Völvakursen
Jag undrar hur det går för er som "går" Völvakursen med Mist? Jag vill gärna gå med i nästa omgång, om det blir någon.

För egen del går det fruktansvärt trögt…
Har ingen ro alls sen några veckor tillbaka. Men för de andra verkar det gå bättre =)

ja för mig går det ganska bra ..tror jag i alla fall. Idag har jag hittat stenar som ska bli runor och sytt en påse till dem. Kursen är både kul och lärorik kram tindra

Jag tycker att det har gått bra! Kul, lite klurigt men jätte kul! Synd att den är snart slut!
MVH Isnornin

Jag kan rekomendera den!
MVH Isnornin

Ja, det är du o jag blodtopp! #S# #S#. Trögt
.
Men har inget med kursen att göra, den är super! utan, avsaknaden av tid o kombinerat med stress o mkt jobb!!

Håller med dig Vekka. Inte är de kursens 'fel' inte. Absolut inte. Det är allt runt omkring som gör att inte jag heller kommer i fas. Kursen är jättebra =)

åh, ni är inte ensamma, Vekka och blodtopp. Jag har fastnat långt efter jag med. =/
Nå, #0 Jag ska vara ärlig: Det har varit en del krångel. Det har varit svårt att diskutera sinsemellan, samt att det har varit svårt att förstå vissa saker, en hel del rent praktiska saker som gjort att det blivit litet krångel. Och jag är _inte_ ensam om att tycka det. Men, själva kursplanen är i de allra flesta fall mycket givande. Vi hade naturen mot oss så det var ju inte kursplanens fel att det strulade hehe, ni minns maskrosorna tjejer?
Krånglet tror jag dock inte det finns lika mycket kvar av. Detta var ju, om jag förstått det rätt, Mists första kurs i ämnet och allt är nytt, nu har hon nog fått kläm på det hela. :) (jag syftar ganska mycket till sidan och sådär, och då förstår ni nog alla vad jag menar hehe)
Givande kurs, eller, den ger så mycket som man själv vill, man får arbeta ganska mycket på egen hand, vilket är ett mycket bra sätt för lärdom tycker jag. Men som sagt, vill man lära sig mycket får man också lägga ner ganska mycket tid och energi på det.
Jag har som blodtopp och Vekka, sackat efter men inte på grund av kursen utan av personliga anledningar.

Jag tycker den är rolig och givande! Har lärt mej massor med nya saker..!

#8 hihi. Jag kanske minns fel men var det inte du som sa "näe! nu ger jag upp!" o.s.v. (jag kan minnas fel) hur som helst, man lär sig mycket och det är kul och givande, inte minst växer man inombords när man går denna kursen!
Låter härligt =)
Jag har anmält mig till nästa omgång, så kul att höra att ni tycker det är så kul och intressant. Och att det ger er någonting =)

Visst kann det vara tufft om man kör fast, det är då viktigast att komma ihog det positiva och fokusera på det!
MVH Isnornin

#9.. Jo det stämmer.. men jag mådde så dåligt så inget gav mej något.. var knappt här heller.. men det var inte pga kursen.. Kram!
Jag tycker den är bra. Mist är jättetrevlig och svarar så snällt på alla mina underliga och tjatiga mail om "det är rätt", eller vad hon menade osv i alal oändlighet.
Men jag känner också att jag kör fast, men det beror ju mer på att jag inte får den kontakt jag skulle vilja med mej själv än på kursens uppläggning.
Jag önskar jag kunde fortsätta med kursen! men så mycket började hända runt omkring mej så jag hade svårt att ens hålla mej vaken!
Det får bli en annan gång om tillfälle ges=)
Den person som mailade mej med flera frågor om hur jag upplevt kursen får gärna höra av sej igen, då jag av misstag råkade radera det meddelandet.
Eller ännu bättre kontakta Mist direkt så kan hon ge massor med info och besked själv.

