Häxor iFokus

Häxor

Etikett: månen
Läst 1879 ggr
fridelfina
0

Tack för månklubbsmötet i Tornet igår!

Det var väldigt roligt att få träffa er irl!

Drömde inatt om trollmor som sa till mig att den röda stenen/kristallen  representerade elden förstås. Så tände hon eld på en rishög i skogen bredvid eken. Vi såg en stund på röken som ringlade sig sakta upp i skyn och så slängde hon plötsligt på en hink vatten så elden slogs ut och slocknade. Så sa hon "tänk på att om du häller vatten på elden så blir röken så tjock att du inte kan se klart" och med en gren slog hon mig på armen så jag ramlade in i den tjocka röken…

Sen blev jag väckt av en ilsken telefonsignal vid ca 02-tiden så jag får väl fortsätta drömma vidare en annan dag.

Kram å må så gott!

Lorelai
0

Vilken vägg! :o Snacka om att ge uppslag för inredningsideér.

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ahha va de så de va ja hon va kraftfull i går gammel mor troll/ och tänk va jag tankade på mig me posetiv energi precis som Jorlanda sa att ibland så har vi otroligt mycket av den ….Jag har kokat två olika soters höstsoppa här bakat Kanelbullar , solkakor samt chockladbollar och skall även göra muffins.

Ja jag vet ju va min väg är i höst och precis som jag sa ville gammelmor troll att jag leder Emmi på sin vandring. Tack kära gammel mor troll.

Tack själv Fridelfina och vi ses ju fler gånger detta va bara vår början på resan.

Tack Tornet och Tack kära kära Jorlanda för en magisk kväll.

Krax o Kram Hias

fridelfina
0

#1 Den finns på sydvästra väggen i Tornet i Blåkulla, Har du vägarna förbi nångång är det ett resmål jag rekommenderar dig.

#2 Vad duktig du är, bakar å kokar soppor, mums! Själv har jag varit lite lat… sitter och försöker plugga just nu, men det går ju så där bara. Blev inringd på jobb idag mellan 16-21 så jag ska väl snart ta och förbereda mig för det. Krax på dig med!

[trumman]
0

#2 Vem är det till vänster?

Mvh, T

fridelfina
0

Rosie Björkman som har Jolanda den tredje i gamla stan och är Tornvakterska på Blåkulla

spindelfot
0

ÅÅH vad roligt att vara i tornet! skulle gärna träffat er där.. och astraea som jag inte träffat var ju där också..:/ det blir andra månkvällar..många fina kvinnor var ni..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hias
0

#6 Spindelfot nu kommer tornet endast ha öppet Måndag efter fullmåne fram till vintern. Så om de funkar för dig och sonen så kanske vi kan åka dit Mån 20/10 på månkväll om du redan är här nere och bor hos mig för Aastraea kommer ju oxå på träffen och bor hos mig så kanske de kan fungera för henne me då.

Ja de är en magisk känsla att få vara där me många vackra starka kvinnor tillsammans. Krax Hias

spindelfot
0

ja kanske kan jag det, jag får hoppas helt enkelt att det går, är ju så jefla fattig.. fullmåne i tornet låter jättehäftigt!

skulle vara kul att bo med er och greja..

Hias
0

#8 Du är alltid välkommen in i mitt hem du är ju en del av det , och va de beträffar tornavgiften så löser de sig alltid de vet du vännen min Krax o Kram

spindelfot
0

ja, men det är inte bara det.. det är ju resa fram och tillbaka till sthlm etc, kanske inte skitdyrt egentligen men jag är verkligen utblottad..

MEN DET LÖSER SIG, jag litar på att det trillar in pengar ifall jag har gott hopp..

Altea
0

Fridelfina

Dum fråga kanske men drömde du så där?

Intressant i så fall..

Får jag tolka din dröm?

Om ja, vill du lägga till något?

