gudinna
Här är hon.. den nästan färdiga gudinnan. Jag blir så arg på att jag inte kan fotografera den så den gör sig rättvisa! När jag anser den vara klar så skall jag lägga upp en bild till. Men jag har bestämt mig för att göra en manlig med så det kan ta tid då. Vill att dem skall matcha med ram och storlek.
Känns som att jag tänker gå dit med en penna lite var dag och göra några ändringar i flera år framöver. ;)
Åhhh vad vacker hon e!!!
Jäklar vad duktig du är!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Vacker blev hon…. ser fram emot att se honom ocskå :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
hmmm
Vandra i Ljus å Skönhet
Det blir säkert ett jättevackert par:):)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jätte snygg :)

Vad fint det blev med de där "snirklarna" till, dem såg jag inte tidigare - de kanske inte fanns när jag såg bilden under sin utveckling? Hehe… Ja, håller med, ska bli spännande att få se hur arbetet artar sig med både henne och honom

#6 Det stämmer.. de var inte där då och de ser inte ut likadant nu heller. :P Tavlan kommer att fortsätta förändras genom hela kvällen. Men det är mest små förändringarn som ni alla fall inte skulle se. Sådant som ger liv och dimension åt bilden.
Jag har förberett för att göra den manliga och har suttit i research. Det är inte alls lika enkelt att rita mannens kropp. Kvinnans har jag erfarenhet utav sedan alla år att designa kläder, privat nivå. Men mannens kropp ser annorlunda ut. :P
men förmodligen så kommer jag att klottra ner en grund skiss över den manliga ikväll. Det kliar i fingertopparna. :D

Här har ni det första av den manlige. Jag vet inte om jag är helt nöjd med att ha honom så mastodont. Samtidigt så blir det verkligen det aggresiva som jag ville ha fram. Det beror lite på hur dem ser ut brevid varandra och jag är inte klar att provhänga honom där än.
Men han börjar ta form, om än blind än så länge. Håller på och ställer in ansiktsuttrycket på honom ännu. men hinner inte så mkt mer idag.
Det är kul att ni vill dela det här med mig.. :D
Han ser ganska så snäll och godmodig ut… och han påminner om någon……
Vandra i Ljus å Skönhet

#9 Jag vet.. det stör mig med. jobbar på att försöka afå bort det. Har en ny på väggen, men måste snart ge mig.
Börja med att rita en linje på ett papper släpp lös din kreativatet… du kommer att nå fram….du har myen kraft i dej, jag vet!
Vandra i Ljus å Skönhet

Grymt fina bilder båda två, det är roligt att få följa med på din skapande väg! Känner mig glad eftersom jag var gnistan som startade din kreativitet med bilden jag satte in itisdags (som jag nu tagit bort eftersom det var min väns bild).

Hmm.. han blir fortfarande för mjuk.. för from. Jag vill ha in den där riktigt sensuella råheten som bara män kan ha. Men allt jag får fram är kvinnans mjuka glöd.. även i honom. :s
Får kanske låta det vila nu och sikta på att få fram kroppen istället. Får kanske ta och vrida lite på huvudet på honom och ge en grimars eller nåt. :P
Ja #12.. se vad du ställer till med! ;)
så här är det för nuet iaf.. Dem brevid varandra.. jag skall nog få till det maskulina skall ni se.. :P Det är bara inte lika självskrivet med honom som det var med henne.

Hmm.. ni vet inte hur stora dem är va? Dem är rätt stora.
110cm höga och 54cm breda.
Det är inte små altartavlor som man har vid ett bord.. nej de är stora grejer ovanför soffan.. mina grannar kan glatt se mig flänga upp och ner för soffan om dagarna med en penna i högsta hugg. För jag behöver stå på soffans amrstöd för att nå up till toppen av månskäran ordentligt. Man skall ju se vad man gör.. :p
Så studsar jag ner så jag får perspektiv och en aning om vad jag skall ordna på..
Så säger jag till pojkarna att inte klättra omkring i soffan.. *s* Tur att dem inte är hemma då.

Nu blir jag också sugen på att måla, och STORT! Om man har det ovanför soffan kanske man går ner lite i vikt av att flänga upp och ner? Eller går soffan av på mitten…
#15 *asg* ser bilden framför mig när du sitter fast i en soffa delad på mitten med en halvfärdig målning på väggen ovanför….
Ursäkta, men tanken kom bara osökt på mig när jag läste inlägget, haha.
#13 Du är duktig Lorelai….Låt honom vila en stund ska du se att du får till precisdet du vill. Du har kanske fortfarande för mycket av Henne i dig efter att ha gjort den bilden. Lycka till!! Ser fram emot nya bilder :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Du kanske jag göra detaljerna mer hårda mer spettsiga? Som Lite mer taggit och hårt det kan framhäva allt Mörkare färger kallareka nkanske ochcså framhäva honom som manlig.
Men jag tycker dom mär väldigt fina.. blri ochså sugen på att måla. =)

