Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1336 ggr
BiGavia
0

Gyllene Medelvägen 7.....

..där har jag städat … i Boliden…Nå, den gyllene medelvägen är ganska tråkig tycker ni int' en balansgång, inget händer! Svensson liv, man vet vad kalsonger grannen tog på sig i morse……Men det är int de vi vill leva. Vi vill utveckals och kliva av linan ,(även om den nu var trygg). och fortsätta vårt liv…. och därför samlas vi på sådana här forum….spinn vidare… kära  Systrar och Bröder ……

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

…..då bryter man inte svenska lagar och förordmimgar…..

Lorelai
0

Medelmåttan är så trist att ingen vill skriva om det. :D

BiGavia
0

Så sant…va glad jag blirSkrattande

Jodrena
0

åh, jag som börjat undra om det verkligen är så illa med "medelmåttan Svensson". Att ha två barn (eller är det en och en halv nuförtiden?), en hund och volvo, bo i radhus… ja, ett radhus med en liten gård dignande av örter, ett hem som präglas av de energier man väljer att ha där… Ja, utåt sett ser det nog trist och helt vanligt ut, men inte ens grannarna ser vad som händer där inne, inne i tanken där det viktigaste händer, vem bryr sig väl om grannarnas kalsonger när det finns så mycket viktigare saker att fördriva sin tid med?

BiGavia
0

Jodrena , då e du inte på Gyllene medelvägen om du inte bryr dej om grannens kalsonger…….Grattis

Största tilldragelsen under dagen är när Posten Kommer!!!!

Coturnix
0

..posten??!!!! Det började med att jag prenumererade på en rikstidning…sedan komdet ingen brevbärare varken lördag eller söndag…så satt man där med halva veckans tidningar på tisdagen…Äh. Sedan kom posten kl.13.00 istället förkl. elva…så gick det några år…igår fick jag ett meddelande från posten, där stod det att posten från och med nu kunde förväntas delas ut lite senare på dagen…

Den gyllene medelvägen. Jag minns en tid då jag förundrades över radhusgrannarnas gardinbytarnoja… ja det var då min lilla boa constrictor med viskningleken förvandlats till ett barnätande livsfarligt monster…och kommunen införde ormavgift för att komma tillrätta med problemet, och jag flydde, hals överhuvud till en storstad. För att försvinna i mängden, eller för att blåsa kommunen på avgiften…jag vet inte…jag är inte särskilt välanpassad ännu…

BiGavia
0

Haha , Jag få int posten förrän tidigast klockan 16.00…..vart ska jag fly???

Coturnix
0

Nej men jag har inte flytt från posten…Jag bor kvar häri skogen. Fast jag får inga paket i lådan…de får jag hämta själv på centralorten…

Jodrena
0

#5 hihi nej inte är jag på gyllene medelvägen - det har jag aldrig varit, men jag går förbi områden som liknar det och försöker fundera över vad som rör sig kring deras liv. Kanske är det naivt av mig men jag har svårt att tro att så många skulle befinna sig där som man tror utåt sett.

spindelfot
0

jag tror att det är lätt att vara medelmåttig.. som förälder så får man en viss inblick i andra småbarnsföräldrars liv, all koncentration läggs på barnen - och när tomheten infinner sig, för det gör den, köper man saker. Det är bara att titta på familjeliv-forumet eller vilken blogg som helst, det är bilder på grejer, grejer, grejer.

tomheten är att fylla sitt liv med saker oftast, men man blir inte större för det, man får bara fler saker.

det är lättare än vad man tror, att inte göra något. att köpa saker och se på tv, är de flesta människors hela liv.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Bjornen
0

Var glad att posten kommer varje dag. Inte så långt från mig är postutdelningen bara varje fredag om de inte ska åka 2 mil och hämta posten själv.

Cristine
0

#11 Fy sjutton stackars folk.

Efter att ha levt ett spännande och fartfyllt liv tycker jag att svenssonlivet är väldigt behagligt och skulle inte vilja byta tillbaka. Om grannen använder kalsonger det vet jag inte..kanske ska dit o fråga..Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

BiGavia
0

Visst är jag glad att posten kommer var dag med utbetalningar…..skaffade mej en bok för föräldrar, när mina barn var små som hette Leva istället för att Teva….( nåt sånt) Stäng av Tv:en och gör nåt spännande med barnen, och de gjorde vi!  Vilken tid….de va….Har alltid brutit mot Gyllne medelvägen, tror jag…..försökt gå den ibland…..men klarar de int.

Anco
0

Visst e jag medelmåttig ibland… Ibland int…. allra helst int när grannarna kikar lite konstigt på en när man går ut efter att ha haft en "trumsession"…. det hörs rätt bra :))

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

lightseeker
0

stod en gång i tiden och arbetade som hembiträde åt en mycket välbeställd familj.

En viktig uppgift var att stryka underkläderna, märkesunderkläder var det, med gigantiska hål i.
Bestämde mig på stående fot, att hur fattig jag än blev, så skulle jag aldrig spara på trasiga underkläder, det löftet har jag hållit till mig själv.

Kontentan var: hur flott det än ser ut på utsidan, så kan det finnas mycket skit under  -eller-   jag må inte vara rik, men jag håller familjen i alla fall hel och ren, litet skit i hörnena har aldrig skadat, men hål i hjärtat är svårare att laga.