Mvh Altea

Lorelai
0

Det blev faktist inredningsuck här.
Under kvällen här har jag skissat fram vad som blir grunden för en tavla, föreställande gudinnnan. för att inte vara duktig med pennan blev jag nöjd.. :P

edit:
la upp en bild, som inte blev bra. men för att visa iaf. Hon är ändå 110cm hög och 54cm bred. skall ram på senare.

fridelfina
0

Jag vill lägga till att drömmen var en fortsättning på det drömarbete vi gjorde under en meditation i tornet, och visst får du tolka om du vill!

Oj, vad fint du ritat, ritar du med kol, eller blyerts? Det enda jag ritar riktigt bra är hästhuvuden, och kanske ansikten om det vill sig.

Lorelai
0

#13 uss.. nej kol det går inte.. det kladdar jag bara ut över hela bilden. :P
Det är en av mina barns blåa fina penna.. De har stulit alla mina.. måste köpa mer för att kunna fortsätta på det där projektet.
Så vanliga färggranna blyerts eller vad de heter.

nej.. jag kan inte använda kol eller någonting som påminner om en pensel. men penna det går. ;)

Astraea
0

Tackar, tackar för kvällen!

Kul Fridelfina att du fick träffa henne igen och förstod budskapet. Jag ska resa ikväll för att träffa Gammelmor Troll, skalbaggarna och deras drottning och samtala mer om den vita kristallen.

fridelfina
0

Jag har bett Iram ta bort bilden inifrån tornet som jag satte in, den är ju inte tagen av mig! Glömde bort det när jag la dit den…Sorry

Hias
0

#16 fridefina men jag vet att de va du som va den otroligt duktiga fotografen till bilden på mig o Jolanda i de mörkret vi hade där på kvällen så gläds åt detta Kram

fridelfina
0

Hias, det var inte den jag tog bort utan den jag hade i inlägg #0!

Den som jag bad Iram ta bort är  bilden på Lammas Gudinnan med hornen som isedan nspirerade Lorelai. Den bilden har en vän tagit och den ska ju inte JAG sprida runt på nätet förstås.

Jag är jättenöjd med bilden jag tog med din kamera, den vart super!

Månljus och stjärnglimmer på dig Hias!

[trumman]
0

#18 Hade det int vart lättare att bara fråga din kompis om det var ok att du la ut den ;)

Astraea
0

Skalbaggarna bjöd mig på middag för att säga hej och att jag kan ta hjälp av dem om jag behöver. Den vita kristallen är min inre kraft och styrka. Hon vill att jag inte glömmer det i höst när studier drar igång.

Altea
0

Jag tycker det är roligt och spännande med drömmar och drömtydning och eftersom jag tyckte att din dröm var lite speciell kunde jag inte låta bli att försöka mig på en tolkning.

…………………………………..

Drömde i natt om trollmor som sa till mig att den röda stenen/kristallen representerade elden förstås. Så tände hon eld på en rishög i skogen bredvid eken. Vi såg en stund på röken som ringlade sig sakta upp i skyn och så slängde hon plötsligt på en hink vatten så elden slogs ut och slocknade. Så sa hon "tänk på att om du häller vatten på elden så blir röken så tjock att du inte kan se klart" och med en gren slog hon mig på armen så jag ramlade in i den tjocka röken…

…………………………………….

Trollmor tror jag representerar en guide eller lärare som antar denna skepnad på grund av att hon antar den aspekten av Modern/Gaia.   

Den röda stenen (som jag tolkar det) står för kundalinielden, den slumrande ihopringlade kraft som ligger förborgad i livskraftscentret mellan anus och könsorganen och som väcks till liv av andliga övningar av olika slag och metoder. Eken är ett heligt träd som i din dröm, antar jag symboliserar människan och människokroppen men också för skydd värn klokskap och förbindelse med det andliga. Den ringlande röken från elden symboliserar kundalinikraften som genom kanalen längs ryggraden, genom center efter center stiger ända upp till tredje ögat, hjässan/kristallen och sedan vidare ut i kosmos där den skapar en kontakt mellan himmel och jord.