Jag håller med de andra, läckra bilder! Och liksom LailaBaba blir jag också sugen på att måla. Var så längesedan blocket och allt det andra var framme. Tack för fröet du sår Lorelai, passar väl bra att skörda det som blir också, nu i skördetider. ;D

Kanske du kan ge honom en annan frisyr, de ser rätt lika ut i håret och då blir de ännu mer som kopior/tvillingar. Eller om det räcker med en annan färg på håret, mörkare? Ännu mer muskler? Längre skägg? Tvättbräda på magen? Har du fått till ögonen ännu, kanske de kan "grymma" till ansiktsuttrycket på nåt sätt? Munnen kan man ju låta "morra", visa tänder eller nåt? Krafigare käke? Ta bort skägget då kanske? Det är lite olika vad ett skägg gör med en man beroende på hur det ser ut. Min styvfar var en "riktig karlakarl" (allt är relativt) med rätt grovt skägg och när han var tvungen att raka bort det så såg han ut som en tonårig slyngel med vek haka trots att han var runt 35. Sen finns det ju de som bara ser töntiga ut med skägg också.
Ja, jag bara brainstormar dig lite…helt utan längre eftertanke eller konstnärligt rådgivande… Du är så duktig ändå att måla och jag är inte speciellt duktig. Kul att få följa med på resan är det

Härligt Lorelai!
Jag måste ta mig i kragen och måla mer!;)
MVH Isnornin

#19 underbar brainstorming! Tack! :D
jag har faktist tunnat ut på skägget så det är mer tredagars stubb. På det viset fick jag fram hans haklinje och då såg han faktist lite mer levande ut. Ja håret måset jag göra någonting åt.
Det skall vara dreadlocks.. *s* men till och med frisyren är ju hennes lik.. så du har nog rätt Anco. frigöra mig lite mer från henne först.
Mer framhävande muskler går nog inte.. han har kläder på sig den uslingen. Fast man kan ju alltid klä av honom.. ;) Var och köpte pennor idag så jag har lite mer att jobab med.
men.. jag måste säga att det glädjer mig verkligen och se hur inspirationen sprider sig.. Det var här jag plockade upp glöden att göra klart en idé.. Att se det växa är ju bara hur kul som helst! :D
Ja vi får se vad som sker med honom under kvällen. :P kom precis innanför dörren nu. men ni har verkligen get mig uppslag att arbeta med. Så är det kul att få dela med sig av det hr arbetet med er.. som uppskattar avbildningar på dessa.

oh jo.. texten ville inte vara normal.

Heja Lorelai! Jag har också målat på "väggarna"…och nu får jag lust att göra det igen…

Härliga tavlor, Lorelai… :-)
Go on Lorelai. du är på stigen---språret
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag har jobbat en hel del sedan igår med att hitat rätt position för honom. En position som förmedlar det jag vill ha.. tror jag har hittat rätt nu, men kan inte visa för kameran tar inte upp de svaga linjerna. ;) Vi får se vad som kommer fram till ytan under kvällen.. ca 1 timme kvar med dagsljus värdigt nog att arbeta i.
Hmmm, du fixar det idag eller senare, jag ska på vedicart snart , lite spänd vad det ska bli…….
Vandra i Ljus å Skönhet

:D oh så spännande.. där lär du ju få
upplevlser som är svåra att förvänta sig. Ja visst är det ingen hast.. Just nu sitter jag och äter ost, vilar lite. Mina barn verkar äntligen ha kommit till ro med att somna själva och mina ben är lite trötta. Har sprungit mellan karamellkokning och pojkarna i ett par timmar nu. Hade i för mkt vätska i så det tog lång tid att få koket att ta knäckprovet bra.
men hur kan man låta bli att arbeta med dem bägge? ;P Så honom då.. var sensualitet jag söker.. bara det i sig är ju lockande att söka.. Men hela arbetet är ju faktastiskt. För att få fram Honom i det måste jag ju söka honom. Det är verkligen skillnad i de upplevelserna.. Med henne är det systerskap, moderskapet.. Hon är familjär, varm kärleksfull och öm med en. Visst kan hon vara vass och hård om så önskas.. men det behövs inte nu för den här avbildningen.. så hon är bara kärleksfull mot mig i söket av henne.
men han.. oj jisses. bara att söka hans kontakt är en ovanlig uppelvelse. men att stå där.. så nära avbildningen.. verkligen sugas in i hurdan han är.. hurdan han känns och luktar. Få fram en verklighet i ett papper.. Det är nästan så han lägger sig på pappret och jag bara skall låta pennan hitta fram honom. Just det jag vill att han skall förmedla är överväldigande och för mig ovant, gentemot henne.
men ansiktet förblir mig ovisst.. :/
Allt är en process, tar tid Lorelai.
Vandra i Ljus å Skönhet

#29 Ja självklart är det så.. Det går inte en dag eller natt utan att jag blir påmind om det. Jag arbetar heller inte efter konceptet tid utan just, processen..
Men.. här är han.. vad som är grunden för hans avbild. naturligtvis kommer en del att justeras och förändras. Men det känns som att jag verkligen har hittat den kroppspositionen jag ville ha. Överkroppen förmedlar det jag ville.. nu är det bara resten kvar. ;) Men han kommer så sakteligen fram.

