Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4603 ggr
Ioma
0

Drömtydning hjälp...

Natten till igår drömde jag något som sitter kvar i mitt huvve och behöver hjälp med att tyda den.

Drömde så här:

maken tattuerar HELA min rygg.

En stor prinsessa med blont hår och i bakgrunden av pronsessan en vagn med 2 hästar och två personer på kuskbocken med konstiga ansikten.

Deras näsor är typ hängande gristrynen.

när maken tattuerat klart så får jag SJÄLV fylla i hennes hår för han har gjort för lite hår och jag ville ha massor av hår.

Därefter ska han börja att göra exakt samma bild på framsidan av min kropp.

Där vaknade jag.

vad hundan kan detta betyda???

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Brokenfether
0

Tror du går och tänker på träffen mycket….personerna på kuskbocken var jag och Anco….HAHAHAHA….

Bara skojar vännen…begriper inte din dröm tyvärr…KramarKyss

Ganna
0

Det är svårt att säga något utan mer information. Hur var din känsla under olika faser av drömmen? Vad associerar du med t.ex. prinsessan - (blont) hår, tatueringar?

Hade du en känsla av att du fick vara med och välja motivet? Om inte, hur kändes det/känns det att någon annan tog ett så viktigt beslut (dvs att göra om din kropp på ett sätt som följer dig livet ut)?

Hur kände du inför att du var tvungen att rätta till misstaget med för lite hår?

Etc, etc. Att tyda drömmar är en dialog, eller t.o.m. ett trepartssamtal - du, din dröm och den som hjälper dig att spegla det du drömt. :)

(blir det för långt eller personligt att ta allt här får du gärna skicka mig ett meddelande).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Hias
0

#0 Ioma lite av de du beskriver har jag just nyligen läst om i min studiebok om Asgudarna,där de finns ett citat som påminer lite om de du beskriver.

Det är när Freja byter skepnad från den fridfulla till den lösaktiga.Då hon me utslaget hår rusa ut om nätterna för att få älskog me sin vagn(folkfältet) som dock drogs av hennes hankatter.

Hon byter dock ut sin skepnad och får en prinsses liknande utseende me guldfärgat hår. Som sedan Od kapar av då han får vetskap om hennes dubbelskepnad och hon me sin sejd kunskap låter de växa ut nytt hår.

Så kanske fick du en speciel kraft då du va på gravfältet och vill påmina dig om någe tyvärr kan jag inte på rak arm svara på vad.

Krax Hias

Ioma
0

#1 hahaha jaaa men det är ju ni ju *flinar* inte för att jag sett era näsor dock ;-)

#2 Jag kommer tyvärr inte riktigt ihåg om jag fick bestämma motivet själv eller inte men jag vet att jag smög med att fylla i håret för att maken inte skulle bli sur. *S*

Jag var glad o lycklig när jag fått klart tatueringen trots att den inte var bra gjord. Det var något speciellt med att maken hade gjort den och det gjorde inget att den inte var fint gjord *S*

Min tatuerare som håller på med min arm kollade den när den var klar för att se hur den blev. kommer inte ihåg hans reaktion dock.

Synd att jag inte har något fint block eller nåt vid sängen som jag kan skriva upp drömmarna i direkt.

Hade en dröm inatt som jag skulle tyda men kommer inte ihåg den nu :-(

#3 Ohhh nämen. Det där var riktigt intressant. jag vet att något hände på gravfältet så det kan ju varit något sådant som du säger. Undrar bara vad det är jag ska påminnas om?

Mvh
Marika "Ioma"

Ganna
0

#4 Så, om jag tolkar det du just skrev, var det viktigaste att din man gjort tatueringen, så viktigt att du inte ens ville göra honom ledsen genom att be honom fixa mer hår?

Dagsrester kommer ofta igen i våra drömmar; fundera på om det är något din man gjort som du blivit glad över fast det kanske inte helt var vad du tänkte dig? Eller finns det något du önskar han skulle göra för dig?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Ioma
0

Jag vet att på kvällen när vi låg i sängen låg vi länge och pratade om vårt förhållande och kärlek och han sa något som jag aldrig kommer att glömma.

Han sa att han älskar mig mer än han någonsin kan älska någon och att han verkligen verkligen tror att det kommer att vara vi för alltid, att vi är det mest perfekta paret någonsin.

jag blir precis tårögd när jag tänker på det han sa.

Det kan nog mycket väl vara så som du skriver att det är det som skiner i drömmen.

Mvh
Marika "Ioma"

Ganna
0

#6 Det låter som om du fått dig en riktigt pärla till man. :)

Apropå det där med att minnas drömmar: vill du inte hålla på och tända lyset för att skriva ned drömmarna, skaffa en mp3-spelare med mikrofon och tala in drömmen, eller iaf stödord från den.

Sedan gäller det att på morgonen lyssna av vad du talat in och komplettera. Sedan kan du skriva ned eventuella nya insikter eller funderingar i en anteckningsbok. Skriv även ned sådant som har hänt den dagen inför nästa morgons dräömmar så får du ett snabbt sätt att se om det är dagsrester eller något annat som dykt upp.

Sist men inte minst, gör detta i perioder. Man behöver lugna veckor utan en massa drömskrivande/-tydande också.

