Härligt gäng
Ville bara klargöra vad jag menar med "härligt gäng"
Jag känner att många här inne känner sig inte omfattas av detta uttryck, men då ska ni tänka om. Även fast ni känner ni inte har något att tillföra så gör ni det dock med er närvaro. Alla är lika mycke detta "härliga gäng" vare sig man inte fått sin roll helt klart för sig eller inte. När ni släpper spärrarna och inser att alla är en del av alltet, så öppnas nya dörrar för oss alla.
Så den där gud eller jesus eller vem de va, hade inte så fel när han tyckte att man ska älska sin nästa, å så vidare. Se på Hias, hon har ju öppnat hjärtat, å ni ser ju alla hur hon blir behandlad.
Se å lär gott folk, härmas gärna. ha ha ha
SEV 
Så sant så SEV…det man ger ut får man tillbaka..trefalldigt. Är lycklig att få vara med i detta "härliga gäng"
/BB Kram

Tack kära Broder dina ord ger mig mer styrka och glädje för att finnas till och stå för vem jag är och min kundskap. Jag lever i nuet och backar inte för något utan ger av de som jag en gång fick och så kan vi föra vårt levene vidare och då kanske man kan acceptera oss för dem vi är ett Gäng kloka kunskaps mässiga kvinnor och män utan våra förfäder så hade nog vi inte haft Läkare ,medeciner Barnmorskor mm. Bless you och tack för dina varma ord/Puss i pannan och Häxkramar som värmer dig …

Ja det är visst och saant ett härligt gäng här…med mycket förenad kunskap och otrolig Kraft! Niofaldiga välsignelser till Er alla!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Så mycket värme och kärlek man hittar här inne hos er är underbart. Tack för att ni ÄR!!!!

Här passar "Druidens Bön" nedtecknad på 800 talet, översatt till svenska 1997, men betydligt äldre än så….några av er känner igen den…andra inte…likväl betyder den mycket för de flesta!
Framför oss Livets Ljus
Bakom oss Strävans Skugga
på vår vänstra sida Kärlekens Sköldar
på vår högra Kraftens Runor
Under oss Kunskapens Stig
ovan oss Visdomens Stjärna
och inom oss
Den eviga kraften
från Sol Fader
från Jord Moder
från förfäder, andar och Gudar
och från Kärleken och Broderskapet mellan
Allt Levande
-O-
så må det varda

Det är fantastiskt att ett forum på nätet kan bli såhär kärleksfullt. :D Vilket visserligen leder till ett beroende - men är det verkligen så illa att bli beroende av vårat härliga gäng? Så mycket kunskap, vänskap, kärlek och värme som man får här… Det ser jag då inte som något negativt. Men vi måste komma ihåg att leva utanför dataskärmen också. Inte minst jag själv *s*
Kramar och kärlek till er alla!

Jag kan bara hoppas att detta forum kan smitta av sig lite, vad det avser positivitet och gott uppförande. Detta var lite mer vad som tanken var den gången för länge sedan då internet låg i sin vagga och vi dödliga sprang omkring på bbs'er. när jag började med www 1994 såg allt mycket annorlunda ut och det var mest akademier och liknande som hade tillgång, med därtill kommande hög kvalitet på informationen.
På många platser är det mycket trams som utbyts, men här, i detta härliga gäng, Hif, eller som BD uttryckde det sveriges(?) största coven, är stämningen schysst. Alla får komma till tals, det finns inga dumma frågor och alla är viliga att diskutera på ett respektfullt sätt. Otroligt att se faktiskt. Den kraften som ligger bakom att vi samlats här för att tillsammans kunna göra en skillnad för våra barn och deras barn är bara att vara tacksam inför. Vissa kanske gör lite, andra kanske mycket och det kan visa sig att den som gör en enda sak för sin nästa, faktiskt är den som på sikt utfört mest arbete.
Det vi gör här, med vår gemensamma kärlek till varandra och vår värld inspirerar oss till fortsatt arbete, det inspirerar de som läser, men aldrig skriver. Varje ord är viktigt, även om vi inte helt är överens… men det är viktigt att bli det, även så läsarna, de icke skrivande ser att vi inte är en autonom skara som bara dansar på moln av rosor.
Jag lyfter min huva för alla vänner jag fått här på Hif, ni inspirerar alla (i dubbel bemärkelse)… Jag vill inte nämna någon särskild, för i min värld finns inte särbehandling.
Kärlek och kunskap, frid och ro önskar jag er i ert arbete, goda vänner. Vad ni nu än må tänkas göra.

