Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2923 ggr
aris-eile
0

Lära in - Lära ut

Jag har tänkt och sammanställt lite av de tankarna här, enligt det jag sagt att jag skall göra.

"See and serve, the one who is All"… Som ett led i det ger jag er nu följande.
Bakom detta ligger tankar från Frater Achad, Benjamin Rowe och Rudolf Steiner, alla ganska tunga namn inom det vi samtalar om här ofta. 

Jag har här en liten tanke som rör de som har tillfälligt ansvar för mänskligheten… Ledarna för olika religioner i världen. Ledarna för gamla och nystartade samfund. De som anser och vidhåller att de håller gudomligt mandat, rörande människorna och deras själar. 

Det behövs faktiskt en allmän lära, som bygger på enkla grunder. En lära som bygger på sann vetenskap och mänsklighetens grundläggande erfarenheter.

Hittills har de stora lärarna och grundarna av religioner och samfund lärt ut en strikt men lämpligt framtagen doktrin, för att passa det politiska klimat och folket levande däri. Varhän deras missionsarbete lett dem. Ingen allmän övergripande lära har hittills varit möjlig på grund av att kommunikationen är för dålig. Idag kan vi, om vi vill sprida en sanning på några minuter, över i princip hela världen. Det finns inte längre någon orsak till att en lära skall kunna få spridas till hela mänskligheten. 

Med kunskap kommer det inte helt konstigt makt. Makt att förändra…  men med makt kommer ett ansvar, större än de flesta kan bära. Vem av oss kan ensamma ta på oss ansvaret att sprida ett sant budskap, utan att förvrida oss själva eller de andra, med den makten det innebär att veta, kontrollera och sprida sanningen? 

De förhållanden som nu råder, där religionerna bråkar med varandra, utan att komma överens, vare sig det är hedniska religioner eller religioner som kommer från mellanöstern… eller till och med fjärran östern… Ger inget utrymmer för samarbete alls. Kyrkorna skall ju hålla för sin mission att sprida ett budskap, inte bekämpa detaljer i varandras uppfattningar. 

Samarbete över gränserna… Viktigt. 

Det är inte meningen att hela mänskligheten skall läras exakt samma sak, men det jag säger och alltid har sagt är att det bara finns en sanning, hur man än ser på den och tolkar den.

Symboliskt sett ser vi att vår värld bygger på de gamla katolska mysterierna, vilka också är grunden till de glömda eller förlorade judiska traditionerna som de bygger på de skolorna som fanns i Egypten, vilka både jag och Branduir nämnt.

Det är grunden till Pytagorisk filosofi i geometri, det är grunden till rosenkorsarnas mysticism likaväl som frimureri. Det är nyckeln till de mysterierna som lärs ut inom de högre skolorna.

Det är grunden till all häxkonst och lärdom, druidism till alkemi och wicca… Allt kommer tillbaka till den enkla sanningen att det är en kraft som det arbetas med. Den kraften kan i vissa fall ses, andra fall kännas, man kan räkna med den matematiskt och man kan också till viss del bevisa den.

Det finns ingen anledning att tempel som byggs på sådana grunder med en så pass utvecklad symbolism och samarbete inte skulle kunna vara lika heligt för judar, katoliker, frimurare eller andra religiösa grupperingar eller filosofiska förgreningar av mänskligheten. Eftersom de där skulle kunna skåda och studera sina egna mysterier, traditioner och mytologiska berättelser och se att de kommer från samma ursprung.

Samarbete över gränserna… Viktigt.

Inte nya skarpare, bredare gränser mellan de olika grupperna.

Säkerligen kommer detta att väcka ont blod, som vanligt. Men vet ni… Det är faktiskt inte mitt problem

//

Lorelai
0

Ja.. jag har faktist ingenting att kommentera om det här.

Zoraye
0

Nu måste jag bara vara jobbig och märka ord - visst menar du kristna när du skriver katoliker?

aris-eile
0

Katoliker är kristna, ja, men så är även protestanter och jag tror att Livets ord räknas dit med… kristendomen är stor.. katolicism, ortodox och protestantism… även de riktigt fria kyrkorna är väl att räkna in i kristendomen.

Zoraye
0

Japp, mycket ryms inom kristendomens ramar.

Undrade mest ifall du menade just katoliker i synnerhet och inte kristna i allmänhet.

aris-eile
0

All känd kristendom kommer ur katolicismen.. men jag tror att du läst lite fel i inlägget i stort… Jag skriver om den gamla katolska mystiken. Det om mysterierna kring religionen och grunderna till den… och då skrev jag sedan även katolicism och andra uppfattningar. Protestantism får gå under andra i detta fallet..

Jag menar inget, som inte står…

Zoraye
0

#5 Tackar! Jag förstod det när jag läste igenom ditt inlägg igen, nu är jag med!

All kommunikation sker ju på mottagarens villkor och just denna "receptor" fick för sig att det var kristendomen i stort. Men nu gick det upp ett ljus.

maximiljana
0

Grunden finns inbyggd i våra gamla kultplatser.Skeppssättningar Domarringar Labytinter uppallade stenar ,Megaliter Stonehenge,Cheopspyramider.Mayakulturer osv osv.

Mattematiken finns där.Gyllene snittet.Egendomliga samband i avstånd mellan platserna

Kraften finns där. Frekvenser som man kan räkna ut matematiskt.

Vissa kan se leylinjerna, känner dem gör man .

För mig ligger den glömda kunskapens vagga här.

aris-eile
0

Njae,, jag tror att det är den som skall förmedla något som skall förstås, annars skall man fråga. Det är inte den utan kunskapen som skall förstå det den inte vet. Den som talar skall tala på lyssnarens nivå.

Just det… Kul att se att någon håller med om något, för en gångs skull… Inom sig själv, inte för att det jag säger låter bra…

Vanligtvis så blir det lätt så, eller åt andra hållet.. så bespottas jag för att jag har fel.

Men i detta, mitt inlägg, finns inget rätt eller fel… Bara en möjlig väg att kunna nå en sanning.

Din syn på sakerna skiljer sig inte mycket från min.. men kan du ta det ett steg längre, till källan, Vilken är den?

maximiljana
0

Jag som trodde att du satt på den!

aris-eile
0

hmmm, utveckla, så jag vet hur jag skall svara.

maximiljana
0

Förlåt, men jag trodde att du hade svaret.Att du visste!

aris-eile
0

Du menar så… Då vet jag.

Coturnix
0

"Det behövs faktiskt en allmän lära, som bygger på enkla grunder. En lära som bygger på sann vetenskap och mänsklighetens grundläggande erfarenheter."

Det är ännu långt till "Förenade Jorden" Vi människor lever inte alls på lika villkor på vår blå boll. Det är svårt att nå ett med ett budskap om en gemensam "sanning" och "kunskap". Om ens möjligt utan grundläggande saker som mat för dagen och tak över huvudet.

Ja det var vad jag tänkte nu när jag läste om det här på morgonen.

LailaBaba
0

Vad menar du med de gamla katolska mysterierna?

aris-eile
0

Då är det desto viktigare att de som har mat får lära sig den enkla sanningen att de skall dela med sig av det för att det är ju allmänt känt att kroppen som själen huserar i behöver näring.

Det är en skev fördelning av allt, inte bara pengar och mat. Skall man missionera skall man ju för det första se till att de som lyssnar lever.

Mitt inlägg var dock inte menat som en praktisk handledning, utan det var endast idéer rörande hur de som leder folket gör just det och hur det skulle kunna se ut under optimala förhållanden. Vi vet ju alla att så länge inte ens kristna kan komma överens om vilken inriktning som skall råda, kan man heller inte få med sig muslimer, judar eller ortodoxa. Än mindre andra typer av hedningar.

Jag har för mig att du och jág har pratat klart med varandra.

Det finns böcker och google, av mig får du inga svar, annat än de jag ger i mina inlägg.

LailaBaba
0

Jaha.

Nähä.

maximiljana
0

http://video.msn.com/video.aspx?vid=191c3c79-384b-4829-92e7-3ee9e377fa4b

Peter är bra på att beskriva den Heliga geometrin och jag älskar när han avslutar med sagan om Tor och Alvis.

Sebastian
0

Ja den "sagan" är bra.

maximiljana
0

Kraften finns i Naturen.Hemligt förborgad för dem som inte vill se den där.Gå ut ! Sätt  dig på en stor sten,gärna en kultplats eller en plats du känner äger en förunderlig känsla.

Religionerna tog hand om kraften, styrde in den i sina kyrkor och katedraler och fråntog den lilla människan sin rätt att utöva den fritt.

Påven lade bannor på människor som söker efter kraften.Stolt bär jag den bannan då jag är slagruteutövare.Jag ser kraften med hjälp av slagrutan.Ser hur den kunde styras av våra förfäder.Den löper som gator genom naturen,den laddas upp och styrs genom stenar och formationer på ett matematiskt sätt och genom helig geometri.En förunderlig värld.

Gör som Peter berättade.Sök på Hitta.se eller Eniro efter kultplatserna.Skriv ut kartan,åk dit och känn.

Sedan kan man styra krafter själv bygga egna kultplatser,men det är ju lite överkurs såklart,men det går .Eller hur,jag vet i alla fall en här som gjort så!

maximiljana
0

Förlåt .Det är jag som säger den sista meningen :Skriv ut på kartan ,åk ut och känn.

aris-eile
0

Ja, jag är som synes heller ingen älskare av kyrkan och den förvridna tron som råder därinom. Det är väl allmän kännedom vid det här laget.

Vad påven anser, vald av människor som han är, rör mig väldigt lite och jag har annat att tänka på än vad människor anser om vad jag gör. Med få undantag.

Sedan spelar det ingen roll om det är påvar, biskopar, mullor eller rabbiner. De har säkert nog med varandra så de har ändå inte personligen tid med mig.

Skulle de nu sätta sig ner, däremot och prata runt ett bord. Då skulle jag gladeligen sätta mig ner och lyssna, iaktta och vara stum av beundran. Men nu är de bara folk, som vilka andra som helst… som har svårt att respektera varandra i sin tävlan. Folk är och förblir folk.

Däremot, Maximiljana skiljer sig vår förundran över världen en aning, tror jag. Det är i sanning en helig geometri, så långt är vi överens… dock förundras jag inte lika mycket som jag beundrar den, älskar den och tjänar den.

marinelady
0

Ser du ner på vanligt folk eller räknar du dig bara inte till dem?

aris-eile
0

Jag ser inte ner på någon… jag står på samma nivå själv.
Däremot iakttar jag, för att förstå.

marinelady
0

Okej bra :) funderade bara över din kommentar

maximiljana
0

#21.Min förundran består i hur  fornfolket världen över kunde besitta dessa kunskaper och att de förlorades .

Eller är de inte förlorade?Kanske finns ett hemligt sällskap som vet varför kraften styrdes runt jorden via stensättningar och kultplatser på den tiden.

aris-eile
0

Det kan tänkas att det finns ett fåtal kvarvarande personer och/eller brödraskap som vet det (läs även in systerskap). Men det är ju inget som vi vanliga dödliga får veta om, eller hur?

maximiljana
0

Tja,teorier finns i överflöd,många tilltalar andra förskräcker.Jag får väl fortsätta vandra i mina Leylinjer tills blixten slår in skallen på mig och jag förlöses från denna världen.

maximiljana
0

Nunamiuterna  är ett folk som lever i bergskedjan Bruch Range i norra Alaska 40 mil norr om polcirkeln.Björn Uglem har besökt dem ett antal gånger.De levde ett relativt ostört stenåldersliv fram till 40-talet.

Björn träffade Eluk Pak en frisk man som såg ut att vara i 45 årsåldern.Han var närma de 90 och en slags shaman.

Han lär bland annat ut att det inte finns några sanningar som gäller alla.Det finns många sanningar och man måste respektera alla.

Jag sitter här nu och funderar med djupa veck i pannan.

Skall jag tro dig aris-eile eller skall jag tro Eluk Pak

Förvirrad Maxi

aris-eile
0

Där kan jag inte hjälpa dig, dessvärre. Det får du finna inom dig själv.
Men sade denna schaman det till dig eller till Björn?
Blir då inte frågan du skall ställa mig: Skall jag tro dig, aris-eile, eller skall jag tro på Björn?

maximiljana
0

Personligen har jag inte besökt Eluk.Jag menar så här:Eluk Pak lever som forntidens folk ,stenåldersvis.Kanske han bär spår av forntidens glömda visdom.

aris-eile
0

JA, jag vet inte.. kanske han har parabol, ser på TV och lever som vem som helst, då inte turister besöker honom… Man skall inte ta vad någon säger som en absolut sanning, bara ta till sig deras uttalanden som led i att utvecklas och söka sanningen själv… Åk dit vet ja, så kan ni diskutera mysterier länge tror jag.

Ceriadwen
0

#31 "Man skall inte ta vad någon säger som en absolut sanning"

Så då ska man med andra ord inte ta det som en absolut sanning när du säger att det finns en absolut sanning? Tungan ute Haha, sorry, kunde inte motstå, men jag förstår vad du menar. Själv tror jag dock inte på en allmängiltig sanning, men det är en annan historia.

maximiljana
0

#31.Ja ,det skulle vara en upplevelse.Där råder planeten Jordens kanske tuffaste klimat -50grader hör inte till det ovanliga.Under de tre vintermånaderna råder ett totalt mörker och det är då de har tid att umgås.Då sjunger de strupsång,berättar sagor och utövar magi.Tänk att få sitta vid elden och ta del av deras myter.

aris-eile
0

Man skall inte ta vad någon säger som en absolut sanning nej.
Men när man upplever det själv, som någon säger, då vet man i sig själv.

Jag kan ge dig exempel på flera sanningar, som är allmängiltiga. Som du inte tar för sanna för att jag eller annan sagt dem.
Utan för att du upplevt dem.

Vår planet finns.
Magnetism är starkare än gravitation.
Man kan skicka bilder genom luften
Man kan skicka ljud i elektricitet.
Man kan omforma vågformig energi till rörelse i massa.
Så helt klart finns det en allmängiltig sanning när det kommer  till Allt, det gäller bara att hitta den.

Men tag det jag sade ovan nu, och försök säga det enkla till en person som inte varit med om det och se om han tar det som sanningar och inte lögner.
Det är okej… Din historia är annan, det vet jag.

Så, varför utforskar du fortfarande mina ord och min kunskap? Är det för att finna en möjlig väg till något, eller ett substitut för att du inte kommer iväg till Eluk. Eller för att Eluk kanske inte är med oss längre?

maximiljana
0

På din käcka uppmaning…….Åk dit vet ja,hamnade jag i ett drömliknande tillstånd.Såg mödorna att med hjälp av hundspann ta mig fram genom den vindpinade tundran,för att slutligen sitta framför brasan med dessa inlandseskimåer.Tack för den kicken.

Eluk finns med oss,kollade nyss.

Är det för att finna en möjlig väg??Det beror ju på,om du sitter och trycker på det jag gärna vill ha en förklaring på.

Varför finns ett världsomspännande Leylinjesystem som förenar alla kultplatser, stenformationer ,megaliter pyramider osv.

Är kraftlinjerna uppbyggda av människan och styrda med hjälp av byggnader stenar och den heliga geometrin.Eller fanns den heliga geometrin och kraftlinjerna redan i naturen så att det bara var att bygga kultplatserna o dyl där.

Det funderar jag på……………………….En Ödmjuk o Tacksam Maxi

aris-eile
0

Bra.. jag hoppas att du hade en trevlig drömresa och på något vis journalförde den och lade undan det du fick med dig, som gör att du är säker på att det var en resa och inte en dröm. Att du dessutom testade Eluk, så du vet att det var han och inte en person som önskar att han vore det.

Oavsett vad jag svarar på det så vet du inte mer. Du kan antingen tro på mig, vilket gör att du ändå inte vet mer. Bekräftar jag det du själv tror inom dig, så vet du inte mer än att en till lider av samma uppfattning, eller kanske inte lider men men.

Det man däremot borde tänka på rörande detta är andra typer av kraftfält. Fanns de innan eller är de skapade av människan? Om människan nu skulle skapa knutpunkter för att dirigera och styra linjära energiflöden, hur kommer det sig då att de inte färdas utåt från planeten i tangentens riktning?