#14 vad spännande! vad hände? *nyfiken i en strut*
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag har haft jättekul under kursens gång, nu i slutet känns det lite segt, jag har haft så mycket i mitt liv, med huset och det och haft noll energi..önskar jag presterat bättre än vad jag gjort.
vi ska träffas snart och det är ju jättespännande! ser fram emot det!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
17, jag med, jag med, jag med…:D
#16 inget positivt tyvärr… Det vanliga, jobbet, sambon, framtiden, stressen vettu! Blev helt överväldigad… Är helt överväldigad fortfarande.
kram

#19 kramar till dig!! Hoppas att allt ordnar sig!
MVH Isnornin
Jag tycker det går bra för allihopa faktiskt :) OCH även om några ligger efter eller liknande så tar ni i gen allt när vi träffas ju :) Och du Tistel_ du får hoppa in igen när du är mogen eller om du hänger med på träffen så "pratar" vi en stund enskilt som sagt :)
Och ni andra som vill hänga på i september maila mig :
MagicSpirit5@hotmail.com
Kram på er alla !
**Skymning
Vill du kanske göra så man kommer in på din sida ?
Jag skulle vilja PM.a dig om völva vägen :)
Mvh // Mist
**
Hejsan tjejer ! Vilka vill fortsätta på kursen som kommer sen ? & vilka vill börja på kurs nu i september ? Pm.a mig hit snarast / innan måndagen ialf är ni snälla .
MVH // Mist
* jag gör som er andra då * PUTT * hehe
Skymning , vart har du tagit vägen ?
**
Hello på er alla !!!
Vill bara säga till er alla att nu är det F*N inte många dagar kvar tills vi träffas ju :D . Haha ska bli roligt som bara den ju :)**
Hur känner ni er det ?
Kramen till er !!

Mist! Oj då! Har inte tittat på den här tråden på ett tag. Varför kommer du inte in? Vad ska jag göra?
Tja , jag tror man ska lägga en i favoriter , men vet ej säkert :)
Vet någon annan ?
Inställningar > personliga inställningar, rullar ner till 'sekretess' där kan man välja vem som ska få gå in på ens sida.
ahhh , hehe hoppas skymning läser här nu då så hon ser :)
Tackar Juvela :)
#29 Så lite så :)

Ooops! Jag hade visst markerat "Visa endast för mina favoriter". Nu visas den för alla.
Haha , jag hade svårt för det förrut med .) men fick god hjälp från alla här inte som sagt .

Jag ska gå nästa omgång, någon mer?

#33 Jag har sagt att jag tar beslutet när dte är dags. Jag är intresserad men vet att detta inte är en tid för studier på det viset. Jag är bra nyfiken på det här med Völva.. men var sak sinom sin tid.

Jag är nyfiken. Någon som har lust att förklara vad kursen/völva vägen innebär?

#35 Här kan du kika =)
EN bit ner i tråden står det vad kursen innehåller

#34 Det är bra, lyssna till dina egna signaler. Men det vore ju förstås kul om du också blir med. :)
>Jag har visst anmält mej till kurs i september,
Vandra i Ljus å Skönhet
Hejsan alla !
Ser att det är många som är intresserade nu :) det glädjer mig .
Inne på min press ligger en länk som heter Völva , tryck på den så ska jag blocka av lösen på kurserna inne på den hemsidan :)
Kanske lättare att läsa där och få ett hum om avad det gäller :)
Allt bra annars med mina tjejer ?
// Mist

Här är det bara fint i värmen:)
Kram!
MVH Isnornin
Underbart varmt och gott, njuter mycket nu. Ser fram emot imorgon! Kramar på er!
lotta2 , blodtopp mfl , när är ni här i morgon och lotta2
hämtar du upp louhi på vägen i varberg ?
pm.ar dig mitt tele nr :)
kramar till alla er som ej kan komma med på träffen , vi ses ju ändå snart som sagt .)
* önskar alla en god natt *

Jag och spindelfot borde drälla ner vid 17-tiden. Det beror på hur varmt det är och hur många gånger jag måste stanna för toalettbesök med allt vatten jag måste dricka för att överleva *S*
Vi ses imôra! =)
Japp, jag hämtar Louhi, sedan sitter jag med dom andra på vandrarhemmet och väntar in starten och nedräkningen..;D
Jag bor ju precis ovanför vandrar hemmet 2c heter trappuppgången ;) Ni är välkommna dit om ni vill :)
Kan du ringa mig lotta ?
Kramar om !