Tack för Druidens bön.
Häxor här har gett mig tillbaka tron på människorna.
ÅÅÅ BD Vad vackert!! *rörd till tårar* (som rinner lätt idag)
Den ska jag spara..

BD!.. Å vilken vacker Bön!!
Jag är glad och tacksam över att få tillhöra det *härliga gänget* här inne!! Ni betyder såå mycket för mej!!
_
Brightest of Blessings
_

Vilken fin bön!
MVH Isnornin
#7 Jag delar din önskan om att det måtte smitta av sej och jag tror det gör det.
TACK ALLA fina

Broder den bönen gav sitt, en sak som är säkert /otroligt vackert …Ja visst är man tacksam för att vi finns och få ge varandra livets gåva som man kanske aldrig annars vågat ge sig på vi har ju fått en tabustämpel sedan århundrande tillbaks men någon gång skall väl även den få suddas ut och tycker att här kan vi säga har de börjats raderas/Tycker Iram skall få en Mega stor Ros som hållt i denna tråd så länge nu och nu även Bappho vi sin sida. Och att inte förglöma alla öppenhjärtade goa,glada,posetiva systrar och bröder som kommer ut här och giver med sig av de har att bifoga….. Tänk vilken enorm kärlek och vördnad som finns i detta forum och vilken stor enad Familj vi är ….. BB Hias
vill bara säga tack för detta inlägg, jag kan nog faktiskt säga att jag räknar mig till de som inte känner sig riktigt innefattade i detta, nå fram till nu i alla fall ^^ Vet inte riktigt var och hur jag passar in, och som sagt om jag tillför något, men kanske ändå då :p
Nå, tack för att ni på iFokus finns, "ett härligt gäng" för att citera 
~Blessed be

#14 det du tillför är ju gemenskapen, varje ord du skriver väcker tankar hos många andra som läser, självklart är du en del av gänget! :) Man behöver inte göra något synbart eller ens något medvetet. Du bidrar ändå alltid med något :)

Håller fullständigt med dej Jodrena!

Härligt å se era inlägg och att det är införstått hos oss alla att alla är lika mycke värda. Att den ringaste mening kan välta berg hos en annan.
Fin bön BD, den talar klarspråk.
Skickar en kram till er alla
SEV

#17 broder din kram besvaras här genast! Hias
Tillhör nog en av de lite mera "osynliga",
skygg skogshäxa.
Snart varit medlem 1 år, har inte
tillfört något särskilt, så jag är nog inte
"en i gänget" direkt, även om att jag är här
inne nästan dagligen.
Men även om det inte är någon som är
medveten om min existens, och mitt höga
"deltagande" så känns det som om jag
kommer "hem" då jag kommer in hit.
Tack alla innerligt som gör detta forumet
till vad det är!
/Blessed bee

#19 Underbart att veta att detta känns som "hem" även för dig. :) blir alldeles varm inombords av att läsa vad du tycker. Och du ser, även du tillför något, jag är beviset på det :)

#19. Du säger det ju själv, du kommer "hem". Å det är ju att känna samhörighet med platsen. Alltså är du ju "en i gänget"
SEV 

Ibland ser man inte skogen för alla träden.
SEV 

*kramar till alla som vill ha*
Och sen skriver jag att jag håller med alla som har skrivit innan mig. Det här ÄR Sveriges största coven, precis som BD skriver. Var annars kan man hitta en sån stark och underbar samling människor?
Love you all!!!

#23 systrami klart du får en värmande kram åter och precis vart kan man finna en större Covens än här på Fokus /vilken energi som hela tiden flödar här inne /BB Hias

Och vad skulle hända med oss om fokus oväntat kraschade och inte kom tillbaka? vad många vänner förlorade! och samhörighet. usch vilken tanke!

