book of shadows
Jag har precis köpt en kopia av the book of shadows från serien förhäxad från en sida som heter sybils attic, och jag undrar om det finns någon annan som har köpt den i sverige. Anledningen till att jag skriver här och inte på förhäxad sajten är att det är mycket mer folk här och är man intresserad av häxoer kanske man tittar på serien.
Åhhh älskar den serien. Har tyvärr inte BoS därifrån men får jag fråga vad den kostade?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

2.700 tror jag de blev flera små avgifter så är inte helt säker kan vara 2.800 men runt där.

hittade den på www.sybilsattic.com. Japp den e precis som den "riktiga" med formler o alla demoner och så. dom är inte riktigt i samma ording som tex att bansheen inte är sidan efter belthazor osv. skickar bilde senare kameran krånglar lite
Gör den något för dig, eller ligger den bara där och minner om en TV-serie?
Finns det något i den som inte tas upp i serien?
Finns det något i serien som man kan göra, med hjälp av boken, eller är det bara ett stycke underhållning för 2800:-?
Oavsett, ellizz92, grattis till detta fynd. Hoppas den skänker dig glädje.
Jag skulle vara skitglad om jag hade den BoS. Jag älskar verkligen förhäxad-serien och jag säkert sett alla avsnitt en 3-5 gånger haha
Skruvad? Jag? Närå *S*
Jag har dock inte de pengarna att lägga ut men jag förstår glädjen av att ha den BoS hemma och kunna titta i, jag skulle sitta framför min dator o kolla alla avsnitt igen bara för att vara mer "med" i serien så att säga. *fniss*
För de som inte är så intresserad av serien verkar det nog väldigt konstigt att vilja ha den och må så vara, det kanske är konstigt? *fniss*
jag grattuerar dig ellizz92 till ditt fynd och hoppas du får nytta och glädje av den
Mvh
Marika "Ioma"

Jag älskar också den serien :D Om inte jag minns fel från den sidan så kund eman även beställa en likadan bok fast med tomma papper där du själv kunde lägga in dina spells mm.
Grattis vännen till en mycket härlig bok. Någon ång i mitt liv ska jag själv beställa hem den.
Kram

ja nog verkar det konstigt för en del. men för mig handlar allt om prioriteringar det finns många människor som lägger ner massa pengar på vad jag tycker är helt onödiga saker så för mig känns det helt ok.och jag är inte ett vanligt fan när jag säger besatt så menar jag det, dom är som min familj. tittar på många avsnitt varje dag och hade begravning när serien tog slut. de låter sjukt ja vet men min barndom har inte varit/ är inte lätt så det är mitt sätt att hålla mig vid liv.

till #6. just nu ligger den på min byrå ska försöka bygga ett stativ. för mig är det så mkt mer än bara en påminelse om en serie svårt att förklara men det känns lite som att min själ har blit lite helare.
det finns lite som inte har visats i serein o lite som dom har laggt till om dom men i serien så har vi ju inte sett alla sidor heller så det tycker jag är bra. men endel saker ligger inte i rätt ordning men men den kan ju inte vara helt perfekt.
nu sitter inte jag o läser formler o hoppas att saker ska hända men jag läser några och gör lite olika drycker till saker ja verkligen vill ska hända, lite extra tro har ingen dött av.
som tex: to call a lost witch, har alltid velt ha en syster så ja byter ut witch mot sister o hoppas på de bästa :)

Åhhh vad fiiiin den är.
Jag förstår dig, jag levde mig in i serien men inte så pass mycket som jag har förstått att du gjort. Men helt klart så förstår jag vad du menar.
Och allt som gör gott är gott vettu ;-)
Mvh
Marika "Ioma"

o jag fattar inte när ja ser den att den är min.det är helt sjukt.
Ordet "sjukt" har kommit upp en hel del gånger i den här tråden….. med rätta.
Mvh, T

Men Mr. T då! =P

haha ja men sen går jag hoss både bup, kurator och skolsyster också ;)
Trumman: Men precis som Ellizz skriver så handlar det ju om prioriteringar. Jag skulle aldrig lägga ut 2 800 på en BoS (tycker det duger fint med ett worddokument :) ) men å andra sidan överskrider både min godis- och min ölkonsumtion den summan varje år. Om sedan boken faktiskt är handgjord tycker jag faktiskt inte att det låter som såå galet mycket pengar med tanke på den tid och det hantverkskunnande någon lagt ner på den. I så fall tycker jag mer illa om massproducerade saker i samma genre som prånglas ut dyrt.
#19 Och du tror verkligen den är handgjord?? ;) Jo jo…

pärmen är det det syns men sidorna är kopierade, men jag tror att hon har gjort dom själv en gång o sen kopierar till resten av böckerna