BiGavia
0

#15 Karlsson klister???? Skämtar….men kärlek är en bra hållagare…. Älskar många med värme, många även här på forumet och den kärleken (även om den int e besvarad) krymper hålen i hjärtat.Kyss

Lorelai
0

Jag är vanlig.. jag är en helt och alldeles vanlig Lorelai. Det finns ingenting vanligare än mig.. eller med mig. jag känner mig inte udda.. jag känner och ser inte inte udda ut. Jag beter mig inte udda och jag låter inte udda.

Så enkelt är det…

..tills jag går utanför dörren. Då begriper jag att, shit! Jag är nog lite udda ändå. :s
Då omfamnar jag min uddighet.. :P Men jag vet även att min uddighet är min passande som en handske och jag är alltså bekväm i min dräkt. :D

Men även jag dricker mitt kaffe med min mun, drar på mig min kjol med ena benet först.. fast jag vet andra sätt att göra det på. *s*
Jag bäddar min säng på just det sättet som de flesta gör.. upp och ner. :P Fast på en kvast.. baklänges.

LailaBaba
0

Jag tycker det skulle vara skönt att få post en gång i veckan. Åka och handla en gång i veckan. Jag blir stressad av att alltid vara så påpassad. Alltid tillgänglig. När telefon och el inte fungerar känner jag mej fri.

Jag vill vara ifred med mitt svenssonliv!Cool

lightseeker
0

jepp, så kan det vara, när hjulen snurrar på för snabbt, du får kanske ta en time-out laila baba, det har jag gjort nu.

Först fick jag lätt ångest och undrade vem jag nu är, men det är UNDERBART.

BiGavia
0

Tar man int time-out i tid…då slår livet en med gummiklubban…..Tungan ute…. Så blev det Time-Out iallafall.

Anco
0

#20 Man får vara glad om det bara blir med gummiklubban ;)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

LailaBaba
0

# 21 Precis, kanske t om är skönt… kinky!

Nä.. Lightseeker, du har helt rätt. Jag har haft för mycket under för lång tid nu. Jag måste hämta igen mej när jag varit för mycket med folk. Om man bara kunde slippa det dåliga samvetet…

lightseeker
0

hmm, dåligt samvete får du betala dyrt för, i form av ont i kroppen och ont i själen, om du inte bryr dig om dig själv och sätter dig själv i främsta hand.

Jag kände mig tidigare piskad, till allt möjligt, för ingen annan ställde ju upp och jag var ju så förbenat DUKTIG,,,he he he, surt sa räven. För betalningen för min duktighet fick jag stå för själv, där stod ingen längre och applåderade.

Bromsa i tid, laila baba, duktig kan man vara på att ändra sig, istället.

BiGavia
0

lightseeker .. ha ha läste pilsk/piskad…….Dåligt samvete fram me kly-yxa…vet ja…de höll på att ta dö på mej…..

Astraea
0

Jag ska skriva en c-uppsats i höst om att följa sitt hjärta och inte göra det. Vad det medför för självbilden, jaget etc. Hjärtat är då en metafor för det autentiska jaget. Ska bli riktigt urkul och intressant. Jag är precis i startskottet.

För mig är att lyssna till den inre rösten detsamma som att inte vara svensson. Det spelar ingen roll om man sedan gör precis som grannen sålänge man gör det för att det är vad man vill göra. Jag vill det inte. Jag är en kärringen mot strömmen i mycket. Och sedan finns det områden i mitt liv där jag verkligen kämpar för att lyssna inåt. Att stå upp. Jag kan inte göra så mycket annat än att kämpa, det finns inget alternativ. Att skriva uppsatsen är en del i den processen.

BiGavia
0

Om man följer sitt hjärta kan man aldrig bli en Svensson…..Utan blir en udda figur som jag samlar påSkrattande Mina vänner är speciella , varenda en…. och jag älskar dem.

Astraea
0

Det om något är värt att samla på.

lightseeker
0

#17, jag är vanlig….jag känner mig vanlig….tills jag går utanför dörren…..

De där orden har följt mig hela dagen och det känns PRECIS som jag.

Det är HÄRLIGT att ha hamnat på ett ställe där det finns fler motvallskärringar, som astraea skriver.

Jag gillar er skarpt, inte sagt som smicker, men som ett klargörande. Motvallskärringar är det roligaste jag kan träffa och gubbar, fast jag inte har träffat så många av dom.

Iram
0

Jag är vanlig ibland, och ovanlig och olydig ibland. På jobbet är jag den vanligaste av den vanligaste. Lagom flitig, lagom vänlig, lagom osminkad. Jag äter lagoma mackor och fifflar inte med månadsrapporterna.

Hemma är jag för det mesta rätt svensson. Jag sköter barn, hus och kaniner helt utan svartkonst eller korsett.

Men jag är intresserad av häxkonst, magi, hedendom och giftiga örter. Jag är inte bara intresserad utan aktiv. Jag är Sajtvärd för Sveriges största (?) häxsajt. Min sambo är en hängiven hårdrocksfantast, aktiv gitarrspelare och mycket duktig. Så helt lika våra välartade grannar är vi kanske inte.

Och ibland är vi ännu olydigare…så olydiga att det inte ens finns något passande intresseforum här. Gyllene Medelvägen, byebye!

Flört

BiGavia
0

Du e int alls vanlig Iram.. för då hade du inte intagit en plats i mitt hjärta…tro mej, Hagga

Iram
0

Tack detsamma, BiGavia. Du är en diamant i hjärtat som jag bär med mig ända sedan träffen. Glad