Oh, nu har han blivit Maskulin! Bra jobbat! Själv har jag blivit så inspirerad av din process att jag köpt pennor, men jag har inte vågat börja rita nåt än…
Har iofs mycket med skolan och har inte läst all litteratur ännu heller som behövs. Tidsbrist ger ingen kreativitet direkt. Fast å andra sidan är det en bra ursäkt att inte läsa det jag ska…
whow…..
Vandra i Ljus å Skönhet

jag tycker att han är mycket bättre på sista bilden, det är ändå guden du ska få fram till Gudinnan. Hon nöjer sig inte med näst bäst. ;)
du är duktig

#31 Det är just för detta som gör att jag så öppet visar processen kreativa arbeten faktist tar. Jag tycker inte om att bara visa färdiga vackra resultat. Jag vill visa vägen dit med. Jag vill visa skillnaden på att ställa fram sin kreaktion mitt på ett bord, ta en bild med blixt och posta den i sitt fulla format. mot att man ställer i ordning en enkel scen.. en duk, ett stearinljus lite på hörnet.. vad iscensettningen verkligen kan göra skillnad för att få betraktaren att betrakta det du vill förmedla.
för att förmedla en sak kan man behöva klippa, klistra och filtrera sina bilder.
Men.. för att få fram sina kreaktioner behöver man se även de stygga sidorna. Vägen dit.. till det vackra.
Hon var enkel för mig eftersom hon så länge har varit levande i mitt sinne. När jag såg bilden från Jolandas torn där blev det uppenbart för mig hur jag ville framställa henne.
Men med honom är det lite back to basic. jag behöver återlära mig de manliga formerna, noga och nära studera mannens kropp i olika positioner. Hur musklerna rör sig osv.. På plussidan har det inneburit en hel del nära studerande av vackra barbarer på google. ;) För nr jag sedan står där med näsan på pappret intill väggen.. så är jag så nära att jag inte kan se hela objektet.. jag måste veta hur musklerna sitter.. hur dem rör sig. hur dem lever med det jag vill att dem skall forma.
Grunden är oftast en enkel och oskön linje.. en som får bli till en skugga.. som växer och hittar sin linje i kroppen. Det är sällan de hårda linjerna som ger kroppen, de bara ser till att dimensionerna blir rätt. Där är det ganska mattematiskt.
Men för att få fram kroppen.. för att skapa den där hakan så måste jag följa just det ansiktets linjer. Vilket ger honom sitt eget ansikte. Ett jag naturligtvis kan förändra om jag vill.
För mig är det en fröjd att få se konturerna växa fram. Men det är sällan det börjar som en fröjd.. det är nog vanligare med frustration innan delarna hamnar rätt. :D
Tänk vad jag har lärt mig bara genom att titta nära.. :P Ett tips för de som vill lära sig konturerna..
Tag en bild exempelvis på en människa. Gör den svartvit och helst med ett filter som gör den skissad. Bara för att få fram de starkaste linjerna. De med plattskärm kan lägga pappret mot och skissa av de grövsta linjerna. Det ger en ganska bra hum om propotionera. De utan kan skissa av men får nog sudda en del mer. :p När man har grunden på en bild är det bara att fortsätta bygga på det.
Denna bifogade bilden är vad jag stod med igår.. jag tror jag skrek upp 7 olika killar på den där igår.. När just den jag ville ha framträdde bland de andra.. slog la jag ett papper över och tog den. En vill ju inte ha en masa kladd på den färdiga tavlan sedan. ;)
Kul att ni fröjdas.. då har jag hittat rätt iaf. *mums*

Snyggt Lorelai! Ser nästan ut som Kronhjortshorn. I like;)
#30 ojoj Lorelai :D Med den där kroppen klarar han sig t o m utan skägg :P Rikigt fina bilder, känner att det kliar i ritnerven ^^

Inte illa…..
Vandra i Ljus å Skönhet

ångrade mig. tog bort allt. vill behålla en del av överasskningsmomentet..

Då var han med fädig!
Ja.. så gott. Resten är sådant som ni antingen får komma hit för att uppleva eller får leva utan. Det är smådetaljer, effekter osv som kommer att komma under lång tid framöver. Ingentign som kommer fram på bild.
Nu har jag plågat er klart med detta! ;D För nu är jag klar.

Det var inget plågsamt! Det var ett ren-t nöje!;D

Ja hjort är hjort. Fin blev han!
Verkligen fin Lorelai. Den behornade :)

Snyggt jobbat Lorelai :)
Ansiktet har börjat ta form nu..