projektarbete.
Jag har tänkt att nu i trean ska jag skriva mitt projektarbete kring detta med häxor, kanske ska rikta in mig på wicca, fast jag vet inte säkert än.
Har ni några tips på inriktning samt frågeställningar?
Behöver all hjälp jag kan få.
Häx Väx!
/Svartmask
Haha jag har samma problem fast jag går ju bara 2 i år.. Men sitter o funderar.. Jag har haft iderer.. som att skriva en bra information m tex Wicca häxa sök myter eller likande.. Göra en egen tarotlek eller kanske rikta in mig på Elementen och gära saker utefter dom??
Jag blir väldigt glad för denna tråd då den säkert hjälper mig med. =)
Traditionella häxor vs. dagens nyhäxor?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Ska du bara rikta in dig på wicca i nutid (1900 tal-200 tal) eller tänker du blanda upp med att berätta om häxor genom tiderna eller vad man ska säga?
Ett kul upplägg skulle vara att lägga upp projektarbetet i intervjuform blandat med personliga åsikter efter intervjun och slutsatser du drar av det du fått höra.
Ännu mer intressant vore det om du kom i kontakt med ett coven som skulle kunna svara på frågor (möjligen svårt.. de flesta är väldigt hemlighetsfulla)
frågeställningar.. hrml..
vart kommer wicca ifrån- ursprung, ålder, personer platser där det uppkommit-
Vad är wicca?
Hur många wiccaner finns det i världen/sverige
Varför blev wicca så "populärt"
Vilka dras till wicca, varför dras de dit? För att den är så exponerad? För att wicca går ihop me den syn de har redan haft?
Kanske du kan få kontakt med viktaförbundet?
Du får lägga upp projektet här när det är klart . Vore kul o se.
Men du kanske ska börja med att fundera på vad du avser med häxor, många wiccaner ser sig inte som (ny)häxor.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~