*letar rätt på msn-tråden efter Jodrenas förfärande tanke*
*S*

Jag har en del på andra sajter samt så har jag en hel del på adress i ett speciellt katotek jag skapat. /BB Hias

#29 ja, men då har ni uppenbarligen valt ut specifika medlemmar? Oj, nu lät jag mer surmulen än menat, men jag förklarar istället för att radera ;) Vi som inte fått nys på ditt reservforum, vi skulle helt uteslutas från gemenskapen om något sådant skulle hända.
Ja, kanske är den där msn-tråden inte så dum trots allt. när den dök upp tänkte jag bara att vi har ju varandra här, det blir himla körigt att prata med alla både här och där samtidigt hahaha…

#30….problemet ä ju att det inte är ok att annonsera ut det så här…även om Iram säkert både håller med och tillåter….via msn finns kontaktmöjligheter…men alla vet att det är hart när omöjligt att hålla reda på ett samtal med mer än tre fyra deltagare…men forumet finns…är inte hemligt…ta #29's namn lägg till www i ena änden och första stavelsen i namnet efter en punkt i den andra….klicka på forum i nederkant och vips….du är där …

Ha ha ha, härlig förklaring BD.
Men så ni vet gott folk, alla är välkomna då abstinensen blir svår *ler* Å det är som BD påpekar, det är inte tillåtet at göra reklam här. Visserligen tycker jag inte det är reklam att ge medlemmarna här en abstinensstillare vid problem med den egna sajten.
Men det bottnar i att folk är rädda att det ska värvas medlemmar på detta sätt. Inga är speciellt utvalda, alla är välkomna.
SEV 

Man måste ju faktiskt vara raketforskare för att klura ut det, så det borde kunna vara okej.

Att det inte är tillåtet att göra reklam här visste jag för det första inte men respekterar. Men varför skulle just din sida vara reklam om inte någon av alla andra länkar här inne är det. Det länkas ju hit och dit, görs reklam för menskoppar och bloggar och olika affärer med magisk anknytning m.m. Varför är just SEVs sida så annorlunda. *går iväg och kikar -efter- att ha ställt frågan* :P
#0 Jag är stolt över dej,morbror!!
Du är som du alltid lika omtänksam o god…
Domino effekten…glädjen sprider sej….

Men då kan vi säga så här.
Min MSN adress jag angivit i "MSN- Byt adrersser här" är samma adress, det enda ni behöver göra är att ta bort seviking och alfakrullen. Kort å gott seviking.se med eller utan www före.
Det måste ju vara gansla lätt å komma ihåg
Eller såhär, kolla vilken fin hemsida jag har!
SEV 

mäh, det var ju inte svårt att lista ut adressen dit :P

underbart vacker sida broder.

men … ni förbryllar stackars lilla mig :P först vill ni inte skriva ut adressen för att man inte får göra reklam och så gör ni inget annat än lägger ut adressen om och om igen haha. Goa gubbar.. åh, jag köpte ju massa goda bär idag (apropå gubbar hihi)

#35 Ja det är ju det jag alltid sagt, å tack kära systradotra.
Kram till dig
SEV 

Vilken helt underbar sida du har broder den skall jag allt tipsa min son Kram till dig underbara broder SEViking…

Tack för det, det är härligt att stärka egot.
SEV 

nu är jag tillbaka röd om fingrarna och blå om läpparna. hehe, min "Favoriter" innehåller bara massa andliga sidor och så en totalt icke-inpassande bank-länk haha…
Sicka glädje spridare jag finner här då…härligt.. haha ..haha…
P.s SEV har du nån adress till din hemsida??
Domino effekten….

*fniss* va ni kan få till det här inne /LER!

Ja den är vacker din hemsida.. det har jag sagt förut *fniss* Fattade jag med..

Ja, vi är verkligen ett härligt gäng här inne. Jag kan inte fatta hur stort HiF har blivit. Detta hade jag aldrig vågat hoppas på i början. Inte att alla skulle vara så himla goa heller!! :-)
Och BranDuir; Druidens bön är verkligen underbar!
KRAM!

Kan inte göra annat än att hålla med. Det här forumet är fullt av män och kvinnor med eller utan skor som respekterar varandra och hjälper varandra. :)

Ja #53 de är sann kärlek …

#52 jag kan förstå att det är en mäktig känsla. Att alla vi hittat hit och samlat oss, tack vare dig! :) fantastiskt. du har gjort en livsavgörande god gärning för många bland oss tror jag! KRAM får du för det!

Druidens bön , skänker jag till alla som finner glädje i den…använd den så förblir den levande
Jag är egentligen mållös… tack för Druidens bön och SEv tack för att du inte gör reklam, tack Iram för att du skapade detta forum och tack alla för ni finns ni har inte en susning om vad NI ALLA betyder för mej.
Alla har något att tillföra det är som ett gigantiskt livspussel. Jag fick ett hem till och en ny familj när jag hittade hit. Äh, nu får det vara nog annars lipar jag.
Vandra i Ljus å Skönhet
#57 om det betyder lika mycket för dej som för mej så tror jag att jag har en susning. :)
#0 Tack för ett nyssens underbart samtal…kör nu försiktigt sista biten .. ler än… :-)
#5 Bönen är underbar…härlig…rätt in i hjärtat!
#52 Iram..forumet är underbart..tack för det. Tack alla!
BB//W
En jättekram till BlodeuWedd.
Vandra i Ljus å Skönhet

SEViking! Hur bor du i förhållande till kyrkan? Min mormor hade ett hus i närheten så jag har tillbringat somrarna där som barn. Tror att "mommas" hus låg nån km från kyrkan, inte mot macken utan på andra sidan och till vänster.