Trumman jag förstår inte varför du ska vara så oerhört negativ till alla som inte tror på de saker du tror. Är det någon som kritiserar dig öppet? Nej skulle väl inte tro det. Om du nu verkligen kallar dig själv för en shaman/vis man/ trollkarl eller vad du nu vill kalla dig, så borde väl DU OM NÅGON visa andra respekt för vad dom tror. Är djupt besviken på folk här inne som kallar sig häxor/visa människor/trollkarlar/shamaner mm och dömer andra och ser ner på andra bara för att ni själva inte delar samma åsikter. Ni minst av alla borde se ner på dom som är av andra åsikter. Vi vet ju själva hur det är att bli dömda för vår tro. Eller har ni redan glömt den tiden?

Ska det börjas med det där igen nu? Folk lär väl få säga vad de tycker? Sen att kalla det för att "bli dömd för sin tro" tycker väl du själv är lite magstarkt? Det är ju knappast det det handlar om utan snarare ett uttryck för en åsikt?? En sån får väl alla ha vad man än kallar sig?
Mvh Sebastian

det är inte å konstigt att folk undrar om den är handgjord eller inte om mna köper nåt från en konstig sida på internet. jag trodde inte ens att jag skulle få den.

Vad det var vackert illuminerat på försättsbladet!:) Åå jag får sådan lust att ta upp skapandet med kalligrafin igen. Det är som de böcker munkarna skrev före tryckerierna fanns. Måla och använda bladguld…mmm. Och igår på den kinesiska invigningen när de visade papperstillverkning…inte kan jag göra så stora ark i köket, men känslan av ett egetgjort papper. Boken här ovan ser också ut att ha marmorerade insidor till pärmen.
Är den helt färdigskriven eller finns det något utrymme att skriva i den själv?

några tomma sidor finns det
#22 "Trumman jag förstår inte varför du ska vara så oerhört negativ till alla som inte tror på de saker du tror."
Jag är inte negativt inställd till någon (person) alls, men därimot kan jag, med all rätt tycker jag, vara det till det själva företeelsen som dessa tror på, eller sysslar med, av olika anledningar.
Var och en blir salig på sin tro --- vi andra blir heliga på vårt vetande ;)
"Ni minst av alla borde se ner på dom som är av andra åsikter. Vi vet ju själva hur det är att bli dömda för vår tro. Eller har ni redan glömt den tiden?"
Jag föreslår att du slutar överdramatisera och läser igenom tråden en gång till, och mina 2 poster speciellt, för du verkar inte ha förstått vad det handlar om.
Det handlar om den produkt som ellizz92 köpt, och har inget med häxeri, wicca, trollkonster eller ngt annat att göra.
Mvh, T 

Alla får mer än gärna ha sina åsikter tycker jag, så länge det inte blir personangrepp. Vilket jag tyckte Trumman gjorde när han nu skrev så här som i inlägg 16 Ordet "sjukt" har kommit upp en hel del gånger i den här tråden…..med rätta
Mvh,T
ellizz92 har suttit och pratat om hur mycket hon älskar serien förhäxad och att hon är besatt av serien. Jag tycker det är inget hon ska få massa dumma gliringar för. Men givetvis kom då Trumman med sin gliring som JAG tog som personangrepp mot hennes besatthet.
Men jag lägger ner denna diskution och jag slutar även på detta "så kallade häxforum" Jag har inte varit annat än besviken sen första gången jag kom in hit, men tyckt att allt och alla är värda en andra chans. Många här inne är jättetrevliga, men det finns oerhört många ruttna ägg här också.
#28 Ok. Hej då! :)
Mvh, T

#28 Kan inte sæga att jag egentligen har sett dig skriva så mkt heller. SÅ varfør inte ta ansvar før vad du inte gillar och skriva något som du skulle vilja læsa?
Så.. vad førvæntade du dig egentligen? Vad ær det du vill ha ut utav forumet?
Hur førestæller du dig att detta "så kallade hæxforumet" skall vara? Med trådar som kryllar i hæxigstil med Moonraven som skribent på?

