Otur att ge bort drömfångar?

Man kan få det mesta att bli otur, om man verkligen anstränger sig. ;) Nej.. det är snarar lycka att ge bort en.. kanske rensa den först? Otursgrejen handlar väl om att inte ge någon annan de onda drömmarna/andarna som skall ha fångats i nätet.
Hur kan det annars starta ur traditionen att modern skapar en och ger sina barn för beskydd? Det är där traditionen ursprunger. Låter illa att en mamma skulle skapa någonting och ge sina yngligar om det ger otur…
Jo tycker jag med.. Tänkte göra o ge bort saker o då vart drömfågare min första tanke. Jag tror att det betyder tur o få då den som ger, önskar dig fina drömmar ochc att göra själv självklart är bättre en att köpa.
Nått man kan göra säga eller likande när man gör den för att samla energi i den?

Jag har bara gjort 3 stk. Varav en är stor och två är små. Det är den stora som är det egentliga kraftarbetet, de små är mer övning av arbetssätt. Lägger in en bild ifall du inte har sett den..
Det jag gjorde med den vara att fokusera mest på positiv energi. Att vara i glad stämmning, rofylld och lycklig sinneshumör när jag arbetade med den. Kände jag något tyngre nå sinnet la jag ifrån mig arbetet tills jag hade sinnet under kontroll. Jag försökte försätta mig själv i den sinnesstämmningen som jag ville skulle karaktarisera drömfångaren och dess funktion.
Några egentliga ord och annat har jag inte att ge, kanske någon annan. Jag arbetar inte så.. jag visualiserar och dirigerar om trafiken på krafterna. Hänvisar om dem så att säga.
När jag hängde upp den gav jag den av min fulla kärlek för att båda till goda nätter med vackra drömmar.. driva obehaget ut från rummet.
Dagen efter fick jag korrigera och mildra till funktionen lite, mina bägge pojkar blev förvisade från sovrummet den natten. :P

Den är fin. Ja men då har jag ett proschekt pågong då.. måste hitta en bra pinne som går att böja och så ska jag föröka hitta tid =) tack så jättemycket för svaren =) Önskar just nu att jag bättre kände min engen och energi nomkring mig.
#0 Nej det stämmer inte. Du kan ju ge bort en micro, varför ska man inte kunna ge bort en drömfångare då?
Din kompis kanske tror de är magiska och speciella ;)
Mvh, T

Det enda som jag hört skulle vara förfärligt att ge bort, men som jag inte vet om det har någon substans är alunrot. Har man en sådan i sin ägo så får man vackert behålla den tills man lägger pipen i vädret. Varför det skulle vara så vet jag inte men någon annan kanske kan bringa ljus i saken 

# 6 Nu menar du väl Alrunerot??

#7 Ja LailaBaba det är klart jag menar Alrunerot