Det trollmor undervisar dig om,tror jag, i din dröm är att om du skall kunna förstå och tolka det du upplever under en andlig övning rätt så måste du arbeta bort rädslor och städa bort det skräp som du gömt och förvarat inom dig under ditt liv så gott som det går annars kan du få svårt att ta emot budskapet du får rent och klart och din "invigning" kan avbrytas p.g.a. att du blockerar dina energier, ex i hjärtat eftersom hon slår på din arm( I v.arm strömmar hjärtenergin och just ett slag kan tillfälligt bryta energin.) Budskapet blir då grumligt och du kan få svårt att tolka det rätt.

Hennes budskap handlar också förmodligen om att du är mogen att ta itu med det du själv vet att du behöver arbeta med och behöver gå igenom en helandeprocess i annars hade du inte fått budskapet hon så bestämt ger dig.

Jag kan inte låta bli att citera Anne Besant som var en av teosofernas mest kända andliga lärare. Hon skrev i en av sina böcker;

"Betänk att för varje "andlig blomma" du plockar, ligger den astrala "ormen" ringlad runt kring stjälken."

Alltså, andemeningen i det hon säger är ungefär samma budskap som trollmor gav dig, man måste vara medveten om att när man tar emot och ger ett andligt budskap skall det först filtreras genom det skikt av det som är din egen och andras skapade bild av världen med alla dess felprogrameringar rädslor och brister.

Mv. Altea

fridelfina
0

Altea! Tackar allra ödmjukast för din tolkning av min dröm, den var långt mer detaljerad än jag själv kommit i min egna tolkning. Det du inte visste var att i meditationen/drömresan så tryckte trollmor in den röda stenen i mitt bröst som svar på vad hon ville att jag skulle tänka på nu inför hösten - min tolkning av den handlingen var just att det var nån sorts "invigning" som även du tolkar in! Även att det handlar om baschakrat var vi också ense om. :)

Mmm, skall grunna och begrunda dina ord Altea, Tack!

Månljus och stjärnglimmer strösslar jag på din väg . . .

fridelfina
0

Trumman, jag kom ju på att när jag fick bilden av henne så sa hon att "nu fick jag inte sprida dem vind för våg" ju, det var därför jag ville ta bort den när jag kom på det.

[trumman]
0

#23 OK :)

Altea
0

Som svar på inlägg 22

Hej igen Fridelfina och tack för allt stjärnglimmer och månljus Glad  det var roligt att du kunde använda dig av min tolkning och javisst handlar det också om baschakrat.

Hjärtat är "det högre" av "det lägre"så att säga. På sin väg (bildligt sett) transformeras de "lägre"energierna i bascakrat där livskraften och känslor som hör till sexualiteten är förborgad till mer förfinade känslor som empati,medkänsla och ovillkorlig kärlek i hjärtachakrat. Har man blockeringar i något av dessa (som få människor klarat sig undan) måste man så att säga "städa undan " alltså bearbeta de sorger och bedrövelser man bär med sig inom för att känslorna skall bli rena och klara och för att man skall få frid i sin själ.

Något som borde vara intressant för alla intresserade är att det nu i vår tid är ett nytt chakra under utveckling. Det är det center som legat i sin linda sen vår utvecklings början och är placerat mellan hjärta och hals. Detta nya chakra är turkost till färgen och när det öppnas förfinas hjärtats energier ytterligare till allkärlekens alla kvalite'er. Chakrat kallas för "det heliga hjärtat". 

H.Altea

Astraea
0

#25 Vart kan man läsa mer om detta chakra? Det är nytt för mig, kan inte påminna mig om att jag har läst om det. Nu blev jag nyfiken!

Altea
0

Det finns böcker om ämnet, sök på ordet på www.adlibris.se där hittar du säkert. I böcker om healing är det ofrånkomligt då man arbetar på att balansera just chakra, så healing kan du med söka på och boken lär nog hitta digGlad.Annars kan du söka information på nätet.

Mvh altea