Jag hoppas att ni får det bra till helgen systrar! Det händer otroligt kraftfulla saker här idag så jag kanske lyckas titta förbi, dock i icke-fysisk skepnad ;) Önskar er en underbar och givande helg!
#46 Jodrena
Morron vännen !
hehe , här är man uppe med tuppen som sagt , sambon hade en blöt kväll ute med jobbet igår kväll / natt / i morse…ähhh han kom hem 04.30 i morse och då kunde inte jag somna om ju .
Tja , jag hoppas att tjejerna hade det trevligt i går och att denna dag / kväll blir lika mysig :) Fast idag är det möööö att göra vi var lite trötta i går med så idag får vi jobba på ;)
Jodå , jag kände nog dina närvaro / tankar allt ;)
Sänder stärkande kramar & tankar till dig under dagen , försök känna efter :)
* kramar om *
Hej
Jag är väldigt intreserad av kursen men jag går i skolan den tiden och det är väldigt mycket där. Undrar hur svåra läxorna är, hur mycket tid ni fått lägga ner på dom och om man tex missar en läxa, vad händer?
Vad tyckte ni som gått den?
Kramar /Emma

#48 Det tar den tid det tar med läxorna. Alltså, det är individuellt. Det är inte omöjligt att klara dem även om du går i skolan, det beror litet på dig. Men man behöver inte sitta och greja i flera timmar om dagen om man själv inte vill det, så det går allt att få ihop det.
Missar man läxor tar man det i sin egen takt helt enkelt, det har jag gjort.
**Ni som ska börja ny kurs I september och även ni som ska gå kurs 2 , nu är det dax för er att höra av er och maila in era namn + adresser ( hem adresser ) på min
E-post : MagicSpirit5@hotmail.com
Senast på fredag vill jag ha svar från alla !!
Båda kurserna :
Tack på förhand // Mist**
*** PUTT *
Hmm , det tycks inte finnas så många som är intresserade längre
Är det så att vi ska ta en paus tro ?
// Funderar…**
#53 Jodå de kom fram idag :) , skulle precis skicka ett mail till dig ang det :)
Det är ju rätt många som ska gå kurs 1 nu , och även kursare 2 borde höra av sig tycker jag . Men jag får väl ge dem en chans att höra av sig tills på måndag ialf . Och då är även alla plaser tillsatta ju . Men om de/ ni ej hör av er så får jag ju ta de som har hört av sig och låta de andra utebli .

Kommer det att bli möjligt att gå kurs 1 vid ett senare tillfälle? Tänkte att jag har varken tiden eller ekonomin nu men tycker det här verkar vara mkt intressant så när saker o ting är lite mer stabilt så skulle jag gärna gå jag också 
Är ganska så insatt i tarotkortens värld, pysslar lite med pendel o så men är ganska så bortkommen på runor o örter, än så länge iaf. Tänkte att den här kursen kanske kan ändra på det lite
Sen hinner ju min lilla tjej (snart 3 år) bli lite äldre också.
Ravenlady
Självklart kan det bli fler kurser inom en snar framtid , dock blir det förmodligen vid årskiftet när alla de som går nu är klara med sina kurser . Och om det finns folk då som är intresserade så kan ju jag / ni höra av er till mig som sagt .
Denna sidan kan du kolla in på om du vill :
Völva

Ok, tack för snabbt svar
Ska kolla av lite nu o då närmare årsskiftet o se hur landet ligger då.
Ravenlady
#57 * åhh det är kul att du / ni är intressrade ju * då svarar man ju snabbt på alla som skriver ;)
#59 Gött gumman :) hehe du är snabb med allt ju :)
Natti natt på er alla , sov gött i värmen ;)

Är intresserad av völvakursen på distans.
finns det plats kvar? pris? start?
Kramisar
Jag har redan mailat mina uppgifter. Men när ska det betalas? Och hur?
Jag har samma frågor som #62. Det är enbart distans som funkar för min del…
# 62 # 64
Vill ni hänga på så hojta till PM.a mig då så snabbt ni kan för det är de sista platserna nu på distans som jag lämnar ut .

