Lilit - Kliffotisk invokation
Rökelse: Blandning av malört och gråbo.
Magikern renar den plats han/hon står vid. Hedar, berg, ödsliga platser, mörka skogar, träskmarker, gravplatser, ruiner m.m är lämpliga platser för dessa invokationer. Ett mörkeraltare hemma går också bra.
Först mediterar magikern en stund för att stilla sinnet och låta tankarna koncentera sig till den bakre delen av hjärnan, den så kallade reptilhjärnan. Sedan tänder han/hon rökelsen och påbörjar invkationen av Lilit.
Melez!
LEPACA LILIT RUACH BADAD ARIOTH SAMALO SCHED
Lilit, öppna ditt sköte, öpna mörkrets snäcka och träd fram ur de mörka drömmarnas grotta.
Lilit, låt ditt blod rinna likt vulkanens lava och bli den kraft genom vilkn Draken stiger.
OPUN LILIT AMA LAYIL NAAMAH RIMOG ARIOTH LIROCHI LILIT
O´Lilit, i din famn förförs världen och där möts tidsåldrarnas kvarlevor under skuggan av din grymhet.
NAAMAH RIMOG ARIOTH LIROCHI LILIT
Lilit, du håller spiran och du håller herraväldet. Ge oss herraväldet och drömmarnas fullbordan.
LEPACA LILIT RUACH ARIOTH NAAMAH SHED
HO DRAKON HO MEGAS

jag såg en dokumentär om satanism då en tjej från Dragon rouge (tror jag det var) gjorde den där. Rätt ordagrant :) vart kommer den ifrån ursprungligen? och vad betyder det som är skrivet i versaler egentligen?
Fråga från novis:
Blir man inte lite snurrig i huvudet av malört, jag trodde den var lite giftig?
Ska det vara 50/50 av malört och gråbo?
Jag ska nog inte försöka mig på detta själv eftersom jag inte är kunnig nog men nyfiken kan man ju vara ändå
Vi borde alla uppväcka Lilith inom oss.
Lilith krafter är nödvändigt att finna, speciellt för oss kvinnor eftersom det är hon som bär på våra innersta hemligheter om hur mvi blir hela som väsen här på jorden….enligt mej så tar man mindre malört kanske 30/70….och det är inte meningen att man ska stå rakt över rökelsen och andas in det….utan låte det brinna på altaret och de man får i sig får man i sig ändå.
Det här är vad jag känner….och satanism är något helt annat…den är egotrippad till sin karaktär, nästan snudd på att köra över andra för att få det man vill ha…kanske…..men att bejak Lilith innebär att bli fulltalig som människoväsen.
Det är svartmåne i morgon så passa på att möta Mörkrets Drottning, Den Svarta Modern, Den dunkla Gudinnan.

Jag kör med 50/50. Och det är som du skriver att man inte ska stå rakt över rökelsen och andas in allt.
Håller även med dig Oona att Lilith är nödvändig och viktig för framförallt kvinnor att arbeta med. Dessa mörka gudinnor är inget att vara rädd för. De är viktiga för kvinnans frigörelse.
Om jag skulle vilja lära mig mer om cermonier liknade detta, vem eller vart vänder jag mig då. Finns det några rekomendationer? Visst kan man läsa sig till mycket själv men jag tror nog ändå på att väldigt mycket ska man hämta erfarenhet från andra. Det finns ju distanskurser, är det något? Jag är visserligen lite skeptisk mot distan men samtidigt kan det ju vara en bra början att väcka upp det inneboende fröet som jag tror alla bär på?
/Hellas

Dragon Rouge håller på mycket med sådant här. Lilith-invokationen kommer från en bok som är skriven av Dragon Rouge grundare Thomas Karlsson.
Jag har fått en enorm hjälp och vägledning av en mörk gudinna och jag är otroligt tacksam för att hon fått mig att vilja se mig själv som den fria varelse jag är menad att vara.

