Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2354 ggr
queenoflight
0

Misstag i ritual

Igår när jag skulle göra min fullmånerital som jag hade förberett mycket noga, var jag rätt nöjd sedan när jag gick och lade mig. Men så kom jag på när jag tänkte tillbaka på den vad jag hade glömt!

Jag hade glömt elementen! Och det har jag aldrig tidigare gjort i någon ritual jag gjort vad jag vet i allafall! Jag vet inte vad det betyder, men vad ska jag göra? Ritualen är ju gjord och allt.

Har ni egna misstag i samband med ritualer ni vill dela?

aris-eile
0

Vad vi alla vet och har lärt oss av de kunniga på detta forum är att det inte finns några rätt eller fel. huvudsaken är ju hur det känns för dig. Inte hur det är för andra eller påverkar.

Du skall se att det blir nog bra detta, Ingen fara… Det är så lugnt så.Så fortsätt att häxa på min kära fina syster och träna-träna-träna.

Kram-fluff-stjärnljus och lycka till.

Blodeuwedd
0

Vem bestämmer vad som är misstag?? Är det du, jag eller någon annan? :)

Jag tror precis som i inlägget ovanför att det viktiga är ju hur det känns för dej, samt din intention.
Vad Misstagen anbelangar "It's all in our minds"
En ritual är ju inte något man gör efter en bok eller efter en instruktion utan kanske mer efter en känsla just nu och här. I alla fall är det så det är för mej. Jag får den hjälp jag behöver när jag behöver den. Visst kan man ha hjälp av en beskrivning men det är ju allid i slutänden DU som gör ritualen.

Jag var på en storcermoni på Uppsala Högar en dag i våras och då de åkallade elementen så sa en av cermoniledarna samma element i två väderstreck men cermonin blev ju inte fel för det.

Så var inte orolig för att du gjort misstag… det finns inga misstag ;) Lycka till!

queenoflight
0

Tack för svaren!Glad

Alltså jag har en benägenhet att sitta med näsan i boken! Har svårt att gå på intution. Likadant vad gäller tarot. Det gäller allt. Det tror jag gäller allt i mitt liv.

Och jag vet det också att man ska inte göra allt efter boken till och med det skrivs det i böckerna! Ändå sitter jag där. Och stirrar.

Jag ska jobba på det. Även om det kanske dyker upp en massa till sådana här inlägg där jag skriver att jag gör fel hela tiden!

Ceriadwen
0

#1 Hahaha! Kan någon stava "i r o n i"?!

#0 Alla gör vi nog ibland misstag i ritualer (hur länge vi än hållit på, det räcker ju med att vara lite trött eller ofokuserad), men jag tror ingen har fått betydande men för det. Kör hårt.

queenoflight
0

#4 Ja, ironi har man väl inte dött av heller;)

Nu ska jag köra så det ryker.Skrattande

Bappho
0

Jag gjorde ett misstag igår och det slutade i blodvite ;-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

queenoflight
0

vad hände?

Bappho
0

I korta ordalag så glömde jag att ta med mig offer. Men mitt blod ville de ha, så ett tu tre så hade jag skurit mig på kniven..

karinf
0

Jag tror inte det är så viktigt vilka blomlad man plockar, gula eller gröna, ifall vattnet är från döda havet eller från toakranen…
Det viktiga är vad man fokuserar på. För mig känns det viktigast att man har målet & syftet klart för sig i en ritual. Inga spontana hybris tillägg, inget. Allt kan slå in. Careful what you wish.
Jag har gjort det misstaget. Det lär aldrig upprepas.
För mig är "boken" med spells ett uppslagsverk, idékälla. Ingen magisk bibel.

lightseeker
0

#8, wow, baffo, det var givande att läsa.
Nu förstår jag varför min yngsta, i vanliga fall så lugna dotter, en gång per år skadar sig så att blodvite uppstår, bäst att vidtala henne med en gång.

Då kan hon ju välja att med jämna mellanrum, låta dropparna falla, istället för stora skador.

[trumman]
0

#4 "Hahaha! Kan någon stava "i r o n i"?!"

Ja, a-e kan, för han är sååå mycket bättre än alla andra och har förstått hur det verkligen ligger till :)

Vi bugar oss inför hans visdom i vanlig ordning.

Mvh, T

aris-eile
0

a-e är inte bättre än någon, a-e gör inget. a-e har bugat sig så djupt för alla att han nu mera inte kan stå längre.

spindelfot
0

ritual och ritual, men jag missade en grej i helgen som jag skulle ha gjort, jag skulle äta en spindel men tvekade och den hann fly :( låter äckligt för många men ifall jag hade ätit den som det var meningen att jag skulle, skulle jag fullbordat något stort och fått extra bra hjälp, men nu missade jag det och får försöka ändå :(

jag surar en del över det nu, tänker på hur jag skulle ha gjort och vad som kunde ha hänt. men jag lärde mig väl nåt av det också. kanske får jag en ny chans till spindelsnacks ifall jag lider lite.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Bappho
0

#13 Spindelfot, du är helt underbar Skrattande

Coturnix
0

# 13 Duger det med spindelägg? Kan ju inte vara äckligare än att äta kräftor…och de är ju goda.

queenoflight
0

#13 du skojar?!Guld i mun

queenoflight
0

Jag har rakat av mig mig allt hår, gått ute i 30 graders kyla barfota med endast birkenstock och fört komiska resonemang med gud. Jag har rökt cigaretter med Elvis Presley. Jag stannar där. Det räcker.

I allafall. Jag kan behöva min bok jag. Så är det med mig.

spindelfot
0

bland dårar och barn, eller vad säger man.

Kanske fick jag i mig spindelägg, täntke jag efteråt när jag försökte trösta mig själv - jag åt ju en klump spindelnät iallafall. Men det var inte det som var grejen, jag skulle ju ätit spindeln! det är ju spindeln som har makten i sammanhanget, nätspinnaren och kontrolltagaren..

försökte tänka på ett avsnitt i fear factor, där jag såg nån blond töntig tjej sluka två enorma spindlar från irak som var jätteläbbiga.. men det funkade inte, jag vågade inte.. jag= feg hexis

och jag sabbade det, som sagt, och jag ångrar det.

Sebastian
0
spindelfot
0

( )

queenoflight
0

well, bättre lycka nästa gång då, kära häxsyster.

queenoflight
0

Jag såg en gång en mörkhårig tjej som åt hästskit, hon var verkligen cool

queenoflight
0

Men det är inte så roligt med tortyren som det stackars djuret genomlider. Blodig tortyr där hästen redigrerar p.g.a elchocker, isolering, mat på obesämda tider, misshandel. Men det blir bra tv. Det tycker dem.

spindelfot
0

nu tappade jag tråden helt tror jag,