Nyckeln?!
Vad jag än tittar på för program så dyker nyckeln upp…
Vart jag än går, snubblar jag på en nyckel någonstans…
Jag drömmer om den…
På medeltidsveckan höll jag i en men köpte den inte (ångrar det)
Är gruvligt nyfiken på vad det rör sig om och vad jag ska använda den till…
Ibland får jag för mig att jag har den hängande runt halsen och att jag någonstans, någon gång ska använda den.
Om jag inte redan gjort det utan att veta om det förstås.
Undrar så vart den porten leder till…
Nyfiken vill veta!!!!

Till ett vidgat medvetande såklart
om man förknippar den med en positiv känsla vill negativt står den för att låsa eller låsa ute.
Nyckeln symboliserar alla krafter som öppnar och stänger men står också för befrielse, kunskap och invigning i mysterierna.
Silvernyckeln står för det värdsliga och guldnyckeln inblick i det andliga.
Nyckeln till ditt hjärta har du väl hört… eller att stänga dörren för det gamla?
Nyckeln till himla eller pärleporten har man fått om man fått en inblick och insikt om de högre världarna.
Det finns en liten bok som heter "Att öppna inre dörrar"som är nedtransformerad och skriven av Eileen Caddy ,en av grundarna till Findhorns trädgårdar, den är fin.
Mvh altea
Var till nyckeln leder ser man på formen… Det finns ett antal dörrar som har lås med motsvarande form. Nycklar kan ha olika utseende och funktion. Det är inte alla som låser upp dörrar eller portar heller.
Det finns fler lås än så…
Men tack söta du!
En guldnyckel med rött band om min hals, man tackar ja.
Får nog resa lite på det där tror jag.
Ser även en vildvuxen stig framför mig och hör en massa fnitter…
Är det så här det känns när man tappar greppet helt?!
Ska genast kolla boktipset, tack ännu en gång!
Kram/L
#2 Vill du berätta lite mer?
Menar du som att lösa upp blockeringar och liknande eller vad?
Den jag ser framför mig ser ut som tre månar i en cirkel, som två paranteser med ryggen mot varann och en rund ring ovanför omringat av en stor cirkel. Oj då det där blev rörigt va?
/L

Jag tror att det hela handlar om att du börjat bejaka den kvinnliga kraften inom dig mer, öppnat upp för det andliga, känner en större kärlek till jorden än tidigare och ser helheten bättre samt är mogen för att utveckla det mer, upptäcka en stig som du tidigare trampat upp, kanske tidigare gått under något liv. Kunskaper som behöver väckas upp på nytt.
Boken handlar om andligt växande, en pärla som är uppbyggd med ett litet stycke för varje dag, man kan använda den så att man ställer en inre fråga och öppnar boken, den är jättefin. Eileen och Peter Caddy var de som startade "Findhorns trädgårdar" långt ute på en hed i Scottland där de började odla marken med hjälp av enbartdevor och naturväsen som de stod i kontakt med.
Findhorn lever kvar än i dag och är New Ages vagga kan man säga.
H.altea