Om man vill köpa sin Bos är det väl helt i sin ordning men för mig skulle det kännas helt fel. Jag vill själv skapa min bok för att den för mig ska få den rätta känslan. Den jag har, har jag fyllt under ca 3 års tid och den är snart fullskriven. Den är kanske inte lika fin som den i förhäxad och ibland önskar jag att jag hade lite mer tecknartalang så att jag kunde skapa fina sidor men det är personlig och min egen unika Bos kram tindra

ellizz92 jag diggar din BoS

Jag tycker också den är fin. Det jag reagerade över var priset, men så är man snålmas också.

Grattis till din bok! Det är du som gör den magisk. Din glädje över att äga den,din besatthet ,ditt offer för att få den. Dessutom är den personligen tillskriven till dig.Ett underbart ex att äga. Fortsätt att glädjas över den och var stolt över den. Det är dina tankar över den som verkligen gör den magisk.
Så fungerar magin! Lycka till Elizz92
0kej.. jag har alltid undrat över det där. Det är alltså jag själv som avgör om något är magiskt eller fungerar. Det är hur jag tänker om ett föremål eller en händelse som gör det hela magiskt. Vilken tur, maximiljana, att du av alla människor kunde tala om för mig hur magi fungerar, jag har alltid undrat.
Tack…

oj jag har inte en aning om hur många sidor det är men det är många :) jsut nu har jag inga mer bilder men ja kan lägga in fler sen

hur som helst är boken väldigt fin! :)

Magin finns för den som tror på magin.
Det kan sägas att man förverkligar magin genom att ge den liv och kraft genom sin övertygelse och hängivelse.Man helt enkelt levandegör den!
Det beror alltså helt och totalt på dig själv om magin finns eller inte finns.Du ger den liv av ditt eget liv.
Helt självklart finns magin ändå,oavsett vad du tror.Den finns i sin annorlunda dimensionerade verklighet,men den verkligheten är inte någon annanstans;den är här och nu,men inte aktiverad-för den som inte tror.
Visst kan man göra föremål magiska.Jag är säker på att boken redan nu har fått en stor aura även om den är masstillverkad.
#39 "hearhear" Precis. Även om man köper en bok eller bägare eller liknande som är helt gjord för maskin så är det skit samma.
Man lägger ju sin EGEN energi i sakerna.
Det är massor här som har köpt såna där drakbägare t ex och de är pressade i resin för maskin.
De är ju inte mindre magiska för den skull ;-)
Jag skulle som jag skrivit tidigare älska att ha förhäxadBoS, den skulle ge inspiration och många av deras formler är mycket tilltalande faktiskt.
Mvh
Marika "Ioma"

jag för min del, skulle aldrig vilja lägga en massa av mina sekiner, i dollar-profitörernas händer, i synnerhet inte när det handlar om andlighet. I min lilla värld, så går inte det ena ihop med det andra, avtändande s.a.s. Andligheten kostar inte, skall inte behöva kosta heller.
Nä sant att det inte ska kosta men om man verkligen VILL lägga pengarna på en sådan sak för inspirationen och känslornas skull tycker jag det är upp till var och en.
Jag skulle vilja ha den BoS men lägger pengarna på annat då jag anser att jag själv inte måste ha den. Bara vill ha den, inte måste.
Ellizz kanske inte bara VILL ha den utan har andra orsaker.
Inspiration kan i början av magiska stunder vara otroligt skönt att få.
Jag tycker det är jätteskönt att se att någon har de pengarna och den viljan att kunna lägga den på fullfjädrad inspiration…
Om någon tycker det är sjukt eller besatthet så tycker jag de får tycka det men man behöver inte skriva nedvärderande inlägg som jag sett här i tråden. Strunta hellre i att skriva iså fall.
just my thougts.
Mvh
Marika "Ioma"
#39 Så att du menar att de formler och "chants" som manusförfattare i USA har skrivit ihop, de som finns i boken alltså, allt på fint rim givetvis, skulle fungera bara för att man tror på det?
Missförstå mig rätt, jag tycker boken är underbart cool, och skitsnygg, och skulle LÄTT lägga de pengarna för att få tag i den om jag var ett stort fan av serien. Men den har väl INGET att göra med riktig häxkonst och att vara en riktig BoS för en praktiserande häxa?
Ok att det fanns en par tomma blad längst bak, men i övrigt är det ju formlerna och chantsen ur tv-serien som står däri om jag förstår det rätt?
Mvh, T
Inspiration Trumman ;-)
inspiration 
Mvh
Marika "Ioma"

