad och då går en del av summan till byprojekt - tex vatten och brunn-lösningar
;) varje månad gräver jag litegrann alltså.

Då kanske vi kan lägga den här diskussionen till handlingarna. Var och en av oss har rätt att uttrycka sin åsikt, också dom som inte tycker som du.
Eftersom jag numera är Medarbetare på Druid&Shaman likväl som på Andlig Utveckling tycker jag väl som så - att gräv där du står… Direkta angrepp på människor tycker jag inte är förenligt med god sed på varken den ena eller andra sajten.
Fram för diskussioner som leder till utveckling!
Och det kanske den här har gjort?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

# 110 åter fler missförstånd som får breda ut sig och ta sig uttryck!
Ingen inne på andlig utveckling har pratat om er, om vad ni gör eller inte gör eller om era energier! Redan det var ju en missuppfattning… vilket vi gång på gång försökt klargöra.
De energier Mariann avser är energi som läggs på exempelvis gravskändning och att de nog i sanning skulle göra sig bättre till exempelvis att gräva brunnar är det väl ändå ingen som inte håller med om.
Jag fattar nog inte riktigt varför ni fortsätter att hacka… trots ursäkter och förklaringar om att DET INTE HANDLADE OM ER. Alls… överhuvudtaget…
Det är jättesynd att det inte går fram tycker jag, det är tyvärr inte mycket mer vi kan göra då. Vi har nu förklarat i omgångar och om ni fortfarande nu väljer att forsätta tolka det som att vi hackat på er så är det ju tråkigt nog inget mer vi kan göra.
#113 "Direkta angrepp på människor tycker jag inte är förenligt med god sed på varken den ena eller andra sajten."
Så bra att du lärt dig det sen du skrev dina PM till mig ;)
Mvh, T

#115 Jag har också i ett PM bett dig om ursäkt för att jag blev så innerligt arg. Om du vill ha en offentlig ursäkt så får du den här:
Jag ber om ursäkt för mitt elaka yttrande som jag gjorde i ett PM till dig.
Alla lär vi oss kanske något?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#116 Det där förlåtet du skickade till mig (långt efteråt) då du insåg jag blitt Medarbetare på druidoshaman menar du? ;)
Jajamen, vi lär oss nya saker varje dag.
Rock on!
Mvh, T
#104 Jag är rätt övertygad om att hade du skrivit din åsikt härinne så hade folk kunnat svara och respektera dig samtidigt.
Jag vet inte om det är så här du menar, men ofta när folk skriver nåt i stil med "nu blir man väl lynchad" eller "nu svär jag väl i kyrkan" så är det som att dom inte vill ha svar eller en motsatt åsikt, alltså ingen diskussion alls. Och då förstår jag inte varför man skriver sin åsikt på ett forum om man inte är beredd att någon eller några ska tycka annorlunda? Nu var det kanske inte så här du menade men det är värt att skriva ändå…
Självklart får du skriva här om vad du tycker, men du får också ta att några inte håller med dig och skriver vad dom tycker.
Och detta med att tråden skulle uppmana till brott är, som andra skrivit, helt osannolikt. Varje individ har ett eget ansvar för vad dom gör ute i samhället, det har inget med att du kan läsa HUR på Internet.
Skulle Biblioteket ta ansvar för allt som står i deras böcker? Nej, inte alls.
Och det ansvar som en Sajtvärd har, handlar mer om att sätta gränser för sådant som INTE är tillåtet att skriva om: hets mot folkgrupp t.ex.
Ett annat exempel är, att skriva om vilka effekter en drog har. Är det samma sak som att uppmana folk till att knarka? Nej, inte alls.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Det här har jag inte följt med i. Ursprungstråden har jag inte läst. Den tråd i sammanhanget som fanns på AU såg jag, och tolkade den (som så många andra gjort) som om informationen ursprungligen stått att läsa i någon tidning.
Nu har jag tagit mig ner genom 118 inlägg av skiftande karaktär. Kan konstatera att mycken energi gått åt till att elda under denna brasa, som från början var ett missförstånd.
Att förhålla sig neutral inför påhopp, oavsett om det riktas mot person eller aktivitet, tro eller tanke, är en av de träningar vi människor måste utsättas för. Först när vi uppnått den förmågan är vi fria att kanalisera och koreografera vår energi med full kraft.
Fair Winds and Following Seas!

#114.Tack Hoppfull för att du finns och tack för förklaringen.Som du ser så missuppfattade jag också det hela.Du är en pärla som tar dig tid att förklara.
Det hade kanske varit bättre att låta trådarna vara kvar.Jag hade kunnat se med egna ögon vad som var riktat till vad.
Du löste därav många frågetecken hos mig.Jag slipper att leva i villfarelsen att den åsikten fanns.Ber härmed också Marianne om ursäkt att jag missuppfattat henne. Ödmjukt Maxi
#119 Jag trodde att diskussionen mest hade varit inne på värdsajten. Den som bara sajtvärdarna kan läsa och alltså inte vi.

