beltaine nästa år
Nästa år hade jag tänkt att resa till edinburg, och gå på denna festival
Skulle vilja göra det iår men det kommer jag inte att ha råd till!
Någon som vill hänga med nästa vår? 
Kran/tistel_

Ja, om jag har råd!
MVH Isnornin
12.000 pers var det förra året, o mer blir det varje år!
det är nog en upplevelse! fick reda på den av tidningen National geographic, där det var ett repotage! =)

Det skulle vara jätte kul. Jag vill så gärna åka till Scotland! (speciellt efter att jag läste böcker efter Diana Gabaldon;)
MVH Isnornin

menar du 09? ja då borde jag åxå kunna ha råd… och det verkar grymt! jag e på!

jaaa. så häftigt. jag vill oxå med, om jag har råd då…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
åh vad kul! skulle vara jättehäftigt om det var många som åkte!
japp 09 gäller!

vad räknar vi me för kostnad ungefär? har du tittat runt?
vore suuper kulom vi blev ett helt gäng! då kan vi lära känna varandra irl lite mer också :)
ja har kollat litegrann, 2pers för en hel vecka på 3 stjärnit hotell skulle kosta runt 11000, men det är det enda jag kollat på, det finns ju billigare ställen att bo på, men flyget kostar ca 3000 per person… sen vet jag inte vad biljetterna för festivalen kostar, men ca 400 svenska kronor kanske…
nä jag ser verkligen fram emot det, kan vara häftigt att se skottland också=)
kollade på ticket för iår, och det skulle kosta för två från sthlm, 5 nätter med *** 9461kr
och det är ju alltid billigare att boka tidigt=)

#9 Hummm, jag får hoppas att min vän som bor där… bor kvar när jag kommer;) Han har lovat att visa mig runt!!
MVH Isnornin
åh vad kul=) i edinburgh?

Ja han bor där nu:)
MVH Isnornin
vad kul!=)

*vilja* FHS, behöver en massa pengar för att kunna ta mej dit men ändå.. 

*vilja* FHS, behöver en massa pengar för att kunna ta mej dit men ändå.. 

Wow, jag skulle vilja följa med!

Jag följer oxå med, har alltid velat åka till skottland! Detta låter härligt och spännande!
åh vad kul=) ett helt gäng som kanske åker=) synd bara att det är så långt kvar! hihi men då har man ju något att se fram emot!

Jag tycker det låter supernice :) Har jag pengar så kommer jag lätt med
Jag bodde i Edinburgh ett tag och firade Beltaine ett år, såg på uppträdande och procession osv. Det var roligt och annorlunda! :D Fast kallt…och några var lite halvnakna så jag fattar inte att dom klarade av det… :)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Puttar upp den här tråden igen, då jag kom på (igen) att jag vill ÅKA dit! håller på att kolla lite flygpriser, och tydligen så flyger RYANAIR till edinburgh, för en VÄLDIGT billig peng.
Sen om man bor på vandrarhem på blir det inte alls dyrt!
Någon som e på?
Kram

åh jag skulle asgärna åka med :)
ja o man behöver inte lägga så mycket pengar på det om man bara orkar leta lite=) Jag ska verkligen försöka komma iväg i maj! Så får man ju se skottland också. (hehe kanske gå på spökvandring i något gammalt slott!)

Skottland är helt underbart hör från en som varit där…men det kostar mer för mig att ta mig till stockholm än det gör mellan sverige-edingburgh…
#24 åh vad typiskt egentligen! Hur länge var du i skottland?

Tistel jag vill också åka dit! Det verkar ju hur coolt som helst! Festival, spökvandring på slott och så en liten whiskyprovning toppat på det = finfint! Men det är alltså nästa år som gäller?

1½ vecka totalt har jag varit där…mellanlandat där i någon dag påväg till Irland…1 vecka som längst med familjen..och ska jag göra något i mitt liv så är de att flytta dit nångång…

vill? det är klart att jag vill, drömmer, önskar:)
#26 ja visst=) japp det är maj nu som kommer 2009. Så då har man 9 månader att spara om man räknar bort juletider!
#27 låter ju underbart =) en del av världen man bara måste se (?) 
#28 Men då drar vi i maj då!? roligt roligt roligt! stannar på vandrarhem eller ett B&B i fyra-fem nätter! då hinner man se lite också!

men tistel, NÄR i maj, äger den rum, det framgår ju inte av sidan du länkade till.
Sista helgen i Maj, så är jag alltid uppbokad, pga. karnevalen här i götet, men jag VILL verkligen, åka med dig dit. (håller tummarna nu, för att det inte är samma helg.)
# 30 det är natten mellan den 30 april och den 1 maj, valborg!
perfekt att fira in våren!
Så jag tänkte att man skulle åka den 28 eller 29 april och hem den 4 maj!

29/4 i sådana fall, av personliga skäl

*börjar spara*

är det ev. likadant här, att det är tidig bokning, som avgör flygpriset, någon som vet?
för i sådana fall, så skulle man ju kunna betala flygbiljetten nu, litet i taget så att säga.
ja men då får det bli den 29:e!
Ja ju tidigare man bokar desto bättre!

Är det någon som har kollat vad flygpriserna ligger på då? Hur har ni tänkt boende? I runda svängar, vad kan resan gå på?

Nja, det var nog litet saftigt.
SIst jag pratade, så var det visst 200 kr/väg, med easy jet, bed and breakfast passar mig en aaaaning bättre, än 11.000.

snurr, snurr, snurr, värsta lågbudgeten.
Vem vet om en BILLIG festival i GB, med BILLIG transport dit, samt även BILLIGT boende, då blir det nog av.
Typ: lifta med mig, så campar vi och tittar på alla trevliga fornminnen, DET har jag råd med.