Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 889 ggr
[dcpower]
0

vilka e era bästa örter????

Vilka e era bästa örter???? jag kan inget om örter men nu har intresset blossat upp både inom örter,tarot,kristallkula å healing

Coturnix
0

Det är många som är mina "bästa" örter. Oregano, kungsmynta är en växt som jag är glad över. Den förökar sig och dyker upp både här och där. Den doftar gott och blommar vackert. Drar till sig fjärilar och andra insekter. Tacksam att torka och användbar som krydda.

miffo
0

Citonmeliss är e ört som ligger mig varmt om hjärtat.

[dcpower]
0

Oj, hur ska man kunna lära sig allt om örter:):) Men jag får kämpa att kämpa ger belöning:):)

spindelfot
0

timjan tycker jag luktar och smakar jättegott, och den ska tydligen vara bra mot flugor pga sin lukt.. vet inte hur bra detta stämmer men det är en vida spridd uppfattning.

jag kan stå och lukta på timjan hur länge som helst.. en burk köpt timjan i affären tar slut på kanske en vecka, älskart!

sen gillar jag verkligen mynta och mynta-te, men vet inte riktigt vad jag ska använda den till.. luktar gott men vissnar ofta hemma hos mig, pga att jag har dålig fantasi med myntan.

men jag är dålig på växter känner jag.. den här sommaren har varit ganska dålig ört-växtmässigt. Har inte blivit mycket gjort, alrunan vissnade (eller gick den i dvala, hur ska man veta egentligen) timjan, salvia, mejram lyckades jag odla fram ordentligt - och så har jag två stora torkade knippor nässlor (mycket nyttigt att göra soppa på) och björklöv (som jag nyligen lärt mig är bra för urindrivning.. urinvägsinfektioner, njurarna?)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus