God Morgon 15/8

Det låter underbart med fjällvråken och den friska luften!
Ha en underbar dag alla, själv ska jag snart ta mig till centralstationen här i kungliga huvudstaden och åka till spindelfots torp på schamankurs för Tomas, ska bli roligt och spännande! 
Har även fått se pilgrimsfalken i dust med 5 kråkor…..mäktigt.
Vandra i Ljus å Skönhet
God eftermiddag! Säkert vann kråkorna…själv har jag en dust mot min höga feber. Jag känner att jag kommer att missa kräftfesten imorron..tyvärr!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åh nej. Kräftskivan o surströmmingen är ju det som gör det värt att bo i det här landet;) Hoppas du blir frisk!

surströmming!?? näe du.. tack skall det vara ändå. men en dag om en ligger framför mig så skall jag smaka på den, det skall jag.
Hoppas du tillfrisknar då Cristine, kräftskivor brukar vara trevliga. ;) Blir ingen för mig i år.
men vet ni.. idag har två för varandra okända personer ur egen fri tanke kommenterat hur stressfri och i kontroll jag verkar vara. Det gör mig glad! :D Det betyder att jag verkligen börjar närma mig mitt mål.
Nej.. surströmmingen får du behålla.. själv bjussar jag pågarna på korv i bröd och pizzabullar idag. blev två bröd till ders frukostbord med..
Bättre bild kunde det kanske ha blivit.. men nog tycker jag att en tråd livas upp med en bild eller två.
Tack Sebastian..febern har släppt lite så jag har stora förhoppningar..kräftor är ju det bästa jag vet, surströmmingen kan jag inte säga att jag längtar efter kanske för att jag bor väldigt nära Oskars surströmming men jag kan äta den med lite grimaser.
Tack Lorelai..får jag välja tar jag nog dina härliga snurror:)
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Det är gott att bakningen lockar några iaf.. mina pojkar ratade det tvärhårt! :o Dem äter allting liksom. men inte mat i bröd.. fattar inte. De åt iofs av en strudel jag gjorde kanske mer sådant?
receptet på de där pizzabullarna är busenkelt föressten. vanlig vit deg. Dvs:
5dl vatten
10-13dl vetemjöl
1pkt jäst
50gram bakfett
1-2tsk salt
pudra till det med raspolja och lite rågsikt för den som vill.. Dela degen på två, baka ut till en rektangel.. bre på ketchup eller tomatsås.. kött av valfri sort och ost av valfritt slag..
Jag hade idag korvbitar, congaqmedwurst (?) och crabsticks..
Rulla ihop och dela på jämntjocka bitar, ca 1-2cm tjocka. Eller låt vara rullat och grädda som ett bröd då och inte småbullar. ca30min på175-200grader nedredelen..
som småbullar: 8-10minuter på 225grader i mitten.
För fin färg föreslår jag pensling med ägg.. jag hann inte det idag, det ringde på dörren av bvc när jag hade händerna i degen.
Som alltid.. för mjuk skorpa låt svalna under duk på galler. För frasig skorpa låt svalna på galler utan duk.
För den osäkre bakaren.. torrjäst och färdiga brödmixar är en riktig boost för självförtorendet. Numera skall visst torrjästen i mjölet direkt..
Ja.. om nu någon skulle vilja springa på detta så finns det. :P

Tack Lorelai! Det där ska jag göra till ungarna imorgon! Bilden är så god!!!;)
Senare idag…godnatt alla.
Ser väldigt gott ut Lorelai…Du är en riktig bakmamma du…*S
God Natt alla…fina drömmar..BB/B