Kom på en rolig episod nu när jag börjar tänka på mommas hus! Jag hade en gång med mig en kompis som bodde på andra sidan sundsvall i en fiskeby, och så hörde vi kossor råma och vi frågade om vi fick gå och titta på dem. Vi fick det och så började vi gå åt det håll som ljudet kom ifrån - trodde vi iallafall. Vi promenerade ett tag och pratade med varandra, men hittade inga kossor…
När vi gått en bra stund, säkert en halvtimme så kom min pappa med bil bakom oss. Han stannade och skrek på oss rätt rejält, undrade var i hela friden vi var på väg nånstans? "Vi letar efter kossorna" svarade vi, en stadstös och en fiskarjänta som hade gått alldeles för långt! Om vi hade gått ca 50 meter åt andra hållet från mommas hus då hade vi kommit till kohagen! :)
Vi var lite undrande medans vi gick där på vår promenad hur kossorna kunde låta så bra när de verkade vara så långt borta…
Jag är väl mest inne och läser och lär men jag känner dom magiska krafterna från er alla och kärleken som flödar,må det fortsätta så och tack än en gång BD för allt vackert vi får läsa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#62 Låg huset på lövbergsvägen fridelfina?
Kram till dej oxå Askfisen. En stooor en…
Å till Iram för att… ja.. För ATT!! KRAAAM

Ja det låter ju bekant, om man fortsatte längre bort har jag för mig att vi kunde bada vid en sjö!

Cristine
Jag kollade på hitta.se och det var ju i Röjesjön vi badade. Tror mommas hus låg vid antingen Björkom, eller Lövberg. Gissar det första.
Ja precis, du talar om Röjesjön. Då bodde din momma i ett rött hus till vänster om jag förstått dej riktigt!
Ja då låg det i Björkom. En av mina söner bodde tills helt nyligen i Lövbergsåsen som ligger några km längre bort från sjön, och jag bor i Ås och dit kommer man om man fortsätter runt och neröver igen.

mm, rött var det nog, men det låg på hö sida vägen om man har nosen mot röjesjön då. Kul, det poppar upp en massa gamla minnen som jag sitter här och ler åt
Sorry för att jag svävar iväg så i din tråd, SEViking…Ska gå och lägga mig nu

Oj oj, 70 inlägg på bara en dag. 
Orkar nog inte läsa igenom allt, men eftersom jag är aktiv på många olika forum och sidor på internet så är jag otroligt fascinerad över stämningen här inne. Hif är speciellt! Hit vänder man sig när man behöver kärlek, inspiration och kraft. 

Gomorron alla, ja den här tråden fick fart. *ler* Nyss "hemkommen" till bostad nummer 2, en härlig vecka tar sin början.
fridelina. Nä, jag bor åt andra hållet från kyrkan sett. Nere vid trädgården, Arkeologstigen till fornlämningarna börjar på uppfarten till mitt ställe. Å ingen fara me att "förstöra" nån tråd, trådar e till för att skrivas i. *ler*
SEV 
#72 Skönt att du är hemma…..fast det visste jag ju ;-)

#74 babsolut! :D
Vi puttar upp den ytterligare lite granna :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

[ Vältrar mig i det gröna gräset och följer med molnen i tanken ]
Snyggt!

Märker ni också att stämningen här inne håller på att förändras? Egentligen tror jag det här är en naturlig process, precis som när man börjar i en ny klass. Först är allt såååå kul och alla är underbara, sen "clash of the titans", och sen vidare till nästa nivå, när man sett varandras ljusa och mörka sidor, om man får uttrycka det så. Skönt är det då!
Det börjar vända till det bättre..skickar varma och goda tankar och önskning om att det fortsätter så. Cristine 
Vad roligt att få läsa i denna tråden igen…*L Vilken hjärtlig och varm stämning mellan allihop. Minne dyker upp och får mig att le…
Kramar till allesammans…BB/B