#113.Vem riktar du ditt inlägg till? Lägga den här diskussionen till handlingarna?Du menar att lägga locket på nu.
Varför inte låta tiden ha sin gång.Alla här skall väl få sin chans att reda ut eventuella missförstånd.Även de som varit på jobb ,kommer hem och läser något de inte förstår.
Eller är det bara först till kvarn som får mala.
Gräv där du står…och jag är numera Medarbetare på Druid&Shaman……….Jaha vad skall jag lägga i detta?Är jag månne förskjuten från Druid&Shaman.Direkta angrepp som inte är specifiserade är de inga personangrepp eller??????

#114. Jag hade inte tänkt skriva här igen alls men måste bara fråga vad du menar med detta "DET INTE HANDLADE OM ER"?
Det var i Vårt forum tråden fanns. En tråd som Vi skrev i. Hur menar du att det skit ni snackat eller det huvuden ni ruskat på inte var åt Oss?
Jag kan ta att ni vill ursäkta er för något ni missförstod men inte hade kulorna till att snacka med oss om. Men att sen skylla på att det inte handlade om oss när det är våran tråd?? Det känns lite väl mycket som en dålig bort förklaring i mina ögon.
Ärlig talat så skiter jag i att tråden är borta jag skulle inte på träffen. Det som får mig att bli sur är just det att ni mfl inte hade stake nog att snacka med oss. Fråga varför vi skrivit som vi skrev, eller bara låta den tillhöra det forum den skrevs i.
Men men man har sett detta så många ggr i newage världen, ni gullgullar med varandra för att senare hugga varandra i ryggen så fort någon annan vill lyssna. Precis som nu….
#121 Nej den har förts på andlig utveckling också.

Här är redan så många inlägg och jag har knappast något nytt att tillföra. Jag instämmer i orden många här på HIF redan har uttryckt så bra.

Som jag har förstått det så här i efterhand så var det en enstaka person som upprört sig över vår tråd.Hon skrev en tråd i andligt om detta och alla andra uppfattade det som om det var något hon läst i en kvällstidning och hakade på i upprördheten.
Rätta mig om jag har fel.
Detta hjälpte Hoppfull mig att förstå genom sitt inlägg,och jag kände också ljus och värme i hennes inlägg.Tack.
Att det hela sedan utvecklades en tråd bland saitvärdarna då var ju drevet redan igång då någon nämnt Häxor iFokus Vi får inte veta där vad som avhandlades.
Det är synd att trådar som innehåller missuppfattningar plockas bort.Jag är glad att jag så envist ifrågasatte vissa uttalande,trots att många av er tycker illa om mig för det.Jag har i alla fall fått ett lugn i själen av att reda ut saker.
Hoppas att andra också får chansen till det utan att få onda ögat på sig(av saitmedarbetare och dyl).
Ni har fått allt om bakfoten… igen…
jag läste runt på internet, av annan anledning kvällen innan efter info om något liknande, vilket väl ni alla här känner till att man kan göra…
i n t e r n e t , inte iFokus. Allt kretsar ju inte runt iFokus.
Jag har kunder och en make som jobbar så att de får info om gravskändning, jag kan läsa fysiska tidningar också… ;)
Jag läser på värdsajten att det pågår en uppmaning… jag tänker på det jag läste kvällen innan… jag skriver ett inlägg på AU:
"Man blir riktigt ledsen när man läser omkring ibland… det senaste jag läste är uppmaningar till gravskändning …
Mina tankar:
Har människor inget bättre att göra?… *suck*… världen lider och folk leker runt på gravplatser och ska gräva upp…
Varför inte använda den (gräv)kraften att gräva brunnar i länder där färskvatten behövs… om det är gräva man gillar….
Har vi så litet lidande i väst och i synnerhet i Norden att människor fortfarande "leker"?
Behövs det mer kollektivt lidande innnan vi vaknar upp och fokuserar kraft o energi där det behövs?
Jag bara undrar… någon mer som undrar…"
ingen av oss diskuterar häxor INGEN!
jag har bett om förlåt och jag har bett om ursäkt, för detta. Jag insåg sedan hur det kunde tolkas och mkt riktigt gjorde det det… Det var inget jag kunde tro, men eftersom häxor är väl goda människor och förlåtande också så löser det sig tänkte jag…
hhmmm… 
ett litet tillägg… paranormal och wikipedia var där jag sökte info om satanism kvällen innan, eftersom vi haft en beröring av det tidigare…

Det var nog bara en olycklig omständighet att gravskändningsdiskussionen inne på värdsajten krockade med massmedia, tyvärr. Nu blev allt onödigt mycket uppblåst.
Så fel det kan gå.

#127. Då förstår jag bättre vad du menar.

Liksom jag. :)

hhmmm

Då alla sidor nu har fått en chans att förklara sig så tycker jag att vi stänger den här tråden nu. Det finns så mycket annat roligt att prata om! :-)

Mig blir ni inte av med.BläBlä
HÄXKONST!
God natt och sov gott