Hej igen!
Har anmält mig till völvakursen på distans nu.
Hoppas att det blev rätt.
Jag längtar redan!!!
Annars för du hojta till.
Kramisar
Anmäld, betald och klar för kurs 1 + kurs 2,
Vinkar till mina blivande kolleger.
Vandra i Ljus å Skönhet
Vad kul det sak bli tjejor! Jag ser fram emot detta med spännig och lite nervositet med tanke på att jag ska plugga mtt tuffaste år på gymnasiet.. men det kommer säkert funka. =) kram på er alla!
Jo Mist det är distnas för mig eller hur? kram
**Nu får ni ta tag i att maila mig på min mail adress ( vilka som ska gå kurs 2 & ni som börjar kurs 1 ) och även ni som har gått 1.an borde höra av er till mig iom era skrivelser ska ju faktiskt in till mig . Nonchalanta saker som ej att höra av sig är ingen vits !!
Så ni som gick förta kursen , hör av er och tala om ifall ni ska gå elelr ej .
OCH alla ni som ska starta nu i sep , maila in adress , namn mm till mig under helgen ( senast måndag )
Sista dag innan jag börjar planera allt nu . Ni som inte hört av sig tills på måndag utesluter jag .
Maila adress : Magic Spirit 5 @ hotmail . com
OBS ( skippa mellanslagen ordet håller i hop )
Mvh // Mist**
Jag har mailat alla uppgifter till dej, men ej hört nått?
Skickade ett nytt nu igen. hoppas att allt funkar!!!
Vandra i Ljus å Skönhet
Har också meilat men inte hört av dig så jag hoppas det kommit fram

Jag har skickat alla uppgifter till dig i dag.
Hoppas på svar snart.
kramizar
Trollvind !
Jag har ej fått något mail av dig (??)
Men maila igen så skickar jag tbx så fort ditt mail kommit in :)
BiGavia !!
Dig har jag mailat till igen =)
enhorningen !!
Jepp har fått mail av dig med =)
_Övrigt !!
_Jag kommer under veckan att uppdatera sajten ( där völva kursen är ) , så kolla in där och håll utkik på vad NI ska göra inför eran kurs som komma ska =)
Nu är alla platser tagna och vi ska snart börja våran väg , både nya och gamla ska sätta i gång nu den 1.a sep
Tycker ni det ska bli lika spännande som mig tro ?
Massa kramar & tankar till er !!
// Mist
jo, de e onekligen pirr………
Vandra i Ljus å Skönhet
Mist, nu har jag skickat mail till dig igen. Hoppas det kommer fram nu då! Jag vill ju gå kurs 2 också.
Ska kolla min inkorg på hotmailen idag :)
Vårat internät har kronglat så vi har ej kunnat logga in , därför har jag inte vart online ;)
Ska kolla min inkorg på hotmailen idag :)
Vårat internät har kronglat så vi har ej kunnat logga in , därför har jag inte vart online ;)
Nu hade min hotmail knasat i hop så jag blir tacksam om ni alla skickar era mailadresser till mig igen och gärna uppgifter om er själva mm . Jag är inte på bra humör alls just nu hela datorn är knas…men snälla , skicka igen…det är viktigt

Jag har betalt i dag.
Hoppas att jag inte har missat nån info.
Annars hojta till.
Vinkar till alla kursare.
Det ska bli kul.
Det pirrar i hela kroppen .
Jag väntar ivrigt på att det ska börja.