Inspiration som Ioma säger.Man måste börja någonstans.Jag började också så som elizz92 för 40 år sedan.
Nu ser mina magiska verktyg ut så här.
En spik osv osv se själv.
Dessutom fanns ju några tomma blad.
För bok elizz92 över allt magiskt du gör,det för dig framåt och du kan se bakåt och hitta kraft i det.
Ok, så du ser ingen skillnad på fantasi eller verklighet, du ser inte gränserna alls och har svårt att sära på magi, fantasi och verklighet. Det är det som sker inom en som man känner som är det sanna när det kommer till magi?
Berätta, jag vill verkligen veta, för jag är helt oinsatt i allt detta vad övernaturlighet och magi innebär.
#44 Jajamen, det kan jag köpa :) inspiration kan komma överallt ifrån. Bara ta emot!
#45 Goda råd och sanna ord. Kraft-fulla saker på bild. Vem har snidat gubarna?
Mvh, T
VIlken vacker bild!
Det känns hur kraftfulla de är bara man tittar på bilden.
Mvh
Marika "Ioma"

#46.
Varför tala med kluven tunga?
Nej, jag talar inte med någon tunga i detta fallet. Jag skriver av nyfikenhet, för jag vill ärligt veta. För att underlätta att förstå vad som händer med vissa.
Så vad det verkar nu är jag som ett nyfött barn, helt okunnig och oinsatt, varför jag vill veta… Det är ju ett ganska svårt ämne detta och varje dag som man förspiller utan att ta in ny lärdom, är en dag man lika gärna kan ha förlorat.
Inom detta är jag en komplett nybörjare, se mig som en sådan och förklara gärna mer.

#45 Se.. det där är ta mig 17 det vackraste altaret jag har sett!

#50.
Alla metoder,formler,magiska föremål osv är bara hjälpmedel.Man kan lära sig behärska kraften utan dem.
Vägen dit kan vara lång men det är en väg som gör människans jordevandring meningsfull och värdig.
Magikerns ärlighet,redlighet och ödmjukhet är inte bara en förutsättning för att kunna höja sin kraft utan också för att kunna rikta den.
För en magiker gäller det att lära sig behärska och rikta sin egen kraft och även kunna öka och behålla kraften.
Tappar jag kraften får jag ödmjukt börja om på ruta ett.Är det de du försöker göra?
Naturen har platser där kraften är stor och det magiska flödet rinner.Det gäller att hitta dessa kraftplatser och fylla på energin.
Jag Maximiljana jag av alla människor ämnar inte tala om för dig hur magin fungerar.Den kunskapen har du ju.Jag böjer mig djupt för din kunskap,så djupt att mitt långa hår släpar på marken.
Ödmjukt…Maxi
Det jag försöker göra, som svar på din fråga… är faktiskt att låta alla göra sitt nu. Jag ser på och betraktar. Läser… för att försöka förstå. Kommenterar och frågar… Allt för att förstå.
Jag har inte tappat mer än tron på delar av mänskligheten. Den måste jag bygga upp åter.
Vi kan kalla det att jag pensionerar mig och lämnar över till den större massan unga fräscha.
Jag bugar och nickar också för det du har att förmedla, dock är mitt huvud rakat och jag föredrar ögonkontakt.

ja var inte ute efter ett magiskt verktyg när jag köpte boken jag ville ha den av andra anledningar som jag inte vill säga här om det är ok. o ja sitter inte hemma med min bok o läser rim o tror att de ska ploppa fram en groda
#54 Bra ;) jag vet ju att du köpte den för att du är ett fan av serien och inte för att du inbillar dig du ska kunna trolla med den.
Jag hoppas du läst mina inlägg rätt iaf, till skillnad från Moonraven, så att du vet att jag int har dissat DIG och ditt val att köpa boken?
Mvh, T

nedå T de e lugnt men att det kan bli så stora diskussioner över en bok :)

#56…. Har du hört talas om bibeln?;)
#56 Snyggt ;) all's well then! Stay Charmed!
#57 *lol* Touché!

haha a de e ju nästan en häx bibel så ja förtsätt diskuttera jag kanske inte svarar men men
Tv-häxbibel ja :)