Ioma
0

Oh ja den bäste man kan få ,-)

Hummm hur hundan ska jag kunna ta MP3 spelaren från maken? hihi

Jag vann en jättefin sådan och han fick den av mig *S*

Min handdator som jag har är upptagen med att spela meditationsmusik i sovrummet dygnet runt ;-)

men jag ska nog försöka ordna nå¨got så jag kan tala in drömmarna. tack så jättemycket för det tipset!!!

Mvh
Marika "Ioma"

Ganna
0

Du kanske kan tala in på handdatorn och sedan låta den spela vidare?

Varsågod för tipset och lycka till!

Ioma
0

ja jag ska testa o se hur det går ikväll.

Tack!

Mvh
Marika "Ioma"

Altea
0

Hej Ioma

Jag tror din dröm handlar om din självbild.

För det första påminner drömbilden om tarotkort nr7 galavagnen eller "the chariot" eller runraden N  hagall, (hagelsten)

"En erövrare med i krona rider i sin vagn dragen av två hästar som står för de onda resp de goda krafterna och som ibland bär utmärkelser på sig i form av två ansikten."

Vagnen representerar Guds vilja och det matrealistiska ex. din kropp, som bär människan mot sitt öde.

Problemet som du vill uppenbara för dig själv är att du låter din dåliga självbild styra dig i alla lägen och varför du ser dig själv med grisansikte vet bara du. Du låter alltså grisansiktena styra dig i både bra och dåliga situationer.

Ditt inre arbete är nu att att låta den stora vacka prinssessan som är sinnebilden för ditt inre väsen och som är ditt faktiska jag inta sin rättmätiga plats och låta henne börja styra ditt och i ditt liv.

Det är inte alltid så lätt att plötsligt ändra sin självbild det vet jag men med hjälp av din man och andra som ser dig för vad du verkligen är kan du göra det… men då måste du också ge dom och dig själv tillåtelse till det om du nu vill nå ditt längtans mål i livet.

Att din man tatuerar in prinsessan på din rygg tolkar jag det som att han ser dig som ditt inre väsen, vill stötta dig i det och att han verkligen vill att du själv ska se henne men det han inte riktigt ser är din styrka som du faktiskt själv vet att du har men som du dock inte riktigt når in till på grund av att du satt din prinsessa i baksätet.

Du måste nu låta "sessan "och "grisarna" byta plats för då kommer du att blomma och bli den du vet att du verkligen är.

Den Sovande prinsessan                                                                             Ofta ser du en människas grova yttre sida. Om du bara kunde skära bort alla törnen skulle du finna ett vänligt vackert och slumrande väsen därunder. Försök alltid att finna prinsessan gömd bakom alla stickande taggar. Vi äger alla detta Ljus inom oss; vi har alla detta, detta prinsessjag. Vi borde därför behandla varandra med vänlighet, alltid söka det bästa och bejaka skönheten på alla sätt.

White Eagle

Mvh Altea

Ioma
0

Oj vad mycket av det du skrev som är helt klockrent.

jag har precis börjat jobba med detta och att jag inte ska bry mig om att folk bara ser det yttre till en början utan jag ska strunta i det och bete mig och vara som att mitt inre ska skina igenom till alla som ser mig.

Just för att jag måste öka min självkänsla.

Tack så mycket för ditt svar, nu har jag mycket att tänka på!

Mvh
Marika "Ioma"

Altea
0

Hej igen, Ioma

Vad roligt att du tyckte min tolkning kändes bra men läs gärna mer om "the chariot" i tarot ,du kanske hittar fler nycklar där.

Tycker det är synd att inte fler lägger in sina drömmar för tolkning här, det hade kanske varit ett ämne på "häxor i fokus"för drömmar är väl ett häxredskap om nåt, eller hur?Glad

Mvh Altea

Ioma
0

ja det ska jag absolut. Vet du om någon speciellt bra länk att delge mig?

Ja jag tycker drömmar är det magiska av magiskt i vardagliga livet och borde få mer uppmärksamhet än vad det får.

drömmarna gör att vi orkar med den vakna tiden.

De tider jag inte drömmer mår jag jättekasst och tvärt om.

Mvh
Marika "Ioma"

Altea
0

Ja det kan jag ,  http://www.anna-lena.se/tarot.html är en kul och bra sida om tarot men det finns säkert fler www.passagen.se är en annan om du inte varit där förut. Gå in på debatt sedan NewAge sedan till Tarot, där kan du diskutera och fråga ,det handlar där om vad du sätter igång precis som härGladmen

jag har mest suttit med korten själv.

Jag har lagt in ett förslag om drömtydning här på häxor och jag hoppas det faller i god jord för det något jag själv intresserat mig för mycket. Ju mer man intresserar sig för sina drömmar ju mer drömmer man för ens högre jag tar alla möjligheter att komunicera och nå fram till det dagsmedvetna för det är då utveckling sker i ordets rätta bemärkelse.

Sedan tycker jag att "Arcangel Oracel cards "av Doreen Virtue är underbara och "Att öppna inre dörrar" av Eileen Caddy är ett fantastiskt hjälpmedel till att nå in i sitt allra heligaste, små stycken ett för varje dag eller om man vill ställa en inre fråga och sedan slå, den är alltid pang på rödbetan. "Hjälp till självhjälp" heter en anna pärla som är skriven av Dr Edward Bach… du vet mannen som utvecklat blom essenserna….ja, osv…

Det finns en uppsjö av böcker och kort och på www.adlibris.se finns de flesta böcker och kort till lågt pris.

H.Altea