Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4964 ggr
isnornin
0

Kattnamn?

Har ni några bra kattnamn till en hona? (det får gärna vara z i det;)

MVH Isnornin

Iram
0

Zenia…. Har du läst Rövarbruden av Margaret Atwood? Underbart bra bok, och huvudpersonen som är en riktig prakthäxa heter Zenia!

isnornin
0

nej det har jag inte gjort, men skulle vilja göra det! Häftigt namn;) Har du boken?

MVH Isnornin

Iram
0

Ja, du får gärna låna den. Jag har läst den ca 6 ggr.

isnornin
0

Det vill jag göra!! tack:)

MVH Isnornin

liaW
0

Såg ditt inlägg på "senast i fokus"..

Min älskling hette Zita. Hon var en lite grå honkatt med aprikos/beigea fläckar i ansiktet och ullig päls. Jättegullig katt som var med mig överallt tills jag blev allergisk, då fick hon bo hos mina fd. svärföräldrar. Zita älskade vatten och hängde alltid på duschdraperiet när jag duschade. När jag diskade klättrade hon upp på mina byxor och lade sig bakom nacken.

Det namnet kan du få "låna" om du vill ;)

kram lia

isnornin
0

Tack lia det var snällt!

MVH Isnornin

Lorelai
0

Zorro! :) Näe.. Orroz?
Nu blir jag avbruten här men slänger in några efter en googelsökning.. växtnamn det där:
Zamiakalla
Zinnia
Zonalpelargon
Zulu-gold

isnornin
0

Tack Lorelai:)

MVH Isnornin

Lorelai
0

#8 Jo jag tänkte att du kanske plocka ihop ett fint namn från lite olika..

isnornin
0

ja det är en bra idé:)

MVH Isnornin

sansod
0

Sizzla..

dragonstar
0

Istar kan ju stavas med z? eller låter lite så iallafall

BB

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

LotusFlower
0

Vad sägs om Iza??Glad

Zoraye
0

Zoraye, hehe!

BranDuir
0

ÅKEBRITTA??? med z …*S**S**S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

Ändrade planer…. Det blir en hankatt..

MVH Isnornin

Isatis
0

Har en katt som heter Catastrophe.

isnornin
0

Bra namn;)

MVH Isnornin

marinelady
0

Hm har två klassiker katt namn som båda våra svart hankatter bar, Sixten och Murre…efter barnsagan petter och hans fyra getter

LailaBaba
0

# 16 Jamen då finns det ju bara …..OZZY!!!

Katarinaj
0

Zebb

TheaGianneschi
0

Kaoz

Florian
0

Zebulón!

Yvette
0

Hade två katter som hette Jennifer och Lucifer. Ja, just ja…. Z var det. Zenita, ja, just ja. Pojke var det Luzifer med Z, då. Annars så är Zeb som *21 föreslog fint och när han har varit dum blir det Zebastian, vad har du gjort? Oj, Jezus så mycket strunt jag skriver. Nej, jag har Zero förslag.

Coturnix
0

"Min" påfågel heter Azur…för han är blå…det kanske passar till en katt också?!;)

TheaGianneschi
0

Varför inte Izidor?

Sebastian
0

Lazze Luzidor.

#24 Jasså han fick heta Zebastian när han var dum minsann?;)

isnornin
0

antningen Morriz eller Luzifer blir det….

MVH Isnornin

Sebastian
0

Var det inte en honkatt? Luzifer heter min hankatt… Borde heta luzifet igentligen..

blodtopp
0

Gizmo? =)

isnornin
0

#29 jo det skulle bli Mizzi men det blev ändrade planer…

MVH Isnornin

Sebastian
0

Hehe var det ingen hona? Har haft en katt som hette Kurt en gång.. Eller hette det till Hon fick kattungar..

isnornin
0

jo då det var en hona som vi skulle köpa, fast vi ville ha en hankatt först men han blev tingad innan vi han ropa hej! Nu hade de ångrat sig som skulle ha honum… jag hade velat haft alla 3 kattungarna som min väninna har tillsalu men får nöja mig med en… Izabella blir nog glad att få hem lillebror att busa med;)

MVH Isnornin

[trumman]
0

Rizla!

-it's what you make of it

starfox
0

Belzebub….min dotter vill ha en hankatt med det namnet.

BranDuir
0

Sirppa Liisa??

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Blodeuwedd
0
Katarinaj
0

Kizze

isnornin
0

Min väninna i Nköping hade en katt som hette smirnoff( han var grå;) och en som hette Meister (han gav jag namn till, han var svart;)

MVH Isnornin

Casiopeia
1

Har du ingen bild på katten? Så man vet vad som passar?  Sen vet du väl att katter ska ha minst tre namn ;-)

**Om kattnamn, TS Elliot **

Att ge namn åt en katt, det är knepigt som katten. Det finns inte många som duger till de´!

Man grubblar sig tokig av grubbel om natten. ETT namn är för lite. En katt vill ha TRE!

Först har vi det namnet som används därhemma, det enkla, rejäla som Peter och Tom och Viktor och Jonatan, Hugo och Emma - förnuftiga namn, som envar tycker om.

Och om man vill undvika banaliteter, så kan man väl flottare namn hitta på som Plato, Admetus, Elektra, Demeter - förnämliga namn men rejäla ändå.

Och sen ska man hitta nåt säreget åt'en, nåt ovanligt kattnamn med resning och glans så katten kan känna sig stolt och belåten och snurra mustaschen och svänga sin svans.

Och sådana namn har jag några på lager som Munkustrap, Quaxo och Korikopatt och Bombalurina och Fille Podager. Det är namn som blott bärs av en endaste katt.

Till sist ska ni veta att misse och missa har något som inte för människor är, det namnet som ingen i världen kan gissa, som katten om natten i hemlighet bär. Och ser ni en kisse som tyst mediterar och grubblar, försjunken i länstolens famn då vet vi mesamma på vad han funderar. Han grundar och blundar - begrundar sitt namn, sitt nattliga, kattliga, evigt ofattliga, allra förtegnaste, egnaste namn.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Casiopeia
0

#37 åh, simon's cat-filmerna är helt fantastiska! Verkliga studier i kattbetende. Särskilt den när han sitter i TV-soffan är som tagen från mitt hem. Min katt Ciba i ett nötskal!Cool

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~