Eller är det kanske så att det är flera energier som samverkar även här och det är möjligt att människor bygger sina kultplatser på speciellt kraftfulla platser?

Möjligtvis är det så att en plats blir kraftfull och laddad då fler besöker den.

Men mest troligt är att geometrin fanns innan människan började beblanda sig med energierna, eftersom energifälten genomsyrar även andra saker än bygnader. Man kan veckla ut och veckla in i princip allt som en snöflinga i strukturen.

Sedan frågar du VARFÖR det finns ett världsomspännande system… Av samma anledning som det finns ett magnetfält och gravitation. Svaret är: För att hålla ihop saker och se till att allt samverkar. För att sakerna har sin plats och funktion i universum. Men också lika mycket för att det skall stötas bort sådant som inte hör hemma. Utan dessa energifält och kraftfält, skulle totalt kaos råda, varför man inte bör mixtra för mycket vare sig med energilinjer, magnetfält eller graviationsfält om man inte redan vet svaret på vad som kommer att ske om man så gör.

Det är inte bara en energi man påverkar om man dirigerar den. I grund och botten ändrar man hela kraftflödet. Alla energier är en del av kraften. Allt finns i allt och återkommer i sig självt. 1 är inte mindre än 2 alla tal är utan skillnad. Jämförelsen kommer om man ställer dem i relation till varandra. ett tel kan vara oändligt stort eller oändligt litet. Vilket också en påverkan i kraften kan vara.

Kaos i ren negativ form är inget trevligt det heller..
Men för all del. Kör hårt… I det jag skrev nu finns två felaktigheter, Det är ett test för att se om det är någon idé att fortsätta, eller om vi skall lägga ner detta, Maximiljana.

maximiljana
0

Ja vi har ju en mängd  olika energier som bildar gitternät  runt Jorden.I slagrutekretsar kallas de jordstrålning och är ett samlingsnamn för energier som strålar till och från Jorden.EX Hartmannätet.Currynätet, Vittman,Holm ,Finska currynätet osvosv.

I dag börjar man frekvensbestämma linjerna och näten.Slagrteutövande forskare har funnit ett matematiskt system under vilket frekvenserna till all jordstrålning,aurafenomens strålning, symbolaurors och psispårs strålning, passar in på ett begränsat antal trappsteg i en matematisk trappa.De bestäms i frekvens av tex tongeneratorn.

Det har därför blivit möjligt att bena upp blandningar av strålningar och studera var och en enskilt

Då dessa energier inte är mätbara av något instrument än, används slagrutan fortfarande världen över.

Leylinjer har lite slarvit blivit ett samlingsnamn för de linjesystem man tar ut med slagruta.Dock är leylinjer endast en benämning för de linjer som ibland förbinder kultplatser kraftplatser megaliter och andra sk heliga platser.I dessa linjer finns frekvenser som gör det lättare att nå den andra verkligheten.

Beträffande linjer gjorda av människan har vi många.Australiens urbefolkning har ju sina sånglinjer.När de sjunger rätt sång förstärks linjerna och de hittar rätt….När vi tänker på ett objekt bildas ett tankespår dit som är mätbart.PSIspåret. Vi har våra chakranät som ett rutnät som projiceras ned när vi tänker på någonDetta rutnät kan mätas,detta rutnät försvinner när vi dör utom kronchakranätet som blir dubbelt så stort.

Nya linjer och kraftnät har kommit ned den senare tiden,fullt mätbara och frekvensbestämdbara.Inka,maria,lotuslinjer osv

Detta jag framfört här är en lära från slagrtekonstens mästare och finns att hämta hos bla slagruteförbundet och andra förbund.

Skulle du sluta att samtala med tex Eluk för att han inte höjer på ögonbrynen när du talar om tangentans riktning.Med en sådan inställning till sina medmänniskor,kanske man missar en del fruktbara perspektiv på tillvaron..Jag är dock inte vis eller någon storhet i det jag gör.Jag är bara en enkel slagrutegångare som drivs av nyfikenhet och ser genom mitt fönster på den andra verkligheten.