Ursäkta en novis, jag har bara träffat en gudinna (tillhör: skog och växtlighet, barnafödande, försvararinna mot sexuella övergrepp, väverskan av livet) Hur vet jag om hon är en mörk (ljus?) gudinna?
S.k kallade Mörka Gudinnor är oftas de som verkligen utmanar dig att se dig själv, djupt in i själen…hon kan uppenbara sig som en gammal raggig kvinna, med mycket genomskådande ögon…hon kan vara naken eller klädd i trasor….hon ger ofta känslan av UR-kraft…det som var innan …Hon som var Gud-innan…
Det går aldrig att "köpslå" med De Mörka Mödrarna för de vet vad vi behöver möta om vi så tycker om det eller inte. Hon kan komma med olika symboler, grottor, kittlar, döskallar, starka dofter, ben…
Varje religion har sina Mörka Mödrar men tyvärr så har de blivit förföljda, hånade, dödade och utkastade ur själva religionen, Hon har alltid ansetts farlig och stå i kontkat med negativa Krafter…men vilken kvinna har inte blivit anklagad för det…?
De mest kända Mörker Gudinnorna..är väl Hecate, Hel, Lilith, Kali, men det finns många många fler.
Om du verkligen vill ta steget djupt in i din själv och överlämnar dig till Nattens Drottning så får du hur mycket inspirarion och stöd som helst men inte alltid på sätt som du vill utan på ett som som du behöver.
Lycka till med ditt sökande

#10, på ett sätt som man inte önskar, men som man behöver…..jo, du , det känner jag igen. Men enligt mig, så är det nog enda vägen till utveckling. Det har kommit som örfilar, flera gånger på livets väg. Dessa djupa lärdomar
Vad är dragon rouge och vad är mörka gudinnor? Jag förstår inte riktigt, vill gärna att ni förklarar. Det låter skrämmande för mig. 

#12 http://www.dragonrouge.net/swedish/filosofi.htm
om dragon rouge
och om mörka gudinnor Gav lady_Oona en bra beskrivning :) Mörka gudinnor är inte onda eller farliga, men deras framtoning kan för många tyckas vara skrämmande. Kan jag tänka :)

skogsgubben: brukar du förresten göra egen rökelse? eller köper du färdig?

varulven - Bra att du gjorde en länk till Dragon Rouge. De skriver på ett bra sätt vad mörkermagi är för något.
Förstår ofta inte denna rädsla många verkar ha kring detta med det mörka. Kanske rädslan grundar sig i att man i mörkret ser ned i ett avgrundsdjup, djupt ner i det inre dit många inte vågar titta för rädslan av vad man kanske får se. Att man arbetar med krafter som är väldigt direkta och omtumlande, som går direkt på problemet och river upp det utan att gå några omvägar. Oona gav en väldigt bra beskrivning om den mörka gudinnan. Det finns ingen ondska i detta. Ondska är något helt annat och som man även kan finna på de mest ljusa platser.
varulven, angående din fråga om jag gör egen rökelse eller köper färdig. Det beror på. De jag använder just nu och för det mesta gör jag själv.

skogsgubben: ja, man bör skilja på ondska och mörker. defenitivt.
Hur gör du rökelsen då? pulver eller i fast form?

Det är lite olika. Beror på rökelsen ja gör. Vissa växter krossar jag till pulver för att de ska fungera lättare som rökelse.
Lady-Oona (#10)> Hur menar du med att man aldrig kan köpslå med dessa gudinnor? Menar du att man aldrig ska be dem om ngt, komma överens med dem om ngt? Så Lilith ska man alltså aldrig åkalla och be att få saker från, eller?
Vad är det som gör en gudinna mörk? Jag trodde att Lilith stod för kvinnans lika rätt med mannen, hur kan hon vara mörk (ond?) då? Det var väl enligt kristendomen som hon gifte sig med satan och blev en demon, just för att hon vägrade göra vad Adam försökte bestämma över henne? Egentligen är det ju då Adam som försöker trycka ner sin kvinna som borde vara en demon.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Jag har inget svar på hur det fungerar med åkallan av Lilith eller den delen av din fråga, men om du kikar på svaren ovan igen så ser du tydligt att mörk inte betyder ond. Är natten ond för att den är mörk?
Jag hoppas du får svar på dina andra frågor! =)
Även ljus är mörkt i mörker, om ljuset inte kan reflekteras mot något. Det man ser är reflektionen, inget mer. Det ljus som något har stannar.
Vilket får stå för att gott och ont, ljust och mörkt måste stå mot varandra för att verka. Inget är något, utan det andra. Då blir det bara tomhet.
I tomhet kan det finnas mörker utan ljus, men inte ljus i mörker.

men de där rökelserna finns de att köpa eller man gör de själv?
och om man nu gör de själv hur gör man de?

#19 vi kanske ska starta stödgrupp?! Jag har köpt extrema mängder data och tvspel på tradera. ojojoj